Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-10-2015, 03:40
Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Hallo. Ik heb de laatste tijd veel slaapproblemen. Vooral met me ritme en in slaap vallen. Ik slaap heel onregelmatig en het duurt meestal een uur tot 2 uur tot ik in slaap val. Heeft iemand hier misschien sugesties voor hoe dit op te lossen of tips?
Met citaat reageren
Oud 26-10-2015, 08:50
Verwijderd
Jezelf moeer maken
Met citaat reageren
Oud 26-10-2015, 14:22
Verwijderd
Citaat:
Jezelf moeer maken
Vertel eens hoe jij dat doet dan...
Met citaat reageren
Oud 26-10-2015, 17:42
Verwijderd
Jemig
Met citaat reageren
Oud 26-10-2015, 19:59
Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Ik zit van 9 tot meestal 4/5 uur op school. daarnaast sport ik. Dus moe ben ik. Maar ik kom gewoon niet in slaap.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2015, 20:14
Durian
Durian is offline
Neem je medicijnen toevallig?
Oud 26-10-2015, 20:23
Pluis
Pluis is offline
Je kunt jezelf al een hoop helpen door middel van goede slaaphygiëne. Als je de term zoekt op google vind je veel tips.

Hier vast een paar belangrijke:
- Zelfs al kun je 's avonds niet slapen, sta 's ochtends toch normaal op. Als je eindeloos lang in bed blijft liggen, bouw je te weinig slaapdruk op om 's avonds in slaap te vallen

- beperk caffeïnehoudende dranken, in principe geen koffie of energydrink meer na het avondeten.

- Beeldschermen (computer, smartphone, tablet, tv) geven allemaal blauw licht af. Dat blauwe licht verstoort het natuurlijke slaapritme en kan ook voor inslaapproblemen zorgen. Ga dus een uur voor je wilt gaan slapen offline (ja ik weet dat dat lastig is voor iemand van jouw leeftijd). Lees in plaats daarvan een boek, of doe iets anders waar je niet al te veel prikkels van krijgt. Tv is dan altijd nog beter dan computer en smartphone, omdat je dan relatief wat verder weg zit van de lichtbron
Oud 27-10-2015, 14:22
Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Citaat:
Neem je medicijnen toevallig?
Heb geen medicijnen.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2015, 14:25
Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Citaat:
Je kunt jezelf al een hoop helpen door middel van goede slaaphygiëne. Als je de term zoekt op google vind je veel tips.

Hier vast een paar belangrijke:
- Zelfs al kun je 's avonds niet slapen, sta 's ochtends toch normaal op. Als je eindeloos lang in bed blijft liggen, bouw je te weinig slaapdruk op om 's avonds in slaap te vallen

- beperk caffeïnehoudende dranken, in principe geen koffie of energydrink meer na het avondeten.

- Beeldschermen (computer, smartphone, tablet, tv) geven allemaal blauw licht af. Dat blauwe licht verstoort het natuurlijke slaapritme en kan ook voor inslaapproblemen zorgen. Ga dus een uur voor je wilt gaan slapen offline (ja ik weet dat dat lastig is voor iemand van jouw leeftijd). Lees in plaats daarvan een boek, of doe iets anders waar je niet al te veel prikkels van krijgt. Tv is dan altijd nog beter dan computer en smartphone, omdat je dan relatief wat verder weg zit van de lichtbron
Ik sta in de ochtend altijd gewoon op om 7 uur en in het weekend slaap ik meestal uit tot 11 uur.
Ik drink meestal 1 kopje koffie na het eten rond 8 uur.
Alleen ik zet wel altijd op de pc in de avond, te gamen of serie te kijken. Ik zal voortaan wel eerder stoppen daarmee kijken of dat helpt. Bedankt voor je reactie.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2015, 21:38
blaches
blaches is offline
Ik heb geen slaapproblemen tot dat ik de gedachte heb: "Ik heb m'n slaap wel vanavond nodig, morgen grote dag" en hatseflats ik heb mij zelf een slapeloze nacht bezorgd.

Een vraag, hoeveel slaap jij gemiddeld per nacht?
Dus hoe laat ga je naar bed door de weeks (en sta je op) en dit zelfde geldt voor het weekend?
Met citaat reageren
Oud 27-10-2015, 22:17
Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Citaat:
Ik heb geen slaapproblemen tot dat ik de gedachte heb: "Ik heb m'n slaap wel vanavond nodig, morgen grote dag" en hatseflats ik heb mij zelf een slapeloze nacht bezorgd.

Een vraag, hoeveel slaap jij gemiddeld per nacht?
Dus hoe laat ga je naar bed door de weeks (en sta je op) en dit zelfde geldt voor het weekend?
Ik stap half 12 me bed in. Alleen ik slaap meestal pas na 2/3 uur en wordt om 7 uur wakker.

In het weekend slaap ik meestal rond 1/2 uur of ik ga uit dan later. En wordt om 11 uur ong wakker.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2015, 23:16
Verwijderd
Citaat:
Jemig
Ja... misschien heeft hij er wat aan...
Met citaat reageren
Oud 28-10-2015, 09:07
RobertG
RobertG is offline
Dit is in dit geval de dooddoener voor je in slaap zien te komen:
'Ik drink meestal 1 kopje koffie na het eten rond 8 uur'

Daar zit de cafeine in die je je rust niet gunt, zekers wanneer het ook nog eens een smaakvol sterk bakkie is. Stoppen met die koffie zal het in slaap vallen ten goede komen.

i.p.v. die koffie een pittig potje fappen zal absoluut helpen in slaap te vallen. De stoffen die daarbij vrij komen zorgen ervoor dat t lichaam ontspant en tot rust komt, en das niet alleen de zaadlozing.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2015, 10:43
Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Citaat:
Dit is in dit geval de dooddoener voor je in slaap zien te komen:
'Ik drink meestal 1 kopje koffie na het eten rond 8 uur'

Daar zit de cafeine in die je je rust niet gunt, zekers wanneer het ook nog eens een smaakvol sterk bakkie is. Stoppen met die koffie zal het in slaap vallen ten goede komen.

i.p.v. die koffie een pittig potje fappen zal absoluut helpen in slaap te vallen. De stoffen die daarbij vrij komen zorgen ervoor dat t lichaam ontspant en tot rust komt, en das niet alleen de zaadlozing.
Ik zal voortaan wel stoppen met dat kopje koffie. En dat fappen doe ik al
Bedankt.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2015, 11:53
Verwijderd
Citaat:
Ik zal voortaan wel stoppen met dat kopje koffie. En dat fappen doe ik al
Bedankt.
Haha dat dus
Met citaat reageren
Oud 09-11-2015, 13:35
anonymoouuss
anonymoouuss is offline
Je moet op tijd gaan slapen en ZEKER bij schooldagen.
Als je niet goed slaapt of niet veel tijd slaapt, concentreer je niet veel de volgende dag.
Ga ongeveer om 20:30 slapen elke dag en dan zul je je beter voelen.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2015, 13:40
Verwijderd
HUH? Half negen? Wat denk jij
Met citaat reageren
Oud 09-11-2015, 13:44
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
HUH? Half neger? Wat denk jij
Huh, wat? Ik snap je niet

O, wacht! Half negen!
Oud 09-11-2015, 13:45
Verwijderd
Schreef ik dat serieus?!
Ik gebruik Swype met autocorrect
Met citaat reageren
Oud 09-11-2015, 15:34
Mark52
Mark52 is offline
Naast alle tips die al gegeven zijn.. Zelf kan ik niet slapen als mijn kamer te warm is.
Meestal zet ik mijn raam een tijdje open voordat ik ga slapen, zodat mijn slaapkamer kan afkoelen. Daarna val ik dan meestal makkelijk in slaap.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2015, 17:08
Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Het gaat als iets beter. Ik val sneller in slaap en ga ook ietsjes vroeger naar bed. Bedankt voor alle tips .
Met citaat reageren
Oud 09-11-2015, 17:47
Mark52
Mark52 is offline
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten