Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik maak geen voornemens, stelde wel doelen. Net als Ertur een km-doel, dat moest 2400km hardlopen worden, maar door blessure blijf ik net onder de 2000 hangen. Daarnaast 2200km op de racefiets. Verder nog wat specifieke PRs die ik wilde verbreken, sommigen zijn wel gelukt, anderen niet. Ik deed mijn eerste duathlon.
Ik wilde mijn proefschrift inleveren, dat is gelukt. Ik wilde ook op het voor mijn gevoel optimale gewicht blijven, helaas is dat in 2-3 maanden na het uitgaan van mijn relatie en verhuis en phd-stress die daarbij kwam een beetje foutgegaan, maar dat zit nu weer op de rails. En ik wilde meer groente eten en meer koken from scratch en uit improvisatie, dat gaat ook wel goed, alleen nu ik in mijn eentje woon weer wat minder. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Whoa, in een bouillonblokje zit ongeveer 13 gram zout zie ik nu, dat is inderdaad meer dan ik verwacht had. Al geeft de smaak wel wat weg natuurlijk. Ik geloof dat ik ongeveer één blokje per vier porties gebruik, dus dat komt neer op ruim 3 gram zout per kom soep, alleen al van het bouillonblokje.
![]() Wellicht ga ik in 2017 zelf bouillon maken, ik ben geïnspireerd! |
![]() |
|
Niet echt aan voornemens gedaan, behalve dat ik elke week een nieuwe cd wilde kopen om zo nieuwe bands te ontdekken (of herontdekken). Tim Bowness, Antimatter en The Pineapple Thief waren de besten en inmiddels live gezien of op de planning staan
![]()
||
Citaat:
Ontopic: Ik had geen voornemens voor 2016 en da's maar goed ook want waarschijnlijk zou er niets van terecht zijn gekomen.
|
Ik gebruik zoutloze/arme (zal wel dat laatste zijn
![]() Deze: https://goo.gl/images/UhC8Gh
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Groentebouillon is lastiger, maar ik denk dat je dan gewoon hetzelfde proces moet toepassen, groente en kruiden in de pan en laten trekken. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() [edit] ik geloof dat ik gisteren scheel gekeken heb en dat "mijn" blokjes 5 gram zout per blokje bevatten, wat neer komt op wat Wolter hierboven zegt. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Overigens een vraag aan mensen die hun rijst in bouillon koken: wanneer doe je dat dan? Als in, wat eet je dan, dat je die extra smaak nodig hebt? Als ik iets maak met rijst, dan heb ik meestal saus(curry) of kruiden (nasi) die genoeg smaak hebben. Ik gebruik bouillon alleen bij risotto.
|
Ik kook voor m'n nasi de basmati rijst en gelijk ook stukjes wortel in bouillon, bij de kip gaan nog kipkruiden, knoflook, bosuien en een pepertje.
Het is vooral makkelijk en snel op die manier. Bij het nasi-recept van oma doe ik het niet, maar dat recept maakt wel weer dankbaar gebruik van een zakje van Honig voor de kruiden.
|
![]() |
|
|