Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-06-2002, 23:08
ThaFox
ThaFox is offline
Ik heb nu ontzettend veel verdriet. Ben down enzo (oftewel liefdesverdriet). Het zit zo. Ik (marrokaan) ga al 8 maanden met een moluks meisje. Ondanks alle verschillen houden we ontzettend veel van elkaar. De relatie hebben we min of meer verbrogen gehouden voor onze ouders. (ivm de cultuurkloof marrokanen en molukkers liggen elkaar niet zo) Maar haar vader is er nu achter gekomen en hij heeft haar gedwongen om het uit te maken omdat hij niet wil dat zijn dochter met een (naar zijn eigen zeggen) 'kameel' thuiskomt. Dus alleen omdat ik marrokaan ben en zij moluks hebben we geen recht om van elkaar te houden. Wat is dit voor wereld? Waarom kunnen twee mensen gewoon niet van elkaar houden zonder dat er rekening gehouden word met de achtergrond? Wanneer wordt er eens gekeken naar wat mensen ECHT zijn en niet alleen van de buitenkant? Ik heb zoveel verdriet maar ik moest dit even van me afschrijven. We houden zielsveel van elkaar en ik kan haar niet vergeten. Konden jullie me maar helpen............
Oud 26-06-2002, 23:11
Squall
Squall is offline
Voor 100 euro Per Uur Kom ik langs met een knokploegje om die pa van haar er is effe flink er van langs te geven
Oud 26-06-2002, 23:17
ThaFox
ThaFox is offline
Citaat:
Squall schreef:
Voor 100 euro Per Uur Kom ik langs met een knokploegje om die pa van haar er is effe flink er van langs te geven
Als dat zou helpen graag maar toch bedankt
Oud 26-06-2002, 23:47
Verwijderd
Sja, ik ben bang dat er weinig aan te doen is. Ik weet denk ik wel enigszins hoe dat soort dingen voelt: ik ben zelf een aantal jaren geleden smoorverliefd geworden op een Marokkaans meisje, met alle problemen van dien. Dat was ook geen pretje. Het is inderdaad om van te kotsen, wanneer je gewoon goed met iemand kunt opschieten of zelfs een relatie met die persoon hebt, er een paar eikels zijn die menen het voor je te moeten beslissen dat het niet kan/mag/hoort of whatever. Dat is inderdaad heel oneerlijk, maar je doet er niks tegen...
Oud 27-06-2002, 00:11
ThaFox
ThaFox is offline
Klopt deze hele FUCKING wereld is gewoon verrot! Ik hoef de eerste twintig jaar geen vaste relatie meer dit is nu al de tweede keer. Ik heb mijn lesje geleerd.....
Oud 27-06-2002, 00:36
KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
je bent 18.... haal je rijbewijs (voor zover je die nog nie hebt)
en vlucht! ja! neem haar mee en ga heen naar een ver oord! waar jullie liefde ongestoord haar gang kan gaan!
.....
verder denk ik dat er nix aan die vader te doen is...ik weet hoe nukkig die mensen kunnen zijn
maar als je echt van der houdt, zou ik het niet zomaar opgeven,
vecht door! ja vecht! (wel figuurlijk aub )
Oud 27-06-2002, 00:59
Verwijderd
Het enige advies wat ik je kan geven is doorvechten, jullie achtergrond kun je niet veranderen dus het enige wat je kunt doen is proberen haar te blijven zien ( dus buiten jullie ouders om... ik weet het.. dat is nooit goed advies... maarja) En er zal vanzelf een tijd komen dat jullie samen kunnen zijn, kzou je wel willen helpen maja
Oud 27-06-2002, 01:33
Verwijderd
Ik vind het zo scheef van sommige culturen (en ouders). Liefde hoort geen grenzen te hebben. Ik vind uithuwelijken ook zo fout, maar dat is weer een ander verhaal. Ik kan je geen advies geven, maar ik wens je wel heel veel sterkte en ik hoop dat het allemaal goed komt. Hopelijk gaan mensen ooit inzien waar ze mee bezig zijn en mag iedereen met iemand van hun eigen keuze gelukkig zijn...
Oud 27-06-2002, 08:58
Verwijderd
misschien wel moeilijk, maar ik denk dat jullie je nix van die vader moeten aantrekken. jullie houden van elkaar en niemand kan daar iets aan veranderen, ook die pa niet, tzal jullie tog een zorg zijn dat hij daar een probleem meeheeft....
desnoods houden jullie het weer geheim ofzo, maar geef haar niet op alleen omdat haar vader haar "niet goed" vind

