Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-08-2002, 11:57
watervrouw
watervrouw is offline
Hallo allemaal

Ik heb een vraag nou eigenlijk ik heb raad nodig. Ik heb een hele goeie vriendin. Ik zag der normaal altijd elke dag enzo. Was altijd heel gezellig (mijn moeder vond ons altijd net een verliefd stelletje). (ik ben geen pot)
Maar ik zou even verder met mijn verhaal. Nou heeft ze dus een vriend. En dan is het logisch dat ze daar oook veel is natuurlijk. Maar ze laat mij helemaal links liggen. Het is altijd al zo geweest dat als we met zijn drieen waren dat ik altijd links bleef liggen. Maar ik heb der nu afgelopen 2 weken 1 keer gesproken. Dat is toch niet leuk? Maar moet ik nou met der gaan praten of??? ik weet het niet. Ben misschien ook wel wat jalours. Maar als je door je beste vriendin aan de kant word geschoven is dat niet leuk. Kan iemand me helpen????

xxxx Nienke
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-08-2002, 12:09
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
tja... k zie mijn beste vriendin heel weinig buiten school om. maar we zaten al die tijd bij elkaar in de klas. we zaten altijd naast elkaar, fietsen samen. dus dan zie je elkaar al vaak.

nu ga ik naar een andere klas, dus k ben benieuwd hoe dat zal gaan.
want ik heb nu ook een vriend, die zie ik 2/3 per week. daarbij dans ik vrijdags en zaterdags de hele dag. dus dan heb ik ook geen tijd. en blijft er dus weinig over.

praat er met haar over. waarschijnlijk doet ze t niet met opzet en is deze fase snel genoeg weer over. maar leg haar uit dat je dr vaker wilt zien. spreek gewoon af dat jullie 2 keer in de week wat afspreken ofzo. meer kán waarschijnlijk ook gewoon niet, want ze heeft er nog iemand bij waar ze haar aandacht mee moet verdelen.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 12:09
Heleentjuh
Heleentjuh is offline
hoi

Gewoon met haar gaan praten lijkt mij....Misschien ziet ze het zelf wel niet, dus zeg er gewoon even wat van

succes

xxx Heleen
Oud 24-08-2002, 14:26
lady_x
lady_x is offline
Ik had een goeie vriendin sinds ik klein was. We gingen vaak uit en kenden elkaar door en door, was wel leuk allemaal. Tot ze een vriend kreeg en nu lijkt ze zich wel te isoleren met die jongen, niets is nog hetzelfde, we hebben erover gepraat maar ze beseft niet dat ze haar vrienden opgeeft voor die jongen. Ze is ook totaal veranderd door hem, zie je, mensen veranderen nou eenmaal en praten erover kan de zaak veranderen maar niet altijd. Vroeger zagen we elkaar elke week, nu is het enkele maanden geleden. Ik ben blij voor haar dat ze gelukkig is met die jongen maar ben dus die vriendschap kwijt, en het is jammer dat zij zo een mooie vriendschap opgeeft voor een liefde die haar opslorpt en van haar een ander persoon maakt. Hoe mensen toch kunnen veranderen he..
Oud 24-08-2002, 14:50
AtHell
AtHell is offline
laat haar ook eens ff genieten, k bedoel.. je bent vast een toffe vriendin enzo maar ik denk toch echt niet dat jij later met dr trouwt en dr gelukkig maakt (en meer van dat soort neppe gezeik), iig laat dr lekker verlieft zijn en hou je als een 'echte' vriendin maar ff fijn gedeist.
Oud 24-08-2002, 15:00
lady short
lady short is offline
Ik ken je verhaal precies!
Ik zit namelijk in dezelfde situatie (ook al best een tijdje)
Ook ik ben er helemaal niet blij mee, dat mijn goede vriendin geen aandacht aan mij besteedt. Ik ben altijd de gene die haar opbelt en zegt of ze zin heeft om iets leuks te doen. NOu af en toe gaat dat wel door maar meestal niet. Het lijkt af en toe ook wel of ze niet meer met mij om wil gaan (ik weet niet of dat bij jou ook het geval is?!) Maar goed dat kan ook schijn zijn.
Maar goed het is altijd haar vriend die op de eerste plaats komt en dat vind ik gewoon weg niet eerlijk! Want ik ken haar al meer dan 6 jaar en de jongen die ze niet eens zolang kent, is meer waard dan vriendschap....
Dat kan ik niet begrijpen.Daarom heb ik het haar ook vaak gezegd maar telkens als ik iets had gezegd, dan kregen we ruzie omdat ze het gewoon niet begreep.
Nu hou ik het maar zo en laat haar maar haar gang gaan. Maar als het over is met haar vriendje en ze komt naar mij dan moet zij niet verwachten dat zij nu ineens wel op de eerste plaats komt.....
Maar natuurlijk blijft het mijn vriendin en zal ik er voor haar zijn. Vriendschap is in mijn ogen iets belangrijks en wat je moet koesteren!

Mijn advies naar jou is: praat er eerst over met je vriendin en dan kan je zien hoe zij erover denkt en dan kan je altijd nog zien...
Veel succes
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 16:25
watervrouw
watervrouw is offline
Bedankt allemaal voor jullie reacties. ik zou eens met der gaan praten.

xxx Nienke
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 16:25
PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
watervrouw schreef:
Bedankt allemaal voor jullie reacties. ik zou eens met der gaan praten.

xxx Nienke
yep praat er met haar over!!
iig heel veel succes..
Zeg haar iig wel dat het je dwarszit..
Anders zit jij na een tijdje van "bekijk het dan maar" en als ze dan later een keer naar je toe komt dan heb jij misschien iets van "ja dag toen was ik niet goed genoeg en nu ineens weer wel? zoek het zelf maar uit" Maar zij ziet waarschijnlijk zelf niet dat jij het niet leuk vindt en hoe ze precies bezig is, dat heeft ze zelf denk ik niet in de gaten, dus zal zij achteraf zitten van "had dan wat gezegd"

(volg je nog...?)
Dus praten
succes iig!!
Oud 26-08-2002, 16:30
Angeles
Angeles is offline
Als ze nu nog maar heel kort een vriend heeft dan zou ik gewoon even geduld hebben. Veel mensen die net verliefd zijn, zijn erg blind voor hun omgeving en zien even alleen hun nieuwe liefde. Ik zou nu dus gewoon even afwachten en niet te snel denken dat de vriendschap 'down the drain' is.

Als het al wat langer duurt dan zou ik wel aan de bel trekken. Het is begrijpelijk dat je haar minder ziet dan eerst, zoals je zelf al zei, maar jou helemaal links laten liggen is niet redelijk. Als je niet tot haar door kan dringen, schrijf haar dan desnoods een brief.

Succes!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten