Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-09-2002, 12:24
Optima
Optima is offline
Om nu even een beeld te schetsen: ik haat bijna nooit mensen, maar ik schrik gewoon van mezelf hoe ik op deze situatie reageer.

Sinds de basisschool had een een vriendin C genaamd. We trokken gewoon losjes met elkaar op. Het liep mis toen ik een relatie ( onprettig) beindigd had en zij er met mijn ex vandoor ging. Ik vond dat ze geen respect voor me had, en zich zeer onverschillig en dom gedroeg

onze ' vriendschap eindigde.

Een maand later ga ik met mijn nieuwe vriend op vakantie. Ik kom terug en welk blijde nieuws staat me te wachten: C heeft aangepapt met mijn vriend zijn BROER en is er tijdens onze vakantie blijven logeren.

Nu had ik me er al bij neergelgd dat na de streek die ze met mijn ex uithaalde ik haar NOOIT meer wilde zien. maar nu...nu komt ze over de vloer bij mijn schoonouders! en dat nog wel opvallend achter mijn rug om.

ik HAAT haar ze tast mijn privacy aan, ik wil dat ze uit mijn leven verdwijnt.....

dit is nog niet alles. Afgelope maandag is ze in een auto-ongeluk geweest. Haar moeder is daarbij overleden. Ik dacht: ik zet mijn princiepes aan de aknt en zoek haar op. Maar na haar gebeld te hebben kreeg ik geen bericht meer....terwijl mijn vriends broer ( heeft haar moede rnog nooit gezien, is ook niet haar vriendje en kent ze 3 dagen) EEN UITNODIGING krijgt voor de begrafenis

ik heb geen spijt meer van wat ik nu denk. Het zal me benieuwen hoe lang ze dit uit zal melken. Ze schreeuwt heel haar leven al om aandacht...en eerlijk gezegd had ik liever gehad dat ZIJ was omgekomen....
Oud 01-09-2002, 13:24
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Optima schreef:
Om nu even een beeld te schetsen: ik haat bijna nooit mensen, maar ik schrik gewoon van mezelf hoe ik op deze situatie reageer.

Sinds de basisschool had een een vriendin C genaamd. We trokken gewoon losjes met elkaar op. Het liep mis toen ik een relatie ( onprettig) beindigd had en zij er met mijn ex vandoor ging. Ik vond dat ze geen respect voor me had, en zich zeer onverschillig en dom gedroeg

onze ' vriendschap eindigde.

Een maand later ga ik met mijn nieuwe vriend op vakantie. Ik kom terug en welk blijde nieuws staat me te wachten: C heeft aangepapt met mijn vriend zijn BROER en is er tijdens onze vakantie blijven logeren.

Nu had ik me er al bij neergelgd dat na de streek die ze met mijn ex uithaalde ik haar NOOIT meer wilde zien. maar nu...nu komt ze over de vloer bij mijn schoonouders! en dat nog wel opvallend achter mijn rug om.

ik HAAT haar ze tast mijn privacy aan, ik wil dat ze uit mijn leven verdwijnt.....

dit is nog niet alles. Afgelope maandag is ze in een auto-ongeluk geweest. Haar moeder is daarbij overleden. Ik dacht: ik zet mijn princiepes aan de aknt en zoek haar op. Maar na haar gebeld te hebben kreeg ik geen bericht meer....terwijl mijn vriends broer ( heeft haar moede rnog nooit gezien, is ook niet haar vriendje en kent ze 3 dagen) EEN UITNODIGING krijgt voor de begrafenis

ik heb geen spijt meer van wat ik nu denk. Het zal me benieuwen hoe lang ze dit uit zal melken. Ze schreeuwt heel haar leven al om aandacht...en eerlijk gezegd had ik liever gehad dat ZIJ was omgekomen....
Over het hele betoog ben ik verbaasd, maar de laatste zin gaat alle perken te buiten, wat er ook in het verleden is voorgevallen.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 13:52
WijfMan
WijfMan is offline
Optima, je blijft een aanstelster eerste klas.
Geen dank heur.
Oud 01-09-2002, 14:07
Verwijderd
Wees de volwassene.. Laat je niet zo beďnvloeden door haar gedrag, maar accepteer het.. reageer er verder niet op, blijf haar met respect behandelen, geniet van de mooie dingen die je zelf hebt en zet je eroverheen..

Maar ga niet zo kinderachtig wraakachtig praten want dan vind ik dat jij toch ook fout bezig ben. Ze reageerde niet goed op jouw poging, nou het zij zou.. ze is nu eenmaal in je leven, dat moet je maar accepteren, daar kun je niets aan veranderen.. en idd, ik vind die laatste zin errug ver gaan..
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 15:41
REIE
REIE is offline
Jullie zijn dus geen vriendinnen meer, en dan kan je ook niet een overlijdensbericht van haar eisen. Dat doe je sowieso al niet.

REIE
Oud 01-09-2002, 16:20
Angeles
Angeles is offline
Ik denk dat je je toch over bepaalde dingen in het verleden heen moet zetten. Ik ben het met mijn voorgangers eens, je praat veel en veel te wraakzuchtig. Iemand de dood in wensen gaat veel te ver. Ik moet er ook bij zeggen dat zoveel onverwerkte woede niet bepaald goed is voor je gezondheid. Doe er dus iets mee, schrijf het van je af in een dagboek of zoek een andere oplossing, maar zorg dat je er vanaf komt, want dit kan zo niet, dit gaat te ver.

Verder begrijp ik wel dat je het vervelend vindt dat je nu zo veel met haar te maken krijgt, maar helaas kun je daar weinig aan doen. Je kunt haar niet verbieden om met de broer van je vriend om te gaan, dan maak jij een veel te grote inbreuk op háár privacy. Waarschijnlijk is ze gewoon verliefd op hem, en zo niet (als ze het werkelijk doet om jou dwars te zitten, wat ik dus niet geloof) dan gaat het vanzelf wel weer uit. Jij kunt je er gewoon niet mee bemoeien.

Het overlijden van haar moeder is haar zaak, haar verdriet. Zij bepaalt hoe ze dat verwerkt en met wie, dat gaat jou ook helemaal niks aan en ik raad je aan om dat vooral buiten alle ruzie te houden.

Dus nogmaals, doe iets aan die enorme onverwerkte woede van je en zet je over wat gebeurd is heen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten