![]() |
|
![]() |
Vroeg me af, heeft iemand hier al over dat traject gereden?
http://www.bahn.de/konzern/uebersich...rm_index.shtml Toegestane maximumsnelheid 300-330km/h... ![]() En dit gaat er daar rijden. ![]() De ICE3, maximumsnelheid 330km/h, en daarmee sneller dan alle Franse TGV's/Thalyssen. En Nederland, de NS, heeft er ook een paar gekocht. ![]() Die vind je regelmatig op de ICE-lijn Amsterdam-Köln(-Frankfurt). Ik reis er ook regelmatig mee, zeker 6x per maand ofzo, best leuke treinen. ![]() Pro-ICE, Anti-TGV/Thalys! ICE's zijn ![]() ![]() ![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
|
ik ben van een Rammstein-concert in Arnhem helemaal zat met een ICE-trein terug naar Utrecht gereden, omdat hij er eerder was dan de intercity
![]() sehr geile treinen.... mooier dan de Thalys ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
De ICE is inderdaad ook een mooie trein. Toch vind ik de Thalys mooier. Maar je hebt gelijk, die is veel minder toegankelijk omdat je moet reserveren.
![]() ![]() Nu ik zo over het internet blader, zie ik dat er verschillende Thalys vormen zijn. Die van de foto's hierboven, de nieuwere en een versie die meer lijkt op de 'traditionelere' TGV's, hieronder. ![]()
|
![]() Zie hier de TGV Atlantique, wereldrecordhouder. Op 18 mei 1990 reed de TGV A 327 bij Vendome 515.3 kilometer per uur. Het treinstel bestond uit twee motorwagens en twee tussenrijtuigen. Vivre la France ![]() ![]() In 1997, Japan is the country with the fastest passenger trains in the world - the two Series 500 Nozomi services on the Hiroshima - Kokura section of the Sanyo Shinkansen (Shin Osaka - Hakata), operated by JR West - and has overtaken France, which held this honour in the years before. Country - Train - From - To - Av Speed in km/h Japan - Nozomi 503/508 - Hiroshima - Kokura - 261.8 REIE
Laatst gewijzigd op 02-09-2002 om 17:36. |
![]() |
||
Citaat:
Dit zijn pas treinen, en ik doe er nog een Belgische NOHAB bij. Diesel is zo lelijk nog niet. ![]() ![]() ![]() REIE
Laatst gewijzigd op 02-09-2002 om 20:23. |
![]() |
|
![]() |
Ik heb het stuk A'dam - Frankfurt een keer gereden op het 'oude' traject.
Het stuk tot Koln heb ik gedaan met de ICE3 en ik vind hem echt niet comfortabeler/luxer dan de Thalys. Ik reis dan 2e klas en in beide treinen zitten de stoelen even klote: te kort, je knieholte wordt onvoldoende ondersteunt. |
![]() |
||
Citaat:
NOHAB was volgens mij een Noorse fabriek. In samenwerking met GM (General Motors) bouwden zij dit bekende loctype dat dienst deed/doet in geheel Scandinavie, Bulgarije, Belgie en Luxemburg. De neus is duidelijk afgeleid van de Amerikaanse F series, en met name de F7, een 4-assige loc met een bestuurderscabine. Daarachter konden cabineloze locs achter gekoppelt worden. De Europese Bolle Neuzen hebben twee cabines en 6 assen. De zeerbekende ![]() ![]() REIE
Laatst gewijzigd op 03-09-2002 om 21:42. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|