Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-09-2002, 20:29
zozze
zozze is offline
Ik zit op mijn bed. Ik zit. Mijn hoofd is leeg. Mijn blad is leeg. Nu niet meer, want ik schrijf. Waarom schrijf ik? Ik weet het niet… Mijn muziek staat op. Tarzan. Dat doet me glimlachen. Denken. Aan vroeger. Tarzan is voor kleine kindjes. Kindjes die van tekenfilms houden. Ooit al een kind naar een +16-film zien kijken? I don’t think so. Maar mij doet het glimlachen. Denken. Aan vroeger. Mijn hoofd is leeg. Opnieuw. Ik heb hoofdpijn. Van zijn raadseltjes. Die maken me gek. Van de zon. Die maakt me ook gek. Warmte. Hitte. Woestijn. Mijn screensaver springt op. Waarom eigenlijk? Ik zie niet meer wat er op msn gebeurt. Ik hoor haar naast ons. Zou zij dezelfde gedachten hebben als ik? Onmogelijk. Wat zou zij dan denken? En haar vriendinnen? Als je zo bent kan je toch niet zo denken? Nee. Onmogelijk. Ze gaat weg. Met haar vriendinnen. Zoals elke avond gaan roepen. Op straat. En waar ze ook maar lawaai kunnen maken. Mijn hoofd doet weer pijn. Ploem. Msn. Zij online. Ze zaagt… Ik antwoord niet. Als zij iets zou zeggen. Ik heb geen tijd voor hoofdpijn. Ik moet schrijven. Ik begon. Dus ik moet het afmaken. Ik heb de neiging te liegen op dit blad. Omdat ik weet dat ik het laat zien aan iemand. Die zegt dat het goed is. Omdat ik lieg. Ik ben een leugen. Ga ik dit nu nog aan iemand laten zien? Vast wel. Mij kennende. Ik heb hoofdpijn. Ik ga slapen.
Oud 03-09-2002, 21:03
Verwijderd
op de een of andere manier komt ie me bekend voor...
volgens mij heb ik eerder zo'n verhaaltje gelezen,
mijn hoofd is leeg, mijn blad is leeg ... screensaver ... ik zie niet meer wat er op msn gebeurd

maar er zijn ook weer dingen anders
Tarzan ... kind naar +16-films zien kijken ... leugens

wel leuk geschreven, leest makkelijk weg
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 21:58
Verwijderd
Een leuke gedachtengang. Je bent duidelijk aan het uitproberen wat er allemaal mogelijk is om papier te zetten. Minimale woorden, maximale suggestie?

Korte zinnen, soms een herhaling; het maakt het geheel tot een lopende trein die door het hoofd dendert, terwijl de lezer verschrik op het perron staat te kijken. Het gaat te snel om werkelijk te zien wat er in de trein zat.

LUH-3417
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten