Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-06-2011, 17:19
Verwijderd
Als je een gratis koptelefoon óf een setje gratis oordopjes kon kiezen, wat zou je dan kiezen? Het is dan natuurlijk bedoeld voor eigen gebruik, niet met het doel om het door te verkopen.

Zeg dan ook even wáárom je die keuze hebt gemaakt.

Ik zou de koptelefoon kiezen. Die hebben over het algemeen een mooier design en geluid voor de muziek die ik luister. Ze zitten ook lekkerder als oordopjes.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-06-2011, 17:21
MiBe
MiBe is offline
Voor eigen gebruik waar?
Onderweg: Oordopjes
Achter de computer: Koptelefoon
Oud 17-06-2011, 18:30
Verwijderd
Gaat het om hoe je eruit ziet met die dingen? Of om het geluid?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 18:33
Vice
Vice is offline
Oordopjes, want die kun je makkelijker in je tas kwijt.
Oud 17-06-2011, 19:04
Verwijderd
Citaat:
Gaat het om hoe je eruit ziet met die dingen? Of om het geluid?
Allebei
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 19:32
Rysair
Rysair is offline
Thuis - koptelefoon.
Onderweg - oordopjes.

Ik zou overigens wel gewoon voor de oordopjes kiezen, als het moest, want die kan je ook wel voor thuisgebruik gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 20:24
Diamera
Diamera is offline
Oordopjes want die zijn kleiner en dus handiger mee te nemen. En die glijden niet van je hoofd met rennen ofzo, dus je kunt ze ook bij het sporten dragen. En het ziet er minder lomp uit met lang haar en je haar komt er niet tussen. Daarom zou ik oordopjes kiezen.

Maar met een koptelefoon klinkt je muziek beter. Dus thuis idd maar een koptelefoon, ook al zou ik met oortjes ook tevreden zijn.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 21:24
Verwijderd
Citaat:
Oordopjes want die zijn kleiner en dus handiger mee te nemen. En die glijden niet van je hoofd met rennen ofzo, dus je kunt ze ook bij het sporten dragen. En het ziet er minder lomp uit met lang haar en je haar komt er niet tussen. Daarom zou ik oordopjes kiezen.

Maar met een koptelefoon klinkt je muziek beter. Dus thuis idd maar een koptelefoon, ook al zou ik met oortjes ook tevreden zijn.
Waarom vind je het er lomp uitvinden dan? Want ik heb altijd koptelefoons en dat ziet er juist níet lomp uit Oordopjes vind ik er dommer uitzien eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 22:10
DAH
DAH is offline
Ik ga voor oordopjes, want het is gewoon makkelijker om het even snel te pakken, even snel weg te stoppen, en ik heb het idee dat ik veel minder het idee heb wat er om mij heen gebeurd met koptelefoon, maar dat gevoel heb ik niet met oordopjes, dus ik ga gewoon voor de oordopjes. En zoals al eerder is genoemd is het makkelijker tijdens sporten (ik heb nog nooit hardgelopen met een koptelefoon, maar ik kan wel geloven dat het minder makkelijk is dan oordopjes) en voor thuis lijkt me een koptelefoon wel weer handig, maar oordopjes zijn meer allround, en ik vind koptelefoons er vaak niet/amper uitzien, dus dat brengt me ook weer bij oordopjes.
Oud 17-06-2011, 22:12
MiBe
MiBe is offline
Of het handiger is met sporten hangt van het soort oordopjes en het soort koptelefoon af. Een standaard koptelefoon is kut om mee te sporten, standaard oordopjes zijn echter minstens zo kut. Een sport-koptelefoon is prima om mee te sporten, sport-oordopjes net zo. Niet echt een goed argument dus.
Oud 18-06-2011, 06:41
Verwijderd
Koptelefoon. Oordopjes doen me pijn als ik ze langer dan tien minuten inheb. Voor onderweg is het inderdaad handiger, maar ik hoef onderweg geen muziek.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2011, 08:25
Verwijderd
Op de fiets gebruik ik een koptelefoon, want bij oordopjes hoor je dan vooral de wind. In de trein ofzo oordopjes, want dat is makkelijker mee nemen. Bij het sporten ook oordopjes want een koptelefoon wordt dan zo zweterig.

Als ik mocht kiezen tussen een gratis koptelefoon of gratis oordopjes zou ik de duurste kiezen .
Met citaat reageren
Oud 18-06-2011, 08:50
Silvano08
Silvano08 is offline
koptelefoon, voor 't betere geluid, en ze zitten lekkerder, vind ik...
Met citaat reageren
Oud 18-06-2011, 10:47
Verwijderd
Oordopjes, makkelijker mee te nemen. en is veel kleiner.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2011, 12:03
igfy
igfy is offline
Om een of andere reden krijg ik na een tijdje met een koptefeloon te zitten hoofdpijn (maakt niet uit welke, heb genoeg verschillende geprobeerd) dus ik kies voor oordopjes. Maar niet die met die rare rubberen dingetjes die je in je oor moet proppen, dat zit niet lekker....
Oud 18-06-2011, 12:03
Verwijderd
Citaat:
koptelefoon, voor 't betere geluid, en ze zitten lekkerder, vind ik...
Eindelijk Iemand anders die ook een koptelefoon boven oordopjes kiest
Met citaat reageren
Oud 18-06-2011, 17:59
Geriananas
Geriananas is offline
Oordopjes, ze vallen minder op en nemen minder ruimte in.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2011, 19:00
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Koptelefoon voor altijd en alles, gewoon zo veel beter geluid dat ik niet meer terug kan naar die doppies.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2011, 08:27
Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Eindelijk Iemand anders die ook een koptelefoon boven oordopjes kiest
Tuurlijk
Met citaat reageren
Oud 23-06-2011, 23:52
Verwijderd
koptelefoon, krijg je minder koude oortjes van :3
Met citaat reageren
Oud 25-06-2011, 06:35
Verwijderd
Ik ook een koptelefoon, oortjes vallen telkens uit mijn horen. Ramp die dingen!
Met citaat reageren
Oud 25-06-2011, 08:44
Verwijderd
Citaat:
koptelefoon, krijg je minder koude oortjes van :3
Behalve als het 26° is =p
Met citaat reageren
Oud 25-06-2011, 11:02
Verwijderd
Citaat:
Ja maar dan is het gwn hesh
Met citaat reageren
Oud 25-06-2011, 18:21
Diamera
Diamera is offline
Citaat:
Waarom vind je het er lomp uitvinden dan? Want ik heb altijd koptelefoons en dat ziet er juist níet lomp uit Oordopjes vind ik er dommer uitzien eigenlijk.
Oh het ziet er bij míj lomp uit, al mijn haar gaat erin zitten als ik er gewoon een opzet, of je moet het naar achter doen maar dan ziet het er ook niet uit. Oordopjes vind ik daarom makkelijker en die kun je onder je haar verstoppen. Maar jij hebt vast geen lang haar dus dan ziet het er idd niet lomp uit
Met citaat reageren
Oud 25-06-2011, 18:31
Verwijderd
Citaat:
Oh het ziet er bij míj lomp uit, al mijn haar gaat erin zitten als ik er gewoon een opzet, of je moet het naar achter doen maar dan ziet het er ook niet uit. Oordopjes vind ik daarom makkelijker en die kun je onder je haar verstoppen. Maar jij hebt vast geen lang haar dus dan ziet het er idd niet lomp uit
Ik heb half lang haar.
zoals dit:

Alleen dan wat minder in model
Maar bij mij ziet het er niet lomp uit terwijl mijn haar toch net over mijn oren komt =p
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-06-2011, 18:38
Diamera
Diamera is offline
Ah ok ik zal het wel fout doen dan
Met citaat reageren
Oud 25-06-2011, 19:45
Verwijderd
Citaat:
Ah ok ik zal het wel fout doen dan
Maar jouw haar hangt zeker tot over je oren? Want als dat zo is en je doet een koptelefoon op gaat het inderdaad meestal wel naar de zijkant springen volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2011, 12:34
Verwijderd
Ik oordopjes maar dat komt omdat ik eigenlijk nog nooit een koptelefoon ben tegengekomen die fijn zit. Oordopjes na enig zoeken wel. Geluid is idd beter in koptelefoon, maar heb de muziek toch altijd zo zacht dat ik mensen gewoon kan verstaan want dat vind ik wel zo beleefd, en thuis heb ik geen koptelefoon nodig.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2011, 16:10
Verwijderd
Citaat:
Oh ja inderdaad maar dan zijn koele oortjes juist weer lekker
Met citaat reageren
Oud 26-06-2011, 18:14
Grey Night
Grey Night is offline
Oordopjes. En dan gewone, niet in ear.
Met koptelefoon op hoor je weinig meer (tenzij je de muziek heel zacht zet).
Bovendien vind ik ze nogal groot, koptelefoons.

Laatst gewijzigd op 27-06-2011 om 15:44.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2011, 20:44
Chevy
Chevy is offline
Oordopjes meestal, in-ear want gewone blijven bij mij niet zitten. En thuis soms m'n koptelefoon.
Oud 26-06-2011, 21:46
honkballertje
honkballertje is offline
Waar ik zin in heb.
Maar meestal betekent dat thuis koptelefoon en buiten oordopjes, maar thuis oordopjes of buiten koptelefoon komt ook wel eens voor. Een beetje wat ik binnen handbereik heb dus
Oud 27-06-2011, 19:29
Verwijderd
Headphones in de winter, dopjes in de zomer.
Om duidelijke redenen.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2011, 20:41
mopi
mopi is offline
koptelefoon voor thuis of achter de computer en oordopkes voor onderweg qua kwaliteit maakt dat niet uit want ze zijn tegenwoordig vaak aan elkaar gewaagt als je het budget voor over hebt
Met citaat reageren
Oud 19-07-2011, 20:54
michelleevdw
michelleevdw is offline
Op school\onderweg oordopjes. Al vind ik dat na een tijdje wel irritant. Thuis gewoon lekker mn koptelefoon van Skullcandy.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2011, 21:47
Prospect
Prospect is offline
Citaat:
Op school\onderweg oordopjes. Al vind ik dat na een tijdje wel irritant. Thuis gewoon lekker mn koptelefoon van Skullcandy.
Zelfde, alleen dan m'n Beats By Dre koptelefoon
Met citaat reageren
Oud 20-07-2011, 01:51
Daantjer
Daantjer is offline
Ok, en waar zijn de mensen die voor échte kwaliteit kiezen, geen Skullcandy of Beats by Dr. Dre maar Sennheiser, AKG, Harman/Kardon, Bose, Denon. Die Beats by Dr. Dre zijn niet echt slecht qua geluidsweergave, maar voor wat hier opgenoemd wordt is voor dezelfde prijs een beter alternatief te vinden.
Ik zou voor een koptelefoon van Denon een moord doen, oordopjes zijn enkel op de markt omdat iedereen iedere maand een nieuwe set koopt.
Ik gebruik al jaren enkel Sennheiser en AKG, en goed geluid bevalt me. Voor gaming overigens Creative als huismerk.

Edit: Tot vandaag, mijn oude Creative headset was kapot, heb in de winkel een Soundblaster Tactic3d alpha gekocht, slechtste geluid dat ik ooit van een headset heb gehoord, gaat direct terug naar de winkel, toch maar ook Sennheiser of AKG voor mijn headsets...

Laatst gewijzigd op 20-07-2011 om 02:11.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2011, 22:20
Verwijderd
oordopjes
Met citaat reageren
Oud 21-07-2011, 11:02
Volk
Volk is offline
koptelefoon. Dopjes vind ik afschuwelijk. Ik vind het geluid mooier klinken als ik het om me heen hoor in plaats van in me. Dus dopjes vallen dan al meteen af. En het zit gewoon lekkerder.

Maar waarschijnlijk zal ik ze maar een keer gebruiken en daarna doorgeven aan mijn vriend, die ook een koptelefoon verkiest boven oordopjes. Ik hoor graag omgevingsgeluiden dus als ik buiten ben heb ik nooit muziek opstaan en dan zijn die dingen dus overbodig.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2011, 02:18
urjenn
urjenn is offline
voor het mixen van muziek gebruik ik een koptelefoon maar dan ook een goede de seinnheiser hd 202

en gwn voor mobiel en ipod oordopjes maar dan apple want dat is wel de beste kwalitijd voor oordopjes
Met citaat reageren
Oud 22-07-2011, 15:16
Verwijderd
Ik ging altijd voor dopjes, maar tegenwoordig valt de linker altijd uit mijn oor en dat is irritant. Nu heb ik een koptelefoon gekocht. Ik wou een Sennheiser, maar die waren wel erg prijzig, de goedkoopste was het dubbele van een Skullcandy en echt ongelofelijk lelijk. Daarnaast heb ik kleine oortjes en de meeste waren allemaal gigantisch groot. Dus nu heb ik toch maar een paarse skullcandy, ook al was het geluid iets minder dan de goedkoopste Sennheiser.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2011, 16:15
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ik ging altijd voor dopjes, maar tegenwoordig valt de linker altijd uit mijn oor en dat is irritant. Nu heb ik een koptelefoon gekocht. Ik wou een Sennheiser, maar die waren wel erg prijzig, de goedkoopste was het dubbele van een Skullcandy en echt ongelofelijk lelijk. Daarnaast heb ik kleine oortjes en de meeste waren allemaal gigantisch groot. Dus nu heb ik toch maar een paarse skullcandy, ook al was het geluid iets minder dan de goedkoopste Sennheiser.
Dan weet ik niet waar je hebt gekeken, want één van de meest geprezen goedkope koptelefoons is van Sennheiser en kost maar 25 euro.

Ik heb zelf trouwens wel een tijdje skullcandies gehad, koptelefoons en 1 keer oordopjes, maar de kabel is bij allemaal gebroken. Nu heb ik sennheiser oordopjes, ooit als noodoplossing gekocht bij de Free Record Shop op het station, maar ze werken prima. De meeste in-ear dingen vallen er bij mij altijd uit, maar die ik nu heb niet.

Ik ben trouwens nog steeds op zoek naar mijn favoriete koptelefoon ooit. Toen ik 13 was ofzo heb ik 'm gekocht bij de kruidvat voor 20 gulden en ik heb nog nooit muziek zo fantastisch gehoord als met dat ding. Hij sloot helemaal af, waardoor het leek alsof de band echt naast je stond te spelen en de bas kon je gewoon voelen.
Maar hij ging kapot (omdat ik erop ging staan) en ik ben vergeten welk merk het is.
Oud 22-07-2011, 16:34
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Citaat:
voor het mixen van muziek gebruik ik een koptelefoon maar dan ook een goede de seinnheiser hd 202

en gwn voor mobiel en ipod oordopjes maar dan apple want dat is wel de beste kwalitijd voor oordopjes
Het spijt mij vreselijk, beste man, maar jouw vorm van kwaliteit is niet echt om naar huis te schrijven. Sennheiser HD 202 is een fantastische koptelefoon voor de prijs ja, maar een koptelefoon van 25 euro blijft een koptelefoon van 25 euro. Het merk is wel fantastisch om mee te mixen, gezien je niet alleen naar de bas kijkt zoals bij bijvoorbeeld een Dr Dre, maar pas zodra je een Sennheiser hebt waarbij de koptelefoon over je oren gaat kan je hem goed gebruiken voor professionele doeleinden. Bij het mixen met kwaliteit in een club heb je ongelooflijk veel omgevingsgeluid, waardoor je dus een koptelefoon nodig hebt om te kunnen mixen, dan neem je natuurlijk niet iets wat op je oren zit zoals de HD 202 o.i.d., maar iets meer richting de HD 280 waarbij je één oor vrij kunt houden en een ander oor goed afgesloten hebt. Plus dat het geluid beter is natuurlijk.
Van oortjes heb ik weinig verstand, ik ben zelf een koptelefoon mens, maar Apple is geen merk voor audiofielen. De oortjes die ze leveren zijn van de slechtste kwaliteit, materiaal- en productiekosten zijn per set ongeveer 80 cent en dat is te horen. Niet dat er veel andere goede oortjes zijn, echt verschil hoor je pas bij oortjes die te duur zijn om nog veilig mee over straat te kunnen. Wil je goede oortjes ben je nog meer kwijt dan een mooie koptelefoon om mee te mixen.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2011, 19:28
Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
Dan weet ik niet waar je hebt gekeken, want één van de meest geprezen goedkope koptelefoons is van Sennheiser en kost maar 25 euro.

