Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Hallo, ik ben Suzanne, ik was nog niet eerder op dit forum. Ik ben 22 jaar en studeer antropologie.
Nut? Ik zou het kunnen hebben over het verbreden van je blikveld, over het lezen van teksten in de oorspronkelijke taal, teksten waar nog steeds in het hedendaagse Nederland regelmatig naar verwezen wordt, over het ontwikkelen van taalgevoel. Ik zou het kunnen hebben over het bestuderen van een oude cultuur, wat je helpt om meer inzicht te krijgen in zowel de geschiedenis als de hedendaagse cultuur. Maar misschien bedoel je meer praktisch nut: In twee maanden tijd moest ik een behoorlijke hoeveelheid Spaans leren voor mijn studie. Hele korte tijd dus, een heel hoog lestempo. Dat ik latijn had geleerd, was van onschatbare waarde, heel veel kon ik alleen zo snel volgen, omdat ik het herkende, af kon leiden waar het vandaan kwam. Gisteren had ik een mondelinge test Spaans, en die heb ik gehaald! Resultaat: Ik heb officieel toestemming gekregen (én een beurs) om voor mijn studie drie maanden naar Guatemala te gaan. Latijn ---> Spaans ---> Guatemala, hoeveel meer praktisch nut wil je hebben? En dit was nog maar één voorbeeldje... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ciao |
![]() |
|
je beleeft er plezier aan, en als je alles pessimistisch bekijkt, het leven heeft ook geen nut... Ik hoop neit dat ik je aan het huilen heb gemaakt
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
Wel eens nagedacht over hoeveel Latijn er in het Nederlands en Engels zit ?? En dan heb ik het nog niet eens over Romaanse talen. Bovendien is het een zegen wanneer je nog eens aan de slag gaat met een willekeurige andere taal met een naamvalsysteem of een uitgebreid werkwoordstelsel. Have fun !!
||
Citaat:
En sorry hoor, maar zo vaak slaan de meeste mensen geen klassen over. Maar ach.. ------------------ [Dit bericht is aangepast door J@SPER (20-03-2002).]
|
![]() |
Het is gewoon leuk!! Ik heb alleen nog maar Grieks, en ik vind het een uitdaging om teksten te vertalen en het is leuk als het lukt.
KCV heb ik nu niet meer, maar dat was inderdaad niet echt nuttig. Al kwam dat meer door mijn leraar; wij moesten vooral samenvatten wat in het boek stond. En de namen van beelden uit ons hoofd leren. Niet zo zinvol dus... maar wel leuk als je van die dingen herkent in 'het dagelijks leven'. Samenvattend: het enige nut is dus dat je het leuk vindt om te doen
|
![]() |
|
|