Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-10-2015, 22:42
Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Hallo. Ik heb een vriendin. Ze heeft nu sinds een paar maanden flow met een jongen en ze is stapel verliefd op hem. Maar hij is niet zo verliefd op haar als zij op hem. zij is nog niet toe aan seks maar hij wel. Hij heeft haar gezegt dat hij seks wilt en anders niet zeker weet of hij door wilt gaan met haar. En nu zegt zij zelfs dat ze het misschien nog wilt doen ook. Ik weet niet precies hoe ik haar er van moet overtuigen dat ze het niet moet doen. Ze ziet alleen hem en luistert nergens naar. Ik probeer haar te helpen maar ik weet niet hoe. Hij is erg van de drugs en de drank en zij totaal niet. Ik vind hem niet goed voor haar maar ik weet niet of ik dat wel mag vinden of dat ik me er zelfs wel mee mag bemoeien. Ik weet niet wat ik moet doen? Moet ik haar laten gaan en misschien wel de foute keuze moet laten maken en dat ze misschien nog gekwetst wordt ook of moet ik me er mee bemoeien? Ik weet het echt niet. En maak me best zorgen om haar.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-10-2015, 23:02
Elin3
Elin3 is offline
Je kunt met haar praten, maar meer kan je niet doen. Probeer haar niet te veel regels op te leggen, want dat zal ze waarschijnlijk niet accepteren. Probeer vooral haar aan het denken te zetten, over haar grenzen en eigenwaarde en waarom ze zich niet zou laten gebruiken door zo'n jongen voor seks.
Oud 28-10-2015, 23:44
Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Citaat:
Je kunt met haar praten, maar meer kan je niet doen. Probeer haar niet te veel regels op te leggen, want dat zal ze waarschijnlijk niet accepteren. Probeer vooral haar aan het denken te zetten, over haar grenzen en eigenwaarde en waarom ze zich niet zou laten gebruiken door zo'n jongen voor seks.
Het gaat mij erom dat ik haar niet verdrietig wil zien. Ze zat vanavond te huilen omdat hij boos op haar was dat hij misschien met haar wilt stoppen. En ik wil niet dat zij straks nog verdrietiger is doordat hij haar gekwetst heeft terwijl ik dat misschien wel kon voorkomen. En als ik met haar praat zegt ze wel altijd van ja je hebt gelijk maar ze doet het omgekeerde. Ze hoort wel wat ik zeg maar ze luistert niet. Ik schrok vooral van het feit dat ze eerst zei dat ze pas seks wou hebben als diegene echt voor haar zou gaan en echt verliefd op haar is, en nu begint ze over dat ze seks met hem wilt om hem niet kwijt te raken. Ze is al 18 en moet haar eigen keuzes maken. Maar ik vind het gewoon moeilijk om haar zo te zien.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2015, 00:03
bloodyb
bloodyb is offline
Maar het is voor je vriendin toch wel duidelijk dat hij helemaal niet verliefd op haar is maar alleen wil seksen? Seks met iemand hebben omdat je bang bent hem/haar kwijt te raken is zo ongeveer de slechtste reden.
Oud 29-10-2015, 00:25
Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Hij zegt dat seks belangerijk voor hem is ofzo. En ik heb het ook al tegen haar gezegt maar ze luistert er niet echt naar of wil het niet horen. Ik wil haar niet te erg pushen met dingen. Maarja liefde maakt blind zeggen ze. En dat is dus ook echt zo
Met citaat reageren
Oud 29-10-2015, 10:58
Talenlover
Talenlover is offline
Ja, liefde maakt inderdaad blind (helaas) en het doet vreemde dingen met een mens. Ze is verliefd op hem, dus ze ziet nu waarschijnlijk alleen nog zijn positieve kanten en tekenen dat hij wel echt verliefd zou zijn op haar, ook al wil hij eigenlijk alleen seks en kwetst hij haar enorm. Het enige wat jij kan doen is met haar praten, maar ze wil dus niet naar je luisteren als je negatieve dingen over hem zegt/haar probeert te waarschuwen en dat is ergens wel eigen aan verliefdheid. Natuurlijk is het niet leuk voor jou om haar zo te zien en voel je je machteloos in zo'n situatie. Weet gewoon dat je écht niet meer kan doen dan met haar praten. Je kan niet haar handje gaan vasthouden om haar tegen te houden als ze met hem in bed wil duiken, bij wijze van spreken. Het is nog steeds haar eigen keuze en als ze het doet, is de kans wel groot dat ze later wel zal inzien dat jij gelijk had, alleen is het dan jammer genoeg te laat... Wat er ook gebeurt, jij hebt in elk geval gedaan wat je kon om haar te steunen en te waarschuwen
Oud 29-10-2015, 12:01
Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Citaat:
Ja, liefde maakt inderdaad blind (helaas) en het doet vreemde dingen met een mens. Ze is verliefd op hem, dus ze ziet nu waarschijnlijk alleen nog zijn positieve kanten en tekenen dat hij wel echt verliefd zou zijn op haar, ook al wil hij eigenlijk alleen seks en kwetst hij haar enorm. Het enige wat jij kan doen is met haar praten, maar ze wil dus niet naar je luisteren als je negatieve dingen over hem zegt/haar probeert te waarschuwen en dat is ergens wel eigen aan verliefdheid. Natuurlijk is het niet leuk voor jou om haar zo te zien en voel je je machteloos in zo'n situatie. Weet gewoon dat je écht niet meer kan doen dan met haar praten. Je kan niet haar handje gaan vasthouden om haar tegen te houden als ze met hem in bed wil duiken, bij wijze van spreken. Het is nog steeds haar eigen keuze en als ze het doet, is de kans wel groot dat ze later wel zal inzien dat jij gelijk had, alleen is het dan jammer genoeg te laat... Wat er ook gebeurt, jij hebt in elk geval gedaan wat je kon om haar te steunen en te waarschuwen
Ja je hebt gelijk. Als ik iets negatiefs zeg over hem zegt ze elke kaar [B]maar dit[B] en hij is zo lief dit dat. Ik heb tegen haar gezegt dat ze haar eigen keuze moet maken en dat ze weet hoe ik er over denk. En dat ik het vanaf nu aan haar laat. Ik hoop alleen dat ze het in gaat zien.

Bedankt voor jullie reacties en hulp
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten