Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2016, 12:49
Lienaxx
Lienaxx is offline
Hallo allemaal,

Ik ben 2 weken geleden ongesteld geworden ik heb daarna ook niet meer de pil geslikt mijn vriend is nadat ik ongesteld ben geweest nog 3x in mijn klaar gekomen. Nu heb ik elke dag last van hoofdpijn en last van mijn ogen ook heb ik last van witte afscheiding. Verder vroeg ik me af wanneer ik een zwangerschapstest kan doen

Hoop dat iemand hier een antwoord op heeft
Alvast bedankt ! ☺️

Laatst gewijzigd op 23-01-2016 om 13:27.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2016, 12:52
Axel11
Axel11 is offline
Dat is heel onverstandig: je kunt, los van de verschijnselen die je beschrijft, zwanger zijn.

Een zwangerschapstest kan vanaf de eerste dag nadat je ongesteld zou moeten worden.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2016, 12:57
Lienaxx
Lienaxx is offline
Dus ik moet wachten tot ik weer ongesteld word ? Wat een beetje verwarrend gaat worden want mijn menstruatie cyclus is verstoort omdat ik aan de pil was dus ik weet niet wanneer ik weer ongesteld moet worden
Met citaat reageren
Oud 23-01-2016, 14:38
Elin3
Elin3 is offline
Misschien kan je met deze vraag ook naar de huisarts als je je erg zorgen maakt? Anders zou ik uitgaan van een volledige cyclus vanaf je menstruatie, dus ongeveer 28 dagen nadat je ongesteld werd.

Daarnaast is het -tenzij je graag mama wil worden- niet zo verstandig om onveilige seks met je vriend te hebben.

Heb je na de seks een MAP genomen? En hoe lang is het geleden dat jullie seks hadden?
Oud 23-01-2016, 15:38
Lienaxx
Lienaxx is offline
de laatste keer dat we sex hadden was donderdag. De 1ste keer zonder pil was vorige week. Aan een MAP heb ik niet gedacht zowel als abortus zijn dat geen opties voor ons. Maar ik ben iemand die vaak last heeft van migraine aanvallen daarvoor ben ik gister ook naar de huisarts geweest ik moest bloed prikken (in je bloed kunnen ze dat toch nog niet zien?) heb medicijnen gekregen voor mijn migraine maar ik wacht daar even mee.

Ps. Je zei dus 28 dagen na mijn laatste menstruatie dat is nu 2 weken geleden dus aan het einde van de aankomende week kan ik al een test doen of heb ik dat nou fout? 😣😣

Laatst gewijzigd op 23-01-2016 om 15:44.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2016, 16:48
Elin3
Elin3 is offline
Is een kind krijgen, huisvesten en opvangen wel een optie? En dan vooral een optie waarbij je niet nog jaren met een kindje bij je ouders op zolder moet wonen, omdat je geen sociale huurwoning kunt krijgen

Als je een zwangerschap niet wilt afbreken is het extra belangrijk dat je verantwoordelijk met seks omgaat. Altijd veilig dus, tenzij je je leven zodanig op orde hebt dat er ruimte is om een kind een goed thuis te bieden.
Oud 23-01-2016, 19:49
bikinigek
bikinigek is offline
abortus is toch wat anders dan een MAP... als je de pil slikt doe je ook zelfde ongeveer...
maar als je verantwoordelijk genoeg voelt voor seks moet je dat ook voor de gevolgen is mijn mening.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2016, 23:33
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Aan een MAP heb ik niet gedacht zowel als abortus zijn dat geen opties voor ons.
Waarom is/was een MAP geen optie?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2016, 23:38
Axel11
Axel11 is offline
En je weet dus wel hoe het moet:

Citaat:
Als je echt niet zwanger wilt worden maar toch sex wil is een condoom toch het beste voor je. Maar ik kan je wel aanraden dat aan de pil gaan het handigste is , een implanon is ook erg handig als je iemand bent die de pil vaak gaat vergeten en niet zo veel zin heeft in dat gedoe. dan plaatst de huisarts gewoon een klein staafje in de arm van een vrouw en dan is langer dan 2/3 jaar niet vruchtbaar is een kleine moeite ��
Met citaat reageren
Oud 24-01-2016, 19:07
Lienaxx
Lienaxx is offline
Citaat:
En je weet dus wel hoe het moet:
Dat klopt de situatie van dat persoon is iets anders dan de mijne
Met citaat reageren
Oud 24-01-2016, 23:18
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Dat klopt de situatie van dat persoon is iets anders dan de mijne
Wat is jouw situatie dan?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2016, 16:57
Lienaxx
Lienaxx is offline
Citaat:
Wat is jouw situatie dan?
Voor mij zou het geen probleem zijn als ik toch zwanger zou zijn miss voor die persoon wel
Met citaat reageren
Oud 27-01-2016, 17:02
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Voor mij zou het geen probleem zijn als ik toch zwanger zou zijn miss voor die persoon wel
Heb jij een huis, baan, stabiele relatie, vaste baan? Wat heb jij een kind te bieden dat jij wel prima geschikt bent om binnen negen maanden mama te worden?
Oud 27-01-2016, 17:05
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Als je onveilige seks hebt/gaat hebben, kun je beter gewoon (eerst) besluiten dat je echt zwanger wil worden En niet "oh, ongelukje, nou ja, dan houd ik het kind maar".
Met citaat reageren
Oud 27-01-2016, 18:15
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Als je onveilige seks hebt/gaat hebben, kun je beter gewoon (eerst) besluiten dat je echt zwanger wil worden En niet "oh, ongelukje, nou ja, dan houd ik het kind maar".
Lijkt me inderdaad niet fijn! Ik heb twee vriendinnen die op die manier moeder geworden zijn en hup, ook nog maar even getrouwd. Prima als je daar voor kiest. Maar zorg dat je het kind een goed thuis kunt bieden! En blijf niet de rest van je leven je druk maken over de vraag of jij en je partner samen zijn om elkaar of om de baby

Regels voor berichten