Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-08-2002, 12:23
anjali
anjali is offline
Hoi,

Ik heb een vraagje aan jullie allemaal. IK heb nog nooit vriendinnen gehad en ga na de vakantie naar 4 havo. Tot nu toe heb ik me best wel zonder vrienden en vriendinnen gered. Maar nu begin ik me erg bezorgd te maken. In 4 en 5 havo moet je natuurlijk veel dingen samen doen of in groepjes en ze hebben ook een reisweek gepland bij mij op school waar mijn ouders al voor hebben betaald dus IK MOET MEE! Ik ben nu bang dat ik zometeen helemaal alleen ben. Ik denk dat ik met klasgenoten van vorig jaar toch geen vriendinnen meer kan worden. Maar er zullen ook leerlingen van andere klassen of andere scholen bij mij in de klas komen. Mijn vraag is nu hoe kan ik vriendinnen met hun maken. Ik heb geen idee waar ik met hun over moet praten en hoe ik contact kan krijgen met hun.
Zou iemand mij dat uit kunnen leggen?

Ik zou jullie zeer dankbaar zijn. Je mag me ook mailen: urmilamatondker@yahoo.com.au

Bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-08-2002, 13:34
Desp
Desp is offline
Ik heb je gemaild...
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 19:16
Balance
Balance is offline
ik kan je niet simpel vertellen hoe je vrienden maakt, maar wat je in elk geval NIET moet gaan doen is ineens proberen popi over te komen. de meeste mensen houden daar niet zo van, je moet gewoon vooral lekker je zelf blijven! sowieso: wanneer je jezelf anders gaat gedragen en mensen mogen je blijkbaar op die manier, vroeg of laat komen ze er dan toch wel achter hoe je echt bent! dus blijf gewoon lekker jezelf!!!
het enige wat je wel kan helpen is bijvoorbeeld wat meer deel te nemen aan gesprekken van mensen om je heen en niet stil ergens gaan zitten ofzo. bij het maken van vrienden stap je namelijk niet zo heel gauw op iemand af en is het dus veel makkelijker om iemand al kletsende een beetje te leren kennen.

verder zou ik het zo gauw niet echt weten, maar als je iets wilt vragen ofzo moet je dat maar neer zetten hier!

veel succes iig!!!
Oud 20-08-2002, 19:31
Madame Blanche
Madame Blanche is offline
ik heb je ook gemaild!, maar inderdaad, blijf echt jezelf, mensen prikken er zo door heen als je leuk probert te doen
succes!
Oud 20-08-2002, 19:42
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Blijf jezelf. Je kunt gewoon met ze beginnen over huiswerk of leraren. Gewoon iets met school, dat is voor jou en anderen gemakkelijk. Daarna kun je verder vragen.
Oud 20-08-2002, 19:44
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Je wilt dus alleen vriendinnen omdat je toevallig samen moet werken in groepjes? En je wilt dat niet alleen dus wil je maar vlug vlug een paar vriendinnetjes. Het lijkt mij meer op "gebruiken" van mensen. Je dumpt ze toch niet na het samenwerken of wel soms?
Oud 20-08-2002, 20:02
Madame Blanche
doe niet zo achterlijk ki fighter
Oud 20-08-2002, 20:25
Balance
Balance is offline
Citaat:
Madame Blanche schreef:
misschien bedoelt ie te zeggen dat je die vrienden niet moet maken alleen maar voor dat samen werken en daarna zeggen 'kheb je niet meer nodig'. Vrienden zijn natuurlijk voor zowel schoolwerk als voor de gezelligheid. Je hebt veel lol met ze (als het goed is) en het hoort niet alleen om het samenwerken te gaan. Maar ik denk dat je dat zelf ook wel begreep.

Maar mocht dat niet zo zijn; probeer niet mensen te laten vallen zodra je ze niet meer nodig hebt. Dat hoort ook bij 'vrienden zijn'.
Een meisje uit m'n klas deed dat namelijk: ze leek een vriendin, maar zodra d'r een paar anderen aandacht gaven aan haar leek ze mij en andere vriendinnen niet meer te kennen. De eerste keer heb je dan nog zoiets (als ze later terug komt) 'oke, 't was lullig, maar blijkbaar is ze verandert' maar toen ze dat vaker begon te doen hadden we toch zoiets 'ga dan maar naar die andere vrienden van je!'. Nu blijven al haar vriendinnen zitten behalve zijzelf en moet ze weer nieuwe vrienden gaan zoeken.

Dat was dus iemand die haar 'vriendinnen' puur gebruikte wanneer ze hen nodig had. Pas daar dus voor op, dat je dat niet doet, want dat zijn mensen heel snel zat!
Oud 20-08-2002, 20:55
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Madame Blanche schreef:
Lees dat nou maar van Linda85, dan snap je dat ik niet achterlijk doe.
Oud 20-08-2002, 21:21
alpha
alpha is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:

Lees dat nou maar van Linda85, dan snap je dat ik niet achterlijk doe.
Hoezo? vind je dan dat Linda85 domme dingen zegt? Ik vind dat ze gelijk heeft!

Oja, anjali, ik heb je een mailtje gestuurd. Ik hoop dat je daar wat aan hebt.
Oud 20-08-2002, 21:31
Verwijderd
Citaat:
alpha schreef:

Hoezo? vind je dan dat Linda85 domme dingen zegt?

Dat zegt hij toch helemaal niet...
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 15:41
anjali
anjali is offline
sorry hoor, maar ik vind het alleen niet leuk wanneer je met zijn tweeën moet werken en ik alleen ben!
En trouwens hoezo iemand gebruiken!!! Ik ben bereid om drie kwart van alles te doen of desnoods alles zolang mijn naam maar niet ergens alleen op staat!!!

En ki-fighter ik wil erg graag vriendinnen hebben maar ik weet gewoon niet hoe!
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 16:46
PV
PV is offline
Citaat:
anjali schreef:
sorry hoor, maar ik vind het alleen niet leuk wanneer je met zijn tweeën moet werken en ik alleen ben!
En trouwens hoezo iemand gebruiken!!! Ik ben bereid om drie kwart van alles te doen of desnoods alles zolang mijn naam maar niet ergens alleen op staat!!!
Dat moet je niet doen.. dan maken hun gebruik van jou.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 18:19
sas
sas is offline
je moet eerst gewoon ff aftasten, als je in een klas met nieuwe mensen komt. En daarna ga je gewoon bij een groepje staan en vraagt waar ze vandaan komen of je begint over school dan beginnen ze ook tegen jouw te praten. Laat merken dat je open staat. Als je je volledig afzijdig houdt vinden ze je juist een beetje raar.
Bij mij werkt het want ik ben gister in een nieuwe klas gekomen en ken nu al een paar mensen omdat ik gewoon naast iemand ben gaan zitten. (ik zei wel mag ik naast jouw komen zitten en meestal zeggen ze dan ja )

Ik hoop dat je hier wat aan hebt wat zonder vriendinnen op school is het niet zo leuk.
Oud 21-08-2002, 20:08
Madame Blanche
kijk schatten, tuurlijk begrijp ik dat je mensen kunt gebruiken als je 'samen gaat werken', maar in Anjali's geval denk ik dat zij gewoon op zoek is naar een maatje, waarbij wederzijds vertrouwen is. Tuurlijk weet wat er bedoelt wordt met 'samenwerken' wanneer dat dus niet gebeurt, ik ken ook een 'vriendin' die meteen wegrent als ze haar 'andere vrienden' ziet staan, dan zijn wij niet goed genoeg. zij heeft nu dus echt pech want die andere mensen zijn allemaal van school en wij moeten haar niet meer.

maar anjali, ik heb je teruggemaild.....
ciao, kuzz maddie
Oud 22-08-2002, 00:28
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
begin gewoon es tegen iemand te lullen, als ze er geen behoefte aan hebben merk je 't zo...

MSN of ICQ ofzow is ook wel handig, dan heb je een backspace om lompe zinnen te corrigeren (wat bij mij nog al eens het geval is )

ik ben van m'n 4e tot 12e gepest, NO friends. heb nu wel n paar maatjes en ken veel aardige mensen dus 't gaat allemaal wel lekker.
maar gewoon relaxed wat beginnen te lullen, niet zenuwachtig gaan lopen doen ofzow. ben n beetje positief (niet alles afzeiken ofzow dat wilde ik nog wel eens doen ).
maar je moet gewoon overal schijt aan hebben en lekker jezelf zijn. je moet gewoon een bepaalde angst overwinnen om met mensen te gaan praten en dan gaat t allemaal prima.

hoop je hier n beetje mee geholpen te hebben.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 08:41
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
alpha schreef:

Hoezo? vind je dan dat Linda85 domme dingen zegt? Ik vind dat ze gelijk heeft!

Oja, anjali, ik heb je een mailtje gestuurd. Ik hoop dat je daar wat aan hebt.
Zeg ik dat dan? Ik geef zelfs Linda85 gelijk als je wat beter leest zie je dat staan getypt met letters.
Oud 22-08-2002, 09:30
anjali
anjali is offline
Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties!!!

Maar toch weet ik nu al dat ik ook dit jaar weer op school alleen in de klas zit. Mijn school begint over 2 weken, en ik weet het nu al. Weet je alles wat jullie hebben geschreven doe ik al heb ik al enkele keren geprobeert. Ik dacht dat ik over de foute onderwerpen praatte. Maar het lijkt er op van niet.

In ieder geval nog bedankt!
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 12:09
Balance
Balance is offline
Citaat:
anjali schreef:
Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties!!!

Maar toch weet ik nu al dat ik ook dit jaar weer op school alleen in de klas zit. Mijn school begint over 2 weken, en ik weet het nu al. Weet je alles wat jullie hebben geschreven doe ik al heb ik al enkele keren geprobeert. Ik dacht dat ik over de foute onderwerpen praatte. Maar het lijkt er op van niet.

In ieder geval nog bedankt!
niet lullig bedoeld hoor, maar ik denk dat de houding die je aanneemt doordat je denkt 'ik weet toch wel dat het niet gaat lukken' ook een heel end meespeelt. Mensen kunnen namelijk aan een ander merken of diegene openstaat voor je of niet. En ook al denk je wel dat je vrienden wilt, je denkt tegelijkertijd ook dat het toch nooit zal lukken. Daardoor sta je (onbewust) niet helemaal open voor nieuwe vrienden en zullen zij wat afstand houden...
Ik weet niet of het mogelijk is hoor, maar probeer het positief in te zien. Ga er van uit dat het dit keer helemaal anders zal gaan en niet van te voren al bedenken hoe iets gaat lopen, want onbewust stuur je het dan zelf die kant op.
Hopelijk helpt dit je een beetje...
Oud 23-08-2002, 12:31
flowergirl
flowergirl is offline
Geiinteresseerd in ze zijn en een vrolijk gezicht wil ook nog wel eens helpen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten