Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Een ander aantal mensen zal pas snappen hoe hun kipfiletje is ontstaan of hoe hun mooie nieuwe vloerkleed uit india is ontstaan als ze het met eigen ogen hebben gezien. |
![]() |
|
ik denk dat het voor een klein aantal mensen wel nut heeft, ik denk dat sommige mensen hier totaal nie over na denken en als ze het dan horen en vooral zien toch eigenlijk wel zielig vinden en vega worden/bepaald produkt nie meer kopen...
maar kijk naar bijvoorbeeld dierproeven iedereen weet dat het grootste deel van makeup enzooi op dieren word getest en dat gaat meestal nie al te diervriendelijk maar toch verdiepen de meeste zich niet in welk merk het nou wel of nie doet... ik denk dat mensen het nie door laten dringen zodat ze zich nie schuldig voelen... of het is gewoon luiheid/geen interesse..
|
het is slecht voor de econmie (yeah lang leve de economie) en dus komen dat soort dingen niet in het neiuws of heel eenzijdig
gellukkig is er www.indymedia.nl
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ontopic dan ook maar even, nee de meeste mensen willen niet weten wat er achter de schermen gebeurt idd om zo een schuldgevoel te voorkomen, maar laten we eerlijk wezen wie zal er nou zeggen dat ze hun gemak en comfort zomaar zouden willen opgeven.. we zijn gewoon vreselijk hypocriet.. sja.. je kan er tegen in gaan maar de massa zal waarschijnlijk toch zeggen dat vossen maar anaal geëlectrocuteert moeten worden als zij een kledingstuk van een vos willen hebben, dit is gewoon een vreselijk iets.. en sja.. misschien zou dit moeten worden veranderd door het informeren van de massa.. wie weet, maar denk hier eens over na "zou je wel willen dat de dingen zoals ze nu gebeuren veranderen, wil je wel die moeite opbrengen" 'ja' zullen ongetwijfeld de meeste zeggen maar in de praktijk is dit meestal toch makkelijker gezegt dan gedaan.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() op de tweede vraag van ninnoc: uiteraard is het de taak van de organisaties om deze mensen wakker proberen te maken, aangezien die mensen het zelf niet willen. als iedereen iedereen maar 'zou laten' zou er al helemaal niets van de wereld terechtkomen, wel? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Een hoop mensen weten het wel.. alleen vergeten ze het liever meteen weer..
En als ze het dan weer ergens lezen, denken ze: 'ach, wat zielig' en vergeten het daarna maar meteen weer, omdat het veel te inspannend en veel te veel werk is om je dr meer in te verdiepen of er rekening mee te houden.. Er zou idd veel meer aandacht aan besteed moeten worden, dat zal vast wel helpen om een aantal mensen op andere gedachten te brengen.. |
![]() |
||
Citaat:
maar ik denk dat het wakker maken van korte duur is, dus dat het na een tijdje weer hetzelfde was als eerst. men houdt overal even rekening mee, en daarna, een 'laat-ook-maar' gevoel..
|
Ik vind feitjes 1, 2 en 3 allemaal heel erg en wist het grootste dele daarvan ook wel.
Het luligge is dat het zo moelijk is om je niet meer met dat soort zaken in te laten door bepaalde producten te kopen en niet meer dingen bij bepaalde bedrijven te regelen. Als het iets makkelijker ging deed ik het absoluut. Nu alleen voor een groot deel. Koop liever geen made in taiwan e.d. producten, probeer zo natuurvriendelijk te eten enz. Ik wou dat ik me er helemaal aan kon houden, maar het lukt me gewoon niet. Mischien ben ik er te zwak voor, of word ik gepushed door deze maatschappij. Ik weet het niet. Ik denk overigens dat veel mensen het niet willen weten, het ergens weg stoppen en er niet aan proberen te denken. Ik heb geen idee waarom, mischien uit luiheid, te lui om er rekening mee te houden. En mischien de grote druk van deze commerciele maatschappij.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En het lullige is dat bij grote merken en handelswaren het wel bekend wordt puur uit concurentie van de kleinere en onschuldig oogende soorten. Btw het hele idee achter vegetarier zijn klopt naar mijn mening voor geen moer.
|
![]() |
Denk dat je gelijk hebt over dat er mensen zijn die na het zien van dierenleed-beelden vegetarisch worden en dat er ook mensen zijn die gewoon hun hoofd afwenden, maar er zijn ook genoeg mensen die daar tussen in zitten (gaat niet alleen om dieren, maar ook om al die andere dingen). Mensen die eerst denken van 'ja, damn, slechte wereld, daar doe ik niet meer aan mee, blablabla', maar na een aantal dagen/weken/weet ik het weer gewoon in hun oude patroon vallen, simpelweg omdat ze bepaalde dingen niet kunnen missen (of bijv. door beïnvloeding van anderen die zoiets niet gezien hebben en het niet geloven oid).
En nou ga ik eventjes de rest van het topic doorlezen ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ach ik begrijp best dat soort dingen niet in het nieuws komen... als bedrijf ga je natuurlijk dit soort nieuws niet naar buiten brengen en consumenten moeten moeite doen om dit te weten komen (je moet wel weten waar je naar moet zoeken op bv internet) bovendien zijn de meeste dingen toch wel bekend bij het grote publiek... van die sportschoenen bijvoorbeeld...dat weten de mensen echt wel hoor... |
![]() |
|
![]() |
Ik vind dat mensen meer de de werkelijkheid geconfronteerd moeten worden. Ze moeten bijv weten dat nike mensen onderdrukt en mishandeld, en wat er precies in de bio-industrie gebeurt.
Zo vind ik ook dat op producten die op dieren zijn getest een logo moet staan waar dat op staat dat ze op dieren zijn getest. Dan zullen er meer mensen zijn die dan toch voor proefdiervrije producten kiezen. Vaak besefen mensen niet dat iets op dieren is getest. Dus ik denk dat confronteren het beste helpt. |
![]() |
|
![]() |
uitbreiding van de topic:
is het wel mogelijk 'goed' te leven, kun je de beroerde producten wel links laten liggen. Kun je om ze heen. Het is bijv. al verdomde moeilijk om nix dierlijks naar binnen te krijgen, overal word bijna dierlijk matriaal in verwerkt. Is dat ook zo met de maatschappij, kun je om de foute bedrijven heen?? Bovendien zijn we allemaal beroerd, ik probeer altijd zoveel mogelijk info in te winnen over dit doort dingen maar heb wel 4 paar all stars (overgenomen door nike), ik eet vlees en heb zelfs een ivoren sieraad....het kost vies veel moeite om goed te leven, is het uberhaupt wel te doen en wordt je nieyt doodongelukkig
||
Citaat:
ik denk dat zolang de instelling en de gedachte aanwezig zijn om het goed te willen doen we qua mogelijkheden al goed bezig zijn.
|
Kapitalisme DRAAIT OM onvoldoende informatie geven.
Als je goede informatie zou geven zouden alleen de bedrijven die de beste producten maken verdienen, niet? Maar bedrijven willen winst maximaliseren, dus voor zo weinig mogelijk zo veel mogelijk vragen. Dat doe je door trucjes: loze bewering, een hype om het merk creeëren, het merk assiociëren met een bepaalde levensstijl, de productiewijze vaag houden en zo voorts en zo voorts... En Cemslut heeft uiteraard óók gelijk ![]()
|
![]() |
|
|