Hi,
Ik heb een vreselijk probleem en ik weet niemand met wie ik er over kan praten.
Ik heb een vriendin, echt de knapste en liefste meid die ik ooit wel heb ontmoet. Het enige nadeel is dat zij nogal controlerend is. Ze wordt boos als mijn ouders of vrienden met mij willen afspreken, maar het liefst zonder haar.
Ik begin bij het begin.
Iets meer dan 9 maanden geleden kreeg ik een facebook vriendschap verzoek. Het was van een bloedmooi meisje die ik helemaal niet ken. Ik heb haar gevraagd of ik haar ken en het ene leidde tot onze eerste date. Niet veel later volgde de tweede en al snel was het aan (Dit heeft zij soort van aangedrongen, vind ik). Het was toen net voor de zomervakantie. Een week nadat het aan was ging zij op vakantie voor drie weken en een week later ging ik voor drie weken. Deze week was geweldig, veel afgesproken 1x blijven slapen maar verder thuis en elke dag rond 11 u afgesproken en ik tussendoor ging ik ook nog afspreken met vrienden.
Zij vertrok en een week later ik dus. Het was lastig want ik was smoorverliefd maar we waren heel ver van elkaar verwijderd. Ik ging naar Amerika en mijn ouders wilde er van genieten met het gezinnetje maar ik zat constant op mijn telefoon omdat zij wilde bellen of appen en ik wilde haar niet kwetsen. Dit vonden mijn ouders niet zo leuk.
Na de zomervakantie werd het allemaal erger. Ik hield pas echt van der als ik elke ochtend om 7:30 bij haar thuis was voor school. Mijn vrienden wilden met mij alleen afspreken maar zij voelde zich buiten gesloten. Mijn ouders wilden hetzelfde. Zij kreeg steeds meer een hekel aan mijn ouders en vrienden omdat zij haar niet 'accepteerden', maar bij haar mocht ik altijd aanschuiven thuis en met elke vriendin mee. Ik geef ook wel toe dat mijn ouders en vrienden wel verkeerde dingen hebben gedaan, ook richting haar, maar dit komt denk ik omdat zij dus bij mij MOEST zijn. Het kon niet anders..
Nu vandaag hebben we negen maanden en ik hou nog steeds ontzettend veel van der. Maar ik mis ook ontzettend het uitgaan met vrienden. De lol hebben met mijn familie. Ik zit er over na te denken om het uit te maken, omdat het echt heel moeilijk en zwaar leven is zo voor een 16-jarige. School vraagt veel werk en tijd. Mijn werk vraagt veel werk en tijd. Zij wil mij constant zien. Mijn ouders willen mij constant zien (ook dus zonder mijn vriendin als 'gezinnetje', maar als het weer zo'n avond is dat ik alleen met mijn ouders eet is ze echt boos en heeeel verdrietig). Mijn vrienden willen mijn ook zien, het liefst zonder haar.
Het is allemaal echt heel lastig en het uitmaken geeft mij toch wel wat meer rust en kan ik wat meer doen wat ik ook écht wil.
Maar ze is toch ook zo lief en grappig en schattig en leuk. En telkens als ik dan denk van ja ik wil niet meer verder dan zie ik haar en dan wil ik toch bij haar zijn.
Ze is een nogal gebroken meisje. Ze heeft veel meegemaakt in haar verleden. Veel gepest en vaak in de steek gelaten.
Ik wil haar niet kwetsen en pijn doen want ik hou wel echt zielsveel van der. Maar voor mij is het gewoon zo lastig zo. Ik hou echt heel veel van haar en ik vind het echt heel moeilijk. Het zit voor haar eigenlijk nooit mee en ze heeft bijna haar examen. Ik dacht als ik het doe na haar examen dan kan ze zich in ieder geval daar nog wel op concentreren. Maar ik wil haar gewoon geen pijn doen. Ze is zo'n lief meisje, zo gebroken, maar ook zo controlerend en er is geen leven zonder mij zeg maar. Ze is echt afhankelijk van mij. Ik moet overal mee naar toe. En als zij wat heeft dat moet ik mee, terwijl ik in die tijd ook 'quality time met de family' kan hebben. Maar dat wilt ze gewoon niet.
Ik vind het echt zo moeilijk. Ik wil weer wat vrijer zijn wat meer leven, maar ik wil haar ook absoluut geen pijn doen of haar examen verknallen of in haar opzicht, haar leven. Ik hou echt van der en ik hoop altijd het beste voor der. Ze is mijn alles maar ik kom echt tijd te kort en een sociaal leven buiten haar. Ze is een schat en ik vind dit echt moeilijk.
Kan iemand mij advies geven, hoe dit beter kan of of ik het uit zou moeten maken of niet.
Alsjeblieft hulp, alleen al praten is goed.
Dankjewel.
|