Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-04-2003, 11:52
Student
Student is offline
Beste mensen,

ik wil het na 2,5 jaar uitmaken met mijn vriendin. Ik heb lang geprobeerd de relatie te redden, maar het liep gewoon grandioos mis. De relatie was verstikkend, en hoewel we wisten dat we elkaar minder moesten zien, zagen we elkaar alleen maar meer omdat we elkaar misten. Er is altijd ruzie en ik word daar onderhand helemaal gestoord van. Het doet me echt ontzettend veel pijn, maar ik ben nu tot een punt gekomen waarop ik het uit wil maken. Ik zit alleen met een paar problemen..

1) Ik weet zeker dat zij zich haar hele verdere leven met mij voorstelt (dat zegt ze vaak genoeg) en dit wordt dus een enorme klap voor haar. Ik kan de gedachte niet eens verdragen haar zoveel pijn te doen, met als gevolg dat ik het gewoon niet DURF uit te maken.

2) Daar komt ook nog bij dat ik erg bang ben voor de leegte die zal volgen na deze relatie. Ik had altijd iemand aan wie ik alles kon vertellen en ik moet deze intimiteit nu missen. Ik ben bang dat ik nooit meer iemand zal vinden bij wie ik me zo op m'n gemak kan voelen.

3) Ik wil graag vrienden blijven, maar ik ken haar onderhand goed en ik denk dat ze volkomen dicht klapt als ik het uitmaak. Wat is de beste manier om vriendschap met je ex-vriendin te realiseren?

Student.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-04-2003, 11:58
neeltje
neeltje is offline
Ik heb precies het zelfde, alleen ben ik 2 jaar met mijn vriend...
Oud 25-04-2003, 12:03
elledc
elledc is offline
Wat vervelend, ik weet wat het is, ik heb er net zo over gedacht met mijn huidige vriend maar ik heb de relatie willen redden en we hebben het helemaal uitgepraat met gevolg dat we nog steeds samen zijn.
Waarom probeer je elkaar echt eens een tijd niet te zien? Je wou het proberen maar het lukte niet. Het is normaal dat je na een tijd verstikt in zo'n relatie waarbij je alkeer steeds ziet.
Probeer eens niet toe te geven en zeg haar alles wat je denkt en dat je meer tijd wil voor jezelf. Kan dat het dan niet redden?
Je had toekomstplannen, je bent al zo lang samen, wat is er dan wat je zo tegenhoudt er toch nog iets aan te doen?

Hou je van haar, wil je alles voor haar doen? Misschien zit je in een kortdurige dip en denk je er volgende week anders over?
Ik zeg je dit omdat bij mij dit het geval was.
Geef jezelf gewoon meer tijd zonder haar, dit kan een groot deel veranderen, en probeer niet toe te geven aan de gewoonte elkaar toch te zien. Het zou zonde zijn toch om alles op te geven?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 12:09
Student
Student is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 25-04-2003 @ 13:03:
Hou je van haar, wil je alles voor haar doen? Misschien zit je in een kortdurige dip en denk je er volgende week anders over?
Ik zeg je dit omdat bij mij dit het geval was.
Geef jezelf gewoon meer tijd zonder haar, dit kan een groot deel veranderen, en probeer niet toe te geven aan de gewoonte elkaar toch te zien. Het zou zonde zijn toch om alles op te geven?
Ja je hebt gelijk. Ik wilde inderdaad nog een pauze proberen als laatste redmiddel, maar dan moet ik haar dit wel allemaal vertellen en daar heb ik het echt moeilijk mee. Ze is namelijk heel erg onzeker en ik ben zo bang dat ze er niet mee om kan gaan en dat ik haar leven verpest ofzo Dit is geen dip, ik heb een aantal dipjes meegemaakt, maar dit duurt al 2 maanden en het is echt serieus. Ik denk de hele dag aan niets anders meer, maar ik kan de knoop maar niet doorhakken. Ik weet echt niet wat te doen.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 12:17
Verwijderd
'k Heb al geantwoord, maar ik zag je aan voor iemand anders (Studentje nml, namen lijken nogal veel op elkaar).

Goed; 't is super moeilijk natuurlijk... Probeer er samen over te praten, leg uit dat het jou het beste lijkt even een pauze te nemen van de relatie (dat begreep ik iig uit je vorige post). Leg rustig uit waarom en zorg dat ze je goed begrijpt... Dat is altijd belangrijk wanneer je een relatie netjes wil verbreken, zonder elkaar echt te verliezen; er over praten en elkaar tijd gunnen.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 12:35
elledc
elledc is offline
Citaat:
Student schreef op 25-04-2003 @ 13:09:
Ja je hebt gelijk. Ik wilde inderdaad nog een pauze proberen als laatste redmiddel, maar dan moet ik haar dit wel allemaal vertellen en daar heb ik het echt moeilijk mee. Ze is namelijk heel erg onzeker en ik ben zo bang dat ze er niet mee om kan gaan en dat ik haar leven verpest ofzo Dit is geen dip, ik heb een aantal dipjes meegemaakt, maar dit duurt al 2 maanden en het is echt serieus. Ik denk de hele dag aan niets anders meer, maar ik kan de knoop maar niet doorhakken. Ik weet echt niet wat te doen.
Het zal veel harder aankomen als je het plots uitmaakt dan als je haar alles vertelt wat je voelt en vrije tijd eist voor jezelf. Geloof me, dit kan veel veranderen!
En ruzies, ik ken het, het gebeurt vaak genoeg maar waarom meestal? Omdat je constant op elkaars lippen zit en dan let je uiteraard op elk detail.
Denk even niet dat je haar pijn zal doen, denk even aan jezelf, je wil je gelukkig voelen, dus moet je even denken aan jezelf.
Probeer erover te praten met haar, echt waar, dat lucht op!
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 15:26
Verwijderd
Waar gaan de ruzies meestal over?

Je schrijft dat ze enorm onzeker is en je schrijft ook dat ze zich haar verdere leven met jou voorstelt.

Dus de eigenlijke vraag is: hou je nog van haar? Misschien begrijp je haar alleen verkeerd, of reageer je verkeerd op haar als ze onzeker is (en jou misschien bekritiseert). Misschien hoef je haar alleen maar gerust te stellen en worden de ruzies minder?

Jij schrijft namelijk zelf ook van "Ik ben bang dat ik nooit meer iemand zal vinden bij wie ik me zo op m'n gemak kan voelen". Ik weet niet hoor, beetje zonde om er dan mee te kappen.

Na ja, het blijft jouw beslissing. Sterkte!
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 15:35
RoderickFloreti
RoderickFloreti is offline
Gewoon praten Kerel, onder het genot van wat gerstenat of een martini.

Toedels.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 16:52
Loezzel
Loezzel is offline
Ik zou wel dit hele verhaal aan haar vertellen. Dan krijgt ze geen verkeerde indrukken, dan kan ze misschien snappen dat jij je niet zo lekker voelt. Want het allerbelangrijkste in een relatie is met elkaar praten. Door te praten weet je hoe de ander zich moet voelen, weet je wat je kan verbeteren aan je relatie. Natuurlijk zul je haar en jezelf pijn doen, maar wie heeft dit niet als een relatie verbroken wordt?
Het belangrijkste op dit moment is de vraag of je nog wel gelukkig bent in je relatie. Zie JIJ het zitten om je hele leven met haar door te brengen? Als alleen zij het wil, dan zit het niet goed. Je moet dus met haar gaan praten en is er echt geen uitweg meer, dan moet je de knoop doorhakken. Ga dan niet te veel piekeren om hoe het met haar gaat, je moet goed nadenken, je verdriet verwerken en opnieuw beginnen. Maar misschien is het nog veel te vroeg om dit te zeggen. Dus nogmaals: praat met haar, zeg haar precies wat je ons vertelt en kijk dan of het nog nodig is om het uit te maken of niet.... sterkte...
Reageren

Regels voor berichten