Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-09-2002, 18:07
on the moon
on the moon is offline
ik heb hier nog nooit echt iets gepost, maar ik zag hier laatst een gedactengang, ik dacht toen ik in de bus zat: laat ik dat ook eens proberen! misschien hebben jullie tips o.i.d.?
het is misschien nix, het is aan u!

Ik zit in de bus. Het is vijf over halftwee. Wat heb ik toch weer een geluk dat ik zo vroeg uit ben. Naast mij komt een oude dame zitten. Ik schat haar tegen de zeventig. Ze vraagt of de bus altijd zo vol zit. Ik antwoord en ze knikt me lachend toe. Ik voel dat ze af en toe naar me kijkt. Wat zal ze denken? Zal ik mijn discman aanzetten?
Nee, toch maar niet. Het is wel lekker rustig zo. Prachtig uitzicht over het IJsselmeer, wat wil je nog meer?
We zijn al weer bij Oosthuizen. Een groepje vrienden van me, achter in de bus, is nogal luidruchtig, ik vind het wel grappig. Ik merk dat er ook mensen zijn die zich er aan ergeren.
De vrouw naast me stapt uit. Waar zal ze heen gaan?
Een andere vrouw heeft het op het plekje naast me gemunt. Waarom? Waarom gaat ze niet naast die jongen met dat skateboard zitten? Nouja, ik stoor me er verder niet aan. Ze heeft wel heel veel parfum op. De chauffeur doet de nooduitgang dicht. Geen frisse lucht meer, maar het begon toch een beetje fris te worden. We zijn er al weer, ik stap uit en fiets naar huis. Het is vijf over twee.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-09-2002, 21:04
NecroDopey
NecroDopey is offline
Het is jammer dat je die gedachtengangen niet afmaakt. Zo blijft het hangen in een primitief denken, het afvragen zonder werkelijk op zoek te zijn naar een antwoord. Het zou een mooier geheel vormen als je daadwerkelijk door zou denken/schrijven over hetgeen als "Wat zal ze denken?" en "waarom gaat ze niet naast die jongen met dat skateboard zitten?" De antwoorden hierop vertellen veel meer over hoe jou denken in elkaar zit en zal veel interessanter zijn om te lezen dan dit oppervlakkig gezwets
Oud 05-09-2002, 22:20
Verwijderd
Ik sluit mij aan bij de vorige spreker. Allemaal leuk en aardig, maar een werkelijke gedachtengang is niet echt heel erg prominent aanwezig.

Een beschrijving van de omgeving? Check. Primaire vragen die door het hoofd schieten als reactie op de dingen die in de waarneembare wereld gebeuren? Check. Gedachtengang die de lezer aan het denken zet, of inzicht verschaft in het denken van de busreiziger? Afwezig.

Hè, wat jammer.

LUH-3417 - Vrouwen willen nooit naast jongens met skateboards zitten. Het is raar maar waar.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 13:59
on the moon
on the moon is offline
dank jullie wel voor deze reacties. hier kan ik wel wat mee denk ik. gelukkig geven jullie tips, want ik heb wel eens een tekening geplaatst die helemaal is afgekraakt...
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 15:58
Verwijderd
Daar heb je weinig aan. Ik probeer altijd zo uitgebreid mogelijk een verhaal neer te zetten zodat je er ook wat aan hebt. Aan alleen 'leuk' of 'niet leuk' heb je niet veel.

LUH-3417
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten