Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2011, 14:57
MuffinFever
MuffinFever is offline
Hee, ik zit met een probleem, ik twijfel enorm of ik bij mijn vriendje wil blijven of niet. Ik heb voor mezelf wat punten op een rij gezet waarom ik het uit zou willen maken,
-Ik heb geen vrijheid meer, ik krijg elke dag smsjes wat ik aan het doen ben, en ook op school houd hij me altijd in de gaten.
-Ik erger me constant aan hem, maakt niet uit met wat.
-En volgensmij is het ook geen goed teken dat ik nu bijna alleen nog maar zijn slechte eigenschappen zie, en gek word als ik mijn sms-toontje hoor omdat ik dan bang ben dat het een bericht van hem is.
Alleen heb ik dan nog een probleem als ik het uitmaak, hij zit bij mij in de vriendengroep en in de klas, dat betekend dat ik hem nog wel elke dag zie..

Willen jullie advies geven over wat ik kan doen?
Dankje, MuffinFever
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-01-2011, 15:01
Batave
Batave is offline
Citaat:
Dit lijkt me niet iets heel goed, maar ja.. als je op de middelbare school wat uitmaakt blijf je toch contact met elkaar hebben, dus je moet ervoor zorgen dat hij ook beseft dat het zo niet langer kan zodat je op een goede manier uit elkaar kan gaan en dat je ook op een normale manier met elkaar om kan gaan.
Oud 23-01-2011, 15:13
Akhlys
Akhlys is offline
Klinkt inderdaad wel als een gevalletje hopeloos... Nee, zonder gein, als jij je niet lekker voelt in deze relatie is het verstandig om er een punt achter te zetten. Maar probeer het eerst gewoon goed met hem te bespreken. Als er dan tijdens een goed gesprek uitkomt dat het zo niet verder kan en jullie staan er beiden achter, dan zal je ook achteraf weinig tot geen problemen met hem hebben. En dat is toch wel zo makkelijk, aangezien je hem elke dag nog ziet.
Oud 23-01-2011, 15:15
MuffinFever
MuffinFever is offline
Nou, dat is het probleem dus,, via mijn vriendin (hun twee zijn ook erg goed bevriend) heb ik gehoord dat hij kapot zou zijn als ik het uit zou maken,, en ik heb hem al vaak duidelijk gemaakt dat hij zich niet zo met mij moet bemoeien..
Met citaat reageren
Oud 23-01-2011, 15:29
Lente
Lente is offline
dus je zou alleen bij hem blijven omdat je hem anders veel pijn doet? wat een onzin.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2011, 15:37
Appj
Appj is offline
Vraag in iedergeval waarom hij zo doet en als hij niet wil veranderen
dan zou ik het toch uit maken als ik jou was.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2011, 15:49
Akhlys
Akhlys is offline
Citaat:
Nou, dat is het probleem dus,, via mijn vriendin (hun twee zijn ook erg goed bevriend) heb ik gehoord dat hij kapot zou zijn als ik het uit zou maken,, en ik heb hem al vaak duidelijk gemaakt dat hij zich niet zo met mij moet bemoeien..
Ok, maar het gaat er toch om dat jij je kut voelt in deze relatie? Uitmaken is altijd vervelend en dan niet alleen voor hem, maar ook voor jou. Je kan het niet aan laten alleen maar omdat je hem anders pijn doet. Nou ja, kan wel, maar dat is belachelijk.

Daarbij, als jij hem duidelijk hebt gemaakt dat hij zich niet zoveel met jou bezig moet houden, mag je er vanuit gaan dat hij enigszins op de hoogte van hoe jij je voelt. En wat ik ga zeggen klinkt misschien heel erg lullig, maar als jij het al hebt aangegeven bij hem en hij veranderd niet, dan blijkt daaruit dat het hem blijkbaar allemaal niet zoveel boeit. Blijkbaar ben jij niet zo belangrijk voor hem dat hij z'n gedrag veranderd, zeker als jij hem al meerdere malen hebt aangegeven dat je het niet tof vindt wat hij doet.
Oud 26-01-2011, 10:32
Verwijderd
hey MuffinFever,

ik herken het precies,
zelf heb ik ook zo´n relatie gehad...
echt ik werd er niet goed van gewoon...
elke dag smsjes wat ben je aan het doen?
Ik ging me vreselijk aan hem ergeren
maar hij was nog wel smoorverliefd op me (zei hij)

ik heb het een poosje uitgesteld, maar ik zag een verdere relatie echt niet meer zitten!
gewoon omdat ik voelde dat het van mijn kant niet meer goed zat...
en ik denk dat dat bij jou ook het geval is...
je kunt hem wel aan het lijntje houden maar eigenlijk zie je een verdere relatie niet zitten... als ik het goed begrijp.
daarom kun je het beter nu uitmaken, dan ben je er van af...
ik was, toen ik het uitmaakte heel opgelucht dat ik het had gedaan...
al was mijn ex heel verdrietig!
maar daar is hij weer wel over heen gekomen,
en ik denk uiteindelijk dat jouw vriend er ook overheenkomt als je het uitmaakt

liefs, en sterkte djossie
Met citaat reageren
Oud 26-01-2011, 10:45
Breakdown
Breakdown is offline
Je vrijheid moet je hebben, want dat is gewoon belangrijk dat je je eigen dingetjes nog gewoon kan doen.
Daarbij vind ik smsjes met wat ben je aan het doen continu heel vervelend en erg irritant.
Hij hoeft toch niet 16 uur per dag naast je 8 uur dat je slaapt weten wat je aan het doen bent?

Jij hebt ook je eigen leven misschien moet je dat nog even tegen hem zeggen dat je je vrijheid wilt, want je bent nog hartstikke jong en daar moet je van genieten!
Met citaat reageren
Oud 26-01-2011, 16:52
038anoniem
038anoniem is offline
dat moet je zelf uitzoeken, wij kunnen niet voor jou gaan beslissen maar aan alle punten te zien gaat het niet geweldig, als jij je vrijheid niet wil opgeven moet je het uitmaken, maar die keuze moet jij maken.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2011, 17:30
Verwijderd
je kunt er met je vriend over praten wat je dwars zit. Als hij er aan wil werken kan het zijn dat het nog goed gaat.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2011, 19:34
Verwijderd
Citaat:
Hee, ik zit met een probleem, ik twijfel enorm of ik bij mijn vriendje wil blijven of niet. Ik heb voor mezelf wat punten op een rij gezet waarom ik het uit zou willen maken,
-Ik heb geen vrijheid meer, ik krijg elke dag smsjes wat ik aan het doen ben, en ook op school houd hij me altijd in de gaten.
-En volgensmij is het ook geen goed teken dat ik nu bijna alleen nog maar zijn slechte eigenschappen zie, en gek word als ik mijn sms-toontje hoor omdat ik dan bang ben dat het een bericht van hem is.
Alleen heb ik dan nog een probleem als ik het uitmaak, hij zit bij mij in de vriendengroep en in de klas, dat betekend dat ik hem nog wel elke dag zie..

Willen jullie advies geven over wat ik kan doen?
Dankje, MuffinFever
"twijfel" houdt in dat er twee dingen zijn waar je tussen twijfelt. Ik zie hier alleen de negatieve kant; wat is de reden om wél bij hem te blijven? En "ik vind hem zielig" is geen goeie reden, want dat houdt voor jouzelf niks positiefs in.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2011, 19:54
olha1
olha1 is offline
ik ben benieuwd naar je antwoord tegen Freyja...
maar even erbij: je kan niet iedereen blij houden dus zorg dat je zelf blij bent
en maak het alsjeblieft niet op de kinderachtige manier uit van ik wil je niet meer ik maak het uit of je behandelt me niet goed ik maak het uit, want zoals je zei je moet hem in je dagelijks leven nog onder ogen zien

zorg gewoon dat je aangeeft (duidelijk (laat hem anders die opsomming zien)) dat je het niet leuk vind dat je geen vrijheid hebt want dat zorgt ervoor dat je je niet blij voelt en natuurlijk als hij van je houd wil hij je blij hebben ;D

any person who would give up freedom for anything else doesn't deserve it
Oud 26-01-2011, 20:32
AnneElise
AnneElise is offline
Tuurlijk doet uitmaken pijn. Vaak voor beide kanten. Dat is alleen maar een goed teken; namelijk dat men elkaar echt mocht! Maar als je je zo aan hem irriteert, maak het uit zou ik zeggen. Je moet genieten van zijn smsjes, van zijn lieve bezorgdheid en van zijn schattige slechte kanten. Niet ergeren en bang zijn voor smsjes van hem! Dan is het eerder een vreemde stalker! En dat hij in je vriendengroep zit.. deal with it! Daar had je beter over na kunnen denken toen je wat met hem nam, maar jullie komen er wel over heen. De eerste maand is het raar en ongemakkelijk, daarna went het en heb je er geen last meer van! (ervaring). En btw, het doet hem meer pijn als je het aanhoudt terwijl je het niet meer wil !
x
Met citaat reageren
Oud 26-01-2011, 21:52
olha1
olha1 is offline
ik vind nog steeds dat je gewoon rustig moet praten en hem duidelijk aangeven dat dit een serieus probleem voor jouw is en dat je er niet tevreden mee bent
Oud 27-01-2011, 08:10
Yadee
Yadee is offline
Denk er ontzettend goed over na als je het uit gaat maken. Ik ergerde me ook altijd ontzettend aan mijn vriend, maar nu het uit is gegaan, mis ik hem ongelooflijk.

'Think before you leave people you love. When you leave, there's no guarantee you can find your way back.'
Met citaat reageren
Oud 27-01-2011, 18:59
immortelle
immortelle is offline
@ yadee: mooie zin, die laatste
@ muffinfever: je zult er waarschijnlijk met hem over moeten praten.
leg hem uit dat je hem heel graag ziet (ik veronderstel dat dat zo is ) maar dat hij je veel meer riumte moet geven omdat je er gek van wordt. mss heeft hij niet door dat dat enorm vervelend is voor jou. je moet hem uitleggen dat hij overdrijft en hij je moet vertrouwen. als hij dat dan inziet kun je bij hem blijven, maar als hij niet veranderd zou je idd best eens goed denken of je nog door wilt gaan met hem.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2011, 18:10
sunshine0_o
sunshine0_o is offline
uitmaken,, je bent niet meer verliefd op hem,
ik hoop bij elk smsje dat ik krijg dat het van mijn vriend is,
praat er met hem over
Met citaat reageren
Oud 02-02-2011, 18:27
MuffinFever
MuffinFever is offline
Hee,, sorry heb dit forum niet meer echt in de gaten gehouden,, nou Freyja mijn antwoord bij jou is, de enige reden waarom ik bij hem zou willen blijven is omdat ik goed met hem kan praten, maar dat kan als goede vriend ook..

(en omdat ik lang niet meer ben geweest nog iets, ik heb het uitgemaakt, en ik geloof dat ik gelukkiger ben dan ooit tevoren, ontzettend bedankt voor al jullie adviezen nogmaals ) (het blijft alleen vervelend dat ie me wel blijft smsen en mailen waarom het uit is,, maar oke)
xx MuffinFever
Met citaat reageren
Oud 05-02-2011, 12:25
Verwijderd
Citaat:
Hee,, sorry heb dit forum niet meer echt in de gaten gehouden,, nou Freyja mijn antwoord bij jou is, de enige reden waarom ik bij hem zou willen blijven is omdat ik goed met hem kan praten, maar dat kan als goede vriend ook..

(en omdat ik lang niet meer ben geweest nog iets, ik heb het uitgemaakt, en ik geloof dat ik gelukkiger ben dan ooit tevoren, ontzettend bedankt voor al jullie adviezen nogmaals ) (het blijft alleen vervelend dat ie me wel blijft smsen en mailen waarom het uit is,, maar oke)
xx MuffinFever
zo ging dat dus bij mij exact ook... ik ga bijna denken dat het om dezelfde jongen gaat... maar je moet niet terug sms-en, mailen enz. dan gaat dat ook weer over (ervaring!)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten