Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-08-2002, 19:19
Verwijderd
hallow mensen,
ik heb een vraagje, maar ik weet niet of het onderwerp het best hier past of op sex. maar jullie kennen hem nog altijd verplaatsen.

mijn vraag is dus:
ik heb wel eens een koortslip, en nou dus ook, ik heb wel gewoon me vriend gepijpt, maar is dat eigenlijk niet besmettelijk?
want als iemand blaasjes ofzow op z'n penis heb, dan is dat ook besmettelijk als diegene word gepijpt....

me vriend en ik willen het graag weten, want dat kan ik hem met een gerust hart.....

alvast bedankt, en serieuse antwoorden aub, dit is dringend serieus!
xxxxxxxxx
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 19:21
Anal Avenger
Anal Avenger is offline
ewps

Laatst gewijzigd op 19-08-2002 om 19:42.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 19:30
mathfreak
mathfreak is offline
Een koortslip wordt veroorzaakt door het herpes-simplex II virus, maar deze vorm van herpes heeft niets met de vorm van herpes bij een geslachtsziekte (veroorzaakt door het herpes-simplex I virus) te maken. Je kunt dus gerust je gang gaan. Als je volledige zekerheid wilt hebben kun je van tevoren een condoom om zijn penis doen. Een bijkomend voordeel daarvan is dat je er verder niets van merkt als hij in jouw mond klaar zou komen omdat zijn zaad dan namelijk door het condoom wordt opgevangen.

Laatst gewijzigd op 19-08-2002 om 19:38.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 19:33
Anal Avenger
Anal Avenger is offline
''Orale seks is het veiligst als er een condoom of beflapje wordt gebruikt. Veel gevallen van besmetting vinden plaats van mond (koortslip) naar geslachtsdelen. Omgekeerd, van geslachtsdelen naar mond, komt zelden voor. Waarschijnlijk omdat de meeste mensen het koortslipvirus al bij zich dragen. In het geval dat er toch een hsv-2 besmetting in de mond heeft plaatsgevonden, blijkt het dat dit bijna altijd een eenmalige aanval is en nooit meer terugkomt. Ook konden onderzoekers geen asymptomatische uitscheiding constateren.''

[http://www.hiso.nl/

Laatst gewijzigd op 19-08-2002 om 19:42.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 19:37
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Anal Avenger schreef:
bron?
De Oosthoek Medische Encyclopedie. Zie tevens de aanpassing van mijn vorige reply voor het onderscheid tussen het herpes-simplex I virus dat een geslachtsziekte veroorzaakt en het herpes-simplex II virus dat een koortslip veroorzaakt, maar volgens de mij geraadpleegde informatie niets met het veroorzaken van een geslachtsziekte door het eerstgenoemde virus te maken heeft.
Oud 19-08-2002, 19:48
Anal Avenger
Anal Avenger is offline
''There are two main types of herpes simplex virus: HSV-1 and HSV-2. Infection with HSV-2 is the most common cause of genital herpes. Infection with HSV-1 most usually results in cold sores on the face (although it can sometimes cause genital herpes ). ''

dus ja ga rustig je gang

Laatst gewijzigd op 19-08-2002 om 19:50.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 19:54
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Anal Avenger schreef:
''There are two main types of herpes simplex virus: HSV-1 and HSV-2. Infection with HSV-2 is the most common cause of genital herpes. Infection with HSV-1 most usually results in cold sores on the face (although it can sometimes cause genital herpes). ''

dus ja ga rustig je gang
Mag ik jouw informatiebron dan misschien ook even weten? Merk overigens op dat jouw bron vermeldt dat HSV-1 soms herpes genitalis kan veroorzaken, maar dat dit niet noodzakelijk is. Het lijkt me in ieder geval wel een goed idee dat ze van tevoren een condoom om de penis van haar vriend doet om absolute zekerheid te hebben, vandaar dat ik dat dus ook in mijn eerste reply aan haar voorstelde.
Oud 19-08-2002, 20:04
Anal Avenger
Anal Avenger is offline
soa.pagina.nl

ja dat is slim van je, maar ik raad haar toch aan om gewoon ''rustig aan'' te doen zolang ze een koortslip heeft, gewoon het zekere voor het onzekere nemen
Oud 19-08-2002, 20:11
Verwijderd
thnx! dat moest ik gewoon ff weten, ik zal ook wel rustig aan doen, maar pijpen is dus geen probleem?

BEDANKT!
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 20:31
Anal Avenger
Anal Avenger is offline
Citaat:
Dark Girl! schreef:
thnx! dat moest ik gewoon ff weten, ik zal ook wel rustig aan doen, maar pijpen is dus geen probleem?

BEDANKT!
zolang je het maar met condoom doet, is de kans heel erg klein, bijna verwaarloosbaar.

Regels voor berichten