Ik heb zelf trouwens wel een tijdje skullcandies gehad, koptelefoons en 1 keer oordopjes, maar de kabel is bij allemaal gebroken. Nu heb ik sennheiser oordopjes, ooit als noodoplossing gekocht bij de Free Record Shop op het station, maar ze werken prima. De meeste in-ear dingen vallen er bij mij altijd uit, maar die ik nu heb niet.

Ik ben trouwens nog steeds op zoek naar mijn favoriete koptelefoon ooit. Toen ik 13 was ofzo heb ik 'm gekocht bij de kruidvat voor 20 gulden en ik heb nog nooit muziek zo fantastisch gehoord als met dat ding. Hij sloot helemaal af, waardoor het leek alsof de band echt naast je stond te spelen en de bas kon je gewoon voelen.
Maar hij ging kapot (omdat ik erop ging staan) en ik ben vergeten welk merk het is.
Misschien een Philips, de laatste die ik heb gehad (een miljoenmiljard jaar geleden) koste 15 euri bij de lokale elektronikaboer en had heerlijk geluid en sloot volledig af.
Bouwkwaliteit was alleen niet al te goed, na 6 maanden was hij (al) kapot.
Oud 23-07-2011, 08:02
Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Bij mij valt het linker oordopje ook altijd uit mijn oor
Met citaat reageren
Oud 23-07-2011, 15:10
Verwijderd
Citaat:
Mediamarkt in Hasselt. Stikveel Sennheisers, maar de goedkoopste begon bij 60 euro.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2011, 21:43
Verwijderd
Citaat:
Ok, en waar zijn de mensen die voor échte kwaliteit kiezen, geen Skullcandy of Beats by Dr. Dre maar Sennheiser, AKG, Harman/Kardon, Bose, Denon. Die Beats by Dr. Dre zijn niet echt slecht qua geluidsweergave, maar voor wat hier opgenoemd wordt is voor dezelfde prijs een beter alternatief te vinden.
Ik zou voor een koptelefoon van Denon een moord doen, oordopjes zijn enkel op de markt omdat iedereen iedere maand een nieuwe set koopt.
Ik gebruik al jaren enkel Sennheiser en AKG, en goed geluid bevalt me. Voor gaming overigens Creative als huismerk.

Edit: Tot vandaag, mijn oude Creative headset was kapot, heb in de winkel een Soundblaster Tactic3d alpha gekocht, slechtste geluid dat ik ooit van een headset heb gehoord, gaat direct terug naar de winkel, toch maar ook Sennheiser of AKG voor mijn headsets...
Ik had tot 1 jaar terug altijd skullcandy, die kocht ik voor het coole plaatje wat er opstaat Erg dom van me. Van het geld van al die kapotte skulls had ik 1 goede Sennheiser kunnen kopen waar ik dan veel langer mee doe. Ik heb nu verigens altijd Sennheisser. Het HD 205 model heb ik nu daarvan, super goed =D
Met citaat reageren
Oud 24-07-2011, 15:17
django023
django023 is offline
in-ear oordopjes van bose echt een supergeluid komt daaruit
Oud 24-07-2011, 16:05
Verwijderd
oordopjes, hoewel het irritante eraan is dat hoe je ze ook opruimt ze werkelijk ALTIJD in de knoop zitten
Met citaat reageren
Oud 24-07-2011, 16:45
django023
django023 is offline
Citaat:
oordopjes, hoewel het irritante eraan is dat hoe je ze ook opruimt ze werkelijk ALTIJD in de knoop zitten
Ja, dat had ik ook... nu heb ik een speciaal zakje waar ik die oordoppen in kan bewaren waardoor ze niet in de knoop kunnen komen
Reageren

Regels voor berichten