Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-08-2002, 10:08
Isa
Isa is offline
..wat zou je dan veranderen?
'deze vraag naar aanleiding van de topic 'perfect''
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-08-2002, 10:34
lady_x
lady_x is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
..wat zou je dan veranderen?
Niks.
Omdat ik niet weet hoe het is om anders te zijn, dus mis ik niets.
Oud 05-08-2002, 10:38
twijfelaarDH18
twijfelaarDH18 is offline
niks, want dan zou je je leven drastisch kunnen veranderen, je zou een andere persoonlijkheid kunnen krijgen
Oud 05-08-2002, 13:34
xsten
xsten is offline
Ik zou zorgen dat ik iets zekerder zou zijn over mezelf en iets minder zou nadenken over alles... oh en mezelf iets minder jaloers maken.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 15:04
Gatara
Gatara is offline
Ik zou heel graag willen dat ik - het bewustzijn van de hersenen - weet hoe andere delen van de hersenen werken (signalen geven e.d.) zonder dat ik hierbij mijn hersenen moet onderzoeken met ingewikkelde apparaten.

Ook zou ik graag willen dat ik niet slechts 1 derde van mijn hersenen gebruik, maar alles.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 15:13
lady_x
lady_x is offline
Citaat:
xsten schreef:
Ik zou zorgen dat ik iets zekerder zou zijn over mezelf en iets minder zou nadenken over alles... oh en mezelf iets minder jaloers maken.
Oh ja moest ik dingen kunnen veranderen, ik zou een hele lijst opnoemen maar dan maak je van jezelf een ander persoon. Je bent nu eenmaal zoals je bent en wie zegt dat ik me gelukkiger zou voelen moest ik dingen aan mezelf gaan veranderen?
Oud 05-08-2002, 19:04
Isa
Isa is offline
Citaat:
lady_x schreef:

Niks.

waarom wil je niet perfect zijn? wil je bang zijn voor dingen waar je niet bang voor hoeft te zijn? (spinnen ofzo) ik niet, ik wil mijn zinloze fobies weghebben. en ik wil een kei worden in wiskunde en talen en ook belangrijk, het onderscheiden van gezichten.
waarom zou ik zwak en zielig moeten blijven zoals moeder natuur me geschapen heeft? waarom vast blijven houden aan dit stadium van evolutie? ik zou graag bv. me niet meer vernederd willen voelen door mijn herrineringen en tegelijkertijd zou ik mijn geheugen willen perfectioneren. ik zou ook een zo groot mogelijke controle over mijn emoties en gedachten willen hebben.
moet ik dat niet doen omdat ik niet weet hoe het is om zo te zijn?
about time dat ik leer hoe het is om zo te zijn.

Oh ja moest ik dingen kunnen veranderen, ik zou een hele lijst opnoemen maar dan maak je van jezelf een ander persoon.

ja,en? ik wil niet de persoon zijn die ik nu ben.
[b]
Je bent nu eenmaal zoals je bent
[b/]
helaas.

en wie zegt dat ik me gelukkiger zou voelen moest ik dingen aan mezelf gaan veranderen?
je serotoninehersencellen die je ongetwijfeld ook kunt vermeerderen.

Laatst gewijzigd op 05-08-2002 om 19:07.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 20:05
Just Johan
Just Johan is offline
mijn verlanglijstje:

* een plug&play zelfvertrouwenstimulerendhormoonafgevendeklier.

* een verbeterde generator om m'n concentratievermogen op peil te brengen en te houden.

dat was 't wel voor nu
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 20:28
xsten
xsten is offline
Citaat:
lady_x schreef:

Oh ja moest ik dingen kunnen veranderen, ik zou een hele lijst opnoemen maar dan maak je van jezelf een ander persoon. Je bent nu eenmaal zoals je bent en wie zegt dat ik me gelukkiger zou voelen moest ik dingen aan mezelf gaan veranderen?
Wat heeft dat er mee te maken dan? Ik geloof toch dat het MIJN antwoord was, waar IK achter sta en niet jij. Tuurlijk kan ik mezelf niet veranderen. Ook zou ik dan een ander persoon zijn. Maar goed, jij zegt niks te willen veranderen als het zou kunnen prima, dan hoef je toch niet in te gaan op mijn antwoord...........
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 06:49
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
ik zou best veel veranderen maar ik ga hier niet vertellen wat.

