Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik vind die vader zo'n ongelofelijke hypocriete teringlijer. Hij kent heel veel marrokanen en sommige zijn zelfs zijn vrienden. Hij doet altijd aardig tegen iedereen enzo. Maar als zijn dochter iets met een marrokaan heeft is het ineenkeer moord en brand. Maar ja haar vader wordt snel agressief enzo. Ze zegt hele tijd: "Ja je kent me vader niet" en "het kan niet". Hij zal haar voor de keuze stellen van ik of haar familie (de vuile hufter) maar ik denk dat ze voor het laatste kiest al heeft ze het er heel moeilijk mee. Maar ja life sucks....
|
ai dit is ut zussie van oizo
ey wat rot voor je, dat jullie niet bij elkaar mogen zijn alleen omdat jullie een ander geloof hebben. k zou nie weten wat je kunt doen, maybe zou je eens een poging te kunnen doen jullie ouders samen te brengen bv in een restaurant da kunnen ze geen herrie schoppen en maybe luisteren ze wel naar jouw en je vriendin. HEEL VEEL STERKTE, zussie van oizo.
|
Verwijderd
|
Ik zou dus nooit en te nimmer voor mijn familie kiezen. En als mijn vriend dat wel zou doen kan ie oprotten, sowieso. In deze situatie al helemaal. Dat is hetzelfde als wanneer mijn beste vriendin me voor de keuze zou stellen "of ik, of je vriend". Dat betekent voor mij al dat ze niet zo'n hele goede vriendin is.
Ik zou nooit liefde opgeven voor familie. Familie hoort je te steunen, er voor je te zijn, en als ze dat niet kunnen hebben ze pech. Ouders gaan niet voor, omdat het in mijn ogen al fout zit wanneer ouders je zo'n keuze laten maken. En daarbij heb ik een gigantische hekel aan godsdienst enzow. En dit komt voor mij op hetzelfde neer als een Christen die niet met een Moslim mag trouwen en dat vind ik ZO gigantisch hypocriet, zoals je het zelf ook al zegt. Sorry, ik vind de keuze van jouw (ex?)vriendin echt heel fout. Ik zou haar niet meer moeten als ik jou was, want ik mag toch wel verwachten dat ik op een hoger plaatsje sta dan familie. Vooral als die familie al zo'n klote streek levert dat ze moet kiezen. Mjah ik mag hard overkomen maar ik haat mensen die naar godsdienst en achtergrond gaan kijken daarop oordelen. Die mensen zijn kortzichtig en hypocriet en dat zijn dingen waar ik een een hekel aan heb. Als ik jou was zou ik met haar praten, duidelijk maken wat een naaistreek die ouders leveren en dat het niet echt getuigt van respect. Zij hoort vrij te zijn om te kiezen, ouders horen je niet te verbieden om lief te hebben - voor zover dat uberhaupt al mogelijk is -. Als je haar zo ver kunt krijgen toch voor jou te kiezen: mooi zo! In dit geval zou ik schijt hebben aan die ouders. Pfff je leeft voor jezelf, niet voor je ouders. Het spijt me voor je, ik zou me ook gigantisch klote voelen ![]() Sterkte ermee Weet wel dat ik jou helemaal steun hoor ![]() ![]() Laatst gewijzigd op 27-06-2002 om 15:44. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik heb ook niet gezegd dat het moeilijk was, maar het is een stelling waar ik het wel mee eens ben vandaar |
![]() |
||
Citaat:
Ik bedoel alleen... ze voelt ook liefde voor haar ouders, waardoor het zo moeilijk wordt. Overwint die liefde dan niet? Je bent het ermee eens maar je legt niet uit op welke manier die stelling van je met dit verhaal te maken heeft...je onderbouwt niks. Het is altijd makkelijk om met cliché's te strooien maar het zorgt er wel voor dat wat je zegt geen enkele betekenis heeft.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als zij naar dr ouders "luistert" ipv haar vriend in deze situatie vind ik dat fout. Punt. Die ouders tonen geen enkel respect, niet tegenover hun dochter en niet tegenover deze jongen. En als ze ook nog eens gaan dwingen (misschien zelfs met mishandeling!), dan verdienen ze het niet eens om gekozen te worden door hun dochter. Ze kunnen het wel oneens zijn, maar dat meisje kan altijd nog dr eigen keuzes maken. Ik zou zelf nooit, maar dan ook nooit, mijn familie (of ouders alleen) ervoor laten zorgen dat ik degene van wie ik hou niet meer kan/mag zien. Dan hebben ze lekker pech, ook al zouden ze zwaar christelijk zijn en is mijn geliefde en zware atheist. Ik vind het gewoon zo stom: je kiest in zo'n situatie toch niet voor je ouders? Tis je eigen leven. En nog een vraagje: hoe oud is je (ex?)vriendin eigenlijk? |
![]() |
||
Citaat:
Helaas hebben molukse meisjes dat (meestal) niet Als dat meisje tegen haar vader ingaat, kan ze uitgestoten worden door de volledige molukse gemeenschap... Ik weet niet of iemand die hoogstens 18 is dat kan. Jij natuurlijk wel, maar ik zou in mijn achterhoofd hebben, ook al hou ik nog zo veel van mijn vriend, dat ik altijd nog van iemand anders kan gaan houden. Maar ik denk dat wij een totaal andere visie op liefde hebben ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Helemaal mee eens |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 28-06-2002 om 09:46. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Mjah, naja laat ik maar zeggen dat ik m'n ouders ook niet voor het kiezen heb gehad en ze maken het me moeilijk op elk punt dat ze maar kunnen. Ik mag mijn vriend ook niet meer zien, en ze hebben al eerder geprobeerd om ons uit elkaar te krijgen, maar ik laat mijn ouders mijn leven niet verpesten. Je moet haar duidelijk maken dat het HAAR leven is, niet dat van dr ouders.. Het is zo zonde dat ouders dit doen.. damn ik word hier gewoon verdrietig om ![]() |
![]() |
|
Nieuwe wending aan het verhaal.ze heeft me ongelovelijk geflasht. Ze is al die tijd vet vreemdgegaan. Ik ben een sukkel die nu aan t huilen is om de verkeerde meid. Maar ja k ben dom en verdien het......dom.......dom.......dom
|
look on the bright side... nu ze jou gebruikt heeft zou jij er eigenlijk makkelijker overheen komen. (je liefdesverdriet)
Ja, ik vind het echt rot voor je allemaal, maar er is gewoon niks aan te doen. Jullie mogen elkaar niet zien en zij heeft je nog gebruikt ook. Denk maar aan dat laatste en vergeet haar gauw en zoek iemand anders die wel echt van je houdt en je trouw wil blijven en misschien nog uit je eigen cult is. Succes!
|
...sometimes it just isn't ment to be...
je hebt het nietgetroffen met haar ouders. dat wil niet zeggen dat andere molukse ouderse ook zo reageren eneeh..16....( wat zei je hier zelf altijd over?) ironie ![]() jou kennende staan ze in de rij, misschien shcrale troost, maar meer dan wat anderen hebben sterkte!
||
Citaat:
![]() maar de volgende keer als je met iemand van een andere cultuur gaat is het beter om als de relatie serieus wordt gewoon zelf is een keertje mee te gaan naar het huis van het meisje, gewoon jezelf voorstellen enzo en laten merken dat je een verstandige jongen bent (if hun gewoon laten denken ![]() Ik moet dat ook vaak doen en niet alleen bij ouders van een vriendin maar ook gewoon bij ouders van vrienden. in het begin denken ze altijd dat ik een "verkeerde" vriend ben, maar na een week vragen ze meestal al of ik mee wil komen eten ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik zou zo niet weten voor wie ik in zo'n situatie zou kiezen, mn vriend of mn ouders.. Je ouders hebben een groot deel van hun leven aan jou besteedt en jij keert ze dan in een keer de rug toe, dat is echt ontzettend hard! Je doet je ouders ontzettend veel pijn en ik denk jezelf ook wel.. En wat als het dan uit gaat met je vriend of vriendin? Dan heb je niemand meer! Je familie kun je niet uit kiezen, je vrienden en partner wel.. Ik weet niet, ik vind het een lastige situatie.. En zeker in dit geval. de culturen zijn gewoon zo verschillend en bij beiden bestaan er vooroordelen en afkeer tegenover de ander.. Dat merk je goed dus bij die ouders.. Mensen kijken vaak nou eenmaal niet verder dan dat hun neus lang is.. Is echt ontzettend jammer.. Wat je zou kunnen doen hier aan weet ik echt niet.. ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Mijn eigen boeken Demipet660 | 6 | 04-09-2015 06:41 | |
Liefde & Relatie |
SoS help ik hep tips nodig stekker2014 | 27 | 10-03-2014 02:36 | |
Liefde & Relatie |
Iedereen zegt dat we bij elkaar passen, behalve zij... Morgott | 4 | 28-04-2011 17:33 | |
Werk, Geld & Recht |
zelf gaan wonen 16 jarige leeftijd noaaa | 10 | 05-08-2010 15:12 | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Frans werkstuk The Sentinal | 1 | 06-03-2003 16:57 |