Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-07-2016, 21:24
Heermeneer
Heermeneer is offline
Hallo iedereen

Ik zit een beetje met een dilemma; ik twijfel over mijn relatie verbreken of gewoon verdergaan. Vriendin en ik zijn nu 2 jaren en 3 maanden samen. Onze relatie is nooit echt makkelijk verlopen. Dit komt mede daardoor dat het mijn eerste serieuze relatie was en mijn vriendin had al 7 relaties gehad.

De eerste maand ging alles perfect. Dat kwam daardoor dat ik alles deed wat ze wou want er stoorde me toch niks aan haar. Dit is natuurlijk bij iedereen zo in een relatie maar het werd mij al vrij snel duidelijk dat ze altijd haar zin heeft gekregen bij haar ex'en en dus begonnen we na een maand ruzies te krijgen. Toen hebben we een periode bijna elke dag ruzie gekregen tot ik een ultimatum stelde; namelijk veranderen of stoppen met onze relatie.

Na een half jaar begon ik te klagen over onze seks. Voor iemand die 8 bedpartners gehad heeft was de seks gewoon saai... Altijd missionaris en het werk aan mij overlaten. Dus dan daar paar weken ruzie mee gehad en toen goed gepraat met elkaar. Met succes weliswaar! Nu valt er op gebied van seks niks meer te klagen, zowel staat ze nu voor alles open wat ik zeg en domineer ik om het maar zo te zeggen wat er gebeurt op seksueel gebied. En dat vindt ze maar al te leuk want alles wat ze vroeger niet wou doen (anaal/baffen/etc..) vindt ze nu gewoon super lekker.

Toen ging het een hele tijd supergoed (hadden nog altijd vaak discussies maar hadden een manier om deze snel te beëindigen) maar nu is het weer klote. Elke dag doet ze om het minste lelijk en schreeuwt ze de heletijd (stem verheffen). En hier heb ik het met haar al duizend keer over gehad dat ze daarmee moet stoppen want als ze weer eens voor niks lelijk ga doen word ik echt razend. Meestal stuur ik haar dan weg of vertrek ik zelf.

Dan komt na een half uur een sms met hoeveel het haar spijt en blablabla....

Maar dit herhaalt zich elke keer ook al zegt ze weer dat ze erop gaat letten.

Nu gebeurde dit zondag opnieuw en nu is mijn emmer water overgelopen en ben ik echt aant twijfelen of ik wel verder wil gaan met haar. Feit is dat als alles goed gaat tussen ons ze echt "de ware" is. We waren ook al bezig met plannen om samen te wonen maar dit ga ik zeker weten nog uitstellen nu.

Na deze hele lap tekst nu eindelijk mijn vraag:
Wat moet ik doen?

Praten over haar dat ze elke keer lelijk doet om niks helpt gewoon niks want deze conversatie hebben we al tig keren gehad.

Groetjes
Heermeneer
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-07-2016, 23:13
Elin3
Elin3 is offline
Heb je naast vragen of ze er mee wil stoppen ook al eens gevraagd waarom ze zo doet? Er zit vast een emotie onder die hiertoe leidt, en dat wordt misschien wel veroorzaakt door iets buiten de relatie. Door de oorzaak te achterhalen kan je soms ook veel beter de gevolgen aanpakken.
Oud 28-07-2016, 06:34
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik doe soms ook heel lelijk tegen mijn vriendin om niks, en dat komt door issues die ik heb. Dat is niet erg, maar wel als je er mensen door kwijt raakt. Gelukkig voor mij kan mijn vriendin wel wat hebben en reageert ze er simpelweg niet op. Dus dat is mijn tip aan jou: als ze zo doet, negeer haar en/of loop weg. Het is namelijk helemaal niet leuk als je een reactie probeert uit te lokken bij iemand en die persoon reageert vervolgens niet.

Overigens, ga eens een paar weken/maanden proef-samenwonen voordat je besluit het wel of niet te doen.
Oud 28-07-2016, 07:52
Heermeneer
Heermeneer is offline
@Elin3

Ze weet het zelf niet.

@Little Phoebe

Ik kan ook best wel wat hebben maar om telkens bij elke gelegenheid een half uur te gaan mokken zit er bij mij echt niet in. Ze is verstandig genoeg om nuchter te kunnen redeneren en dan moet ze als zoiets voorvalt 2 keer nadenken voordat ze weer begint met lelijk doen. Negeren doe ik vaak genoeg wat resulteert dat ze nog lelijker gaat doen...

