Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-09-2016, 18:29
Verwijderd
komt er grondvocht naarboven door de muren Hebben ze het geïnjecteerd maar nu lees ik dat het dan tot twee jaar kan duren voor de muren uitgedroogd zijn
Ik wil niet wéér die hele toestand van een verhuis maar dit is ook niet goed voor mijn pers en papier enzo. Dingen tegen de wand waren gewoon beschimmeld. (voor het injecteren natuurlijk, maar het vocht is er nog altijd in de muur)

Hebben jullie ervaring met vocht? Zouden jullie gaan kijken naar een ander atelier of het een paar maanden aanzien?
Ding is dat een verhuizing me minimaal 500 euro gaat kosten en ik een atelier moet hebben waar ik sowieso langer dan een paar jaar kan zitten (dit is al mijn derde atelier en ik word er een beetje krankjorum van) dus antikraak is geen optie. Ook heb ik een redelijke ruimte nodig en kan eigenlijk liefst niet meer betalen dan 200 euro. Ik ben aan het denken of het misschien een idee is toch iets van een huis/appartement met atelierruimte te kopen maar dat is ook niet zo evident
Jullie hebben vast geniale ideeën
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-09-2016, 18:33
Not for Sale
Not for Sale is offline
Klinkt alsof wanneer je blijft waar je nu zit "dit is ook niet goed voor mijn pers en papier enzo" uiteindelijk duurder kan gaan uitvallen dan die eenmalige 500 euro voor een verhuizing.
Oud 30-09-2016, 18:36
Verwijderd
ja, maar dan nog moet ik wel een atelier hebben.. die liggen ook niet voor het oprapen. Ik ga nu mijn pers polijsten met staalwol en behandelen met een speciaal middel tegen roest en dan zal het wel wat beschermd worden. En mijn papieren mag ik (tijdelijk) in het atelier van mijn huisbaas leggen. Dus ik kan mijn dingen wel een beetje beschermen.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2016, 21:15
Dekaloog
Dekaloog is offline
Dom idee: kun je er niet elke dag langs met een föhn of iets?

Om het droogproces te versnellen?
Met citaat reageren
Oud 30-09-2016, 21:17
Dekaloog
Dekaloog is offline
Ik heb per 1 november trouwens ook een atelier
Met citaat reageren
Oud 30-09-2016, 22:13
Verwijderd
Mieke, eet je wel eens zult?
Met citaat reageren
Oud 30-09-2016, 22:45
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
En zo'n bouwdroger huren? Misschien geen lange termijn oplossing maar iets voor nu?
Oud 30-09-2016, 22:46
Dekaloog
Dekaloog is offline
A ja, er zijn inderdaad van die industriële droogmachines!
Met citaat reageren
Oud 30-09-2016, 23:15
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Tips van een altbauarchitekt mbt vocht: een huis moet je goed verhitten en dan goed luchten, steeds afwisselend. Warme lucht neemt veel meer vocht op ( 40%luchtvochtigheid bij 5° is behoorlijk droog, hetzelfde bij 35° is benauwd) en als je dan doorlucht gaat al die vochtige lucht weg en komt koude droge lucht binnen. Om de paar uur een half uur ramen tegen elkaar open. Dat helpt in elk geval tegen het niet verder vochtig laten worden! Ramen op een kier werkt in de regel juist averechts omdat de vochtige lucht bij het raam niet vervangen wordt maar afkoelt en dus condenseert.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2016, 23:18
Dekaloog
Dekaloog is offline
Wat een goed advies
Met citaat reageren
Oud 30-09-2016, 23:19
Carn
Carn is offline
Ik wilde "de boel met regelmaat goed open zetten en iets van een (warmte)blazer oid regelen" zeggen maar Fizzle verwoord het beter
Oud 30-09-2016, 23:36
Verwijderd
WillemWeverAntwoord inderdaad
Met citaat reageren
Oud 30-09-2016, 23:37
Verwijderd
Citaat:
Ik wilde "de boel met regelmaat goed open zetten en iets van een (warmte)blazer oid regelen" zeggen maar Fizzle verwoord het beter
Das nou jammer.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2016, 13:05
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
WillemWeverAntwoord inderdaad
Oud 01-10-2016, 14:05
Mr Soija
Mr Soija is offline
Citaat:
Tips van een altbauarchitekt mbt vocht: een huis moet je goed verhitten en dan goed luchten, steeds afwisselend. Warme lucht neemt veel meer vocht op ( 40%luchtvochtigheid bij 5° is behoorlijk droog, hetzelfde bij 35° is benauwd) en als je dan doorlucht gaat al die vochtige lucht weg en komt koude droge lucht binnen. Om de paar uur een half uur ramen tegen elkaar open. Dat helpt in elk geval tegen het niet verder vochtig laten worden! Ramen op een kier werkt in de regel juist averechts omdat de vochtige lucht bij het raam niet vervangen wordt maar afkoelt en dus condenseert.
Oud 01-10-2016, 15:27
Koekje
Koekje is offline
Ik heb ook een tijdje last gehad van vocht na een lekkage. De kraan onder mijn wasbak heeft een paar weken gelekt, maar omdat ik in de vakantie niet op mijn kamer ben geweest ben ik er pas laat achter gekomen Naast de tips die hier al zijn gegeven zou je ook nog een vochtvreter kunnen regelen.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2016, 15:39
Axel11
Axel11 is offline
Een elektrische luchtontvochtiger kopen is ook nog mogelijk, misschien wil je verhuurder daar zelfs wel in investeren? Kun je permanent ongeveer dezelfde luchtvochtigheid houden in je atelier.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2016, 00:26
pj eilander
pj eilander is offline
Als jij die ruimte huurt als atelier en het heeft al deze gebreken, kun je dan niet je huisbaas aansprakelijk stellen? Lekker op diens kosten verhuizen, nieuwe pers kopen, en een heel leger vochtvreters aan laten rukken.

Met citaat reageren
Oud 02-10-2016, 19:54
Verwijderd
Citaat:
Oh wow Tenks! De vloerverwarming is nu in ieder geval aan en er staat een ontvochtiger-apparaatje. Nu het warmer is is de kans op schimmel in ieder geval al een stuk kleiner. Altijd als ik er ben gooi ik sowieso de deuren open. Maar er zijn geen ramen dus dat kan sowieso niet. Met de ontvochtiger komt de luchtpercentage op 62% met een temperatuur van 19,5 graden denk ik. Maar het was eerst 70. Mijn ouders zeiden dat dat allemaal wel meevalt. Maar als ik de geinjecteerde muur meet geeft het meet-apparaatje wel alarmsignalen maar dat komt omdat het ook de temperatuur meet en die muur aan de andere kant een magazijn heeft wat niet verwarmd is.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2016, 19:55
Verwijderd
Citaat:
Een elektrische luchtontvochtiger kopen is ook nog mogelijk, misschien wil je verhuurder daar zelfs wel in investeren? Kun je permanent ongeveer dezelfde luchtvochtigheid houden in je atelier.
ja, dat heeft ze al gedaan!
Met citaat reageren
Oud 02-10-2016, 19:58
Verwijderd
Citaat:
Als jij die ruimte huurt als atelier en het heeft al deze gebreken, kun je dan niet je huisbaas aansprakelijk stellen? Lekker op diens kosten verhuizen, nieuwe pers kopen, en een heel leger vochtvreters aan laten rukken.

[afbeelding]

Ja, maar voor deze prijs vind ik niet zo snel een atelier wat beter in staat is. Als dit probleem verholpen is heb ik echt het mooiste atelier wat ik ooit heb gehad en waarschijnlijk ook zal krijgen. En normaal gezien kan ik hier langer blijven. Bij veel ateliers is het een tijdelijk gebeuren. Ik heb ook even gedacht om te kopen maar dat is onbetaalbaar en ook niet zo handig omdat ik niet weet of ik over tien jaar nog hier woon. En als ik ooit een residentie van een jaar kan doen zit ik vast aan kosten van een huis etc.
Ik heb vrijdag mijn pers gepolijst en behandeld met een middel op basis van petroleumdestilaat wat niet afgeeft op andere oppervlakten dus ik hoop dat dat het voor een groot deel beschermd! En van de huisbaas mocht ik mijn japanse papier en pakken goed drukpapier in haar atelier leggen. Ze is heel lief
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten