Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-09-2002, 08:55
love_forever
love_forever is offline
Er is mij zo iets ergs overkomen en ik weet niet wat ik moet doen... Er valt niet veel meer te doen, maar het blijft pijn doen... Het zit namelijk zo; ik heb vorige week abortus laten plegen... Ik vond het zo erg...

Ik en mijn vriend zijn 5 mnd met elkaar.. Ik zei tegen mijn moeder; mam als ik nou zwanger raak, wat zou je doen?? Ik schop je het huis uit als je het houdt... Ik d8 echt dat het een grapje was... niet duzz.....

Ik moest na de doker en 3 weken later heb ik mijn kind van elf weken oud weg laten halen... Duzz please, doe allemaal mij 1 ding beloven... DOE HET VEILIG ALS JE NOG GEEN KIND WILT WANT DIT IS EHT ERGSTE VOOR EEN VROUW WAT JE KAN OVERKOMEN!!!!!!!!!!!!!!!!!
Advertentie
Oud 26-09-2002, 08:56
Roos
Roos is offline
Heb je het niet veilig gedaan dan?

Dom van je, eigen schuld
Oud 26-09-2002, 08:59
love_forever
love_forever is offline
Ik ben aan de pil.... Ik d8 dat je dan niet zwanger kon raken... Altijd goed gegaan ook met mijn ex... maar nu niet!!
Ik geloof niet dat er veel mensen zijn die EN de pil EN een condoom gebruiken!! Geloof mij maar....
Oud 26-09-2002, 09:00
rabecca
rabecca is offline
yep, I know...
heb het zelf ook laten doen wel met iets andere omstandig heden denk ik...

je mag me toevoegen op msn of me mailen als je wil..
Oud 26-09-2002, 09:07
Roos
Roos is offline
Citaat:
love_forever schreef:
Ik ben aan de pil.... Ik d8 dat je dan niet zwanger kon raken... Altijd goed gegaan ook met mijn ex... maar nu niet!!
Ik geloof niet dat er veel mensen zijn die EN de pil EN een condoom gebruiken!! Geloof mij maar....
Ok ok, mijn reactie was een beetje voorbarig dan. Als je de pil goed hebt geslikt, is hij idd erg veilig. Tje.. dan moet ik er ook niet aan denken. Je denkt dat je alles veilig doet, maar toch gaat het fout..
Oud 26-09-2002, 09:10
Verwijderd
Citaat:
love_forever schreef:
Geloof me dit is het ergste wat je mee kan maken...
Neuh.

Feit is: om 99.9% zeker te zijn, kun je beter de pil én het condoom gebruiken. Dan nog loop je het risico dat het condoom eens scheurt en die pil nou nét niet voor 100% werkt, maar het in ieder geval veiliger dan alleen de pil.

PS:
Begin alleen aan dingen als je bereid bent de mogelijke consequenties ervan te accepteren.
Oud 26-09-2002, 09:42
Last Resort
Last Resort is offline
Dat kan wel zijn, maar als je dat doet kun je geen normaal leven meer leiden. Glas melk drinken? Stel je voor dat er een schadelijke bacterie inzit door een foutje in de fabriek.
Stukje fietsen? Wie weet stort er wel een vliegtuig op je hoofd.

Zo blijf je bezig, dan zou je in principe niks meer kunnen doen, en ik vind dat wel een beetje een negatieve houding van je hoor ********........

Maar ff ontopic,

Steunt je moeder je wel?Als ik haar reactie eerst zo hoorde denk ik het niet, maar het lijkt me wel belangrijk.......
Oud 26-09-2002, 10:39
Verwijderd
Citaat:
Berserker_nl schreef:
Zo blijf je bezig, dan zou je in principe niks meer kunnen doen, en ik vind dat wel een beetje een negatieve houding van je hoor ********........
Oh, in tegendeel. Je kunt alles doen! Ik zeg in feite alleen dat je de risico's onder ogen moet zien.