We wonen nu praktisch al samen, vijf van de zeven blijft ze hier slapen. Dat gaat ook goed buiten het lelijk doen.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2016, 08:41
WolterB
WolterB is offline
Lelijk doen lijkt me toch een behoorlijk issue waar jij niet goed mee om kunt gaan en iets waar jullie elkaar blijkbaar niet goed aan kunnen voelen.

Verder geef je in je startpost aan dat je na een maand als ruzie kreeg over haar verwende gedrag en later ruzie kreeg over saaie seks. Dat zijn ook twee zaken die in relaties een behoorlijk grote ruimte in kunnen nemen. In beide situaties heb jij een ultimatum gesteld en/of haar gewoonte willen veranderen.

En ook in deze situatie waarbij ruzies ontstaan wil je haar gedrag veranderen en vind je dat zij in staat is dat te doen. Nergens lees ik dat jij concessies gedaan hebt of wil doen.
Veranderen binnen een relatie is weinig mis mee, maar dan moet het wel uit die persoon zelf komen. En zelfs als je denkt dat dat zo is, dan kan je haar nog wel zo veel gestuurd hebben dat ze dit achteraf heel anders ziet.

Als jij niet om kunt gaan met haar buien, dan zijn jullie geen goede match, hoe leuk het ook kan zijn op de momenten dat geen van de issues parten speelt.
Oud 28-07-2016, 11:04
Heermeneer
Heermeneer is offline
Ik ben het veruit niet met je eens WolterB.

Dat verwende gedrag heeft ze vanzelf afgeleerd en dat heeft ze zelf verandert. Seks heb ik inderdaad lang over geklaagd en is ze nu positief op verandert. Vind ze zelf ook wel fijn want ze geeft aan dat dit de eerste keer is in al haar relaties dat ze echt intens geniet op seksueel gebied.

Ik snap hoe je redeneert, maar ik vind in een relatie moet je beide veranderen anders gaat het sowieso op den duur fout. Ik heb genoeg moeten opgeven zoals geen drugs meer gebruiken, geen festivals meer doen, sommige vrienden links laten liggen omdat ze volgens haar in het verkeerde milieu zitten, etc...

En daarom vind ik een ultimatum stellen geen verkeerd idee; je geeft immers aan dat je als dit zo doorgaat niet verder kunt in de relatie. Aan haar dan of ze wilt veranderen of niet? En dat wij geen goede match zijn klopt niet, zoals wij twee onder ons twee doen verklaren mensen ons voor gek. Deze aantrekkingskracht en intimiteit kenden we voorheen beiden niet.

Verlang ik echt teveel om te vragen dat ze stopt met lelijk doen na elk klein akkefietje?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2016, 13:43
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Heb je naast vragen of ze er mee wil stoppen ook al eens gevraagd waarom ze zo doet? Er zit vast een emotie onder die hiertoe leidt, en dat wordt misschien wel veroorzaakt door iets buiten de relatie. Door de oorzaak te achterhalen kan je soms ook veel beter de gevolgen aanpakken.
Citaat:
@Elin3

Ze weet het zelf niet.
Dat is wel een heel makkelijk antwoord...

Ik denk dat je toch beter/meer/op een andere manier met haar moet praten. Zonder communicatie wordt het sowieso niks!
Met citaat reageren
Oud 28-07-2016, 14:12
Elin3
Elin3 is offline
Het is niet gek dat je om een relatie te hebben jezelf wat aanpast en meer rekening houdt met de behoeftes van een ander. Maar veranderen is heel moeilijk en soms als er te veel verandering nodig is, zelfs onmogelijk. Iemand moet niet zijn of haar complete identiteit op hoeven geven om een relatie in stand te kunnen houden.

Er kan enorme aantrekkingskracht zijn op sommige gebieden, maar dat maakt niet dat je heel goed bij elkaar past op alle gebieden.
Oud 28-07-2016, 16:27
bikinigek
bikinigek is offline
Neem een 2e vriendin met dat ze vanelkaar weten. Zijn altijd poeslief want anders ga je naar de ander 😆
Met citaat reageren
Oud 29-07-2016, 09:01
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Neem een 2e vriendin met dat ze vanelkaar weten. Zijn altijd poeslief want anders ga je naar de ander 😆
Dat is het slechtste advies dat ik ooit gelezen heb. Twee partners is keihard werken en goed communiceren, dat moet je eerst met één partner kunnen want het wordt twee keer zo moeilijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten