Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-12-2015, 16:39
Methuselah
Methuselah is offline
We gaan al naar de Dungeon, Madame Tussaud's, het Verzetmuseum, Anne Frank-huis en Van Gogh-museum.

Vooral eten, drinken en shop-tips graag.
Oud 06-12-2015, 16:44
Megatron
Megatron is offline
Ga naar Haarlem. Beter dan Amsterdam ouwe.
Oud 06-12-2015, 16:49
df
df is offline
Spoor 15
Oud 06-12-2015, 16:50
df
df is offline
Amsterdam Dungeon is wel tof trouwens! Goede keus!
Oud 06-12-2015, 17:15
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Amsterdam Dungeon is wel tof trouwens! Goede keus!

Waar houd je van qua eten en shoppen?
Oud 06-12-2015, 17:28
Dekaloog
Dekaloog is offline
Rijksmuseum is wel interessanter dan 't Van Gogh, vind ik! Tenzij je groot Van Gogh-fan bent. Als je toch gaat: ga op vrijdagavond, dan hebben ze vaak een muziekprogramma en de rijen zijn ook korter.

Qua eten: aan toeristen zou ik de Foodhallen aanraden. Dat is een grote hal met daarin kraampjes van alle voedselhipsters uit de stad, met o.a. The Butcher, Viêt View, culinair verantwoorde hotdogs, etc. De meeste van die kraampjes hebben ook wel een eigen restaurant, maar hier zitten ze allemaal bij elkaar. Als je goede biefstuk wil moet je naar Loesje of Eetcafé 't Lieverdje. Voor spareribs naar Café de Klos. Voor sfeervol dineren kun je naar Bazar, maar dat is wel oosterse keuken, moet je van houden. Mijn favoriete beetje-fancy restaurant is Beulings. Mijn favoriete niet-fancy restaurant is Jacketz, dan krijg je een gepofte aardappel die volgeladen is met pulled pork. De beste sushi zit natuurlijk bij 't Okura, maar dat is wel erg duur, dus je kan je ook volstampen bij Sumo. Beste kebab zit aan 't uiterste puntje van de Dappermarkt, maar dat is wel een kankereind weg van alles, dus je kunt ook naar de Ali Baba.

Winkelen: De negen straatjes, Waterlooplein en Kalverstraat zijn de standaarddingen. Er zijn tweedehandsboekenmarktjes op 't Spui en bij de Oudemanhuispoort, maar die laatste is wel moeilijk te vinden, want hij zit in een soort tunnel bij de universiteit. Albert Cuypmarkt vinden mensen vaak leuk, en daar zit je ook meteen naast The Butcher en Bazar, dus handig om in één keer te doen. Verder vind ik de Zeedijk wel leuk en de Haarlemmerstraat/Haarlemmerdijk is mijn favoriete winkelstraat. Tot slot heb je in Amsterdam ook nog Lambiek, een van de oudste stripwinkels ter wereld, dat is ook erg leuk als je van strips en boeken houdt. Voor filmdingen is er Eye (waar je ook iets kunt drinken), Kriterion, The Movies en Filmhuis Cavia voor rare obscure titels, Tushinski voor een grote monumentale zaal.

Maar eigenlijk is er in het hele centrum om de twee meter wel wat te doen, dus ik zou gewoon rondlopen en kijken wat je tegenkomt. Zoek wel op hoe een fietspad eruitziet voor je een fiets huurt en ga niet als een toerist foto's maken van de mensen die achter 't raam aan 't werk zijn op de Wallen. Oja, als je een keer je hotel niet uit wil dan kun je iets bestellen op foodora.nl, dan komen ze het met een fietsje brengen en 't is allemaal superlekker.

Wanneer ga je?
Met citaat reageren
Oud 06-12-2015, 17:28
Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 06-12-2015, 17:55
-Marleen
-Marleen is offline
Alleen negen straatjes en dan eten op een boot in de gracht enz
Met citaat reageren
Oud 06-12-2015, 18:04
bloodyb
bloodyb is offline
Toch niet op 1 dag mag ik hopen?
Oud 06-12-2015, 18:50
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Rijksmuseum is wel interessanter dan 't Van Gogh, vind ik! Tenzij je groot Van Gogh-fan bent. Als je toch gaat: ga op vrijdagavond, dan hebben ze vaak een muziekprogramma en de rijen zijn ook korter.

Qua eten: aan toeristen zou ik de Foodhallen aanraden. Dat is een grote hal met daarin kraampjes van alle voedselhipsters uit de stad, met o.a. The Butcher, Viêt View, culinair verantwoorde hotdogs, etc. De meeste van die kraampjes hebben ook wel een eigen restaurant, maar hier zitten ze allemaal bij elkaar. Als je goede biefstuk wil moet je naar Loesje of Eetcafé 't Lieverdje. Voor spareribs naar Café de Klos. Voor sfeervol dineren kun je naar Bazar, maar dat is wel oosterse keuken, moet je van houden. Mijn favoriete beetje-fancy restaurant is Beulings. Mijn favoriete niet-fancy restaurant is Jacketz, dan krijg je een gepofte aardappel die volgeladen is met pulled pork. De beste sushi zit natuurlijk bij 't Okura, maar dat is wel erg duur, dus je kan je ook volstampen bij Sumo. Beste kebab zit aan 't uiterste puntje van de Dappermarkt, maar dat is wel een kankereind weg van alles, dus je kunt ook naar de Ali Baba.

Winkelen: De negen straatjes, Waterlooplein en Kalverstraat zijn de standaarddingen. Er zijn tweedehandsboekenmarktjes op 't Spui en bij de Oudemanhuispoort, maar die laatste is wel moeilijk te vinden, want hij zit in een soort tunnel bij de universiteit. Albert Cuypmarkt vinden mensen vaak leuk, en daar zit je ook meteen naast The Butcher en Bazar, dus handig om in één keer te doen. Verder vind ik de Zeedijk wel leuk en de Haarlemmerstraat/Haarlemmerdijk is mijn favoriete winkelstraat. Tot slot heb je in Amsterdam ook nog Lambiek, een van de oudste stripwinkels ter wereld, dat is ook erg leuk als je van strips en boeken houdt. Voor filmdingen is er Eye (waar je ook iets kunt drinken), Kriterion, The Movies en Filmhuis Cavia voor rare obscure titels, Tushinski voor een grote monumentale zaal.

Maar eigenlijk is er in het hele centrum om de twee meter wel wat te doen, dus ik zou gewoon rondlopen en kijken wat je tegenkomt. Zoek wel op hoe een fietspad eruitziet voor je een fiets huurt en ga niet als een toerist foto's maken van de mensen die achter 't raam aan 't werk zijn op de Wallen. Oja, als je een keer je hotel niet uit wil dan kun je iets bestellen op foodora.nl, dan komen ze het met een fietsje brengen en 't is allemaal superlekker.

Wanneer ga je?
Nu vrijdag vertrekken we, 's ochtends, tot zondagnamiddag.

Eye had ik inderdaad gezien maar daar wilt de vriendin niet naartoe. Zij wilt ook erg graag naar 't Van Goghmuseum (en ik ook wel, nu ook tentoonstelling Munch erbij), zullen proberen van vrijdagavond te gaan.

Fietsen huren gaan we niet doen, foto's maken op de Wallen zie ik mezelf ook niet meteen doen.

Lambiek ook toffe aanrader!
Oud 06-12-2015, 20:35
Axel11
Axel11 is offline
Van Gogh: koop vooraf kaartjes online, het is een ramp momenteel om er anders in te komen.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2015, 20:36
Methuselah
Methuselah is offline
Thanks, doen we zeker, is ook goedkoper.
Oud 06-12-2015, 20:47
Verwijderd
Oh god, sla al die dingen over en ga gewoon lekker rondlopen door Amsterdam. Vooruit, Anne Frankhuis is wel bijzonder om te zien maar als je al die dingen gaat doen die je nu opnoemt sta je 80% van je tijd in rijen tussen de japanners..
Met citaat reageren
Oud 06-12-2015, 20:50
Methuselah
Methuselah is offline
Ook een vroeg decemberweekend?
Oud 06-12-2015, 20:54
Verwijderd
Nou geen idee, maar je gaat wel echt naar de toeristische trekpleisters die in alle gidsen staan. Ik gok dat je een veel leuker weekend hebt als je gewoon een beetje rondloopt en je laat leiden door waar je zin in hebt en wat je tegenkomt... Sowieso lijken het me erg veel musea in zo'n korte tijd, dat ben je toch op een gegeven moment ook wel zat? Maar goed, vooral doen wat jullie leuk vinden natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 06-12-2015, 20:56
magnusdebaas
magnusdebaas is offline
Wallen.
Oud 06-12-2015, 20:58
Axel11
Axel11 is offline
Rijksmuseum en Stedelijk zijn meestal helemaal niet zo druk. Anne Frankhuis is wel vaak erg juist
Met citaat reageren
Oud 06-12-2015, 20:58
Verwijderd
Citaat:
Rijksmuseum en Stedelijk zijn meestal helemaal niet zo druk. Anne Frankhuis is wel vaak erg juist
Ja, daar sta je echt zo 2 uur in de rij.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2015, 21:01
Axel11
Axel11 is offline
Maar goed, ik houd van musea en zou zeker het Rijksmuseum en Stedelijk bezoeken. Je hoeft niet te proberen het hele Rijksmuseum te zien: dat is wel erg veel, kies de stukken/zalen uit die je interessant vindt.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2015, 21:06
-Marleen
-Marleen is offline
Ik zou alleen maar eten en winkelen
Met citaat reageren
Oud 06-12-2015, 21:22
bloodyb
bloodyb is offline
Rijks, van Gogh en Anne Frank is al redelijk veel voor 2 dagen.
Oud 06-12-2015, 21:49
Elin3
Elin3 is offline
Er zit in Amsterdam een restaurant waar je volledig in het donker eet. Je kunt vooraf dieetwensen en een keuze voor vlees, vis of vega doorgeven, maar wordt verder geheel verrast. Je ziet tijdens het eten niets, maar wordt gedurende het diner steeds handiger in het inschenken van drinken en het leegeten van je bord. Er werken alleen blinden en slechtzienden in de bediening.

Hele bijzondere ervaring! Echt een aanrader
Oud 06-12-2015, 23:17
Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Citaat:
Er zit in Amsterdam een restaurant waar je volledig in het donker eet. Je kunt vooraf dieetwensen en een keuze voor vlees, vis of vega doorgeven, maar wordt verder geheel verrast. Je ziet tijdens het eten niets, maar wordt gedurende het diner steeds handiger in het inschenken van drinken en het leegeten van je bord. Er werken alleen blinden en slechtzienden in de bediening.

Dat lijkt me inderdaad een helee bijzondere ervaring. Ik heb ook een keer gehoord dat je doordat je niks zien meer proeft van het eten ofzo.
Ik ga daar denk een keer eten! Lijkt me heel tof.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2015, 10:07
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Wel met en kater naar het annefrankhuis gaan eah!
Oud 07-12-2015, 12:02
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Van Gogh: koop vooraf kaartjes online, het is een ramp momenteel om er anders in te komen.
Citaat:
Rijksmuseum en Stedelijk zijn meestal helemaal niet zo druk.
Deze ervaringen deel ik. Bij het Van Goghmuseum stond ik, zelfs met Museumkaart, zeker twintig minuten in de rij. Houd er ook rekening mee dat de wachtrijen voor de kassa buiten zijn, dus met regen is het misschien niet zo fijn. Die Munch-tentoonstelling is trouwens wel de moeite waard.

In het Rijksmuseum ben ik één keer geweest en daar waren toen niet echt rijen, bij het Stedelijk vaker, en daar heb ik ook nooit lang hoeven wachten, zelfs niet toen ik - in plaats van de automaten voor museumkaarthouders - gebruik maakte van de kassa.
Oud 07-12-2015, 13:56
WolterB
WolterB is offline
Bezoek een leuke brouwerij (de Prael, 't IJ, de 7 Deugden, Oedipus, Zeeburg)
Oud 07-12-2015, 18:31
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Qua eten: aan toeristen zou ik de Foodhallen aanraden. Dat is een grote hal met daarin kraampjes van alle voedselhipsters uit de stad, met o.a. The Butcher, Viêt View, culinair verantwoorde hotdogs, etc.
Als je toch in die buurt bent kun je beter eten bij de Ten Katemarkt, waar ze ook lekkere dingen hebben en alles gewoon een normale prijs heeft. Foodhallen is een beetje de hipsterenclave van de Kinkerbuurt - wel lekkere spullen, maar ik vind het niet echt iets waar toeristen nou heen zouden moeten.

Citaat:
Beste kebab zit aan 't uiterste puntje van de Dappermarkt, maar dat is wel een kankereind weg van alles
Helemaal niet, de Dappermarkt is vlakbij de Linnaeusstraat, één van de leukste straten van de stad. De Dapperbuurt is sowieso een leuke buurt. Het Tropenmuseum is er, mocht je daar interesse in hebben, en Brouwerij 't IJ is er ook vlakbij. Daar kun je elke dag tot 20:00 naar het proeflokaal.

Verder kun je voor bier naar Gollem, in de Raamsteeg, Amstelstraat, Stalpertstraat of Overtoom. Op alle locaties meer dan 150 bieren om uit te kiezen, allemaal lekker.
Oud 07-12-2015, 19:39
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Nou geen idee, maar je gaat wel echt naar de toeristische trekpleisters die in alle gidsen staan. Ik gok dat je een veel leuker weekend hebt als je gewoon een beetje rondloopt en je laat leiden door waar je zin in hebt en wat je tegenkomt... Sowieso lijken het me erg veel musea in zo'n korte tijd, dat ben je toch op een gegeven moment ook wel zat? Maar goed, vooral doen wat jullie leuk vinden natuurlijk
I know, nu, die musea vinden we allebei wel leuk én 't is onze eerste keer in de stad: dan gaan we eerst wat de toerist uithangen. Een tweede keer is meer voor rondlopen en ontdekken, zo deden we dat ook al in Parijs.
Oud 07-12-2015, 19:39
Methuselah
Methuselah is offline
Bedankt trouwens voor de tips gij allen.
Oud 07-12-2015, 19:41
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Gewoon ook het weer afwachten, bij slecht weer meer musea en bij mooi weer gewoon lekker rond lopen ga je met of zonder kind?
Oud 07-12-2015, 19:44
Methuselah
Methuselah is offline
Zonder! Anders zouden we véél minder doen.
Oud 07-12-2015, 19:44
Tigerly
Tigerly is offline
En natuurlijk een forum-meeting, Belg!
Oud 07-12-2015, 19:45
bloodyb
bloodyb is offline
Veel plezier Ouwe Belg! En wat Daantje zegt: weersverwachting in de gaten houden en bij kutweer naar musea en bij beter weer beetje rondstruinen.
Oud 07-12-2015, 19:45
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Zonder! Anders zouden we véél minder doen.
Dat dacht ik al
Oud 07-12-2015, 19:59
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
En natuurlijk een forum-meeting, Belg!
De vriendin houdt niet zo van 'nieuwe' media, dus dat gaat er niet inzitten vrees ik!

Maar iedereen die me spot, say hi!!
Oud 07-12-2015, 20:48
Verwijderd
Biefstuk eten bij Loetje is trouwens ook wel écht een aanrader. Of het Ethiopisch restaurant bij Overamstel. Maar dat is allebei niet echt op plekken waar je snel komt
Met citaat reageren
Oud 07-12-2015, 21:53
Axel11
Axel11 is offline
Of heerlijk vegetarisch bij Betty's in de Rivierenbuurt.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2015, 21:59
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Biefstuk eten bij Loetje is trouwens ook wel écht een aanrader. Of het Ethiopisch restaurant bij Overamstel. Maar dat is allebei niet echt op plekken waar je snel komt
Er zitten ook goede Ethiopische restaurants op andere plekken, bijvoorbeeld bij de J.P. Heijestraat.
Oud 10-12-2015, 20:27
Methuselah
Methuselah is offline
Oud 14-12-2015, 19:33
Methuselah
Methuselah is offline
Het was een leuk weekendje, olé.
Oud 14-12-2015, 21:15
Verwijderd
Citaat:
Het was een leuk weekendje, olé.
Vertel, wat hebben jullie gedaan?
Met citaat reageren
Oud 15-12-2015, 07:35
zeehond23
zeehond23 is offline
Oud 16-12-2015, 19:46
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Vertel, wat hebben jullie gedaan?
Van Gogh, Anne Frank, 9 Straatjes, Shabu Shabu, Hard Rock Café, Zondagsmarkt en nog wat geshopt.

Cocktailtje gedronken in de Skyybar in 't hotel en gewoon goed geamuseerd.
Oud 16-12-2015, 20:19
Tigerly
Tigerly is offline
En een beetje kroelen natuurlijk!
Oud 23-12-2015, 20:03
Abby.
Abby. is offline
Vandaag ook een dagje Amsterdam gedaan. Shoppen en eten was het enige dat op het programma stond. Superlekker weer natuurlijk <3 en goed geshopt in o.a. de 9 straatjes (daar ook lekker gelunched bij Café Doffer) en natuurlijk bij de International Theatre & Film Bookshop, en 's avonds gegeten bij Olijfje, wat een leuke tent

Laatst gewijzigd op 23-12-2015 om 21:41.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2015, 00:38
Mr Soija
Mr Soija is offline
Citaat:

Geinig.
Reageren

Regels voor berichten