Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-08-2016, 21:53
iAnswer
iAnswer is offline
Hey

Ik ben nu bijna 3 jaar samen met mijn vriendin en hebben een redelijk goede relatie.

Zelf vindt ik het jammer dat ik er soort van aan vast zit. Ik wil me eigen ding doen, uit gaan, eigen vakanties, rond reizen. Ik ben niet echt het type Huisje-Boompje-Beestje.
Zij wel. Zij heeft al een hele toekomst voor zich.

Ik hou wel ontzettend van haar en zij van mij! Maar ondanks dit wil ik het liefste mijn eigen weg volgen. Wel vind ik het jammer want ik weet niet hoe ik het moet aanpakken.

Deel jullie mening, ervaring of hoe jij het zou aanpakken!

Groetjes Anoniem
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-08-2016, 22:27
Anonymous John
Anonymous John is offline
Dus je zit er aan vast omdat je voelt dat je niet je eigen dingen en plannen kan ondernemen? Is vrij normaal hoor. Dat jullie relatie "redelijk goed" is klinkt al dat je er niet echt in bent geinteresseerd.

Gewoon erover praten dat je tijd apart nodig hebt. En zorg er voor dat je iets hebt om de leegte op te vullen wanneer jullie niet meer samen zijn.
Oud 22-08-2016, 22:46
Daantjer
Daantjer is offline
Het is niet eerlijk om te zeggen dat je tijd apart nodig hebt, daarmee geef je valse hoop. Je kan nou eenmaal zielsveel van elkaar houden, maar toch niet bij elkaar passen. Als je 3 jaar een relatie hebt komt het sowieso een beetje uit de lucht vallen, dus wees gewoon eerlijk over het feit dat je er een punt achter zet. Zeg ook gewoon dat je je eigen pad wilt volgen, dan weet ze ook waarom het voorbij is.
Oud 23-08-2016, 06:15
iAnswer
iAnswer is offline
Ik wil het ook weer niet uitmaken. Vind het ook zwaar kut. Ik hou van haar en zij van mij, dus ik kan het gewoon niet zomaar doen.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2016, 06:50
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik wil het ook weer niet uitmaken. Vind het ook zwaar kut. Ik hou van haar en zij van mij, dus ik kan het gewoon niet zomaar doen.
Is er een manier om meer persoonlijke ruimte te creëren binnen de relatie? Waar je, zonder dat je vriendin zich daar niet prettig bij voelt, meer je eigen ding kunt doen en er op uit kunt gaan zonder je vriendin. Als dat niet lukt is het een goede vraag of je bereid bent die "vrijheid" voor altijd op te geven. Als je een relatie hebt, met wie dan ook, heb je sowieso iets minder vrijheid. Je houdt immers rekening met elkaar en maakt keuzes gebaseerd op je gezamenlijke behoeften i.p.v. alleen op basis van jouw persoonlijke behoefte.
Oud 23-08-2016, 12:50
feniks
feniks is offline
Zou zij er een bezwaar tegen hebben dat jij doet wat je wil? Dus reizen, uitgaan en dat soort zaken?
Ik doe zoveel dingen zonder mijn partner, we hebben elk een eigen leven, eigen interesses, en daarin gunnen we elkaar de ruimte. Als zij jou daarin de ruimte niet kan of wil geven, is dat een goed moment om haar los te laten.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2016, 12:51
WolterB
WolterB is offline
Je moet binnen een relatie ook de ruimte kunnen hebben om eigen dingen te doen. Heb je die niet, neem je die niet en/of krijg je die niet, dan is de relatie (op dit moment) niet de juiste relatie voor je.
Oud 23-08-2016, 14:00
AceofSpades
AceofSpades is offline
Je moet er ten eerste goed over nadenken want je kan er later misschien spijt van hebben maar als je er zeker van bent dan moet je het gewoon uitmaken. Als je jezelf forceert aan een relatie omdat je het niet uit kan maken dan wordt het op een gegeven moment gewoon niet meer leuk.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2016, 18:33
cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Je moet binnen een relatie ook de ruimte kunnen hebben om eigen dingen te doen. Heb je die niet, neem je die niet en/of krijg je die niet, dan is de relatie (op dit moment) niet de juiste relatie voor je.
Helemaal waar, maar de mate waarin je ruimte voor eigen dingen moet hebben is wel afhankelijk van de levensfase denk ik.
Ben wel benieuwd naar de leeftijd van TS. Als je 20 bent en lekker wilt uitgaan, vakantie met vrienden, wereld reis maken, enz. dan snap ik dat wel. Elkaar de ruimte geven is dan heel belangrijk.

Ben je 30 en heeft de vriendin duidelijk gemaakt dat ze wil settelen dan zal je dingen moeten opgeven. Het combineren van relatie, kinderen en baan is niet eenvoudig. Natuurlijk moet je nog eigen dingen hebben, hobby's, avondje uit met vrienden. Kan allemaal best.
Maar als je in een ver gevorderde relatie met gedeelde verantwoordelijkheden nog weken met je vrienden op vakantie wilt, of uitgaan tot in de vroege uurtjes, dan kan je er beter zo snel mogelijk er een punt achter zetten. Dan heeft die vriendin nog de tijd om er overheen te komen en een serieuze vriend te vinden om iets mee op te bouwen.

De TS kan het volgens mij sowieso beter uitmaken. Hij beschouwt zich als "niet huisje-boompje-beestje-type" dat "zijn eigen weg wil volgen". Ga dat dan eerst doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten