Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-07-2002, 15:40
ZHAzha
ZHAzha is offline
mijn vriend en ik hebben gisteren zijn nieuwste ? film gezien.. (voor de helft)
Rose RED heet hij..
Het zijn 2 video banden en die film duurt bij elkaar 245 minuten
Hij is echt de moeite waard om te kijken en hij is superrrr spannend!

Mijn vraag wat is de beste film van hem die je gezien hebt???

Ik was als de dood voor de film IT (vroeger ..alhoewel ik hem nu nog NIET in mijn uppie wil kijken )
Oud 26-07-2002, 16:35
Daangerous
Daangerous is offline
Da wilde ik dus net zeggen, It rules, maar The Shining is toch wel beter, The Green Mile is als je een beetje afweegt toch echt nog beter, maar is wel minder á la Stephen King, maar wel ontieglijk goed
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 16:37
Diesel
Diesel is offline
The Shining, The Green Mile, Carrie, The Langoliers, Apt Pupil.

Laatst gewijzigd op 26-07-2002 om 16:42.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 16:41
Buzzzfuzzz.vs
Buzzzfuzzz.vs is offline
beste verhaal van hem vind ik IT
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 17:16
PV
PV is offline
It vond ik tegenvallen.. had eerst het boek gelezen (zo'n 1000 bladzijden ) en toen viel de film erg tegen. Het leek helemaal niet op wat ik me er bij voorstelde.
Bij The Shining hetzelfde, eerst t boek en daarna de film, boek veel beter .

The Green Mile heb ik alleen nog maar gelezen, die moet ik nog steeds een keer gaan zien.. boek is echt aan te raden (ook wel veel bladzijden; waren 6 delen).

Van The Langoliers vind ik de film weer beter dan het boek Ik had de film eerder gezien en het boek viel daarna tegen..

Verder heb ik volgens mij nog geen films gezien van Stephen King, wel veel boeken gelezen Dus ehm de beste film tot nu toe vind ik The Langoliers.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 17:27
euro
euro is offline
The shining denk ik...! VInd ik toch wel het spannends!
Oud 26-07-2002, 17:57
ZHAzha
ZHAzha is offline
Citaat:
PV schreef:
It vond ik tegenvallen.. had eerst het boek gelezen (zo'n 1000 bladzijden ) en toen viel de film erg tegen. Het leek helemaal niet op wat ik me er bij voorstelde.

The Green Mile heb ik alleen nog maar gelezen, die moet ik nog steeds een keer gaan zien.. boek is echt aan te raden (ook wel veel bladzijden; waren 6 delen).

Van The Langoliers vind ik de film weer beter dan het boek Ik had de film eerder gezien en het boek viel daarna tegen..

Verder heb ik volgens mij nog geen films gezien van Stephen King, wel veel boeken gelezen Dus ehm de beste film tot nu toe vind ik The Langoliers.
Kheb het boek van It ook gelezen.. maar pas nadat ik die film 5x ofzow gezien had.. maar dat boek is (hoe gek het ook klinkt) 10 x enger
Vanavond gaan we het 2e deel van roze red kijken ECHT EEN aanrader..
Oud 27-07-2002, 08:05
Quincy
Quincy is offline
Citaat:
PV schreef:

Lezen gaat sneller dan schrijven...
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 18:30
Verwijderd
ik heb the green mile gezien, it en christine(dat was toch die met de auto?, vorige week ofzo op tv?) en vaaaf ga ik misery kijken (22.05, net 5)
it vond ik toch wel de engste
the green mile de mooiste/zieligste
en christine, leuke film, maar meer niet
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 01:21
Verwijderd
Heb eerst it gezien, toen het boek gelezen, maar het boek is toch duizend keer beter. De shining sucks, veel te langdradig...
vond geen van de films echt goed... hoewel ik wel de rillingen kreeg van Tommyknockers, maar toen was ik nog klein
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 14:59
L'Amour
L'Amour is offline
Storm of the Century
dat is zeker de beste verfilming van een Stephen King boek, maar over het algemeen zijn de boeken toch beter.
Oud 28-07-2002, 20:18
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Ik vond The Stand erg mooi. Duurt wel 6 uur maar dan heb je ook wat
Oud 29-07-2002, 10:24
KazzZ
KazzZ is offline
kvond de Greenmile heel mooi! maar tis niet echt stephen Kinds style om zo te zeggen..
The Shining vinnik ook erg leuk! en Pet Semetery of hoe je dat ook mag schrijven..kep zoveel films van hem gezien
Oud 29-07-2002, 11:59
Moviemaniak
Moviemaniak is offline
De beste verfilming van een boek van Stephen King vind ik IT, het is zowat de enige horror waar een echt verhaal in zit. En hij is echt geniaal in elkaar gezet, boek is trouwens ook mooi
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 15:30
sleepyman
sleepyman is offline
ik heb It, the shining, the shawshank redemption, carrie,needful things en the green mile gezien en apt pupil ga ik nu juist kijken, want ik heb die van de bib gehuurd, ik ga mijn top maken

1. It(wel overdreven eng)
2. The Shining
3. the green mile
4. Carrie
5. The shawshank redemption
6. Needful Things(alhoewel hij ook goed is)

Wij hebben alle video's buiten thinner van de bib geleend, dus daarom zijn we echte fans van Stephen King, mijn zus vooral.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 17:11
Sithan
Sithan is offline
1. The Langoliers...alleen jammer van de computerbeestjes
2. The shawshank redemption
3. The storm of the century
4. The Green mile
Oud 30-07-2002, 20:57
Carn
Carn is offline
1 shawshank redemption
2 it
3 the stand
4 the green mile
5 langoliers (idd jammer van de slechte fx)
6 misery
Oud 30-07-2002, 21:15
Paperz
Paperz is offline
Ik heb de Stand nog ergens op video liggen... die vond ik zooo vet...
Oud 30-07-2002, 21:39
Verwijderd
The Stand is iig wel z'n beste boek, dus ik gok dat ik de verfilming, als ik 'm gezien zou hebben, het beste zou vinden

Maar van wat ik gezien heb van hem (en dat is niet bijster veel, ik hou het liever bij de boeken) vond ik The Shining nog het beste.
IT eindigde zo debiel, kreeg meteen een hekel aan de hele film :/
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 23:43
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
The Shawshank Redemption
It
The Langoliers
Misery
Christine

Maar da's dan ook ongeveer de volgorde van 'kortgeleden gezien tot langgeleden gezien'.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 14:20
Carn
Carn is offline
eek, the shining, ook helemaal vergeten
Oud 31-07-2002, 15:16
Verwijderd
the langoliers, It, The green mile, The pet cemetery en Carrie zijn geloof ik de enige die ik heb gezien van SK. Tommyknockers geloof ik maar een stukje want toen was ik nog jong enzo en kon nergens tegen
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 16:42
Circe
Circe is offline
Citaat:
Ramlothiel schreef:

IT eindigde zo debiel
Helemaal mee eens!!
Oud 04-08-2002, 02:36
[dr3k]
[dr3k] is offline
Citaat:
Miss_Kazzz schreef:
kvond de Greenmile heel mooi! maar tis niet echt stephen Kinds style om zo te zeggen..
Klopt, Greenmile is werpt een groot contrast op vergeleken met zijn andere films. Toch is het een heel mooie film, en het boek is ook erg goed. Er is in Amerika ookal een nieuwe film uit van Stephen King, Hearts in Atlantis. Ik heb het boek al gelezen en ik vond het echt de moeite waard. Hebben er ook mensen toevallig Salem's lot van King gelezen?
Oud 04-08-2002, 16:24
rozijntje
rozijntje is offline
[QUOTE]Ramlothiel schreef:
IT eindigde zo debiel
waarom vindt gij da, ik vind dat niet
Oud 04-08-2002, 18:16
Verwijderd
ik heb gister Rose red gezien, tja...heel mooi enzo, wel soms langdradig, en niet echt eng ofzo, die geesten leken net poppen.
maar verder wel mooi
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 09:37
notorious ikke
notorious ikke is offline
eergister the green mile gezien....
mmoj verhaal maar jammer van dat beetje sf dat der in zit.....
Oud 09-08-2002, 17:09
Uice
Uice is offline
Stephen King zelf was teleurgesteld in the Shining... Daarom maakte hij er later zelf een miniserie van een uur of 5 van.
Oud 09-08-2002, 21:24
Verwijderd
de green mile en it waren wel
cool ik ben het eens met zhazha
hij was wel creepy it
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 22:21
Severus
Severus is offline
IT! Jezus, wat was dat een superenge film! Ik zag 'm toen ik 10 was en ik deed het in mijn broek! Durfde een hele week niet in bad en was bang op de plee, bang dat IT door de rioolleiding zou komen!

De scène die me nog het meeste bijstaat is als die jongens in dat fotoboek kijken en de foto's dan langzaam gaan bewegen en je Pennywise aan een lantaarnpaal ziet (brrr!):

Ripper
Oud 10-08-2002, 08:33
miro
miro is offline
Ik vond IT eerlijk gezegd geen hol aan, ook niet overdreven eng ofzo, maar dat zal wel aan mij liggen Voor de rest ken ik niet heel veel films van m hoewel ik een tijdje geleden een film in delen heb gezien op tv(over groen spul) deze had toevallig ook een heel dom einde. The Green mile vind ik een fantastische film maar idd niet helemaal in de stijl van Stephen King.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 12:09
Uice
Uice is offline
Stephen King's It (zoals ie officieel heet) is niet echt eng alleen Pennywise is eng maar voor de rest is de miniserie niet zo bijzonder.
Oud 12-08-2002, 11:42
Rioto
Citaat:
ZHAzha schreef:
Rose RED heet hij..

Ik was als de dood voor de film IT (vroeger ..alhoewel ik hem nu nog NIET in mijn uppie wil kijken )
toen m,n zusje 10 was vond ze die film helemaal vet gewoon , dus zo eng is die ook weer niet
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 11:44
Rioto
ik begrijp niet wat mensen zo eng aan de IT vinden , ik vind geen een film eng of goor , is meer grappig eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 12:03
volvagia
volvagia is offline
ik had the stand gezien toen ik 10 was.... wel enge film was dat
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 13:26
Rutger
Rutger is offline
1. The Green Mile
2. The Shawshank Redemption
3. The Langoliers
en nog een aantal boeken van hem gelezen, weet alleen nie of ze allemaal verfilms zijn
Oud 13-08-2002, 08:26
Sade
Sade is offline
IT is niet eng, meer komisch.

Citaat:

1. The Green Mile
2. The Shawshank Redemption
Vind ik ook. Al wist ik trouwens niet dat The Shawshank Redemption van King was?
Oud 13-08-2002, 19:32
R@st@gurl
R@st@gurl is offline
Citaat:
PV schreef:
Bij The Shining hetzelfde, eerst t boek en daarna de film, boek veel beter

dat is wel waar, ik had ook eerst het boek gelezen en het is veeeeeeeeeel enger dan de film, de film is dan echt niets waard, The shining heb ik ook gelezen maar de film nog niet gezien, blijkbaar zou ik het beter bij het boek laten
Oud 13-08-2002, 21:53
Angel Of Faith
Angel Of Faith is offline
Oké ik weet niks van Stephen King, heb wel al gehoord dat z'n boeken goed zijn, maar nu moet ik toch eventje een domme vraag stellen waar ik toch al een eindje mee zit . Hopelijk zijn er hier mensen die ook af en toe es naar Home And Away kijken , maar die gothic die daar in speelt noemt in het echt Stephen James King is er een verband tussen die twee of gewoon toeval, kweet dat het hier mss niet echt bij behoord, maar wil het wel eventjes weten .

xxx
Faith
Oud 14-08-2002, 13:04
Uice
Uice is offline
Citaat:
Angel Of Faith schreef:
Oké ik weet niks van Stephen King, heb wel al gehoord dat z'n boeken goed zijn, maar nu moet ik toch eventje een domme vraag stellen waar ik toch al een eindje mee zit . Hopelijk zijn er hier mensen die ook af en toe es naar Home And Away kijken , maar die gothic die daar in speelt noemt in het echt Stephen James King is er een verband tussen die twee of gewoon toeval, kweet dat het hier mss niet echt bij behoord, maar wil het wel eventjes weten .

xxx
Faith
Stephen King heeft swart/grijs haar en een bril
Oud 14-08-2002, 13:07
Uice
Uice is offline
Citaat:
R@st@gurl schreef:

dat is wel waar, ik had ook eerst het boek gelezen en het is veeeeeeeeeel enger dan de film, de film is dan echt niets waard, The shining heb ik ook gelezen maar de film nog niet gezien, blijkbaar zou ik het beter bij het boek laten
de film is goed, maar je moet gewoon niet aan het boek denken als je num kijkt. veel veranderingen, jammer toch. bijv: tony is vervangen door een Danny's eigen vinger, waar Danny tegen praat.
Oud 15-08-2002, 06:04
Feestbeest nummer 1
Feestbeest nummer 1 is offline
Het boek van IT is ècht eng, en duizendmaal beter dan die klotige film
Oud 15-08-2002, 11:32
R@st@gurl
R@st@gurl is offline
Citaat:
Feestbeest nummer 1 schreef:
Het boek van IT is ècht eng, en duizendmaal beter dan die klotige film
volledig mee eens
Oud 15-08-2002, 11:57
Verwijderd
Citaat:
PV schreef:

Ik heb The Green Mile in 1 deel, het zijn 376 bladzijden, exclusief voor- en nawoord. Dat vind ik een redelijk aantal, niet veel. De NoodZaak heeft er bijzoorbeeld 599, exclusief voor- en nawoord.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 17:09
Uice
Uice is offline
Citaat:
DutchECK schreef:

Ik heb The Green Mile in 1 deel, het zijn 376 bladzijden, exclusief voor- en nawoord. Dat vind ik een redelijk aantal, niet veel. De NoodZaak heeft er bijzoorbeeld 599, exclusief voor- en nawoord.
It heeft er 1161, zonder voor- en nawoord
Oud 16-08-2002, 08:45
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef:

It heeft er 1161, zonder voor- en nawoord
I know
Met citaat reageren
Oud 16-08-2002, 13:31
freggelfreak
freggelfreak is offline
Citaat:
ZHAzha schreef:
Rose RED heet hij..

ik heb eergister ook rose red gezien, maar om nou te zeggen dat ie superspannend was schrok niet echt vaak van dingen ofzo, maar het was wel een cool verhaal. zat de hele tijd mee te lullen van: nee niet doen enzo

maar effe mijn top 3 films van steven king

1 the green mile
2 the stand
3 rose red

ja kheb niet zoveel van hem gezien, maar komt goed
Met citaat reageren
Oud 16-08-2002, 21:23
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
The Shawshank Redemption, Carrie, The Shining, The Dead Zone (ben ik de enige die deze gezien heeft? Is met o.a. Christopher Walken en Martin Sheen), Stand by Me, Misery, en Dolores Claiborne zijn de beste die ik gezien heb.

The Stand, It en Christine moet ik nog zien....

Laatst gewijzigd op 16-08-2002 om 21:28.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2002, 21:27
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Juice schreef:
Stephen King zelf was teleurgesteld in the Shining... Daarom maakte hij er later zelf een miniserie van een uur of 5 van.
....die een stuk slechter was dan de film.
Oud 17-08-2002, 11:51
legatus
legatus is offline
Stephen King's ROSE RED is matig tot slecht. STORM OF THE CENTURY was beter.

Binnenkort een recensie van ROSE RED op www.horrorcypher.nl
Reageren

Regels voor berichten