![]() |
|
![]() |
Obvious troll is obvious. Ik geloof de starter van dit topic niet.
- Op 14-jarige leeftijd nog wel bij de jongens als ze zich omkleden vóór de wedstrijd? Dat dacht ik niet. - Vroeg vond je het geen probleem dat de trainer je naakt zag? De trainer mag je niet eens naakt zien! ( behalve als het een vrouw is, dan wel) - Ze zegt dat ze het nog steeds geen probleem zou zien als de trainer haar nu naakt zou zien? Right, en daar gaat het beetje geloofwaardigheid dat er na de twee vorige punten overbleef. |
![]() |
|
Het klinkt alsof je trainer op je geilt. Hij ziet dan je naakte lichaam niet puur als lichaam, maar ook als lustobject.
Met lust is op zich niets mis, maar in dit geval 1) hebben jullie een scheve machtsverhouding vanwege het leeftijdsverschil én zijn mentorpositie, 2) handelt hij er daadwerkelijk naar en vraagt hij niet aan jou of jij 't wel oké vindt dat hij je naakt ziet, 3) lijkt hij zelfs expres cues te negeren dat je alleen wilt zijn. Dat eerste is o.a. fout omdat de kans op machtsmisbruik groot is. Bovendien kun je bij scheve machtsverhoudingen niet gemakkelijk praten over seksualiteit. Het tweede is fout omdat het belangrijk is dat jij je comfortabel voelt. Het derde is zorgwekkend, want bewust negeren wat jij wilt laat kwade wil zien. Alles bij elkaar opgeteld is het dus fout-fouter-foutst. Of het normaal is... Veel mannen pushen grenzen van (jonge) vrouwen, maar dat maakt het nog niet oké. Hij mag zich niet zo gedragen. Dat het de vader is van je beste vriendin en een vriend van je ouders maakt trouwens niet uit; daders van seksueel misbruik zijn meestal juist mensen uit je directe omgeving. Mensen die jou bijvoorbeeld vaak 'toevallig' tegenkomen bij de douche. Het is bijna nooit een creep met een bivakmuts in de bosjes. Wat wil je nu zelf? Zou je comfortabeler zijn als hij je niet meer naakt zag? Wil je tips qua wat je kunt zeggen om hem af te wimpelen? Laatst gewijzigd op 28-03-2017 om 09:37. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Ook als deze trainer een vrouw was was het niet oké. Het gaat om gedrag, niet om gender. Citaat:
Bovendien is er geen probleem als het niet waar is, want trolls geven toch niks om jouw mening. Maar als het wél waar is en jij haar ervaringen zomaar wegwuift, dan heb je die vieze trainer 'n handje geholpen. Waarom zou je dat risico willen lopen? |
![]() |
|
De houding van Mark-Vans zie je helaas erg vaak.
Ik wilde hem de kans geven om zichzelf uit te leggen, maar stiekem weet ik wel waarom mensen zulk soort dingen zeggen. Het gaat hem niet om TS, het gaat hem om zijn wereldbeeld. Hij wil niet geloven dat mensen zulke dingen doen, en als ze zulke dingen doen wil hij geloven dat er een goede reden voor is. Je ziet die houding vaak zelfs bij mensen die zelf nare dingen hebben meegemaakt, ze zijn dan op zoek naar een reden om 't niet erg te vinden. Of soms vinden ze 't een eng idee dat je slecht gedrag niet altijd herkent. Je kan er niet met logica tegenop, want het is een emotionele reactie die ze niet als zodanig herkennen, en dus uit alle macht proberen te ondersteunen met "feiten". Disclaimer: dit is projectie, ik kan ernaast zitten en bovenstaande is puur gebaseerd op wat ikzelf vaak zie. Maar in ieder geval zou anoniemmeis aanraden om hem te negeren, want hij is niet bezig met haar helpen, hij is vooral bezig met zichzelf. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school? Jabotinsky | 84 | 02-11-2004 01:12 | |
Verhalen & Gedichten |
De weg naar een nieuwe toekomst MissyGeduld | 2 | 21-09-2004 14:06 | |
Liefde & Relatie |
dringend Advies gevraagd over gecompliceerde situatie Lady_L | 55 | 29-10-2003 19:08 | |
Liefde & Relatie |
Een meisje zegt: 'ik heb wel zin in een massage hint hint' Wat bedoelt ze? ? Winner | 77 | 30-08-2003 14:40 | |
Liefde & Relatie |
kep een vraagje Verwijderd | 8 | 27-05-2002 18:47 | |
ARTistiek |
Een poëtisch en vaag verhaal metzondernix | 35 | 12-08-2001 14:07 |