Advertentie | |
|
![]() |
|
Even de vraag geherformuleerd. Overigens is 'helemaal niets' een nummer van cabaretduo 'Vreemd Apparaatje'.
Volgens de quantummechanica (bron: Quantummechanica voor beginners, heb ik niet bij de hand, voor geïnteresseerden kan ik de schrijver wel opzoeken...) maakt de waarnemer deel uit van een systeem van waargenomen deeltje(s). Twee elektronen met een onbepaalde, maar tegenovergesteld spingetal vormen een systeem SAMEN MET DE WAARNEMER. wanneer men kijkt welk spingetal één van de elektronen heeft, hebben waarnemer en waargenomene samen het onwaargenomene bepaald. Weet je wat me nu te binnen schiet? Zonder waarnemers heb je een (bijna) oneindig kleine kans dat er waarnemers ontstaan maar een waarnemerloos heelal gebeuren uiteindelijk zelfs de oneindig onwaarschijnlijke dingen. Het heelal zelf kan goed een toevalligheid, nee, een onwaarschijnlijkheid zijn.
||
Citaat:
btw The surest sign that intelligent life exists in the universe is that it has never tried to contact us. (Calvin of Calvin & Hobbes) greetzz |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Magoed...of..Nevermind. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als ik nu het topic nog eens overlees, denk ik echter dat hier 'helemaal niets' misschien bedoeld werd als een totaal gebrek aan leven, in plaats van een totaal gebrek aan iets. In dat geval zou het een hele andere discussie worden. |
![]() |
||
Citaat:
Als de wereld vergaat gaat alles wat daarna komt buiten onze waarneming, dus kan je niet zeker zeggen dat er dan niets is. Alleen is er voor niemand iets op zo'n moment. REIE
||
Citaat:
Maar vertel, waarom zou het een heel andere discussie worden?
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Het gaat helemaal niet slecht met het Nederlandse onderwijs. Verwijderd | 298 | 11-11-2007 12:41 | |
Psychologie |
Ik kan mn emoties helemaal niet uiten... Pruts0r | 17 | 14-03-2007 19:49 | |
Psychologie |
Het helemaal niet meer zien zitten.. Verwijderd | 20 | 07-01-2007 16:34 | |
Psychologie |
hoe vertel ik mijn ouders dat het helemaal niet zo goed gaat metallica | 30 | 22-01-2004 19:25 | |
Lifestyle |
wie helpt mij?? ben helemaal niet verlegen, maar wel onzeker!! Verwijderd | 5 | 08-11-2003 21:36 | |
Seksualiteit |
Klaarkomen helemaal niet belangrijk... Verwijderd | 56 | 15-05-2002 13:56 |