Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-10-2002, 19:54
Verwijderd
Ik citeer:

Citaat:

F3000- en ex-F1 coureur Tomas Enge is zijn Europees Formule 3000 kampioenschap kwijt. Dit nadat hij positief werd bevonden bij een dopingtest na afloop van de race in Hongarije een maand geleden. Enge sloot deze race wel als eerste af.

Vandaag heeft de FIA officieel bekend gemaakt dat er na overleg met alle partijen is besloten de Tsjechische Enge uit te sluiten van het F3000-kampioenschap. Enge heeft dit jaar het kampioenschap wel op zijn naam weten te schrijven, maar dat is nu ook ingetrokken. De nieuwe kampioen heet Sebastien Bourdais, en Giorgo Pantano wordt tweede. Enge valt door de afname van zijn punten verdiend in Hongarije terug naar een derde plaats.

Ook is de racelicentie van de Tsjech ingetrokken voor 12 maanden, maar als bij verschillende tests in die periode blijkt dat er geen verboden middelen meer in het lichaam van Enge aangetroffen worden kan deze straf ingetrokken worden.

Tomas Enge is de eerste coureur in een hogere raceklasse ooit die gepakt wordt op dopinggebruik.
Bron

Tis ook meteen de eerste coureur die ooit in de F1 gereden heeft. Zal toch niet zo gaan gebeuren net zoals bij het wiellerennen?

Ik hoop iig dat hij de laaste was op hoog niveau. En zjn straf valt nog mee moet ik zeggen, ok hij is zijn kampioenschap kwijt maat toch mag hij weer gaan racen wanener hij bij verschillende test niet positief word gevonden.

Dan zou hij gewoon dan niet meer in kunnen nemen tijdens de test, en wie weet of hij het later nog ga gebruiken of niet...

Moet iig niet erger worden, maar is er wel een doping waar je gebruik van kan maken in de F1. Ik bedoeld in een F1 wagen die met meer dan 300 Km/h rijdt rijd je met een rotsnelheid, dan zal je toch wel je concentrate erbij moeten houden. tast de drugs die dan niet aan?

Iig vind ik het raar om drugs te neemn waardoor juist in een hoge race klasse waar de snelheiden groot zijn er beter van wordt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-10-2002, 20:44
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
Het bleef niet bij deze straf: Enge mag de komende 12 maanden niet betrapt worden op het gebruik van doping, anders raakt hij zijn racelicentie kwijt voor een jaar.
Is net iets anders dan de versie van RaceReport.

Anyway, Enge is een idioot, wat-ie ook genomen heeft. Vind het bovendien jammer dat niet bekend gemaakt wordt wát dat dan daadwerkelijk is.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 22:22
Verwijderd
Citaat:
Conan the Librarian schreef:
Is net iets anders dan de versie van RaceReport.
Er staat toch precies hetzelfde? Of lees ik nu zo scheef
Maar dan nog kan hij zeggen nou mooi, nu gebruik ik ff geen drugs meer en dan is het later wanener hij zijn racelicentie weer heeft misschien wel weer raak. Ik vind dat ze hem gewoon 6 a 12 maanden moeten schorsen ZONDER vrijstelling binnen die eerste 6 maanden dan ofzo...

Citaat:
Anyway, Enge is een idioot, wat-ie ook genomen heeft. Vind het bovendien jammer dat niet bekend gemaakt wordt wát dat dan daadwerkelijk is.
Er waren sporen van cannabis gevonden in zijn bloed.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 11:08
Mitros
Mitros is offline
Citaat:
jdiezrequejo schreef:

Er waren sporen van cannabis gevonden in zijn bloed.
Als hij daarvoor geschorst wordt vind ik dat een schande!
Als het nou een spierversterkend middel was geweest, maar van Cannabis ga je echt niet harder racen
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 13:34
Verwijderd
Citaat:
Mitros schreef:
Als hij daarvoor geschorst wordt vind ik dat een schande!
Als het nou een spierversterkend middel was geweest, maar van Cannabis ga je echt niet harder racen
schande?

Tis een schande dat hij het gebruikt voor een race...
Bah, voor hetzelfde geld had hij wel een ongeluk veroorzaaktoorzaakt omdat hij niet meer zo helder kon denken.

En drugs is drugs...
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 14:44
TheMANhimselve
TheMANhimselve is offline
Citaat:
jdiezrequejo schreef:
schande?

Bah, voor hetzelfde geld had hij wel een ongeluk veroorzaaktoorzaakt omdat hij niet meer zo helder kon denken.

En drugs is drugs...
Hij zal echt niet vlak voor de race een joint hebben gerookt hoor denk ik. Die sporen die blijven nog wel even zichtbaar. Hij wordt dus misschien geschorst omdat hij een week van te voren ff lekker wilde blowen.........niet goed voor een topsporter misschien maar voor de rest is er toch niets mis mee?
Een pilsje mag toch ook?
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 16:08
Verwijderd
Citaat:
TheMANhimselve schreef:
Hij zal echt niet vlak voor de race een joint hebben gerookt hoor denk ik. Die sporen die blijven nog wel even zichtbaar. Hij wordt dus misschien geschorst omdat hij een week van te voren ff lekker wilde blowen.........niet goed voor een topsporter misschien maar voor de rest is er toch niets mis mee?
drugs is drugs, voor hetzelfde geld neemt hij iets een week van te voren in. En dat ht na een week ga werken ofzow... Dit keer is het misschien wel wat cannabis maar dan toch vind ik dat je streng moet optreden. Voor htezelfde geld is de F1 net als het Wiellerennen als nu.. Dat willen we toch ook niet ....

Citaat:
Een pilsje mag toch ook?
Ben je niet goed snik, Drank en rijden... Je moet je ook eens voorstellen dat ze met snellere snelheden te maken hebben dan normale personen auto's hoor...
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 16:44
TheMANhimselve
TheMANhimselve is offline
Citaat:
jdiezrequejo schreef:
drugs is drugs, voor hetzelfde geld neemt hij iets een week van te voren in. En dat ht na een week ga werken ofzow... Dit keer is het misschien wel wat cannabis maar dan toch vind ik dat je streng moet optreden. Voor htezelfde geld is de F1 net als het Wiellerennen als nu.. Dat willen we toch ook niet ....

Ben je niet goed snik, Drank en rijden... Je moet je ook eens voorstellen dat ze met snellere snelheden te maken hebben dan normale personen auto's hoor...

Wat denk jij? dat ik bedoel dat ik het goed vind dat coureurs ff een pilsje pakken voor de race? tuurlijk niet.
Maar ik wil alleen maar duidelijk maken dat wanneer Onze vriend een week van te voren gewoon een gezellig pilsje drinkt hij niet gestraft wordt, terwijl op het hebben van sporen van cannabis zo'n zware straf staat.

Het mag duidelijk zijn dat ik tegen dope ben in de sport, maar zolang deze geen invloed hebben op de prestaties maakt het mij niets uit wat iemand in z'n vrije tijd doet.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 20:39
Verwijderd
Citaat:
TheMANhimselve schreef:
Het mag duidelijk zijn dat ik tegen dope ben in de sport, maar zolang deze geen invloed hebben op de prestaties maakt het mij niets uit wat iemand in z'n vrije tijd doet.
Hoe weet je dan dat het geen invloed heeft op hem na een week? Jah, misschien omdat ij het al wel meer gebruikt heeft ofzow, maar voor hetzelfde geld is hij paar dagen daarna strontziek. Dus dan zie je toch wel de verschijnselen na een bepaalde tijd. Voor hetzelfde geld gebeurt er iets midden in de wedstrijd, die kans bestaat ook. Net zo goed als de kans bestaat dat er niks kon gebeuren...

Je weet het dus nooit. EN dat het geaarlijk is dat staat gewoon vast...
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 13:54
Mitros
Mitros is offline
Citaat:
jdiezrequejo schreef:
schande?

En drugs is drugs...
Net of hij 2 uur voor de race die joint heeft opgestoken En wat dan nog, als hij in zijn vrije tijd een joint wil opsteken, laat hem lekker, hij raced er niet harder van, dus who cares
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 15:48
Verwijderd
Citaat:
Mitros schreef:
Net of hij 2 uur voor de race die joint heeft opgestoken En wat dan nog, als hij in zijn vrije tijd een joint wil opsteken, laat hem lekker, hij raced er niet harder van, dus who cares
De Fia CARES....

Lekker is dat dan, ff 2 uur voordat je ga werken een joint roken. Nah ik vind dit gewoon laag van zo iemand, hij weet wat er allemaal kan gebeuren hij heeft notabeen nog in de Formule 1 gereden. Dan moet je toch wel wat disipline hebben lijkt me, maar valt dus zwaar tegen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten