Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-12-2015, 19:45
Anoniemustje123
Anoniemustje123 is offline
Hallo iedereen, ik heb een dringende vraag. Ik ben klaargekomen in mijn vriendin woensdagnacht en zij denkt symptomen te voelen van zwanger te zijn, ze zegt dat ze zich misselijk voelt en heel de tijd het gevoel heeft dat ze moet plassen. (Kan natuurlijk ook van de stress en ongerustheid zijn, of ze liegt, kan ook) en ze zegt ook dat ze normaal haar regels heeft morgen maar dat er nog echt niets van te merken is. Mijn vraag is nu, is de kans groot dat ze zwanger is? En stel dat het zo is, kan je dan abortus plegen zonder dat de ouders of andere familieleden van iets weten? (We zijn beide 15 jaar)
Mijn vraag is ook, zou een zwangerschapstest al werken? Zo niet, wanneer dan wel?
Met citaat reageren
Oud 20-12-2015, 19:57
Pluis
Pluis is offline
Tja als jij klaar bent gekomen in haar dan kan ze inderdaad zwanger zijn. Het is een beetje vroeg voor allerlei symptomen, dus dat kan ook best van de zenuwen komen. Ze kan een zwangerschapstest doen vanaf de dag dat ze ongesteld zou moeten worden, morgen dus. Als ze dan zwanger is moet ze naar de huisarts, die kan dan verder met haar bespreken hoe het gaat. Meestal kan er dan een abortuspil genomen worden. De huisarts heeft geheimhoudingsplicht, dus dat betekent dat de enige personen aan wie de huisarts het mag vertellen haar ouders zijn (ze is namelijk nog geen 16), en alleen als hij/zij daar goede reden toe ziet.

Zorg jij er in de tussentijd voor dat je condooms koopt voor de volgende keer dat jullie seks hebben? Want misschien komen jullie nu inderdaad met de schrik vrij, maar dan moet je wel maatregelen nemen zodat zoiets niet nog eens gebeurt.
Oud 20-12-2015, 20:01
Anoniemustje123
Oke dankuwel, maar kunnen we dan echt abortus doen zonder dat iemand anders daarvan weet? En ja we hadden condooms, maar we waren allebei niet meer zo nuchter en ja, dan is het gebeurd. Achteraf gezien verschrikkelijk dom natuurlijk..
Met citaat reageren
Oud 20-12-2015, 20:34
Pluis
Pluis is offline
Nee, helaas niet. Het is een medische ingreep die de dokter moet begeleiden, vooral omdat het belangrijk is dat jouw vriendin daarbij gezond blijft. Haar gezondheid is dan toch echt belangrijker dan de schaamte.
Oud 21-12-2015, 00:28
bikinigek
bikinigek is offline
Citaat:
Oke dankuwel, maar kunnen we dan echt abortus doen zonder dat iemand anders daarvan weet? En ja we hadden condooms, maar we waren allebei niet meer zo nuchter en ja, dan is het gebeurd. Achteraf gezien verschrikkelijk dom natuurlijk..
mij nog nooit gebeurd als ik zo dronken ben dat ik ze vergeet dan bak ik er niks meer van
Met citaat reageren
Oud 21-12-2015, 09:44
eredinek
eredinek is offline
is nu zwanger of niet?
Met citaat reageren
Oud 21-12-2015, 11:16
Anoniemustje123
Citaat:
mij nog nooit gebeurd als ik zo dronken ben dat ik ze vergeet dan bak ik er niks meer van
Wel ja, we waren er alle 2 bewust van dat het onverantwoord was, maar ze ging achter de noodpil gaan en dus dacht ik van ja, dat komt wel goed zeker
Met citaat reageren
Oud 21-12-2015, 11:17
Anoniemustje123
Citaat:
is nu zwanger of niet?
Alsof deze vraag relevant is? Dat weten we juist nog niet
Met citaat reageren
Oud 21-12-2015, 15:39
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Wel ja, we waren er alle 2 bewust van dat het onverantwoord was, maar ze ging achter de noodpil gaan en dus dacht ik van ja, dat komt wel goed zeker
Heeft ze een morning after pil gehad dan?
Oud 21-12-2015, 15:58
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Zie de morning after pil echt alleen als uiterste noodoplossing, en niet als alternatief voor andere voorbehoedsmiddelen. Van een MAP krijgt het lichaam van je vriendin een flinke opdonder en kan haar menstruatie-cyclus ook in de war raken. Het is een oplossing voor wanneer bijv. het condoom scheurt, niet voor gebruik in plaats van een condoom!
Oud 21-12-2015, 18:52
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Maar uiteindelijk niet (op tijd) zo'n pil genomen?
Met citaat reageren
Oud 22-12-2015, 11:20
eredinek
eredinek is offline
Is het nu Zeker dat ze zwanger is?
Met citaat reageren
Oud 23-12-2015, 11:57
Verwijderd
Citaat:
Alsof deze vraag relevant is? Dat weten we juist nog niet
Lijkt me heel relevant?
Als ze nu over tijd is, kan ze een zwangerschapstest doen. Als ze niet zwanger is, hoef je je geen zorgen meer te maken over een abortus.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2015, 21:47
bikinigek
bikinigek is offline
Citaat:
noodpil helpt niet altijd. en ook niet tegen soa's
Met citaat reageren
Oud 27-12-2015, 00:42
Anoniemustje123
Wel ja, we gingen er van uit dat het wel goed ging komen met die pil maar is dan toch uiteindelijk niet gelukt om erachter te gaan.. Tot op heden heeft ze haar regels nog altijd niet alleen voelt ze wel wat "regelpijn" zegt ze, nu maar hopen dat die regels nog komen, en de volgende keer, zeker veilig!
Met citaat reageren
Oud 27-12-2015, 08:34
Elin3
Elin3 is offline
Niet gelukt om er achter aan te gaan? Het lijkt mij belangrijk genoeg om tijd voor te maken
Oud 27-12-2015, 08:43
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Wel ja, we gingen er van uit dat het wel goed ging komen met die pil maar is dan toch uiteindelijk niet gelukt om erachter te gaan.. Tot op heden heeft ze haar regels nog altijd niet alleen voelt ze wel wat "regelpijn" zegt ze, nu maar hopen dat die regels nog komen, en de volgende keer, zeker veilig!
Waarom doet ze/doen jullie nu geen zwangerschapstest? Dat kan nu: zie de eerste post van Pluis.

En "dat het wel goed ging komen met die pil" : dachten jullie dat een morning after-pil komt aanvliegen? Nee, die moet je zelf even kopen bij de drogist of apotheek

Laatst gewijzigd op 27-12-2015 om 08:49.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten