![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ja er zijn wel medische missers/fouten, maar ik denk dat er niet bizar veel mensen van laten we het houden onder de 18 zijn die echt operaties ed hebben gehad waarin fouten zijn gemaakt waardoor het alleen maar erger is geworden ofzo. als je elke verkeerde vaststelling bij de dok een misser noemt ben je te kritisch voor de dok. als jij daar aankomt met een paar gegevens van waar je last van hebt kan de dokter wel zeggen wat hij/zij denkt wat het is, maar er zal toch echt eerst serieus onderzocht moeten worden voor ze dat ook echt goed vast kunnen stellen. pas als het vaststellen na het onderzoek fout is vind ik dat je kan spreken van een fout van de dokter. gaat er iets verkeerd tijdens een operatie of zoals hier voorschrijven van verkeerde medicijnen aan een alcohollist vind ik het pas een misser. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Weet je zeker dat de arts toen niet gezegd heeft dat het waarschijnlijk leukemie was of dat ze dachten aan leukemie? In Nederland wordt namelijk de diagnose kanker nooit gesteld op basis van alleen maar één onderzoek (zeker niet als dat alleen lichamelijk onderzoek is), maar moet er ook (bijvoorbeeld) pathologisch onderzoek verricht zijn.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar ja, dat zijn niet van die dingen als het verkeerde been afzetten ofzo. Daarentegen is er wel een half jaar verspeeld waarbij ik dus veel eerder fatsoenlijk behandeld had kunnen zijn. Dan was ik misschien nu al weer aan het werk geweest. Maar ook dat zijn maars en misschiens ![]() |
![]() |
||
Citaat:
-arm gebroken -voorbeeld van de medicijnen die niet te combineren zijn met alcohol terwijl de patiënt een alcoholist is -verrekte spieren in enkels o.i.d niet aan de ziektes zoals kanker. het lijkt me ook vrij sterk dat artsen dat na 1x ff kunnen zeggen. ik bedoelde dat je naar de arts gaat die even kijkt en vaststelt dat je arm gebroken is terwijl dat niet het geval is. dat noem ik geen blunder maar een vaststelling voordat er echt onderzoek naar gedaan wordt. dokters zeggen niet na ff 1x langskomen dat je kanker o.i.d. hebt. dat bedoelde ik te zeggen. btw beter dat ze van te voren denken dat het iets ergs is wat het niet blijkt te zijn dan dat ze zeggen dat het niks is en je wel kanker hebt. een fout zou meer zijn dat wanneer ze je blinde darm gaan opereren ze iets anders daarnaast beschadigen. |
![]() |
||
Citaat:
Maar werd het dan echt al na één lichamelijk onderzoek vastgesteld? Dat is echt een enorme blunder.
|
Verwijderd
|
Mij hadden ze gediagnosticeerd met een eierstokbloeding. Ik kwam op gynaecologie te liggen maar een dag later bleek het toch echt een blindedarmontsteking te zijn. Mijn blindedarm is er toen met een kijkoperatie uitgehaald maar inmiddels was de ontsteking al verder uitgebreid dus 10 dagen later ben ik weer met spoed geopereerd aan een behoorlijk abces. Daarna begonnen ze tegen me te zeggen dat ik echt moest gaan eten en uit bed moest komen terwijl ik nog veel pijn had. Ze hebben me naar huis gestuurd maar 3 dagen later kon ik weer terug omdat ik nog een abces had.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
natuurlijk is het een beetje knullig als er een verkeerde diagnose wordt gedaan, maar als dat op tijd herstelt wordt zorgt het iig niet voor (lichamelijke) schade. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Niet echt een misser, maar ik vond het wel heel suf dat toen ik met helse buikpijn bij m'n huisarts kwam, hij me naar huis stuurde met het advies een paracetamolletje te nemen. Ik kreeg echt het gevoel dat ik me aan liep te stellen, maar ik bleef maar die buikpijn krijgen iedere zoveel weken en uiteindelijk (half jaar later) bleek 't dus een blindedarmontsteking te zijn. Beetje suf dat mijn huisarts toen niet even m'n buik heeft onderzocht, hij luisterde alleen maar naar wat ik zei en vond dat dat geen blindedarmontsteking kon zijn.
(Eenmaal in het ziekenhuis vonden ze mijn klachten ook a-typisch, maar gelukkig besloten ze daar vrij direct een kijkoperatie te doen en meteen m'n eierstokken te controleren, maar die blindedarm was dus zichtbaar ontstoken. Daarna ook nooit meer last van die hevige buikpijn gehad.) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
maar van een psychisch slechte impact kan je beter herstellen van van een fout in een operatie waardoor je lichaam niet meer goed functioneert (voor de rest van je leven) |
![]() |
|
![]() |
Ja ik ken er een,
de broer van mijn opa moest in de jaren eind 90 een prik gaan halen voor zijn oog, ik weet niet wat hij er aan mankeerde maar hij moest dus een spuit gaan halen zodat het over ging. De dokter gaf een spuit maar het bleek later dus de foute spuit te zijn, door die spuit ging die volgens mij in 5 min boos, mijn opa was toen SUPER boos maar dat had niet veel zin. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Geen referendum EU-verdrag Verwijderd | 151 | 27-09-2007 16:55 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Groei meisje medisch stopgezet Love & Peace | 235 | 11-01-2007 08:21 |