(dient mijn belangen niet )
Oud 06-08-2002, 10:58
lady_x
lady_x is offline
Citaat:
xsten schreef:

Wat heeft dat er mee te maken dan?
Euhm tuurlijk dat het JOUW reactie was, ik quote het enkel omdat ik een andere visie heb die niet verder sloeg op jouw reactie maar in het algemeen!
Oud 07-08-2002, 10:22
Flamma Varga
Flamma Varga is offline
ik wil zo'n telikinese kwab erbij dan
Oud 13-08-2002, 22:17
Verwijderd
k zou wel wat meer zelfvertrouwen willen hebben jah....en een fotografisch geheugen
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 23:35
Black Soul
Black Soul is offline
xou een hele hoop veranderen, ik snap echt geen ene flikker van mezelf!
Oud 14-08-2002, 01:42
Verwijderd
Minder gevoelig.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 06:35
Isa
Isa is offline
Citaat:
nare man schreef:
Minder gevoelig.
en in welk opzicht ben jij gevoelig dan?
gevoelig houd meer dan 1 dingg in.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 12:08
Kirk22
Kirk22 is offline
qua school, omgaan, sport, koken, *alles dus* ben ik niet perfect dus verander daar overal maar wat aan.
Oud 14-08-2002, 13:22
Verwijderd
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
en in welk opzicht ben jij gevoelig dan?
Overgevoeligheid in de psychologische zin. Ik trek me teveel dingen aan. Ook dingen die totaal niet op mij slaan of niet persoonlijk tegen mij bedoeld zijn, kunnen me echt dagen dwarszitten.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 16:21
REIE
REIE is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
ik zou best veel veranderen maar ik ga hier niet vertellen wat.

(dient mijn belangen niet )
Als mijn hersenen in m'n voeten zaten zou ik ook wel een minder grote schoenmaat willen hebben...

Als je je brein wil veranderen, dus iets unieks van jezelf, betekend het eigenlijk dat je een ander zou willen zijn, niet? Zinloos lijkt het me.

REIE
Oud 14-08-2002, 19:08
Verwijderd
Citaat:
REIE schreef:

Als je je brein wil veranderen, dus iets unieks van jezelf, betekend het eigenlijk dat je een ander zou willen zijn, niet? Zinloos lijkt het me.
Onzin. Je verandert voortdurend. Je kleding verandert, je zelfbeeld verandert, je ervaringen veranderen. zelfs je lichaamscellen vernieuwen zich voortdurend.
Ben je dan een ander?
Als ik een operatie onderga, ben ik dan een ander?

Maar ik bewonder het dat je niets aan jezelf wil veranderen, dat is een goed teken.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 19:32
Verwijderd
ik zou graag een wiskundig inzicht willen hebben dan.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 20:17
mar87
mar87 is offline
dat ik niet zo gesloten ben

dat ik sneller wat weet te zeggen
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 22:12
REIE
REIE is offline
Citaat:
KontraDix schreef:

Onzin. Je verandert voortdurend. Je kleding verandert, je zelfbeeld verandert, je ervaringen veranderen. zelfs je lichaamscellen vernieuwen zich voortdurend.
Ben je dan een ander?
Als ik een operatie onderga, ben ik dan een ander?

Maar ik bewonder het dat je niets aan jezelf wil veranderen, dat is een goed teken.
Volgens mij zijn hier 2 soorten veranderen. Van het ene individu naar een ander bedoel ik, en jij van schaaft en plamuurt wat bij jezelf.

REIE
Oud 14-08-2002, 23:21
Kirk22
Kirk22 is offline
Citaat:
nare man schreef:

Overgevoeligheid in de psychologische zin. Ik trek me teveel dingen aan. Ook dingen die totaal niet op mij slaan of niet persoonlijk tegen mij bedoeld zijn, kunnen me echt dagen dwarszitten.
kan je oefenen
Oud 15-08-2002, 01:00
Verwijderd
Citaat:
Kirk22 schreef:
kan je oefenen
Believe me, I've tried. Ik ken mezelf door en door.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-08-2002, 01:03
Biertjehakken
Biertjehakken is offline
Citaat:
nare man schreef:

Believe me, I've tried. Ik ken mezelf door en door.
Kom jij eens heel rap online!!
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 06:21
Isa
Isa is offline
Citaat:
KontraDix schreef:

imho is dat eerder een slecht teken.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 16:06
Q_GIRLY
Q_GIRLY is offline
Citaat:
lady_x schreef:
Niks.
Juist
Oud 18-08-2002, 16:38
Rufus Lee
Rufus Lee is offline
ik zou m'n hele persoonlijkheid wel willen veranderen.....

het liefst zou ik mezelf als een super-extreem iemand willen zien, het liefst met zo weinig mogelijk gevoel

Laatst gewijzigd op 18-08-2002 om 16:41.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 08:21
Tio
Tio is offline
Citaat:
Dat herken ik. Op zich zou je kunnen zeggen dat dat nu bij mij veranderd gaat worden, d.m.v. therapie. Ik wil ook dat dit veranderd, want ik heb er echt last van. Meer dingen veranderen hoeft voor mij niet. Ik ben wel tevreden met m'n capaciteiten nu. Wat me wel wat lijkt is m'n overige 70% aan ongebruikte hersens inzetten, wie weet wat je daar mee kan...

PS Zou het niet een beetje saai worden als we opeens allemaal "perfecte" mensen waren?
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 21:57
Nomen-nescio
Nomen-nescio is offline
Slimmmmer!
Er zijn zoveel dingen waarbij ik denk : "Jeezus dat ik daar niet ff eerder achter kon komen". Dat ik mezelf gewoon dom vind, en daar kan ik dan niks aan doen! Dat is vervelend. Kwil slim zijn !
Oud 19-08-2002, 22:06
superpoepdoosje
superpoepdoosje is offline
slimmer niet, ik vind mijzelf wel slim genoeg en met mijn persoonlijkheid ben ik ook blij.

maar misschien dat mn hersens mn ogen iets beter hadden kunnen laten werken...zucht...lenzen...
Oud 21-08-2002, 16:11
Alexander
Alexander is offline
Het liefst zou ik helemaal niets willen veranderen. Ik kan leven met hoe ik nu ben, met de vele zwakheden die ik heb. Dat maakt mij tot mens, hoewel dat niet altijd even geweldig is. Het maakt het leven minder gemakkelijk, maar in mijn ogen is dat een zegen - des te intenser geniet je van de mooie dingen
Oud 21-08-2002, 21:05
Verwijderd
Citaat:
Tio schreef:

Wat me wel wat lijkt is m'n overige 70% aan ongebruikte hersens inzetten, wie weet wat je daar mee kan...
Het is niet zo dat 70 procent van je hersenen ongebruikt blijven, je gebruikt 100% van je hersencapaciteit, alleen niet alles tegelijk. Op elk moment gebruik je zo'n 20%. Van Einstein is aangetoond dat hij een procentje meer tegelijk gebruikte en daar zou je zijn hogere intelligentie van af kunnen leiden. Als je daar zin in hebt, of zo.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2002, 20:28
nogmaals
nogmaals is offline
ik zou ze graag 4 bij vier centimeter willen hebben , en dan wel in een vierkant als het even kan, maar ook zou ik het vreselijk leuk vinden als ze wat blauw van kleur waren of oranje dat mag ook !! --->
neejoh ......laat ze maar zo zoals ze zijn want als je ze zou gaan veranderen dan verandert je gedachte erover natuurluk ook en misschien ben je het er dan weer niet meeeens en dus......--> weer naar de dokter om ze weer in de oude staat te brengen.......umm ja
Oud 01-09-2002, 23:03
notbonefish
notbonefish is offline
hersenen die zichzelf willekeurig kunnen herordenen en upgraden lijken mij wel geinig.

"but does it play DVDs?!"
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 23:13
Maboq
Maboq is offline
ik zou ze het liefst helemaal vervangen
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 00:20
NERD
NERD is offline
Enige juiste antwoord op de vraag "wat zou je aan je hersens willen veranderen" is toch gewoon "grotere hersens"? Al lijkt het me wel een vreemd gezicht, mijn huidige lichaam en daar bovenop dan een hoofd met een doorsnede van 1 meter.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 02:16
cha0s
cha0s is offline
niets.
Oud 02-09-2002, 02:18
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:

imho is dat eerder een slecht teken.
want?
het is niet goed om tevreden/vrede met jezelf te zijn/hebben?
Oud 03-09-2002, 17:20
superpoepdoosje
superpoepdoosje is offline
Citaat:
bonefish schreef:
hersenen die zichzelf willekeurig kunnen herordenen en upgraden lijken mij wel geinig.

"but does it play DVDs?!"
gnagna..
Oud 03-09-2002, 19:03
Isa
Isa is offline
Citaat:
cHa0s schreef:

want?
het is niet goed om tevreden/vrede met jezelf te zijn/hebben?
het is niet goed om jezelf liever zwak en bepeerkt te houden als je de mogelijkheid hebt om jezelf te verbeteren.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 19:21
Poesba
Poesba is offline
Onzin. Het gaat erom of je gelukkig met jezelf bent. Pefectionisme is een ziekte.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 19:26
Isa
Isa is offline
Citaat:
Poesba schreef:
Onzin. Het gaat erom of je gelukkig met jezelf bent.

moet je daarom bepeerkt blijven?

Pefectionisme is een ziekte.
voortdurend zinloos streven naar perfectie wel. maar jezelf vrijwillig beperken als dat helemaal niet nodig is en maakelijk veranderd kan worden is net zoveel een ziekte.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 09:58
Mabo
Mabo is offline
Als je er iemand echt mee kan helpen zou het mooi zijn maar mensen moeten niet te veel knutselen met genen enzo
Oud 04-09-2002, 15:17
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:

het is niet goed om jezelf liever zwak en bepeerkt te houden als je de mogelijkheid hebt om jezelf te verbeteren.
en daarmee jezelf mogelijk onherkenbaar maken voor je dierbaren, hoe egoïstisch.

(ik blijf er toch bij dat ik niets zou veranderen. )
Oud 05-09-2002, 18:39
Isa
Isa is offline
Citaat:
cHa0s schreef:

en daarmee jezelf mogelijk onherkenbaar maken voor je dierbaren, hoe egoïstisch.

(ik blijf er toch bij dat ik niets zou veranderen. )
hoezo onherkenbaar voor dierabaren. word jij onherkenbaar als je superieure zintuigen of intelligentie hebt of zoiets?
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 11:30
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:

hoezo onherkenbaar voor dierabaren. word jij onherkenbaar als je superieure zintuigen of intelligentie hebt of zoiets?
ja, want daarmee verandert ook je karakter en je manier van denken over bepaalde zaken. (met intelligentie iig.)
Oud 06-09-2002, 23:13
faan
faan is offline
- Als ik me hersens 'ns wou veranderen? -

Sjees! Van die goor uitziende massa blijf ik vanaf
Oud 07-09-2002, 08:53
Isa
Isa is offline
Citaat:
cHa0s schreef:

ja, want daarmee verandert ook je karakter en je manier van denken over bepaalde zaken. (met intelligentie iig.)
je persoonlijkheid zit toch echt ergens anders dan je intelligentie.

bovendien willen mijn dierbaren misschien wel dat ik heel anders word.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten