Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik ga voor oordopjes, want het is gewoon makkelijker om het even snel te pakken, even snel weg te stoppen, en ik heb het idee dat ik veel minder het idee heb wat er om mij heen gebeurd met koptelefoon, maar dat gevoel heb ik niet met oordopjes, dus ik ga gewoon voor de oordopjes. En zoals al eerder is genoemd is het makkelijker tijdens sporten (ik heb nog nooit hardgelopen met een koptelefoon, maar ik kan wel geloven dat het minder makkelijk is dan oordopjes) en voor thuis lijkt me een koptelefoon wel weer handig, maar oordopjes zijn meer allround, en ik vind koptelefoons er vaak niet/amper uitzien, dus dat brengt me ook weer bij oordopjes.
|
Of het handiger is met sporten hangt van het soort oordopjes en het soort koptelefoon af. Een standaard koptelefoon is kut om mee te sporten, standaard oordopjes zijn echter minstens zo kut. Een sport-koptelefoon is prima om mee te sporten, sport-oordopjes net zo. Niet echt een goed argument dus.
|
Verwijderd
|
Op de fiets gebruik ik een koptelefoon, want bij oordopjes hoor je dan vooral de wind. In de trein ofzo oordopjes, want dat is makkelijker mee nemen. Bij het sporten ook oordopjes want een koptelefoon wordt dan zo zweterig.
Als ik mocht kiezen tussen een gratis koptelefoon of gratis oordopjes zou ik de duurste kiezen ![]() |
![]() |
|
Om een of andere reden krijg ik na een tijdje met een koptefeloon te zitten hoofdpijn (maakt niet uit welke, heb genoeg verschillende geprobeerd) dus ik kies voor oordopjes. Maar niet die met die rare rubberen dingetjes die je in je oor moet proppen, dat zit niet lekker....
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
zoals dit: ![]() Alleen dan wat minder in model ![]() Maar bij mij ziet het er niet lomp uit terwijl mijn haar toch net over mijn oren komt =p |
Advertentie |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik oordopjes maar dat komt omdat ik eigenlijk nog nooit een koptelefoon ben tegengekomen die fijn zit. Oordopjes na enig zoeken wel. Geluid is idd beter in koptelefoon, maar heb de muziek toch altijd zo zacht dat ik mensen gewoon kan verstaan want dat vind ik wel zo beleefd, en thuis heb ik geen koptelefoon nodig.
|
![]() |
|
Ok, en waar zijn de mensen die voor échte kwaliteit kiezen, geen Skullcandy of Beats by Dr. Dre maar Sennheiser, AKG, Harman/Kardon, Bose, Denon. Die Beats by Dr. Dre zijn niet echt slecht qua geluidsweergave, maar voor wat hier opgenoemd wordt is voor dezelfde prijs een beter alternatief te vinden.
Ik zou voor een koptelefoon van Denon een moord doen, oordopjes zijn enkel op de markt omdat iedereen iedere maand een nieuwe set koopt. Ik gebruik al jaren enkel Sennheiser en AKG, en goed geluid bevalt me. Voor gaming overigens Creative als huismerk. Edit: Tot vandaag, mijn oude Creative headset was kapot, heb in de winkel een Soundblaster Tactic3d alpha gekocht, slechtste geluid dat ik ooit van een headset heb gehoord, gaat direct terug naar de winkel, toch maar ook Sennheiser of AKG voor mijn headsets...
Laatst gewijzigd op 20-07-2011 om 02:11. |
![]() |
|
koptelefoon. Dopjes vind ik afschuwelijk. Ik vind het geluid mooier klinken als ik het om me heen hoor in plaats van in me. Dus dopjes vallen dan al meteen af. En het zit gewoon lekkerder.
Maar waarschijnlijk zal ik ze maar een keer gebruiken en daarna doorgeven aan mijn vriend, die ook een koptelefoon verkiest boven oordopjes. Ik hoor graag omgevingsgeluiden dus als ik buiten ben heb ik nooit muziek opstaan en dan zijn die dingen dus overbodig. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ging altijd voor dopjes, maar tegenwoordig valt de linker altijd uit mijn oor en dat is irritant. Nu heb ik een koptelefoon gekocht. Ik wou een Sennheiser, maar die waren wel erg prijzig, de goedkoopste was het dubbele van een Skullcandy en echt ongelofelijk lelijk. Daarnaast heb ik kleine oortjes en de meeste waren allemaal gigantisch groot. Dus nu heb ik toch maar een paarse skullcandy, ook al was het geluid iets minder dan de goedkoopste Sennheiser.
|
![]() |
||
Citaat:
Ik heb zelf trouwens wel een tijdje skullcandies gehad, koptelefoons en 1 keer oordopjes, maar de kabel is bij allemaal gebroken. Nu heb ik sennheiser oordopjes, ooit als noodoplossing gekocht bij de Free Record Shop op het station, maar ze werken prima. De meeste in-ear dingen vallen er bij mij altijd uit, maar die ik nu heb niet. Ik ben trouwens nog steeds op zoek naar mijn favoriete koptelefoon ooit. Toen ik 13 was ofzo heb ik 'm gekocht bij de kruidvat voor 20 gulden en ik heb nog nooit muziek zo fantastisch gehoord als met dat ding. Hij sloot helemaal af, waardoor het leek alsof de band echt naast je stond te spelen en de bas kon je gewoon voelen. Maar hij ging kapot (omdat ik erop ging staan) en ik ben vergeten welk merk het is. ![]()
||
Citaat:
Van oortjes heb ik weinig verstand, ik ben zelf een koptelefoon mens, maar Apple is geen merk voor audiofielen. De oortjes die ze leveren zijn van de slechtste kwaliteit, materiaal- en productiekosten zijn per set ongeveer 80 cent en dat is te horen. Niet dat er veel andere goede oortjes zijn, echt verschil hoor je pas bij oortjes die te duur zijn om nog veilig mee over straat te kunnen. Wil je goede oortjes ben je nog meer kwijt dan een mooie koptelefoon om mee te mixen. |
![]() |
||
Citaat:
Bouwkwaliteit was alleen niet al te goed, na 6 maanden was hij (al) kapot.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat: