Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-01-2016, 12:08
zeehond23
zeehond23 is offline
Werkervaring:

2007-2012 Fulltime moeder/Manager van het gezin

:her p:
Advertentie
Oud 04-01-2016, 14:20
WolterB
WolterB is offline
5 jaar werkloos dus
Oud 04-01-2016, 15:10
Dekaloog
Dekaloog is offline
Oef.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2016, 15:17
Verwijderd
Wat zou je er anders op moeten zetten? 'Manager van het gezin' is aardig kut, maar 'fulltime moeder' vind ik niet zó kut. En als je het leeg laat is het net of je in de gevangenis hebt gezeten ofzo.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2016, 15:19
Klovorhop
Klovorhop is offline
Citaat:
Wat zou je er anders op moeten zetten? 'Manager van het gezin' is aardig kut, maar 'fulltime moeder' vind ik niet zó kut. En als je het leeg laat is het net of je in de gevangenis hebt gezeten ofzo.
Erop zetten dat je thuisblijfmoeder bent geweest is op welke manier ook een no go. Je moet het inderdaad gewoon leeglaten en dan op het sollicitatiegesprek (waar je dus inderdaad niet meer voor wordt uitgenodigd) uitleggen.
Oud 04-01-2016, 15:20
Elin3
Elin3 is offline
Fulltime moeder vind ik ook wel kunnen. Manager van het gezin
Oud 04-01-2016, 15:24
Verwijderd
Citaat:
Fulltime moeder vind ik ook wel kunnen. Manager van het gezin
Nee het kan echt helemaal nooit tenzij je in Utah woont.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2016, 17:03
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Oké, ga ik onthouden voor als het ooit nodig is
Oud 04-01-2016, 17:04
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Werkervaring:

2007-2012 Fulltime moeder/Manager van het gezin

:her p:

Citaat:
Moeder zijn is geen baan. Een moeder is een moeder.

Citaat:
Eens.
Oud 04-01-2016, 17:06
Verwijderd
Ik zou het er ook niet opzetten, maar het is wel iets wat het lastig maakt als vrouw. Een paar jaar thuisblijven om voor de kinderen te zorgen is toch wat anders dan een paar jaar ongewenst werkloos zijn. Je kan het idd altijd uitleggen in een sollicitatiegesprek maar dan moet je wel hopen dat je uitgenodigd wordt.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2016, 19:35
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zou het zeker niet onder werkervaring zetten maar gewoon als tekst eronder zoiets als 'van 2007 tot 2012 was ik thuis voor de kinderen' oid.
Oud 04-01-2016, 19:42
df
df is offline
Doe dan vrijwilligerswerk wat je in geval van nood erop kan zetten als tijdsopvulling.
Oud 05-01-2016, 01:28
Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
Doe dan vrijwilligerswerk wat je in geval van nood erop kan zetten als tijdsopvulling.
Dat is precies het doel van vrijwilligerswerk, tijdsopvulling.
Oud 05-01-2016, 06:35
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Als moeder kan je volgens mij via de school van je kinderen vrij makkelijk overblijfmoeder, kopieermoeder, zwemmoeder, mee-op-schoolreisje-moeder zijn als je geen werkende moeder bent. Of via een kerk, kinderboerderij, etc. Dat lijkt mij ook allemaal vrijwilligerswerk?
Oud 05-01-2016, 08:18
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
En maar janken over een glazen plafond
Oud 05-01-2016, 08:24
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
Als moeder kan je volgens mij via de school van je kinderen vrij makkelijk overblijfmoeder, kopieermoeder, zwemmoeder, mee-op-schoolreisje-moeder zijn als je geen werkende moeder bent. Of via een kerk, kinderboerderij, etc. Dat lijkt mij ook allemaal vrijwilligerswerk?
kopieermoeder wtf
Oud 05-01-2016, 08:38
Verwijderd
Oeps, verkeerde topique
Met citaat reageren
Oud 05-01-2016, 08:48
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
kopieermoeder wtf
Een ex-Melkertbaan.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2016, 10:24
Verwijderd
Citaat:
Citaat:
Oké, ga ik onthouden voor als het ooit nodig is
Ja. Ik weet het niet. Misschien als het relevant is voor de functie waar je op solliciteert. Wat het volgens mij is, is dat er ook genoeg moeders en vaders zijn die het 'er bij' doen en daarom wordt er gewoon op neergekeken. Ze denken daar niet bij naast dat er geen huis vies wordt als er overdag niemand thuis hebt of als oma oppast, ook al is het in je eigen huis, dat het gewoon veel minder energie kost. Mijn baas heeft ook liever een werkdag dan een papadag omdat het veel ontspannender is.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2016, 10:27
Verwijderd
Het dilemma is ook weer dat je eigenlijk niet verplicht bent om te vertellen over je familieleven, maar dat je dat om zo'n reden misschien wel doet. En dan denkt de werkgever misschien: hmm als ze al een paar jaar thuis is gebleven om voor een kind te zorgen gaat ze dat misschien in de toekomst wel weer doen, of ze wordt mantelzorger of zo, beter maar niet aannemen. Er is toch nooit één juiste aanpak bij dit soort dingen denk ik.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2016, 10:33
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dat geldt ook wel een beetje voor chronisch ziek zijn vind ik.
Oud 05-01-2016, 10:35
Verwijderd
Daarom hoef je dat dus óók niet te melden. En ouder zijn is wel een beetje hetzelfde als chronisch ziek zijn natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2016, 11:12
df
df is offline
Citaat:
Dat is precies het doel van vrijwilligerswerk, tijdsopvulling.
Nee, maar het kan wel een reden zijn om het te gaan doen.
Oud 07-01-2016, 08:05
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ja wat moet je dan? Je hebt hoe dan ook dat gat in je cv.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2016, 08:42
De Veroorzaker
Citaat:
Ja wat moet je dan? Je hebt hoe dan ook dat gat in je cv.
Klopt! Dus moet je ervoor zorgen dat je kwaliteiten zo enorm zijn dat niemand een fuck geeft om dat gat in je cv. Maar dit soort onzin invullen lijkt me alleen handig als je een vrouwenbaantje wilt.
Oud 07-01-2016, 10:14
Verwijderd
wat is precies een vrouwenbaantje?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2016, 10:15
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
Wat is precies. Belg ben je ook he!
Oud 07-01-2016, 10:16
Verwijderd
Ik zou het trouwens wel héél lastig vinden om jaren 'fulltime moeder' te zijn. Vanwege het CV-gat. Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat ouder zijn ook echt wel energie vreet. Zeker als de kinderen nog niet naar school gaan. Als ze wel naar school gaan is dat natuurlijk wel wat makkelijker te combineren met een job.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2016, 10:16
Verwijderd
Citaat:
Wat is precies. Belg ben je ook he!
Dat is toch in deze context helemaal niet Vlaams?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2016, 10:17
Verwijderd
Behalve dat ik soms hier en daar een woordje meepik, praat ik nog altijd heel Nederlands.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2016, 10:20
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ik zou het trouwens wel héél lastig vinden om jaren 'fulltime moeder' te zijn. Vanwege het CV-gat. Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat ouder zijn ook echt wel energie vreet. Zeker als de kinderen nog niet naar school gaan. Als ze wel naar school gaan is dat natuurlijk wel wat makkelijker te combineren met een job.
Dit ja. Ik zou best parttime willen werken ofzo, maar het lijkt me echt niks om de hele dag met kinderen thuis te zitten
Oud 07-01-2016, 10:21
Verwijderd
Ik denk dat je daar ook een beetje in moet groeien, als je dat wilt. Maar geen idee verder
Met citaat reageren
Oud 07-01-2016, 10:22
Verwijderd
Het hangt er ook vanaf hoeveel kinderen je hebt denk ik, mijn tante had op een gegeven moment 6 kinderen onder de 8, toen was het niet meer echt een keuze wel of niet te werken
Met citaat reageren
Oud 07-01-2016, 10:24
Verwijderd
wow Mijn moeder had er vier, en we schelen allemaal een jaar met elkaar. Maar ik weet nu eigenlijk niet meer precies hoelang ze thuisgeweest is. Wij gingen wel op een gegeven moment naar de peuterspeelzaal enzo.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2016, 10:33
Miekje*
Miekje* is offline
Mijn moeder is vanaf de geboorte van mijn zus een thuisblijfmoeder geweest. Inclusief ophalen van school/klaarzitten met thee en de voordeur op een kiertje als de kinderen uit school kwamen en daarnaast hielp ze altijd iedereen met behangen, verhuizen, boodschappen doen en schoonmaken als wij naar school waren Tot het moment dat ze depressief werd, dan.
Oud 07-01-2016, 10:35
Axel11
Axel11 is offline
Werd ze depressief door het thuisblijven?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2016, 10:37
Miekje*
Miekje* is offline
Nee, door het vinden van een dode buurman, de zorg voor mijn opa en oma en het feit dat mijn opa een hersenbloeding kreeg en we 6 weken bij mijn opa en oma in huis hebben gewoond tot hij overleed Tijdens die periode viel mijn oma van het stoepje en brak haar heup en arm, dus na het overlijden van mijn opa heeft mijn oma op haar beurt een tijd bij ons gewoond om te herstellen. En daarna stortte mijn moeder in.
Oud 07-01-2016, 10:38
Axel11
Axel11 is offline
Klinkt niet heel onlogisch
Met citaat reageren
Oud 07-01-2016, 10:38
Miekje*
Miekje* is offline
Toch niet, hè
Oud 07-01-2016, 10:46
Verwijderd
ah jeetje
Met citaat reageren
Oud 07-01-2016, 12:22
De Veroorzaker
Citaat:
http://www.nrcq.nl/2015/03/11/heb-ji...en-vrouwenbaan

leerkracht basisonderwijs en fysiotherapeut blijkbaar
Oud 07-01-2016, 12:25
Verwijderd
ah!
Met citaat reageren
Oud 07-01-2016, 12:28
Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Want alle vrouwen lopen tegen dit probleem aan, en er bestaan geen thuisblijfvaders?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2016, 12:35
df
df is offline
Duurde nog lang.
Oud 07-01-2016, 12:52
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
http://www.nrcq.nl/2015/03/11/heb-ji...en-vrouwenbaan

leerkracht basisonderwijs en fysiotherapeut blijkbaar
Goede verdeling in 'mijn' sector

Oud 07-01-2016, 13:16
De Veroorzaker
Citaat:
Want alle vrouwen lopen tegen dit probleem aan, en er bestaan geen thuisblijfvaders?
Nee natuurlijk niet, tenzij je ervan uitgaat dat alle vrouwen moeder zijn, maar ík vind een vrouw meer dan een broedstoof.
Jawel hoor, maar die zijn waarschijnlijk niet zo stupide om er fulltime papa op te zetten maar gewoon te accepteren dat ze een gat in hun cv hebben.
Oud 07-01-2016, 14:42
Verwijderd
Manager van het gezin
Wat een kotsterm
Met citaat reageren
Oud 07-01-2016, 15:37
Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Dat zijn twee verschillende groepen. Waarom zie jij het hele vrouwelijke geslacht als één persoon jonge?
Oud 07-01-2016, 16:57
Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Nee natuurlijk niet, tenzij je ervan uitgaat dat alle vrouwen moeder zijn, maar ík vind een vrouw meer dan een broedstoof.
Vanwaar dan je opmerking over glazen plafonds?

Citaat:
Jawel hoor, maar die zijn waarschijnlijk niet zo stupide om er fulltime papa op te zetten maar gewoon te accepteren dat ze een gat in hun cv hebben.
Dat betwijfel ik. Hoe komt dat dan, volgens jou, dat mannen inherent 'minder stupide' zijn dan vrouwen?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2016, 17:19
De Veroorzaker
Citaat:
Vanwaar dan je opmerking over glazen plafonds?
Dat lijkt me het excuus van de groep vrouwen die een gat op hun cv heeft en niet zo succesvol in hun carrière zijn als dat ze wilden zijn. De andere groep klaagt volkomen terecht over het glazen plafond (ik heb net van Changsan geleerd dat er 2 groepen zij dus ik laat het hierbij ).

Citaat:
Dat betwijfel ik. Hoe komt dat dan, volgens jou, dat mannen inherent 'minder stupide' zijn dan vrouwen?
Dat zeg ik niet, generaliserend denk ik dat vrouwen slimmer zijn dan mannen maar dat heeft hier niks mee te maken!
Reageren

Regels voor berichten