![]() |
|
![]() |
Vandaag efkes met vork naar Eindhoven geweest en daar lag deze cd al in de schappen (komt maandag eigenlijk pas uit).
Kan zo snel effe geen plaatje van het hoesje vinden. nile! ![]() Nile is de dethmetalband uit de VS die bekend staat vanwege het gebruik van oude Egyptische elementen in hun muziek. Dat geeft de muziek een aparte tint en dat kan ik dan weer goed waarderen. Qua sfeer valt de cd een beetje te vergelijken met after forever - decipher, vanwege de oosterse samples, terwijl nile zelf in het hoekje van extreme deathmetal hangt, niet voor kinderoortjes dus!! Wat dit album betreft klinkt alles zeer strak gespeeld. Je moet vooral niet vies zijn van diepe grunts, zeer snelle drums en flink wat gitaarsolo's. Het album gaat meteen naar een hoogtepunt wat betreft snelheid met "the blessed death". Jezus wat kan Pete Hammoura snel drummen, hij kan zo naast drummers van morbid angel en vader gezet worden. De snelle nummers moet ik persoonlijk nog wat vaker horen om het complexe gedoe te ontcijferen, maar de rustige nummers kan ik nu al waarderen. Al met al een cd met mooie diverse nummers, maar zeker niet toegankelijk. Een goede luisterbeurt moet ie bij mij zeker nog wel hebben. Tips. Heb nog niet alles een goede luisterbeurt gegeven, maar dit beukt als een tiet: * the blessed death (snel) * sarcophagus (rustig en egyptisch) * Unas slayer of the gods (mooie intro, daarna extreem rammen) * I whisper in the ear of the death (á la morbid angel) * Hall of Saurion entombment (instrumentaal met dreigend sfeertje) Nile on tour 10/07/02 - Vera - Groningen, Netherlands 10/11/02 - Baroeg - Rotterdam, Netherlands 10/12/02 - Biebob - Vosselaar, Belgium 10/13/02 - Willem II - Den Bosch, Netherlands http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=199879 website http://www.nile-catacombs.net/ veel plezier dermee!
Laatst gewijzigd op 30-08-2002 om 16:49. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Wanneer was stonehenge?
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() waren. kheb in their darkened shrines vandaag geluisterd en het is een puike plaat geworden. Ik had al 5 nummers via internet maar die kwamen van een pre-master en kmoet zeggen dat het geluid op de officiele release nog een stukje beter is. (dus Friso, kopen die hap ![]() ![]()
|
kheb em dus ook gekocht in Eindhoven en de cd heeft dit weekend tijdes de treinreis wat overuren gemaakt
![]() En wat is Hall of Saurian Entombment toch een lekker sferisch nummer, samen met Unas Slayer of the Gods mijn favo nummers van de cd ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Vreemd, ik ben sinds kort heel veel van Nile gaan houden...
Bij de eerste poging vond ik er niets aan maar na de 10 of elfde keer begon black seeds of vengeance wel stukken beter de klinken...Ik zou wel eens hun nieuwste kunnen aanschaffen ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
hehehe, Pete hamoura is dankzij die naaier van een karl sanders uit nile, bij de nieuwe nile zit tony laureano (ex-angelcorpse). En in het boekje staat duidelijk Tony Laureano..
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
pete had een blessure aan z'n schouder, en toen heeft karl em eruit geflikkert en tony laureano gevraagt, als ie een maand ofzo geduld had gehad, had pete hamoura weer gewoon verder kunnen drummen bij nile.. vandaar naaier
||
Citaat:
||
Citaat:
een kennis van me heeft er met pete over gemailt.. die zei dat het zo was... ik weet niet of jij nu gelijk hebt of hij, boeit ook niet...
||
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
Pats hier met je muziekcollectie telluriet | 216 | 05-09-2004 19:20 | |
Muziek |
Lange nummers (het liefst Metal) gezocht Verwijderd | 56 | 25-05-2004 20:52 | |