![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
en probeer er eerst eens achter te komen of die wel te vertrouwen is, want zoals ik hierboven zei: Citaat:
|
![]() |
|
17 is helemaal niet laat of raar. En je hoeft ook niet gelijk seks te hebben met zo'n jongen he? Eerst zoenen en wat strelen is ook super tof. Dus wat dacht je van gewoon afspreken met die leuke jongen? Zonder afspraken te maken over wat er dan gebeurt.
|
Afspraken maken vind ik eigenlijk juist heel slim. Ik bespreek met nieuwe sekspartners altijd wat we gaan doen. Daarna kun je reflecteren en eventueel steeds een paar stapjes verder gaan. In mijn ervaring vinden mensen (M/V/anders) het prettig om te weten waar ze aan toe zijn, en het helpt ook voorkomen dat er dingen gebeuren die je niet wilt. Dus ja, die jongen contacteren voor vrijblijvend flikflooien en dan goede afspraken maken over hoe ver je wil gaan lijkt me helemaal oké.
Je klinkt echter onzeker over je eigen onervarenheid. Dat is gevaarlijk; je gaat dan al snel 'pleasen' of je gedragen naar wat volgens jou 'hoort'. Beter kun je gewoon naar jezelf luisteren. Ook gevaarlijk is dat je het hebt over 'leren'. Seks leren is een sexy en veilig idee, en het kán goed gaan, maar je moet je goed beseffen dat het ook een scheve machtsverhouding is: die van docent en leerling. Het is een egotrip voor de 'onderwijzende' partij, een excuus voor de student om niet zelf na te denken over waar ze comfortabel mee zijn, een kweekvijver voor onzekefheid, en laat zodoende heel veel ruimte vrij voor misverstanden en narigheid. Als je het echt wil brengen als 'kun je mij dingen leren' dan zou ik opletten hoe hij reageert. Vraagt hij wat je dan zoal wil weten? Laat hij jou het tempo bepalen? Is hij open over wat hij je wil leren, maar voel je je tegelijkertijd 100% fijn bij 'nee' zeggen? Of sprint hij inderdaad naar je toe met z'n ondergoed op z'n knieën, alsof je geen mens bent maar een buitenkansje voor zijn penis? Waarna hij jou gaat uitleggen hoe het allemaal moet en jij het maar te slikken hebt? Bovendien: er is niet maar één ideale manier waarop het kan. De technieken die jij fijn vindt om te doen moet je uiteindelijk ook gewoon zelf verkennen. Eventueel kun je wel aan hem vragen of hij oefenmateriaal wil zijn, maar ja, dat plaatst jou weer in een 'hogere' positie, dus dat blijft extra risico's met zich meebrengen. Kortom - spreek gerust met hem af, maar doe dat niet vanuit onzekerheid of het idee dat je iets niet weet/kan. Als je iets wil leren of oefenen kun je dat zeggen, dat zijn namelijk best leuke spelletjes, maar communiceer erover en let (samen!) extra goed op. En voel je voor de rest niet té onzeker - ik snap dat het eng is maar jouw leeftijd en ervaring zijn minder relevant dan het nu voor jou voelt. Er bestaat niet zoiets als 'te oud om maagd te zijn'. Als je het vergelijkt met andere plezierige fysieke en emotionele dingen zie dat gelijk: 17 is immers ook niet te oud voor taart eten, films kijken of samen met een goede vriend een berg beklimmen. Zolang jij het leuk hebt, is alles goed. O, en tot slot nog: staar je niet blind op dat 'seks' alleen penetratie is. Dat is best een achterhaald idee, alles wat je opwindend vindt valt onder seks. Je hoeft niet (per se) gelijk uit de kleren; doe gewoon waar jij en je partner een goed gevoel bij hebben. Zo. Veel plezier! |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
wat vinden jullie ? Linaatje97 | 10 | 06-02-2014 16:02 | |
Lifestyle |
Wat te doen? shiningstars | 34 | 26-02-2004 21:16 | |
Liefde & Relatie |
Vriendje is Jarig! Kweet nooit wat ik moet kopen.. Ideetjes? Anijs | 1 | 22-06-2003 14:48 | |
Liefde & Relatie |
wat te doen? lieve | 6 | 24-04-2003 22:01 | |
Liefde & Relatie |
Geloof me dit is eht ergste wat je mee kan maken... love_forever | 86 | 08-10-2002 20:37 | |
Liefde & Relatie |
ruzie met beste vriendin, wat moet ik doen? reactie plz!!! Palmboompje | 12 | 22-02-2002 15:44 |