Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-10-2016, 22:18
E2001
E2001 is offline
Hallo allemaal,

Sorry voor de titel ik wist echt niet wat ik ervan moest maken. Ik heb namelijk een soort portemonnee gevonden van een meisje en alles wat ik tot nu toe van haar weet is gewoon perfect! Zelfs haar haar zit precies zoals ik het mooi vind. Haar interresses zijn ook hetzelfde enz. Ze is alleen een paar jaar ouder en ik ben nu 15 ik zie haar morgen misschien even, maar ik hoop echt dat ik met haar kan gaan appen ofzo gewoon om een beetje elkaar te leren kennen. Ze lijkt me gewoon echt leuk. Ik hoop dat jullie me hier wat advies bij kunnen geven of misschien wel weten hoe ik met haar echt in contact kom. Alvast bedankt hiervoor.

Met vriendelijke groet,

Laatst gewijzigd op 21-10-2016 om 14:48.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-10-2016, 22:35
Elin3
Elin3 is offline
Neem contact op met haar, zeg dat je haar portemonnee gevonden hebt en wees spontaan "Ik hoef geen beloning hoor, maar als je me toch wil bedanken zou ik het wel leuk vinden om samen een keer wat te gaan drinken"
Oud 20-10-2016, 06:26
E2001
E2001 is offline
Wat zou ik kunnen gaan doen in plaats van met haar gaan drinken? Ik ben namelijk nog 15.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2016, 06:37
Martinnnn
Martinnnn is offline
Iets gaan drinken hoeft geen alcohol te zijn
Oud 20-10-2016, 06:53
E2001
E2001 is offline
Dan heb ik het verkeerd begrepen haha, maar dat kan inderdaad wel ja, maar waar zou ik dan iets moeten gaan drinken? bij een soort café of gewoon iets waar ze koffie enz hebben of de macdonalds?
Met citaat reageren
Oud 20-10-2016, 07:15
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Dan heb ik het verkeerd begrepen haha, maar dat kan inderdaad wel ja, maar waar zou ik dan iets moeten gaan drinken? bij een soort café of gewoon iets waar ze koffie enz hebben of de macdonalds?
Dat kan waar jij maar wil, bij een café, lunchroom, La Place, desnoods bij de HEMA Keuze genoeg.
Oud 20-10-2016, 14:29
E2001
E2001 is offline
Okee dankje. Ik zou haar echt graag willen leren kennen. Alleen is zij wel 19 jaar oud en ik ben 15 jaar oud. Is dat niet een te groot verschil? Mij maakt het niks uit maar misschien vindt zij het wel heel raar.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2016, 14:45
Verwijderd
Het is vooral raar als jij er een heel ding van maakt. Het lijkt me veel te vroeg om je daar nu al zorgen over te maken, je hebt haar nog nooit ontmoet, wacht dat eerst eens af...
Met citaat reageren
Oud 20-10-2016, 16:44
Obelise
Obelise is offline
Heb je haar portomonee al gegeven?

Zou gewoon zeggen dat je geen belonging wil, maar wel graag in contact blijft, zoals app?

Enne, dan is t aan jouw om zeker en rustig genoeg over te komen om contact te houden.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2016, 17:13
E2001
E2001 is offline
Ze had al een reep chocola voor me gehaald ik ga haar nu bedanken alleen heb ik haar helaas zelf niet gezien omdat ik moest werken ik zal het haar wel vragen of ze een keer wat wil gaan drinken ofzo dankjulliewel allemaal dit heeft me echt geholpen!😊
Met citaat reageren
Oud 21-10-2016, 06:46
E2001
E2001 is offline
Ik heb haar trouwens vroeger weleens gezien op school. Toen vond ik haar ook al leuk alleen wist ik niet hoe ik met haar in contact kon komen. Ik ga haar vandaag uitvragen en we zijn al vrienden geworden op facebook
Met citaat reageren
Oud 21-10-2016, 07:17
Elin3
Elin3 is offline
Hou het simpel en casual, hoe minder groot ding je er van maakt hoe waarschijnlijker dat ze ja zegt.
Oud 21-10-2016, 14:46
E2001
E2001 is offline
Dus ik moet haar gewoon vragen: 'wil je met me een keer wat gaan drinken?' En dat is het niet eerst appen hoe het gaat enz maar alleen dat of moet ik haar eerst beter leren kennen via app?
Met citaat reageren
Oud 21-10-2016, 16:36
E2001
E2001 is offline
Ik heb het gevraagd. Ik hoop echt dat ze ja zegt. Super erg bedankt allemaal zonder jullie had ik het niet gekund!
Met citaat reageren
Oud 21-10-2016, 22:17
Martinnnn
Martinnnn is offline
Succes!
Oud 21-10-2016, 23:20
Robbert297
Robbert297 is offline
En, wat heeft ze geantwoord?
Met citaat reageren
Oud 22-10-2016, 08:23
E2001
E2001 is offline
Nog niks. Ze heeft het nog niet gelezen.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2016, 16:54
Dekaloog
Dekaloog is offline
Ik geef het weinig kans. Ze kent je niet eens.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2016, 18:42
Obelise
Obelise is offline
Dont say that!
We are all thinking it!

Maar wie weet houd die contact!

Geef em dan nog een goeie tip, zoals dat hij via haar facebook der hobbies kan leren kennen, of via haar groeps in contact kan komen met haar vrienden, of dat hij kan proberen meer met 20 jarige om kan gaan om de gedrags codes te lereb!
Met citaat reageren
Oud 22-10-2016, 23:13
E2001
E2001 is offline
Nee dat duurt me veel te lang. ik heb het allang gevraagd en ze heeft nee gezegd. Het maakt niet echt uit, want ik had het toch wel verwacht en ze zei het heel lief. Ik denk dat het gewoon komt door het leeftijdsverschil. Ze weet namelijk dat ik betrouwbaar ben, omdat ik haar portemonnee heb teruggebracht en ik heb het aan een vriendin van me gevraagd of ze niet een beetje uit mn klasse is zeg maar. Maar dat was niet zo zei ze. Ik hoop dat het hier niet bij blijft en dat ze me later misschien wel een kans geeft en anders komt er heus wel een moment waarop ik nog eens zo iemand vind. Bedankt allemaal en als ik nog iets hoor van haar laat ik het jullie weten. Voor alle anderen die op een ouder meisje verliefd zijn. Geef niet op, omdat ze ouder is. Ja of nee, je leert er altijd iets van.

Fijne vakantie nog allemaal!

Mvg,

E2001
Met citaat reageren
Oud 23-10-2016, 12:01
E2001
E2001 is offline
Ze heeft me verteld dat het door het leeftijdsverschil tussen ons komt. Dat snap ik wel, omdat het voor haar al helemaal raar is. Wie weet zou ze het later wel willen.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2016, 22:36
Mark52
Mark52 is offline
Goed dat je ervoor gegaan bent!
Met citaat reageren
Oud 24-10-2016, 02:08
Dekaloog
Dekaloog is offline
Het is niet (puur) het leeftijdsverschil. Het is dat jij op basis van iemands haardracht besloten hebt dat je met 'r uit wil.

Je kon haar beter gewoon leren kennen, praten over die gedeelde interesses, een band opbouwen, en wie weet zou daaruit iets kunnen ontstaan. Maar nu kom je gewoon een beetje wanhopig/stalkerig over.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2016, 07:36
Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Het is niet (puur) het leeftijdsverschil. Het is dat jij op basis van iemands haardracht besloten hebt dat je met 'r uit wil.

Je kon haar beter gewoon leren kennen, praten over die gedeelde interesses, een band opbouwen, en wie weet zou daaruit iets kunnen ontstaan. Maar nu kom je gewoon een beetje wanhopig/stalkerig over.
Wat lul jij allemaal? Hoe moet hij haar leren kennen als hij haar niet mag aanspreken/mee uit mag vragen? En wat knap dat jij kan vertellen waarom zij nee heeft gezegd joh pfff
Met citaat reageren
Oud 24-10-2016, 07:38
Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Het is dat jij op basis van iemands haardracht besloten hebt dat je met 'r uit wil.
En waar zegt hij dit dan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-10-2016, 09:12
Elin3
Elin3 is offline
Ze kennen elkaar eigenlijk niet, maar hij weet al wel dat alles aan haar perfect is. Dan lijkt het er sterk op dat hij vooral de oppervlakkige dingen aan haar leuk en aantrekkelijk vindt. Zij kent hem niet, hij is een stuk jonger en hij wil met haar uit. Daar zou ik misschien zelf ook niet zo op zitten te wachten
Oud 24-10-2016, 19:49
E2001
E2001 is offline
Ze heeft me verteld dat het door de leeftijden kwam en was super vriendelijk tegen me. Ik weet dat ze 'perfect' is, omdat een aantal privé-eigenschappen met elkaar overeenkomen die echt bij bijna niemand hetzelfde zijn. Zelfs mijn voorkeur voor het uiterlijk van een meisje. Ze voelde zich niet gedwongen of wat dan ook en zoals ik al zei heeft ze alles super vriendelijk verteld en ik weet het zeker dat als ik met haar nog contact blijf houden dat ik er minimaal een goede vriendschap aan over houd.

Mvg,

E2001
Met citaat reageren
Oud 24-10-2016, 20:47
Anonymous John
Anonymous John is offline
Lol, perfect. Lol, privé-eigenschappen.
Oud 25-10-2016, 00:21
Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Wat lul jij allemaal? Hoe moet hij haar leren kennen als hij haar niet mag aanspreken/mee uit mag vragen? En wat knap dat jij kan vertellen waarom zij nee heeft gezegd joh pfff
Hij mag haar best leren kennen, dat lijkt me zelfs wel leuk voor ze allebei.

Maar 'uitvragen' is iets heel anders dan 'leren kennen'. Hij kwam niet over alsof hij haar wil leren kennen, want hij heeft al een perfecte persoonlijkheid bij haar bedacht, en daarom wilde hij met haar op date. Natuurlijk zegt ze dan nee. Ook zonder leeftijdsverschil maak je dan geen kans.

En ik weet dat, omdat ik een vrouw ben. Denk je dat hij de eerste is die zonder met haar te praten een toenaderingspoging doet? Als ik een euro kreeg voor iedere onbekende vent die mij 'perfect' vond omdat ik een Portal-referentie deed en m'n haar in een vlechtje had, dan konden mijn vriend en ik lekker uit eten.

Denk er zelf eens over na: als je regelmatig onbekende mannen kreeg die tegen jou zouden zeggen van: "Hey, Mark, volgens mij houden we allebei van het getal 52. Je bent voor mij een perfecte vriend. Zullen we afspreken?" Grote kans dat je daar geen zin in hebt.

Praat gewoon met mensen die je leuk vindt, als het klikt merk je dat snel genoeg.

Citaat:
En waar zegt hij dit dan?
Hier:

Citaat:
Zelfs haar haar zit precies zoals ik het mooi vind.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2016, 00:26
E2001
E2001 is offline
Wauw deze reactie heeft me 'echt' geholpen! Bedankt uche! De rest wel hoor, maar dit slaat gewoon nergens op ze heeft me super lief gezegd dat het door haar leeftijd komt. Zoals ik al heb vermeld. Een aantal keer. Ze vondt het niet raar dat ik haar uit vroeg en snapte het ook wel waarom ik het vroeg.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2016, 00:27
E2001
E2001 is offline
En ik bedoel perfect voor zover ik haar ken he daarom wil ik haar beter keren kennen en in het echt spreken en niet via een app
Met citaat reageren
Oud 25-10-2016, 00:29
Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Ze heeft me verteld dat het door de leeftijden kwam en was super vriendelijk tegen me. Ik weet dat ze 'perfect' is, omdat een aantal privé-eigenschappen met elkaar overeenkomen die echt bij bijna niemand hetzelfde zijn. Zelfs mijn voorkeur voor het uiterlijk van een meisje. Ze voelde zich niet gedwongen of wat dan ook en zoals ik al zei heeft ze alles super vriendelijk verteld en ik weet het zeker dat als ik met haar nog contact blijf houden dat ik er minimaal een goede vriendschap aan over houd.

Mvg,

E2001
Ja, ik zou ook vriendelijk zijn. Er is geen reden om onvriendelijk te zijn. En toen ik 19 was zou ik ook geen vijftienjarige daten, zelfs geen hele leuke. Dus ik zou het leeftijdsverschil gebruiken als reden, dan kun je heel oprecht en vriendelijk iemand afwijzen zonder dat ze al te gekwetst zijn.

Maar ik zou vooral contact houden, mensen met wie je veel gemeen hebt zijn zeldzaam. Je kunt vast leuke dingen van haar leren over jullie interesses. En wie weet wat er dan gebeurt als jij 17 bent en zij 21?
Met citaat reageren
Oud 25-10-2016, 00:38
E2001
E2001 is offline
Bedankt, sorry voor mijn reactie. Ik zal ook zeker contact houden.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2016, 01:12
Dekaloog
Dekaloog is offline
Geen probleem hoor! Je voelde je slecht door mijn reactie, dat is begrijpelijk en oké.

Ik hoop dat jullie een mooie vriendschap krijgen. Ook als 't met haar niets wordt is dat waardevol, en misschien leer je via haar wel je toekomstige vriendinnetje kennen. Zolang je mensen benadert als mens komt het wel goed.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2016, 11:14
E2001
E2001 is offline
Ik hoop het ook! Fijne vakantie nog.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten