Hallo!
Binnenkort (eind januari) moet ik mijn voorlopige profielkeuze inleveren. Ik zit op een gymnasium. Van mijn profiel ben ik al zeker, ik wil E&M gaan doen. Nu zit ik alleen nog te twijfelen tussen wis a of b. In de 1e en 2e heb ik altijd een ruime 6 gestaan voor wiskunde, maar nu het over formules(o.a abc-formule) gaat sta ik een ruime 8 na 2 proefwerken en een aantal so's. Ik was niet van plan om iets met wiskunde te gaan doen, eerder iets in de richting van een economische studie.
Wiskunde is dus niet mijn sterkste kant, maar ook zeker niet mijn slechtste. Er is mij verteld dat wiskunde a vooral draait om statistieken en kansberekeningen, hier heb ik nog niks over gehad. Ook is mij verteld dat wiskunde b dus het meeste gaat over de formules.
Ik zit nu dus hevig te twijfelen of ik wis a of b moet gaan doen. Ik ben niet van plan verder nog beta vakken te kiezen, dus dat houdt mij eigenlijk een beetje tegen om wis b te kiezen. Ook zeggen vriendinnen in de 4e dat wis a op dit moment een stuk makkelijker is dan wis b.
Wat raden jullie mij aan?
Groetjes Charlotte