Ik hoor mensen denken: "tss, opa's gaan nu eenmaal dood, dat hoort bij het leven."
Maar wat nu als je een speciale band hebt met je opa (of oma)... Mag je mensen niet meer missen omdat ze nu eenmaal oud waren?
Ik vind het goed vanje dat je je gevoelens verwoord, schrijft, verwerkt. Veel mensen kunnen dat niet, veel mensen proberen het weg te proppen en stoer te doen, want rouwen om opa's en oma's lijkt bijna een taboe te zijn (in mijn omgeving iig wel).
Ik heb ook zulke gedichten geschreven voor mijn oma met wie ik een speciale band had, zelfs jaren later nog.
Rouwen mag! Zolang en zo hevig als je zelf wilt. Niks is slechter als verdriet en verlies wegstoppen... later zou het toch terug komen!
Tis n erg aangrijpend gedichtje, het zou me niet verbazen als je het met een traan op je gezicht geschreven hebt...
Cat
ps. je bent hier nog steeds altijd welkom, remember that... als je n keertje na school niks te doen heb, bel me. Ik ben tegenwoordig ook vaak overdag bereikbaar (dwz wij mogen bellen tijdens praktijklessen).