suc6
Oud 27-06-2002, 09:15
robijnbeertje
robijnbeertje is offline
Je moet je nix van de mensen aantrekken/vader van het meisje.
Ga verder met je relatie, als jullie van elkaar houden.
Moeten jullie toch weten, en ik vind niet dat andere mensen zich daar mee moeten bemoeien, die vader moet het maar accepteren, zoniet pech voor hem.
Jullie leven voor jezelf voor je geluk/voor elkaar?
En ieder zijn eigen leven.
Zo zie ik het dus enjoy your live and love
Oud 27-06-2002, 09:20
Verwijderd
Tsja, je kunt er niet zoveel aan doen. Sommige culteren clashen gewoon enorm, soms zit het ook in normen en waarden.

Als ik bijv. thuis zou komen met een Marokkaans meisje kan ik ervan uitgaan dat mijn vader dit finaal afkeurt. Zelf zou ik zoiets dan ook niet doen, omdat ik zelf al geen zin in problemen heb met haar familie. Als je dan van elkaar houd, heb je gewoon een probleem.

En tja, dan kun je wel zeggen "waarom kijken we niet naar mensen zoals ze ZIJN" .. maar hoe zijn ze dan?

Haar vader ziet niet jou, hij ziet een Marokkaan. Niet meer en niet minder. En als hij slechte ervaringen met Marokkanen heeft en daarnaast nog een hekel aan jullie geloof heeft, dan ben je de lul.

In hoeverre kun jij hun eigenlijk accepteren? Ben jij gelovig of niet? Wat vind jij van haar familie zoals ze ZIJN (even ervan afgezien dat ze jou niet mogen)? En ten slotte: wat vind je eigenlijk van haar? Ze kan wel leuk zijn, je houd van haar .. maar hoe zit het met gewoontes? Dingen waar je je misschien aan irriteert?

We zijn in onze maatschappij nog lang niet zo ver dat we gelijk zijn. Weet je waarom? Omdat iedereen er zijn eigen geloof, zijn eigen normen en waarden, en zijn oorsprong erop nahoudt. Dat geeft bijna altijd problemen.

Voor de rest kan ik er weinig zinnigs over zeggen. 't is gewoon rot voor je :/
Oud 27-06-2002, 09:27
robijnbeertje
robijnbeertje is offline
Alles kan toch zo makkelijk zijn, maar de mensen maken je het moeilijk.
Als je echt van dat meisje houd, en zij van jou.
Ga er dan voor, en dan zal het meisje een keuze moeten maken tussen jou en haar vader, als ze echt van je houd kiest ze voor jou.
Oud 27-06-2002, 09:35
Verwijderd
Ik als belgisch meisje verkeer nu al 2 maanden en een beetje met een marokkaan . Wij zien elkaar ontzettend graag , we houden van elkaar maar we hebben ook wel probleempjes... Mijn ouders aanvaarden hem heel goed en zijn moeder vindt me lief maar zijn vader moet precies niet veel van me weten ( ik weet wel waarom maar kan het niet uitleggen ) en al de marokkaanse meisjes die hem kennen willen niets liever dan ons uit elkaar halen om hem voor hunte hebben . We zijn bijna uit die prblemen met de meiskes , door VOL TE HOUDEN en zie , als je van elkaar houdt dan neem je risico's .
gewoon volhouden ... het loont , echt waar
Oud 27-06-2002, 10:55
Verwijderd
liefde overwint alles

heel veel succes
Oud 27-06-2002, 12:35
stout!
stout! is offline
Citaat:
ikke-eva schreef:
liefde overwint alles
Dat is wel erg makkelijk vind je niet? Dat meisje houdt waarschijnlijk ook veel van haar ouders (tsja en welke liefde overwint dan wat?) dus het is gewoon een hele moeilijke situatie. Een onmogelijke situatie en ik denk ook een onmogelijke keuze voor haar.
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat je moet doen Fox, wat heeft je vriendin erover gezegd? Ze moest het uitmaken, maar koos ze daarmee ook voor haar familie? Of is ze bereid voor jou te kiezen?
Elkaar in het geheim blijven zien lijkt me geen goede, maar misschien wel de enige optie.
En ja, het is verrot, maar niet alle mensen, niet 'de wereld' is zo. Niet dat je daar wat aan hebt, want jij hebt helaas wel te maken met de mensen die wel naar je achtergrond kijken.
Is er geen enkele kans dat je misschien een keer met haar vader kan gaan praten en hem kan uitleggen hoeveel je van haar houdt en dat je haar gelukkig wil maken? Niet he?

*weet geen oplossing* sorry...

Maar wil wel graag weten wat je vriendin er zelf over denkt, misschien dat ik er dan wat meer over kan zeggen. Iig sterkte
Oud 27-06-2002, 14:23
ThaFox
ThaFox is offline
Ik vind die vader zo'n ongelofelijke hypocriete teringlijer. Hij kent heel veel marrokanen en sommige zijn zelfs zijn vrienden. Hij doet altijd aardig tegen iedereen enzo. Maar als zijn dochter iets met een marrokaan heeft is het ineenkeer moord en brand. Maar ja haar vader wordt snel agressief enzo. Ze zegt hele tijd: "Ja je kent me vader niet" en "het kan niet". Hij zal haar voor de keuze stellen van ik of haar familie (de vuile hufter) maar ik denk dat ze voor het laatste kiest al heeft ze het er heel moeilijk mee. Maar ja life sucks....
Oud 27-06-2002, 15:39
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
ai dit is ut zussie van oizo

ey wat rot voor je, dat jullie niet bij elkaar mogen zijn alleen omdat jullie een ander geloof hebben.
k zou nie weten wat je kunt doen, maybe zou je eens een poging te kunnen doen jullie ouders samen te brengen bv in een restaurant da kunnen ze geen herrie schoppen en maybe luisteren ze wel naar jouw en je vriendin.

HEEL VEEL STERKTE, zussie van oizo.
Oud 27-06-2002, 15:41
Verwijderd
Ik zou dus nooit en te nimmer voor mijn familie kiezen. En als mijn vriend dat wel zou doen kan ie oprotten, sowieso. In deze situatie al helemaal. Dat is hetzelfde als wanneer mijn beste vriendin me voor de keuze zou stellen "of ik, of je vriend". Dat betekent voor mij al dat ze niet zo'n hele goede vriendin is.

Ik zou nooit liefde opgeven voor familie. Familie hoort je te steunen, er voor je te zijn, en als ze dat niet kunnen hebben ze pech.
Ouders gaan niet voor, omdat het in mijn ogen al fout zit wanneer ouders je zo'n keuze laten maken.
En daarbij heb ik een gigantische hekel aan godsdienst enzow. En dit komt voor mij op hetzelfde neer als een Christen die niet met een Moslim mag trouwen en dat vind ik ZO gigantisch hypocriet, zoals je het zelf ook al zegt.

Sorry, ik vind de keuze van jouw (ex?)vriendin echt heel fout. Ik zou haar niet meer moeten als ik jou was, want ik mag toch wel verwachten dat ik op een hoger plaatsje sta dan familie. Vooral als die familie al zo'n klote streek levert dat ze moet kiezen.

Mjah ik mag hard overkomen maar ik haat mensen die naar godsdienst en achtergrond gaan kijken daarop oordelen. Die mensen zijn kortzichtig en hypocriet en dat zijn dingen waar ik een een hekel aan heb.

Als ik jou was zou ik met haar praten, duidelijk maken wat een naaistreek die ouders leveren en dat het niet echt getuigt van respect. Zij hoort vrij te zijn om te kiezen, ouders horen je niet te verbieden om lief te hebben - voor zover dat uberhaupt al mogelijk is -.

Als je haar zo ver kunt krijgen toch voor jou te kiezen: mooi zo! In dit geval zou ik schijt hebben aan die ouders. Pfff je leeft voor jezelf, niet voor je ouders.

Het spijt me voor je, ik zou me ook gigantisch klote voelen
Sterkte ermee

Weet wel dat ik jou helemaal steun hoor En ik mag misschien hard overkomen op je vriendin.. Maarja ik ben iemand die gewoon eist dat ik op één sta in een relatie, en dan ZEKER boven familie kom op het lijstje.. Dus no offence tegenover je vriendin

Laatst gewijzigd op 27-06-2002 om 15:44.
Oud 27-06-2002, 16:44
Verwijderd
Citaat:
stout! schreef:

Dat is wel erg makkelijk vind je niet? Dat meisje houdt waarschijnlijk ook veel van haar ouders (tsja en welke liefde overwint dan wat?) dus het is gewoon een hele moeilijke situatie. Een onmogelijke situatie en ik denk ook een onmogelijke keuze voor haar.
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat je moet doen Fox, wat heeft je vriendin erover gezegd? Ze moest het uitmaken, maar koos ze daarmee ook voor haar familie? Of is ze bereid voor jou te kiezen?
Elkaar in het geheim blijven zien lijkt me geen goede, maar misschien wel de enige optie.
En ja, het is verrot, maar niet alle mensen, niet 'de wereld' is zo. Niet dat je daar wat aan hebt, want jij hebt helaas wel te maken met de mensen die wel naar je achtergrond kijken.
Is er geen enkele kans dat je misschien een keer met haar vader kan gaan praten en hem kan uitleggen hoeveel je van haar houdt en dat je haar gelukkig wil maken? Niet he?

*weet geen oplossing* sorry...

Maar wil wel graag weten wat je vriendin er zelf over denkt, misschien dat ik er dan wat meer over kan zeggen. Iig sterkte

ik heb ook niet gezegd dat het moeilijk was, maar het is een stelling waar ik het wel mee eens ben vandaar
Oud 27-06-2002, 17:06
Lindansje
Lindansje is offline
lieve mensen...

waar staat dat het meisje gekozen heeft?

ThaFox zegt toch dat ze GEDWONGEN wordt?

weet jij veel, misschien slaat die vader haar wel om haar bij hem vandaan te houden...
Oud 27-06-2002, 18:28
stout!
stout! is offline
Citaat:
ikke-eva schreef:

ik heb ook niet gezegd dat het moeilijk was, maar het is een stelling waar ik het wel mee eens ben vandaar
Ik denk dat je bedoelt dat je niet hebt gezegd dat het gemakkelijk was?
Ik bedoel alleen... ze voelt ook liefde voor haar ouders, waardoor het zo moeilijk wordt. Overwint die liefde dan niet?
Je bent het ermee eens maar je legt niet uit op welke manier die stelling van je met dit verhaal te maken heeft...je onderbouwt niks. Het is altijd makkelijk om met cliché's te strooien maar het zorgt er wel voor dat wat je zegt geen enkele betekenis heeft.
Oud 27-06-2002, 19:17
Verwijderd
Citaat:
Lindansje schreef:
lieve mensen...

waar staat dat het meisje gekozen heeft?

ThaFox zegt toch dat ze GEDWONGEN wordt?

weet jij veel, misschien slaat die vader haar wel om haar bij hem vandaan te houden...
Ja en als m'n pa me zou dwingen kon ie helemaal de schijt krijgen. HELEMAAL dwingen kan niet, je kunt altijd nog weglopen, naar de politie gaan (in geval van mishandeling) etc.

Als zij naar dr ouders "luistert" ipv haar vriend in deze situatie vind ik dat fout. Punt. Die ouders tonen geen enkel respect, niet tegenover hun dochter en niet tegenover deze jongen. En als ze ook nog eens gaan dwingen (misschien zelfs met mishandeling!), dan verdienen ze het niet eens om gekozen te worden door hun dochter. Ze kunnen het wel oneens zijn, maar dat meisje kan altijd nog dr eigen keuzes maken. Ik zou zelf nooit, maar dan ook nooit, mijn familie (of ouders alleen) ervoor laten zorgen dat ik degene van wie ik hou niet meer kan/mag zien. Dan hebben ze lekker pech, ook al zouden ze zwaar christelijk zijn en is mijn geliefde en zware atheist.

Ik vind het gewoon zo stom: je kiest in zo'n situatie toch niet voor je ouders? Tis je eigen leven.

En nog een vraagje: hoe oud is je (ex?)vriendin eigenlijk?
Oud 27-06-2002, 19:24
Lindansje
Lindansje is offline
Citaat:
~Dark Voice~ schreef:

Ja en als m'n pa me zou dwingen kon ie helemaal de schijt krijgen. HELEMAAL dwingen kan niet, je kunt altijd nog weglopen, naar de politie gaan (in geval van mishandeling) etc.

Als zij naar dr ouders "luistert" ipv haar vriend in deze situatie vind ik dat fout. Punt. Die ouders tonen geen enkel respect, niet tegenover hun dochter en niet tegenover deze jongen. En als ze ook nog eens gaan dwingen (misschien zelfs met mishandeling!), dan verdienen ze het niet eens om gekozen te worden door hun dochter. Ze kunnen het wel oneens zijn, maar dat meisje kan altijd nog dr eigen keuzes maken. Ik zou zelf nooit, maar dan ook nooit, mijn familie (of ouders alleen) ervoor laten zorgen dat ik degene van wie ik hou niet meer kan/mag zien. Dan hebben ze lekker pech, ook al zouden ze zwaar christelijk zijn en is mijn geliefde en zware atheist.

Ik vind het gewoon zo stom: je kiest in zo'n situatie toch niet voor je ouders? Tis je eigen leven.

jij hebt de vrijheid om zelf keuzes te maken

Helaas hebben molukse meisjes dat (meestal) niet

Als dat meisje tegen haar vader ingaat, kan ze uitgestoten worden door de volledige molukse gemeenschap... Ik weet niet of iemand die hoogstens 18 is dat kan.
Jij natuurlijk wel, maar ik zou in mijn achterhoofd hebben, ook al hou ik nog zo veel van mijn vriend, dat ik altijd nog van iemand anders kan gaan houden.

Maar ik denk dat wij een totaal andere visie op liefde hebben
Oud 27-06-2002, 21:10
Verwijderd
Citaat:
Lindansje schreef:

Als dat meisje tegen haar vader ingaat, kan ze uitgestoten worden door de volledige molukse gemeenschap... Ik weet niet of iemand die hoogstens 18 is dat kan.
Jij natuurlijk wel, maar ik zou in mijn achterhoofd hebben, ook al hou ik nog zo veel van mijn vriend, dat ik altijd nog van iemand anders kan gaan houden.

Helemaal mee eens
Oud 28-06-2002, 09:27
Verwijderd
Citaat:
Lindansje schreef:

Je hebt ALTIJD een keuze, hoe moeilijk die ook is..

dat meisje tegen haar vader ingaat, kan ze uitgestoten worden door de volledige molukse gemeenschap... Ik weet niet of iemand die hoogstens 18 is dat kan.

Ik zou niet eens in zo'n gemeenschap willen blijven als ik mijn eigen keuzes niet mocht maken en als anderen mijn keuzes (en mijzelf dus daarbij) niet zouden respecteren. Het is toch MIJN leven, en waar ik ook geboren ben, en welke achtergrond/godsdienst ik ook zou hebben, het is en blijft mijn leven en ik zou graag mijn eigen keuzes willen maken. Je leeft voor je geluk, en als je niet eens zelf je eigen leven in de hand hebt, lijkt het mij niet dat je gelukkig kunt worden..
Dat bedoelde ik dus.. Wrom kiezen voor de familie-kant als je op die manier niet eens echt gelukkig kan worden..

Ook al kan ik ooit nog van iemand anders houden. Ik hou NU van mijn vriend, en die geef ik niet op, punt. En ik ben dan wel niet moluks en ik heb ook geen godsdienst, maar mijn ouders zijn ook fel tegen mijn relatie. Ik mag hem niet meer zien, en ze willen me alles weer afnemen, en toch pak ik om kwart voor drie de trein lekker Tis mijn leven, en mijn liefde, en daar hebben mijn ouders simpelweg niets over te zeggen, OOK NIET als ik een bepaalde cultuur of godsdienst had gehad.

Ik vind het gewoon niet kunnen dat je iemand dingen op moet leggen. Als dat meisje volgens de cultuur wil handelen, doet ze dat vanzelf wel. Maja das mijn bekrompen visie

Ik denk dat jij logischer denkt, en ik te dromerig ben Voor mij gaat liefde voor alles.. En daarbij komt in deze situatie nog eens dat ik er een gigantische hekel aan heb als andere mensen over mijn keuzes gaan beslissen. Tis MIJN leven, niet dat van hun. En die visie hou ik hier ook behoorlijk vast

Laatst gewijzigd op 28-06-2002 om 09:46.
Advertentie
Oud 28-06-2002, 10:15
ThaFox
ThaFox is offline
Citaat:
~Dark Voice~ schreef:

16
Oud 28-06-2002, 11:17
Verwijderd
Citaat:
ThaFox schreef:

16
Das wel jong ja

Mjah, naja laat ik maar zeggen dat ik m'n ouders ook niet voor het kiezen heb gehad en ze maken het me moeilijk op elk punt dat ze maar kunnen.

Ik mag mijn vriend ook niet meer zien, en ze hebben al eerder geprobeerd om ons uit elkaar te krijgen, maar ik laat mijn ouders mijn leven niet verpesten. Je moet haar duidelijk maken dat het HAAR leven is, niet dat van dr ouders..
Het is zo zonde dat ouders dit doen.. damn ik word hier gewoon verdrietig om
Oud 30-06-2002, 03:52
ThaFox
ThaFox is offline
Nieuwe wending aan het verhaal.ze heeft me ongelovelijk geflasht. Ze is al die tijd vet vreemdgegaan. Ik ben een sukkel die nu aan t huilen is om de verkeerde meid. Maar ja k ben dom en verdien het......dom.......dom.......dom
Oud 01-07-2002, 01:37
Verwijderd
Dat zij jou heeft gebruikt maakt jou niet dom. En waarom verdien je het? Je moet niet jezelf de schuld gaan geven hoor.
Heel veel sterkte!
Oud 01-07-2002, 08:16
sas_andrea
sas_andrea is offline
look on the bright side... nu ze jou gebruikt heeft zou jij er eigenlijk makkelijker overheen komen. (je liefdesverdriet)
Ja, ik vind het echt rot voor je allemaal, maar er is gewoon niks aan te doen. Jullie mogen elkaar niet zien en zij heeft je nog gebruikt ook. Denk maar aan dat laatste en vergeet haar gauw en zoek iemand anders die wel echt van je houdt en je trouw wil blijven en misschien nog uit je eigen cult is.

Succes!
Oud 20-09-2002, 19:07
Optima
Optima is offline
...sometimes it just isn't ment to be...

je hebt het nietgetroffen met haar ouders. dat wil niet zeggen dat andere molukse ouderse ook zo reageren

eneeh..16....( wat zei je hier zelf altijd over?)

ironie

jou kennende staan ze in de rij, misschien shcrale troost, maar meer dan wat anderen hebben

sterkte!
Oud 21-09-2002, 11:48
ThaFox
ThaFox is offline
Thanks Jeanne. Maar ja Life goes on. En ik heb me al weer in de volgende gestort. kijken hoe dat loopt. x M.
Oud 21-09-2002, 12:07
Maboq
Maboq is offline
Citaat:
ThaFox schreef:
Thanks Jeanne. Maar ja Life goes on. En ik heb me al weer in de volgende gestort. kijken hoe dat loopt. x M.
lol, yup.... life goes on
maar de volgende keer als je met iemand van een andere cultuur gaat is het beter om als de relatie serieus wordt gewoon zelf is een keertje mee te gaan naar het huis van het meisje, gewoon jezelf voorstellen enzo en laten merken dat je een verstandige jongen bent (if hun gewoon laten denken) en echt om hun dochter geeft.
Ik moet dat ook vaak doen en niet alleen bij ouders van een vriendin maar ook gewoon bij ouders van vrienden.
in het begin denken ze altijd dat ik een "verkeerde" vriend ben, maar na een week vragen ze meestal al of ik mee wil komen eten
Oud 21-09-2002, 12:36
PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
~Dark Voice~ schreef:

Dat meisje leeft in een hele andere cultuur dan jij en ik.. Wij Nederlanders zijn denk ik makkelijker met die dinge *generaliseer generaliseer* maar in haar cultuur is het zelfs normaal als je als meisje uitgehuwelijkt wordt..(of is dat bij Molukkers niet zo? Ik weet het eerlijk gezegd niet precies..) En ik denk dat je in haar cultuur best een probleem hebt als je je tegen je vader zou verzetten of als ze weg zou lopen, haar familie kijkt haar dan misschien nooit meer aan..

Ik zou zo niet weten voor wie ik in zo'n situatie zou kiezen, mn vriend of mn ouders..
Je ouders hebben een groot deel van hun leven aan jou besteedt en jij keert ze dan in een keer de rug toe, dat is echt ontzettend hard! Je doet je ouders ontzettend veel pijn en ik denk jezelf ook wel.. En wat als het dan uit gaat met je vriend of vriendin? Dan heb je niemand meer!

Je familie kun je niet uit kiezen, je vrienden en partner wel..
Ik weet niet, ik vind het een lastige situatie..
En zeker in dit geval. de culturen zijn gewoon zo verschillend en bij beiden bestaan er vooroordelen en afkeer tegenover de ander.. Dat merk je goed dus bij die ouders..
Mensen kijken vaak nou eenmaal niet verder dan dat hun neus lang is.. Is echt ontzettend jammer..
Wat je zou kunnen doen hier aan weet ik echt niet..
Oud 21-09-2002, 12:51
Verwijderd
Op verzoek gesloten

=xxx=

Alicia
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten