Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Je kunt anderen niet echt helpen wanneer je niet aan jezelf denkt. Wat zijn zij er mee geholpen wanneer zij zien dat jij er aan kapot gaat alleen voor anderen te leven?
Je kunt beter laten zien dat je geweldig veel om jezelf geeft en heel goed voor jezelf zorgt...dan kunnen zij dat goede voorbeeld volgen. Plús dat jij je fijn en gezond voelt en anderen kunt helpen zonder jezelf daarmee op de laatste plaats te zetten. ![]() |
![]() |
|
Vraag: Moet je aan jezelf denken?
1) Aan wie zou je anders moeten denken? 2) Iemand anders doet het niet. Ik bedoel hiermee dus niet dat ik een grote egotripper ben (misschien een kleine ![]() |
![]() |
|
Als iedereen aan zich zelf denkt, heeft niemand het slecht en hoeft ook niemand aan elkaar te denken...............
Maar ik denk overigens niet dat het zo in elkaar zit dat je hier tussen moet kiezen. Je kunt het beste het midden van de twee kiezen en op een gezonde manier aan jezelf denken, maar ondertussen ook aan anderen. |
![]() |
|
Als ik het goed begrijp moet je eigenlijk in eerst aan jezelf denken, want als het niet goed met jezelf gaat, kun je anderen ook niet goed helpen. Maar als je alleen aan jezelf denkt, dan zal er als jij hulp nodig hebt ook niemand voor jou zijn.
Je moet dus in eerste instantie aan jezelf denken, maar je omgeving zeker niet vergeten, want die is bijna net zo belangrijk. Ok, bedankt voor jullie reacties, ik snap het nu. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Het wordt automatisch gecombineerd;
Als je eerst anderen helpt doe je dat omdat je dat belangrijker vind, dat vind je dan de betere manier van leven, en dus ben je dan gelukkiger dan als je die mensen niet helpt en aan jezelf denkt. De vraag die misschien beter is, is "Wie zet je voorop, jezelf of anderen?" Ik zet eerst anderen voorop, en daarna kom ik pas. Klinkt misschien vreemd, maar ik wil nogal eens de lasten van anderen overnemen omdat ik hun liever gelukkig zie dan mijzelf. Dit betekent dus niet dat ik niet aan mezelf denk, maar ik zal mezelf niet snel boven anderen plaatsen. Quote van xten; Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
DENK AAN JEZELF!!! DUH!!!!! Het is pas egoïstisch als het TEN KOSTE gaat van andere mensen. Aan jezelf denken is hardstikke gezond en noodzakelijk. Sterker nog, het kan niet eens anders, aangezien altruïsme officieel is weerlegd. Als je namelijk anderen voorop zet doe je dat ook omdat je jezelf daar zogenaamd prettiger bij voelt. Hardstikke zonde, je leeft voor jezelf in eerste instantie, niet voor anderen. Niet dat het erg is om iets voor andere mensen te doen, maar onthoud dat je alles in eigen hand hebt. Andere mensen kunnen je ook niet verplichten om iets voor hen te doen wat je niet leuk vindt. De mensen zijn niet hoger dan jij, maar andersom ook niet. Het komt er dus op neer dat je lekker jezelf moet zijn en dat kan heel erg goed samen met sociaal opstellen naar anderen. Daar hoort ook stukje begrip bij. En als iedereen dat nou gewoon ff opbrengt is er ook geen oorlog meer!
Laatst gewijzigd op 03-09-2002 om 02:42. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Aan jezelf werken. Verwijderd | 9 | 15-08-2007 15:15 | |
Liefde & Relatie |
gedwongen relatie Felicia | 49 | 09-08-2004 03:16 | |
Psychologie |