Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2016, 08:04
Mangler
Mangler is offline
Ik ben gisteren besneden en het verband dat rond de penis zit is helemaal rood van het bloed.
Volgens internet is dit een complicatie, nabloeden van de wond?

Is dit echt een complicatie of is het normaal? Ik durf het verband niet te verwijderen terwijl het er vandaag af moet..
Met citaat reageren
Oud 26-03-2016, 08:11
Elin3
Elin3 is offline
Even met de dokter bellen? Die kan je vast meer vertellen.
Oud 26-03-2016, 10:14
Pluis
Pluis is offline
Het kan soms een beetje nabloeden, en dan wordt het verband inderdaad rood. Ik zou het verband er gewoon afhalen zoals de bedoeling is, want dan kun je zien of het inmiddels gestopt is met bloeden. Als het nog steeds bloedt onder het verband, dan moet je even met het ziekenhuis bellen (dat kan ook gewoon in het weekend)
Oud 27-03-2016, 12:34
Mangler
Mangler is offline
Ondertussen is het verband er af.
Het bloedde nog een beetje maar een uurtje later was het gestopt.
Nu had ik een oogzalf meegekregen om 3x daags over de wonde te smeren maar deze was na gisteren al op. (Heel kleine tube). Kan het kwaad dat ik deze er nu al niet meer op smeer of kan ik best morgen een nieuwe tube gaan halen?
Met citaat reageren
Oud 27-03-2016, 14:03
Pluis
Pluis is offline
Dat weet ik niet, ligt eraan hoe lang de dokter zei dat je ermee moest smeren. Oogzalf op je penis is wel een beetje vreemd trouwens, typfout?
Oud 27-03-2016, 14:57
Mangler
Mangler is offline
Nee is wel degelijk oogzalf. Word blijkbaar altijd meegegeven. Heeft een antibacteriële werking ofzo.

& de dokter heeft gewoon de tube meegegeven en gezegd dit 2-3x/dag te smeren. Ik heb denk ik iets te veel gesmeerd waardoor ie na 1 dag al op was xD normaal is het een paar dagen..
Met citaat reageren
Oud 27-03-2016, 15:26
Pluis
Pluis is offline
oh nou, dat zal wel loslopen dan. Zolang je de boel netjes schoonhoudt komt dat vast in orde.
Oud 28-03-2016, 04:29
Eeuwigestudent
Eeuwigestudent is offline
Internet gaat meestal uit van uiterste..
Je heb naturlijk verschillende vormen van nabloeden. Als het eruit druppelt met een redelijke vaart dan moet je zeker de arts bellen. Maar bloed het gewoon een beetje net als dat je een schaafwondje zou hebben ofzo iets dan is er niets aan de hand, dat is normaal. Mocht het nog lang blijven bloeden dan kun je alsnog contact opnemen.

Het is inderdaad normaal dat je bij een besnijdenis 'oogzalf' mee krijgt. Omdat het oog ook gevoelig is en snel ontstoken raakt is die zalf een schone zalf, dus zeer geschikt voor de huid van oa de eikel. Verzorg het goed want de huid van de eikel is, als je voorheen een voorhuid hebt gehad, zeer dun. Het gaat dus makkelijk irriteren en het zal ook nog wel flink rood kunnen worden.
Daarbij klopt het trouwens ook dat het tubetje snel op is, dat is ook bij de meeste, betekent niet dat je te veel gebruikt
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten