Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-09-2002, 22:03
moison100
moison100 is offline
(misschien is er al een toppick over maar ik kon hem neit vinden)

Ze gingen gisteravond toch met een robotje door z'n gangejte van 1 van de piramides bij Cairo?? Ik hoorde dat ze, na dat ze door de duur waren met koperen handtvaten, nog een duur tegen kwamen. Waarom hebben ze die dan ook niet gelijk in gehakt? Wat denken jullie dat er achter zit?? Waneer breken ze de volgende deur oppen? En weten ze eignelijk of er wel een ruimte achter zit??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-09-2002, 22:16
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
moison100 schreef:

Ze gingen gisteravond toch met een robotje door z'n gangejte van 1 van de piramides bij Cairo??
ja
Citaat:
Ik hoorde dat ze, na dat ze door de duur waren met koperen handtvaten, nog een duur tegen kwamen.
ja
Citaat:
Waarom hebben ze die dan ook niet gelijk in gehakt?
omdat het robotje daar niet op gebouwd was, de uitzending dan uit zo lopen, er eerst weer onderzoek naar gedaan moet worden etc
Citaat:
Wat denken jullie dat er achter zit??
iets wat de egyptenaren als heel heilig beschouwden. Ik hoop aliens, maar daar geloof ik niet in
Citaat:
Waneer breken ze de volgende deur oppen? En weten ze eignelijk of er wel een ruimte achter zit??
weetniet en nee.
Oud 17-09-2002, 23:44
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
moison100 schreef:
(misschien is er al een toppick over maar ik kon hem neit vinden)

Ze gingen gisteravond toch met een robotje door z'n gangejte van 1 van de piramides bij Cairo?? Ik hoorde dat ze, na dat ze door de duur waren met koperen handtvaten, nog een duur tegen kwamen. Waarom hebben ze die dan ook niet gelijk in gehakt? Wat denken jullie dat er achter zit?? Waneer breken ze de volgende deur oppen? En weten ze eignelijk of er wel een ruimte achter zit??
't Is geen Indiana Jones. Ze willen graag weten wat ze doen, ofzo.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 07:44
moison100
moison100 is offline
ze willen eerst weten hoe ze dat gangetje verder moeten uitlopen? Die vorige deur hebben ze ook gelijk ingehoekt... leg mij maar uit wat ze willen onderzoeken
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 09:12
independancy wanted
independancy wanted is offline
Citaat:
moison100 schreef:
ze willen eerst weten hoe ze dat gangetje verder moeten uitlopen? Die vorige deur hebben ze ook gelijk ingehoekt... leg mij maar uit wat ze willen onderzoeken
Da's niet waar, ik geloof er al vanaf 1994 filmbeelden bestaan van die eerste deur met de handvaten. Het heeft jaren gekost van onderzoek en tests voordat ze zulke directe actie ondernamen. Daarbij hebben ze de deur niet "ingehoekt" maar ze hebben geprobeerd zonder al te veel schade aan te richten toch te kijken wat er achter de deur zat.
Oud 18-09-2002, 11:35
Not for Sale
Not for Sale is offline
Independency heeft gelijk, men heeft daar jarenover gedaan om een robot te maken die een gat in de deur zou boren en door het 20 cm brede gangetje zou kruipen. De volkskrant van vandaag zegt dat het nog een jaar zal duren voor ze de volgende deur kunnen openen.
Oud 18-09-2002, 12:49
moison100
moison100 is offline
ja thanks hadt het net gelezen op werk
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 14:06
Esje
Esje is offline
Ik ben wel benieuwd wat erachter zal zitten

Al hadden ze wél de middelen, dan nog kan ik me wel voorstellen dat ze die tweede deur niet hebben geprobeerd te openen.
Oud 18-09-2002, 15:19
REIE
REIE is offline
Citaat:
moison100 schreef:
[Bleg mij maar uit wat ze willen onderzoeken [/B]
...het onbekende achter die deur natuurlijk...

Tja, ze kunnen maar beter voorzichtig zijn om de staat van de pyramide te behouden. Hoewel, het lijkt mij wel geinig als ze dat ding steen voor steen afbraken tot ze bij die gang kwamen, dan kunnen ze gelijk die verzakkingen herstellen. Dat ding heeft na die duizenden jaren wel een onderhoudsbeurtje nodig.

REIE
Oud 18-09-2002, 17:43
De Dikke Jongen
De Dikke Jongen is offline
Ik vind dat de vraag om 'maar even uit te leggen wat ze willen weten' een enorm zwaktebod is. Zeker wanneer je kijkt naar de enorme waarde die van fundamenteel onderzoek uitgaat. Waarom moet alles meteen practisch toepasbaar zijn? Dit is pure wetenschap. Echt onderzoek. Waardevol onderzoek.
Oud 18-09-2002, 19:36
Joostje
Joostje is offline
op radio was een egyptoloog die zei dat het een doodgewone steen was van de onderlaag ( de laag stenen die dus binnen de buitenste laag stenen zit. niks geen tweede deur dus.
Oud 18-09-2002, 21:02
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Joostje schreef:
op radio was een egyptoloog die zei dat het een doodgewone steen was van de onderlaag ( de laag stenen die dus binnen de buitenste laag stenen zit. niks geen tweede deur dus.
Dat zullen ze vast nog wel onderzoeken, net als die andere schachten.
Ik denk dat er nog wel andere verborgen kamers zullen zijn. Ze weten nog zo weinig van de piramides.
Oud 19-09-2002, 08:18
zomer_oud
zomer_oud is offline
Jep, we zullen het volgend jaar wel teweten komen. Hopelijk doen ze dan wel wat minder reclame...
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 10:36
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef:
Ja, daar dacht ik ook al aan. Als je de piramide in dwarsdoorsnede ziet, komt het eerste muurtje wel erg dicht bij de rand.

Misschien dat rechts of links echter nog een deur zit, maar zover ik begrepen was zou deze "deur" recht ten opzichte van het kleine deurtje staan.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 15:14
independancy wanted
independancy wanted is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Ja, daar dacht ik ook al aan. Als je de piramide in dwarsdoorsnede ziet, komt het eerste muurtje wel erg dicht bij de rand.

Misschien dat rechts of links echter nog een deur zit, maar zover ik begrepen was zou deze "deur" recht ten opzichte van het kleine deurtje staan.
klopt ja
Reageren

Regels voor berichten