Citaat:
Wanneer je een bedrijfje begint, en bijvoorbeeld een webwinkel start moet je er niet op rekenen dat je enorm veel winst gaat maken. Misschien maak je namelijk wel helemaal geen winst. Je zult zelf geld moeten investeren in het bedrijf, uitgaven moeten doen, voorraad moeten inslaan (waar je misschien wel mee blijft zitten), reclame maken. Zelf wat beginnen kost soms meer dan het oplevert. Als het je leuk lijkt om een eigen bedrijf te hebben en eventueel wat geld kunt missen is het een hele gave leerzame ervaring, maar wanneer het je puur gaat om snel wat geld verdienen kan zoiets vies tegenvallen.
Waarschijnlijk heb je voor verkoop aan de deur ook bepaalde vergunningen nodig. (Axel11, naamzoek!)
Waarom geen gewoon bijbaantje? Kranten rondbrengen, vakken vullen, op de markt werken?
|
We willen graag iets voor onszelf beginnen, zonder daarbij voor iemand te werken.
Een beetje geld verdienen op eigen kracht.
Het is natuurlijk altijd leuker om iets te verkopen aan mensen en daarvoor betaald krijgen, dan aan het eind van de maand van een baas betaald te krijgen en geen vrijheid hebt in je werk.
Natuurlijk moeten we realistisch blijven en begrijpen we dat we er niet zoveel geld mee verdienen als een bijbaantje bij de supermarkt.
Dat het allemaal niet zo legaal is begrijpen we, maar ik zelf schat het risico klein is dat we de politie op ons dak krijgen als we als voorbeeld bij oudere mensen een houten poppetje voor een euro of 3 verkopen.
Ik vraag me af of er mensen zijn die iets vergelijkbaars doen of misschien wel iets heel anders.
Ik dacht zelf ook aan bijvoorbeeld in mijn vrije tijd iets van webdesign te doen.
Maarja, ik heb eigenlijk geen idee hoe ik iemand die ernaar op zoek is laat weten dat ik dat doe. Om nou 60 à 70 euro uit te geven voor een advertentie in de wijk krant zie ik eerlijk gezegd niet zo zitten