Advertentie | |
|
![]() |
|
Je moet eens gaan nadenken over dingen waar jij plezier en voldoening uithaalt, en kijken of je daar veranderingen in kunt aanbrengen.
Iedereen moet in z'n leven werken, en werk is niet altijd leuk. Maar toch doen we het, omdat het brood op de plank brengt en met het geld dat je ermee verdient kun je iets leuks van je leven maken. Dus welke baan wil je later hebben? Heb je daar nu de juiste papieren voor of moet je een opleiding volgen? Als je een opleiding nodig hebt, ga er dan voor, en haak niet af als het moeilijk wordt. Juist doorzetten als het moeilijk is maakt dat iets voldoening geeft (zo, dat heb ik toch maar mooi gedaan). Je familie wil waarschijnlijk ook alleen maar dat je gelukkig bent en iets maakt van je leven. Als je liegt en nuttig werk weggooit, dan gaan ze dat inderdaad niet begrijpen of goedkeuren. Maar je kunt hen ook om advies vragen he? Jouw broers en zus zitten in hetzelfde schuitje, en ze kennen je ook nog eens goed. Heb je ze al eens gevraagd wat zij zouden doen als ze in jouw schoenen stonden? Verder is het heel moeilijk om een fijne relatie te hebben met iemand die depressief is. Zo iemand ziet gewoon echt niets leuks in het leven zolang ze nog depressief is. Zolang zij daarvoor behandeld wordt, en jij laat weten dat je er voor haar wilt zijn als ze het moeilijk heeft, kun je niet veel meer doen. Pas als ze eruit is komen de lol en de romantiek terug. Tot die tijd kun je ook eens aan haar vragen waar zij denkt dat ze het meest aan heeft (gezelschap, bepaalde activiteiten, etc)
|
Verwijderd
|
Dat begrijp ik, spijtig genoeg heb ik enkel slechte ervaringen met gesprekken met mijn familie. Die draaien enkel uit op meer kritiek en ruzie. Het is alsof ze gewoon niet luisteren. En mijn ex vriendin wil me niet in haar leven, ze ziet het ook niet zitten om erover te praten. Hoewel ik dat wel nodig heb aangezien het sinds de breuk nog erger bergafwaarts gaat dan voorheen.
|
![]() |
|
Als je niet met familie kunt praten en niet met je ex, zijn er dan nog andere mensen in je omgeving waar je wel je verhaal, zorgen en frustraties mee kunt delen?
|
![]() |
Ik zit in een beetje in hetzelfde schuitje. Ben op dit moment ook werkloos en heb vaak discussie's met mijn vader.
Mijn vrienden weten van mijn situatie en zeggen dat ik "professionele hulp" nodig heb. Ik ben ook vaak zwart denkend en ben een smerige klootzak. Ik vind het prima zo, ik wil geen hulp. Maar als je je "beter wilt voelen" of "gelukkig zijn" dan is het beter dat je "professionele hulp" zoekt. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Het zwakste argument en de grootste dooddoener ever is wel het zinnetje 'zo ben ik nou eenmaal'. Wat je daarmee eigenlijk zegt is dat je een slachtoffer bent van hoe jij bent, alsof je daar geen controle over hebt, en bovendien dat je geen enkele verantwoordelijkheid hoeft te nemen. Het betekent ook dat het een voldongen feit is dat je zo bent, zonder enige mogelijkheid om te veranderen. Ik zou je aanraden om een baan te gaan zoeken. Dat leidt in elk geval een X aantal uur per week af en het geeft een doel, eigenwaarde en geld. Geld dat met de eigen handen verdiend is, is meer waard dan de hele tijd op de zak en faciliteiten van je ouders leven. Mensen worden vanzelf depressief als ze de hele dag niets doen en/of willen omdat ze niets wezenlijks bijdragen en teveel tijd hebben om alles te overdenken. Als je je na een paar maanden werken nog steeds zo slecht voelt kun je alsnog overwegen om in therapie te gaan. Maar ik zou in eerste instantie denken dat een leeg bestaan zorgt voor een vol hoofd.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
Zullen we ons weer richten op TS, die wel geholpen wil worden? Het staat blackbrair vrij om zelf een topic aan te maken om over zijn persoonlijk welzijn te praten.
|
![]() |
|
|