Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-10-2014, 13:23
huggles
huggles is offline
Beste leden, ik hoop dat jullie me een beetje duidelijkheid kunnen brengen.
Ik had een relatie van 3 jaar tot het een half jaar geleden uit ging.
Dit was een erg zware klap en heeft me ook erg veel tijd en moeite gekost om dit te verwerken.
Nu ben ik er eindelijk zo goed als volledig over.

Ik heb nu sinds 1 week verkering met een nieuw meisje, in het begin twijfelde ik eigenlijk erg hard of ik het wel wou, iets hield me tegen..
Ik vind haar persoonlijk ook niet erg mooi en best wel raar, maar toch voelde ik me ergens aangetrokken tot haar.. Maar ergens toch weer niet..

Toen we 'snachts in m'n auto naar de sterren aan het kijken waren (ik heb een open dak), kon ik het na een tijd toch niet laten om haar te kussen.
Toen hadden we verkering, maar toen ik haar 'sanderendaags door de dag zag wist ik het weer niet zeker..
'savonds toen we gezellig samen tv aan het kijken waren wist ik het weer wel zeker, en toen ik overdag met haar ging wandelen weer niet..
Het is net of overdag haar uiterlijk me toch wat afstoot, dit klinkt heel bot, i know, maar ik wil gewoon eerlijk zijn.. Mijn ex was namelijk erg mooi (bijna fotomodel) en ik denk ergens dat dat me toch wel wat vervreemd, ik ben niet anders gewoon dan met zo'n meisje over straat te lopen..

Ik heb het er met haar ook al wel over gehad (ik vind dat ze het recht heeft om alles te weten wat in me om gaat) en zij denkt dat het wel over gaat, dat ik er gewoon even aan moet wennen, en bang heb wat iedereen van haar zal vinden.. Ook het feit dat m'n ex zo mooi was haalde ze zelf even naar boven..
Ik herinner me nog dat ik bij m'n ex echt heel trots was op haar en haar maar al te graag aan iedereen wou voorstellen, nu vind ik het vervelend als ze vragen of ik m'n nieuwe vriendin mee breng

Ze is echt wel lief, maar toch voelt het vreemd, ik weet echt niet of dit wel normaal is..
Het feit dat ik twijfel over ons, zo snel al, zou eigenlijk toch niet mogen, dit zegt ergens toch wel dat er iets niet juist zit?
Ik wil haar namelijk ook niet te hard kwetsen, dus zou haar liever wat vroeger dumpen dan dat ik binnen een paar maanden ineens zeg dat het niets word..
Dus, nu zoek ik wat duidelijkheid, moet ik er mee doorgaan, of niet?
Of gewoon voor de zekerheid uit mekaar en dan kijken wat het word? Mss zijn we wel te snel gegaan en ben ik toch nog niet klaar voor een nieuwe relatie?

Ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen..
Mvg.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-10-2014, 13:28
Verwijderd
Serieus, je hebt een week een relatie en je vertelt die nieuwe gewoon dat ze lelijk is en dat je ex veel mooier was? Waarom heeft ze je nog niet gedumpt? Ik vind er vooral iets mis met je... hoe zal ik het zeggen, sociale filter? Zoiets zeg je toch niet dat heeft niets met eerlijkheid te maken verder

In het algemeen zou ik zeggen geef het wat tijd, ook een relatie moet groeien en het kan goed zijn dat je vooral twijfelt omdat je slechte gevoelens aan breuk emt ex hebt overgehouden. Maar als je na een week relatie al zo denkt is het geen goed teken voor de toekomst natuurlijk.

Ik vind overigens fotomodellen over het algemeen niet zo mooi, maar dat is weer een heel andere discussie. Veel te mager, geen vrouwelijke uitstraling.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2014, 13:32
huggles
huggles is offline
Ik heb haar niet gezegd dat ze lelijk is hoor
Heb gewoon gezegd dat ik het niet zeker wist etc.
Ik heb zelf het stuk niet aangehaald dat m'n ex zo mooi was enzo, dat deed zij, ben ik gewoon niet op in gegaan..

Laatst gewijzigd op 08-10-2014 om 13:41.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2014, 16:17
surnos
surnos is offline
In het begin van mijn huidige relatie voelde ik net als jou. Soms wist ik het heel zeker dat ik die relatie wou, maar soms ook écht niet... Uiteindelijk was de oplossing voor mij om gewoon tegen mezelf te zeggen dat het wél een tijdje mocht duren voordat ik er echt zeker van was en dat het in orde is om soms te twijfelen.

Ik ben van die soort mensen die altijd meteen moet weten en meteen beslissingen wil maken. Sinds ik dit bezef kan ik er beter mee omgaan, en soms zeg ik gewoon tegen mezelf dat ik beter een tijdje kan wachten en dat niet alles meteen moet gebeuren of duidelijk worden.

Je hebt een lange relatie achter jou en het is dus normaal om je huidige relatie met de verledenen te vergelijken. Belangrijk hier is dat je niet te veel vergelijkt, want elke relatie is anders. Je gaat nieuwe, leuke dingen ontdekken en nieuwe gewoonheiden vormen maar misschien ga je ook bepaalde dingen missen. Dit is ook per se geen probleem en mag absoluut!

tl;dr – Ga het gewoon rustig aan en met de tijd zal je het beter weten. Je moet geen contract voor het leven afslissen, dus niet te veel zorgen maken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten