Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-09-2002, 19:37
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Vroeg me af, heeft iemand hier al over dat traject gereden?

http://www.bahn.de/konzern/uebersich...rm_index.shtml

Toegestane maximumsnelheid 300-330km/h...


En dit gaat er daar rijden.
De ICE3, maximumsnelheid 330km/h, en daarmee sneller dan alle Franse TGV's/Thalyssen.
En Nederland, de NS, heeft er ook een paar gekocht.
Die vind je regelmatig op de ICE-lijn Amsterdam-Köln(-Frankfurt).

Ik reis er ook regelmatig mee, zeker 6x per maand ofzo, best leuke treinen.

Pro-ICE, Anti-TGV/Thalys!

ICE's zijn , TGV's/Thalyssen zijn .
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-09-2002, 19:42
arrebar
Avatar van arrebar
arrebar is offline
die trein is cool, aleen onpractisch dat die maar een keer in de 2 uur gaat
__________________
ein volk, ein reich, ein lemmy
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 19:49
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
*Pro-Thalys *

Ik las laatst iets over de ICE, dat er iets gevaarlijks zou zijn...
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 20:08
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Boogie schreef:
*Pro-Thalys *

Ik las laatst iets over de ICE, dat er iets gevaarlijks zou zijn...
Niets gevaarlijks mee hoor.

Overigens, waarom ik anti-Thalys ben.

-voor de Thalys is reserveren verplicht, voor de ICE niet.
-voor de Thalys moet je speciale kaartjes kopen, voor de ICE koop je gewoon een toeslag van €2 en je kan instappen.
-ze zijn sneller.
-ze zijn comfortabeler, luxer.
-en ze zijn mooier.

Als je bvb. van Amsterdam naar Arnhem wilt, en het is 19:00, en je erg veel haast hebt, dan kan je gewoon een kaartje naar Arnhem kopen plus een ICE-toeslag, en je stapt in op spoor 5b, de ICE123 naar Frankfurt/M Hbf. Toeslag koop je voor €2 aan het gewone loket of in de kaartautomaat.

Als je van Amsterdam naar Rotterdam wilt, kan je de Thalys gebruiken. Dan moet je eerst uit 5 verschillende prijssoorten kiezen bij het loket Internationaal. Dat moet minimaal 1 dag van tevoren. Dan moet je een zitplaats reserveren.
*Je kan dus géén gewoon NS-kaartje gebruiken met een toeslag ofzo.

Dáárom ben ik pro-ICE en anti-Thalys.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 20:21
UnknoWn EntiTy
Avatar van UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
ik ben van een Rammstein-concert in Arnhem helemaal zat met een ICE-trein terug naar Utrecht gereden, omdat hij er eerder was dan de intercity

sehr geile treinen.... mooier dan de Thalys
__________________
En toen was er het internet, en konden alle onzekere pubers met puisten ineens grote stoere helden zijn
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 20:23
Lyx
Avatar van Lyx
Lyx is offline
euhm...

was er niet een magneetbaan in shanghai
die gaat volgens mij sneller
__________________
** Conan & Lyx Team ** ||***The Pedo Emma Watson Army*** ||==Noodleskoning met Groove-Coverage===|| *Passionele nachten in het heetst van de strijd*
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 21:41
Swami Salami
Swami Salami is offline
Citaat:
Boogie schreef:
*Pro-Thalys *

Ik las laatst iets over de ICE, dat er iets gevaarlijks zou zijn...
vier jaar geleden is er ergens in Noord-Duitsland een tegen een viaductpijler aangevlogen omdat er een wiel was afgebroken. De rechtszaak tegen de ingenieur en nog een paar anderen verantwoordelijken wordt op dit moment gehouden in Duitsland... was vorige week int nieuws, denk dat je er zo aan komt
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 11:08
Steefjuh!!
Avatar van Steefjuh!!
Steefjuh!! is offline
vind t wel een bruut dingetje
__________________
Hallo
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 11:52
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
De ICE is inderdaad ook een mooie trein. Toch vind ik de Thalys mooier. Maar je hebt gelijk, die is veel minder toegankelijk omdat je moet reserveren.





Nu ik zo over het internet blader, zie ik dat er verschillende Thalys vormen zijn. Die van de foto's hierboven, de nieuwere en een versie die meer lijkt op de 'traditionelere' TGV's, hieronder.

__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 13:37
Verwijderd
Is dat die trein die ki-lo-meters lang (misschien wel 100) langs de autoweg in duitsland rijdt?? Viel me op toen ik op vakantie ging dat er constant een spoor lands de autoweg liep.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 16:40
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline


Zie hier de TGV Atlantique, wereldrecordhouder. Op 18 mei 1990 reed de TGV A 327 bij Vendome 515.3 kilometer per uur. Het treinstel bestond uit twee motorwagens en twee tussenrijtuigen.
Vivre la France



In 1997, Japan is the country with the fastest passenger trains in the world - the two Series 500 Nozomi services on the Hiroshima - Kokura section of the Sanyo Shinkansen (Shin Osaka - Hakata), operated by JR West - and has overtaken France, which held this honour in the years before.

Country - Train - From - To - Av Speed in km/h

Japan - Nozomi 503/508 - Hiroshima - Kokura - 261.8



REIE
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.

Laatst gewijzigd op 02-09-2002 om 17:36.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 19:19
Verwijderd
gaaf
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 19:34
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Ik vind die Shinkansens meer op een metro lijken, niet ech trein achtig.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 20:16
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
Boogie schreef:
Ik vind die Shinkansens meer op een metro lijken, niet ech trein achtig.

Dit zijn pas treinen, en ik doe er nog een Belgische NOHAB bij. Diesel is zo lelijk nog niet.




REIE
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.

Laatst gewijzigd op 02-09-2002 om 20:23.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 21:02
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Dat zijn inderdaad ook mooie treinen, maar geen hogesnelheidstreinen en daar gaat het hier over

Wat is die bovenste eigenlijk voor trein?
En wat is een Belgische NOHAB?
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 23:02
van.schulting
van.schulting is offline
Ik heb het stuk A'dam - Frankfurt een keer gereden op het 'oude' traject.
Het stuk tot Koln heb ik gedaan met de ICE3 en ik vind hem echt niet comfortabeler/luxer dan de Thalys. Ik reis dan 2e klas en in beide treinen zitten de stoelen even klote: te kort, je knieholte wordt onvoldoende ondersteunt.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 21:38
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
Boogie schreef:
Dat zijn inderdaad ook mooie treinen, maar geen hogesnelheidstreinen en daar gaat het hier over

Wat is die bovenste eigenlijk voor trein?
En wat is een Belgische NOHAB?
De bovenste is een Belgische reeks 202 (oude nummering) die de TEE Parijs-Brussel trekt
NOHAB was volgens mij een Noorse fabriek. In samenwerking met GM (General Motors) bouwden zij dit bekende loctype dat dienst deed/doet in geheel Scandinavie, Bulgarije, Belgie en Luxemburg. De neus is duidelijk afgeleid van de Amerikaanse F series, en met name de F7, een 4-assige loc met een bestuurderscabine. Daarachter konden cabineloze locs achter gekoppelt worden. De Europese Bolle Neuzen hebben twee cabines en 6 assen.

De zeerbekende Amerikaanse F7


REIE
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.

Laatst gewijzigd op 03-09-2002 om 21:42.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:35.