Als ik 's ochtends in de auto stap, weet ik ook dat ik misschien een ongeluk kan krijgen. Stop ik met autorijden? Nee, maar ik accepteer dat ik misschien een ongeluk krijg. Ga ik mezelf dan zielig vinden en doen alsof mij groot onrecht is aangedaan? Nee.

Hetzelfde hiermee. Op het moment dat ik met een meisje het bed in duik, neem ik het risico dat ze zwanger wordt en aanvaard ik de mogelijke gevolgen. Mensen die dit niet doen, zijn onverantwoord bezig in mijn optiek.
Oud 26-09-2002, 10:51
rabecca
rabecca is offline
Tuurlijk dat is helemaal waar maar dat betekend toch niet dat je het niet erg mag vinden?
Ze accepteerd het gevolg toch ook? (wat moet je anders )
Oud 26-09-2002, 11:14
Verwijderd
Citaat:
rabecca schreef:
Tuurlijk dat is helemaal waar maar dat betekend toch niet dat je het niet erg mag vinden?
Je kan het jammer vinden, maar uiteindelijk schiet je daar niks mee op.

Citaat:
Ze accepteerd het gevolg toch ook? (wat moet je anders )
Alles wat ik op deze mededelende topic (= eigenlijk slotje) te zeggen heb: bezint eer gij begint.

Seks is net als bungee-jumpen. Niemand dwingt je ertoe (als het goed is). Je neemt bewust een risico (!), dus behoor je ook de gevolgen te accepteren.

In dit geval is het een abortus. Tsja, jammer. Hopelijk heeft ze er iets van geleerd. En het is zeker niet het ergste wat iemand kan overkomen. Ze moest een abortus plegen, maar andere meisjes lopen AIDS op in de veronderstelling dat hun vriend gezond is. Dat is volgens mij veel erger..
Oud 26-09-2002, 11:22
rabecca
rabecca is offline
Citaat:
******** schreef:
Je kan het jammer vinden, maar uiteindelijk schiet je daar niks mee op.

Alles wat ik op deze mededelende topic (= eigenlijk slotje) te zeggen heb: bezint eer gij begint.

Seks is net als bungee-jumpen. Niemand dwingt je ertoe (als het goed is). Je neemt bewust een risico (!), dus behoor je ook de gevolgen te accepteren.

In dit geval is het een abortus. Tsja, jammer. Hopelijk heeft ze er iets van geleerd. En het is zeker niet het ergste wat iemand kan overkomen. Ze moest een abortus plegen, maar andere meisjes lopen AIDS op in de veronderstelling dat hun vriend gezond is. Dat is volgens mij veel erger..
Volgens JOU is dat juist erger, dat is gewoon een mening en geen feit.
De ene vind iets erger als de ander.
Dat je de gevolgen behoord te accepteren is waar en het is idd jammer en je schiet er ook niks mee op maar daarom is het nog wel klote dat het gebeurd

Ja het is idd een mededeling die waarschijnlijk nergens op uitloopt...
Oud 26-09-2002, 11:27
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
******** enzo: ok tuurlijk had ze beter moeten opletten enzo, maar dat weet ze zelf ook wel vermoed ik, dus heeft het geen zin om dààrop te hameren...

Love_Forever, wat ik me afvraag is of je verplicht werd (door je ouders) om een abortus te laten plegen of je nog zelf de keuze had, en btw: hoe oud ben je eigenlijk (just curious)? ...

En wàt precies vind je het ergste? Te weten dat je zo 'stom' (sorry) bent geweest om zwanger te raken, of het besef dat je ouders je niet steunen, of het feit dat je het kindje (moest) laten weghalen...?

Liefs
Oud 26-09-2002, 11:28
Verwijderd
Citaat:
rabecca schreef:
Volgens JOU is dat juist erger, dat is gewoon een mening en geen feit.
Een abortus heeft alleen geestelijke gevolgen, AIDS heeft zowel lichamelijke als geestelijke gevolgen. Er bestaat geen goed medicijn voor en er is geen behandeling die je afhelpt van het probleem. Je wordt langzaam aan steeds zwakker, je weet dat je geen toekomst meer hebt, het volgende griepje kan dodelijk zijn, mensen durven niet meer met je om te gaan, enzovoorts..

Dus euh, ff eerlijk: wat ís nou erger?
Oud 26-09-2002, 11:32
Verwijderd
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef:
******** enzo: ok tuurlijk had ze beter moeten opletten enzo, maar dat weet ze zelf ook wel vermoed ik, dus heeft het geen zin om dààrop te hameren...
Dat weet ik zo nog niet, ze schijnt er zelf notabene de nadruk op te leggen:

Duzz please, doe allemaal mij 1 ding beloven... DOE HET VEILIG ALS JE NOG GEEN KIND WILT WANT DIT IS EHT ERGSTE VOOR EEN VROUW WAT JE KAN OVERKOMEN!!!!!!!!!!!!!!!!!

Citaat:
hoe oud ben je eigenlijk (just curious)? ...
Dat vraag ik me ook af..

Citaat:
En wàt precies vind je het ergste? Te weten dat je zo 'stom' (sorry) bent geweest om zwanger te raken, of het besef dat je ouders je niet steunen, of het feit dat je het kindje (moest) laten weghalen...?
Ik denk dat het vooral om de combinatie ouders + kindje gaat. Ze nam immers de pil en waande zich veilig..
Oud 26-09-2002, 11:41
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
******** schreef:

Ze nam immers de pil en waande zich veilig..
Aha! Daar had ik blijkbaar over gelezen...dat ze toch de pil genomen had...suckt wel natuurlijk dan.
Oud 26-09-2002, 11:50
Eaglewing
Eaglewing is offline
Tsjonge, want een kl**e reacties! Hier heeft iemand iets heel vervelends meegemaakt, misschien een groot schuldgevoel!
En jullie reageren op zo'n manier.

Het gaat hier wel om een begin van een mensenleven dat zomaar wordt gestopt, terwijl ze door haar familie toe wordt gedwongen

Love, veel kan ik er verder ook niet over zeggen. Sterkte hier mee verder!
Oud 26-09-2002, 12:53
ABrules
ABrules is offline
beetje overdreven reakties... op de eerste plaats... dyrf ik te wedden dat hier heel veel mensen zitten die het alleen maar doen met de pil tegen zwangerschap... echter bestaat er een HEEEEEEEEEL kleine kans dat je dan toch nog zwanger kan geraken, dus ik vind het niet haar eigen schuld, ze vertrouwde op de pil net als heel veel andere mensen...

nou love ik wens je veel succes met het verwerken van zo een klap... hoop dat het ooit zo ver komt dat je je kindje wel kan houden...
Oud 26-09-2002, 12:56
Verwijderd
Citaat:
Eaglewing schreef:
Tsjonge, want een kl**e reacties! Hier heeft iemand iets heel vervelends meegemaakt, misschien een groot schuldgevoel!
En jullie reageren op zo'n manier.

dit is nog niks vergeleken met hoe bot er gereageerd wordt in dit topic
Oud 26-09-2002, 13:01
Verwijderd
Citaat:
Eaglewing schreef:
Tsjonge, want een kl**e reacties!
Wat voor nut heeft het om nu te reageren met:

oh, wat erg sterkte meid *troost*

Helpt dat? Ik begrijp best dat ze het moeilijk heeft ermee en ik schrijf grotendeels ook in het algemeen (val haar dus niet persoonlijk aan). Ik hoop dat anderen die deze topic lezen ook gaan nadenken over de risico's die ze momenteel misschien onbewust nemen.

Bij nader inzien denk ik dat voor haar het ergste nog het gedrag van haar ouders is. Ze voelt zich in haar rug gestoken, omdat ze zo onder druk werd gezet, terwijl ze zich naar haar beste weten gedroeg (ze gebruikte immers de pil). Geen enkel kind vindt het leuk als de eigen ouders dreigen het de deur uit te zetten bij elke fout die het maakt.

Enerzijds vind ik het dus belangrijk dat zij - en vooral ook anderen die dit lezen - bewust nadenken over wat ze doen (bezint eer gij begint). Anderzijds vind ik dat haar ouders zich verkeerd gedragen en dat dit voor altijd tussen hen zal spelen, tenzij ze het uitpraten.

Ze kan dus vragen om redelijkheid. Waarom zou ze het uit huis uit worden geknikkerd? Is dat redelijk? Of is dat meer van "Je doet maar wat ik wil of je rot een eind op" *?*

Lekkere ouders heb je dan :/
Oud 26-09-2002, 13:09
)Vampje(
)Vampje( is offline
Heel fijn van je moeder dat ze zei dat ze je het huis zou uitschoppen zodra je zwanger zou raken. Toffe moeder, echt waar. Nu heb jij dus mooi een kindje vermoord. Sorry dat ik het op zo'n manier zeg, maar het is wel zo.
Lijkt me echt een hel, ik zou het kindje ook zo snel mogelijk weg laten halen in ieder geval, net zoals jij hebt gedaan. Veel sterkte ermee!!
Oud 26-09-2002, 13:13
I'ts Moi
I'ts Moi is offline
Citaat:
******** schreef:
Een abortus heeft alleen geestelijke gevolgen, AIDS heeft zowel lichamelijke als geestelijke gevolgen. Er bestaat geen goed medicijn voor en er is geen behandeling die je afhelpt van het probleem. Je wordt langzaam aan steeds zwakker, je weet dat je geen toekomst meer hebt, het volgende griepje kan dodelijk zijn, mensen durven niet meer met je om te gaan, enzovoorts..

Dus euh, ff eerlijk: wat ís nou erger?
Nou volgens mij heeft abortus wel degelijk lichamelijke gevolgen. Je moet eens nagaan wat er allemaal in het lichaam van zo'n vrouw gebeurt. Hebben we t hier over aids?
Volgens mij begrijpen mannen er nix van, jullie maken het allemaal niet mee. Tuurlijk proberen jullie er wel over na te denken en dit is ook echt geen aanval op alle mannen. Maar wat reageren jullie bot zeg! Dit kan iedereen overkomen, al was je nog zo bewust veilig aan t vrijen.
Love_forever ik vind het gewoon erg jammer dat je ouders zo gereageerd hebben. Ouders moeten hun kinderen steunen al maken ze nog zulke grove fouten. Ik wens je veel sterkte vooral met het psychische gebeuren!

Kuzzje IK
Oud 26-09-2002, 13:50
Eaglewing
Eaglewing is offline
Citaat:
******** schreef:
Wat voor nut heeft het om nu te reageren met:

oh, wat erg sterkte meid *troost*
Minder tot geen nut, maar daarom hoeft er nog niet zo ontzettend hardvochtig te worden gereageerd, zonder dat er meer details bekend zijn over het hoe en waarom.
Oud 26-09-2002, 15:28
ZHAzha
ZHAzha is offline
Je hebt het kind laten weghalen omdat je moeder je anders het huis uit trapte?

Stel dat je moeder dat niet zei? had je dan je kindje gehouden?
Oud 26-09-2002, 15:40
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Eaglewing schreef:
Minder tot geen nut, maar daarom hoeft er nog niet zo ontzettend hardvochtig te worden gereageerd, zonder dat er meer details bekend zijn over het hoe en waarom.
Communicatie bestaat uit vier aspecten (ik ga hier van de week nog een topic over openen), ******** gaat in op het zakelijke aspect ervan. Hij ontwijkt het expressieve en relationele aspect, en verbindt er dus geen emotie aan. Ook geen negatieve emotie.

******** zou het uitstekend doen als advocaat of rechter.
Oud 26-09-2002, 15:40
Verwijderd
Misschien wel een beetje grove woordkeus van je moeder, ze had het wel tactischer kunnen brengen dan 'ik schop je het huis uit'.

Maar de achterliggende gedachte is redelijk. Ik zou als ouder ook niet willen dat mijn kind haar leven om zeep hielp door op jonge leeftijd een kind te krijgen en te houden.
Advertentie
Oud 26-09-2002, 17:25
love_forever
love_forever is offline
Ik ben zeventien.....

Ik wil even reageren op diegene die zei dat AIDS erger is dan abortus plegen...

Weet je eigenlijk wel wat abortus plegen is??!
Je dood je kind.. Ik draag een trauma voor mijn leven mee geloof me!Er is mij iets aangedaan wat nooit meer iemand kna rechtzetten.. Ik heb in de afgelopen 4 dagen heel veel conflicten met mijn moeder gehad maar ze heeft nog steeds niet haar excuses aangeboden..

Ik durf te wedden, als jij en je vriendin ooit een kind krijgt (of jezelf natuurlijk) en je hoort het hartje kloppen en je moeder eist dat je het weg laat halen dat je door de grond zakt...

Geloof me op mijn woord... Bedankt allemaal!!
Ik ga het verwerken en het een heel mooi plekje geven en ook al heeft dit kind niet levend mogen geboren... Het is en blijft mijn kindje!!!

Liefs, mij
Oud 26-09-2002, 17:28
ZHAzha
ZHAzha is offline
Had het dan gehouden!!!!!
Oud 26-09-2002, 17:28
love_forever
love_forever is offline
nog een klein stukje! Als mijn moeder het nooit had gezegd en mij had gesteund (ze hoeft me niet eens te helpen) had ik het wel gehouden met de nadelige gevolgen van weinig uitgaan, bios enz.
Oud 26-09-2002, 17:30
love_forever
love_forever is offline
Citaat:
ZHAzha schreef:
Had het dan gehouden!!!!!
Waar had ik moeten wonen??! Mijn vriend studeerd aan de andere kant van nederland en ik zou niet weten waar ik heen zou moeten...
Oud 26-09-2002, 17:33
ZHAzha
ZHAzha is offline
Citaat:
love_forever schreef:
Waar had ik moeten wonen??! Mijn vriend studeerd aan de andere kant van nederland en ik zou niet weten waar ik heen zou moeten...
naar hem? misschien denken zijn ouders er anders over? HOE denkt jou vriend erover?
maargoed opzich heeft het geen zin om hierover verder te gaan het is te laat.
Maar je had voor je kind moeten kiezen. nu heb je er groote spijt van als ik het zo allemaal lees.
Oud 26-09-2002, 17:34
Vinzz
Vinzz is offline
Citaat:
nare man schreef:

Maar de achterliggende gedachte is redelijk. Ik zou als ouder ook niet willen dat mijn kind haar leven om zeep hielp door op jonge leeftijd een kind te krijgen en te houden.
idd.. ik vind het tochwel begrijpelijk van een moeder..
Oud 26-09-2002, 17:34
rabecca
rabecca is offline
Meisik weet hoe je je voelt
Ik heb ook het hartje zien kloppen kheb er foto`s van...
alleen ik heb er helemaalzelf voor gekozen om het weg te laten halen...
tuurlijk is het dan mijn eigen schuld! cker weten maar daarom is het nog wel klote!
en als de omstandigheden er naar waren had ik het ook gehouden maar ja pech
Ik d8 eerst dak er nooit overheen zo komen maar ik merk nu (een half jaartje later) dat ik het toch al redelijk verwerkt heb
Ik denk er nog wel eens aan maar dan meer op een goede manier

(alleen die vetrolletjes moeten er nog vanaf )
Oud 26-09-2002, 17:35
Vinzz
Vinzz is offline
Citaat:
love_forever schreef:
met de nadelige gevolgen van weinig uitgaan, bios enz.
er zijn zowat altijd wel ergere nadelige gevolgen dan deze... denk je ook niet?
Oud 26-09-2002, 17:38
love_forever
love_forever is offline
Er is iets van je afgenomen wat je dierbaar is..
Ik hoop dat het gaat slijten.. Al kon ik idd een week terug ging ik voor een grote toeter Ik durf eerlijk te zeggen dat ik er spijt van heb.Ik ben blij dat ik er geen foto's van heb want ik zou alleen nog maar meer aan haar/hem gaan denken...
Oud 26-09-2002, 17:49
love_forever
love_forever is offline
Citaat:
Alkahol!K schreef:
er zijn zowat altijd wel ergere nadelige gevolgen dan deze... denk je ook niet?
Ja; ik schreef gewoon een paar voorbeeldjes op maar het gaat er gewoon om dat een kind veel tijd kost en dat had ik er helemaal voor over!!!
Oud 26-09-2002, 17:53
ZHAzha
ZHAzha is offline
Citaat:
ZHAzha schreef:
naar hem? misschien denken zijn ouders er anders over? HOE denkt jou vriend erover?
Maar je had voor je kind moeten kiezen. nu heb je er groote spijt van als ik het zo allemaal lees.
Oud 26-09-2002, 18:02
Verwijderd
Citaat:
ZHAzha schreef:
Ehm...misschien is die vriend wel student, en heeft die dus even totaal geen zin in een blèrend kind over de vloer terwijl hij z'n colleges moet voorbereiden?

Denk na, je kunt zo'n kind niet houden op die leeftijd, tenzij je je gelukkige jongerenleventje écht om zeep wilt helpen. Dit is eigenlijk ook onacceptabel, je doodt immers een levend wezen, maar het is wel de beste keus. De andere keus heeft namelijk nóg meer consequenties.
Oud 26-09-2002, 18:07
Verwijderd
Citaat:
love_forever schreef:
Ik durf te wedden, als jij en je vriendin ooit een kind krijgt (of jezelf natuurlijk) en je hoort het hartje kloppen en je moeder eist dat je het weg laat halen dat je door de grond zakt.
Ten eerste: mijn moeder heeft niks over dat kind te zeggen.

Ten tweede: op het moment dat je iets héél graag wilt, dan is het zonde om zomaar op te geven. Probeer jezelf altijd eerst te informeren over zaken, alvorens je tot actie overgaat.

Je moeder is God niet. Jij - en alleen jij - bepaalt wat er met dat kind gebeurt. Zeker gezien je al 17 jaar oud bent. Het zou anders zijn wanneer je 15 bent en je ouders volmacht hebben.

Zoals iemand anders al opperde: je had naar je vriend kunnen gaan. Hij woont aan de andere kant van het land? Boeiend. Het is keuze die je maakt: je eigen leven vs. dat van je kind. Je hebt je ouders niet per sé nodig.

Maar goed, wat gebeurd is, is gebeurd. Je kunt er nu niets meer aan veranderen.
Oud 26-09-2002, 18:16
love_forever
love_forever is offline
Ik kan niet naar mijn vriend toe want die woont op kamers!! Al woonde hij bij zijn ouders (die bij mij op de hoek wonen) was ik zeker weten bij hem gaan wonen....

Mijn vriend heeft het hier ook erg moeilijk mee en had ook liever dat alles anders was gelopen dan zoals het nu was gegaan.. De band tussen ons is in ieder geval wel sterker tussen ons geworden.... Ik was bang dat als ik hem het had verteld dat hij bij me weg zou gaan..

Jongens, wat zouden jullie doen???!! Zouden jullie jullie vriendin hier alleen voor laten gaan of zouden jullie haar steunen??!!
Oud 26-09-2002, 18:27
Verwijderd
Citaat:
love_forever schreef:
Jongens, wat zouden jullie doen???!! Zouden jullie jullie vriendin hier alleen voor laten gaan of zouden jullie haar steunen??!!
Zoals ik reeds vermeldde: ik zou haar steunen. Ik verkeer echter ook in een andere situatie dan jouw vriend.

Zelf aanvaard ik het risico en duik dan ook niet zo snel met iemand het bed in.
Oud 26-09-2002, 18:47
lieve
lieve is offline
Ik heb nog nooit seks gehad,
1 omdat ik me er nog niet klaar voor voel
2 omdat ik nog geen vriend heb
3 omdat ik nog te bang ben voor de SOA's en de zwangerschap

Ok Ok door het juiste pilgebruik maar toch!
Een abortus is iets wat ik indeed nooit zou willen meemaken! Het moet niet iets gemakkelijk zijn, zowel fysiek als mentaal!

Ik hoop dat je er door geraakt! Veel "beterschap"(?)!

Groetjes Lieve
Oud 26-09-2002, 19:01
ZHAzha
ZHAzha is offline
Citaat:
******** schreef:
Ten eerste: mijn moeder heeft niks over dat kind te zeggen.
Idd niet.. ik snap niet dat je dat door je moeder liet beslissen????

Maargoed tis al weg nix meer aan te doen.. maar het is erg dom van je iets te beslissen waar je helemaal NIET achterstond.
Oud 26-09-2002, 21:01
love_forever
love_forever is offline
Wat moet ik anders???! Anders stond ik op straat!!! Nee, dat is lekker!! K weet het ik had het anders moeten aanpakken... Ik ben nu mijn kindje kwijt maar ook het vertrouwen in mijn moeder en in mijzelf!!! Ik weet niet meer wat ik moet doen!!
Oud 26-09-2002, 21:28
Parlaatje
Parlaatje is offline
wat kunne sommige mense hier lullig opreagere! kom op zeg!
als jou ouders overlijden vin je dat vreselijk! dan help je je niet door te zegge wat erger is!
Als ik zouw moete kieze of op straat of me kind weg hale dan me kind weg dnek ik maar lijkt me heeeel moelijk@
sterkte!
xxxxx!
Oud 26-09-2002, 22:08
PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
love_forever schreef:
toch wel dat er mensen èn de pil èn een condoom gebruiken..
Op de bijsluiter van de pil staat gewoon duidelijk dat er wel degelijk kans is dat je toch zwanger raakt (ok, die kans is heel klein, maar hij is er wel) maar goed, je hoeft m maar een keer te vergeten en het is al niet meer echt betrouwbaar..

En kheb dus een keer gehad dat ik zo in de zenuwen zat dat ik misschien toch zwanger zou zijn.. Het duurde toen al iets langer voordat ik ongesteld werd enzo.. dus ik al allerlei dingen in mn hoofd halen (tja beetje stom achteraf ook, maar toch, dat denk je op zo'n moment niet!) maar goed, toen ik dan eindelijk toch ongesteld werd, ik was zo blij!! ik was nog nooit zo blij geweest dat ik ongesteld was, ik ben de hele week super vrolijk geweest..
maar iig sindsdien niet meer zonder condoom

Maar goed, daar gaat het niet over en heb jij ook absoluut niets aan..
Iig heel spijtig dat je het kindje weg moest laten halen, het lijkt me ontzettend moeilijk, maar misschien wel de beste keuze, als ik zelf voor de keuze zou staan, dan zou ik het niet willen houden.. Ik ben nog zo jong en wil nog zo veel dingen doen voordat ik aan kinderen begin.. Ik ben daar nu nog niet aan toe..
Maar het lijkt me verschrikkelijk om zoiets kwijt te raken als je eenmaal zwanger bent.. Ik ben echt dol op kinderen en ik wil er later zeker ook krijgen, maar nu nog ff niet, maar ik kan me enigzins voorstellen hoe je je zult voelen, enigzins....
Hopelijk kun je er binnenkort goed mee omgaan en ik denk dat je vast wel steun zult hebben aan je vriend.. En hopelijk is dit de juiste beslissing geweest voor jullie..
Oud 26-09-2002, 22:37
Verwijderd
ten eerste wil ik even zeggen dat hier behoorlijk hard gereageerd wordt...

en ik kan me goed in love_forever indenken, in haar situatie in ieder geval, haar problemen met haar ouders...
daarom vind ik het niet kunnen dat jullie zo hard reageren, ik bedoel, wie van dit nederland gebruikt de pil en condoom...
er zijn er... maar ik denk de meesten niet...
op zo een die leeftijd in die situatie van haar kan ze geen kindje opvoeden, dat weet iedereen....
dat ******** dat zou kunnen weten we nu wel.. maar we zijn niet allemaal zo sterk als hem...
wat jou moeder zei, zou mijn moeder ook zeggen, ze was al tegen een relatie, dus ga na wat zwangerschap zou betekenen, mijn vader zou me verbannen ofzo

ik wens je veel sterkte toe, en ik hoop dat je het zoals je zei een mooi plaatsje geeft en dat je het verdriet kan verwerken, ik hoop ook dat de band tussen jou en je moeder (als het mogelijk is) weer goed wordt...
Oud 26-09-2002, 22:53
utopian me
utopian me is offline
ik had ook zeker abortus gepleegd. ik vind veel mensen hier ook wel heel schijnheilig praten eigenlijk.. je hebt wel een levend wezen doodgemaakt hoor! noujaaaa, ik weet zeker dat de helft van de mensen hier in dit topic gewoon elke avond een stuk vlees bij het eten heeft. dat komt van een (volgroeid) varken dat nog veel meer voelt dan dat baby'tje in jou buik. en die varkens zijn daar zelfs voor gefokt. en dan hier zo moeilijk over doen.. het leeft misschien al wel maar in feite is het nog geen mens. is het niet zo dat de foetus van zoogdieren allemaal nog zo erg op elkaar lijken? ik vind sex en dan kleine kans op misschien een keer een abortus (dus het 'doden' van een nog niet bewust levend wezen) minder erg dan elke avond een stuk vlees eten en daarbij ook zoveel dieren doden (nee, ik ben niet eens totaal vegetarier..).
het lijkt me wel heel moeilijk om zoiets van jezelf kwijt te raken!
sterkte ermee!
Oud 27-09-2002, 01:02
Verwijderd
Volgens mij is er hulpvoor tienermoeders die het huis uitgetrapt worden... Ik vind de reacties ERG bot. Dris nu wel gezegd dat het niet tegen love_forever gaat maar ik vindt het nog steeds... Nee.
En aan love_forever: Je had voor jou, je kind en je vriend moeten kiezen.)
Ik vind dat je moeder (hoe zit het met je pa?) niet zo bot had moeten reageren. Ook al is ze het er niet mee eens. Je was aan de pil ik bedoel zulk soort dingen gebeuren. BAH!!!! gewoon gemeen
(ik ben zowiezo tegen abortus...)
Oud 27-09-2002, 11:22
love_forever
love_forever is offline
Mijn vader stemt met alles in op mijn moeder!! Het is jammer.. mijn vriend is nu bij me en mijn oom en tante hebben ons een weekend gegeven naar een hotel om even tot rust te komen!!!! Duzz ik ga morgen weg en lekker aan niks denken!! Heerlijk, heb er nu al zin in!!
Oud 27-09-2002, 11:37
Verwijderd
Citaat:
StefanLovertje schreef:
dat ******** dat zou kunnen weten we nu wel.. maar we zijn niet allemaal zo sterk als hem...
Bla..

Het is denk ik meer de leeftijd. Ik ben bijna 22 en werk al fulltime. Als ik alles zo bekijk, heb ik me gewoon niet goed in haar situatie verplaatst. Ze gaat nog naar school, haar ouders willen ook niet dat ze dat opgeeft, vriend is ook maar een student die momenteel andere dingen aan zijn hoofd heeft, enzovoorts..

Tsja, is gewoon rot.

Citaat:
love_forever schreef:
mijn oom en tante hebben ons een weekend gegeven naar een hotel om even tot rust te komen!!!! Duzz ik ga morgen weg en lekker aan niks denken!!
Doe dat
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten