Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-09-2002, 13:53
Verwijderd
Dit heb ik waarschijnlijk, nu lees ik net dat er vier verschillende soorten ontstekingen zijn:
  • Bacteriële bindvliesontsteking: herkenbaar door een etterige afscheiding uit het oog, veroorzaakt door een virus of bacterie;
  • Virale bindvliesontsteking: herkenbaar door een waterige afscheiding uit het oog;
  • Chemische bindvliesontsteking: deze is veroorzaakt door de inwerking van chemische verbindingen op het bindvlies;
  • Allergische bindvliesontsteking: deze komt bijvoorbeeld voor bij hooikoorts.

Volgens mij heb ik een virale ontsteking, omdat mijn linkeroog erg veel traant. Maar wordt dat er ook mee bedoeld?
Weet iemand toevallig hoe ik dit sneller kan laten genezen, mijn contactlenzen kan ik niet indoen namelijk en mijn bril is qua sterkte allang niet meer goed

Oh ja en om het onderwerp wat algemener te maken, wie heeft hier nog meer informatie over?
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 14:53
Severus
Severus is offline
Ik heb het ook gehad, zo'n virale infectie. Van het ene op het andere moment krijg je opeens last van je oog en gaat het heel erg tranen, waardoor je soms ook niet goed kan kijken of zelfs je oog open kan doen. Meestal is dat na een dagje (of een nachtje slapen) al weer over, in ieder geval binnen 3 dagen.

Maak je dus maar geen zorgen.

Ripper
Oud 13-09-2002, 16:25
Verwijderd
Citaat:
Ripper schreef:
Ik heb het ook gehad, zo'n virale infectie. Van het ene op het andere moment krijg je opeens last van je oog en gaat het heel erg tranen, waardoor je soms ook niet goed kan kijken of zelfs je oog open kan doen. Meestal is dat na een dagje (of een nachtje slapen) al weer over, in ieder geval binnen 3 dagen.

Maak je dus maar geen zorgen.

Ripper
Aah mooi, thnx
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 16:58
michieldewit
michieldewit is offline
Ik draag zelf ook contactlenzen en heb al tot twee keer toe een oogontsteking gehad. Ben daarvoor bij de opticien langsgeweest en die verwees me toch door naar de huisarts. Van de huisarts heb ik toen ooggel (dikke oogdruppers) gehad. Dat hielp wel.

Het is echt belangrijk dat je het even na laat kijken door je opticien, want niet alle oogontstekingen gaan vanzelf over. Als je er niets aan doet kun je oogbeschadigingen oplopen!
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 17:59
Verwijderd
idd, ik zou nog een paar daagjes wachten, als t dan nog nie over is, ff langs dokter gaan, dan krijg je er druppels ofzow voor...

ik heb zelf een aantal x ontstekingen gehad, oa door lenzen, ook beschadiging, dat gebeurd sneller dan je denkt..
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 20:29
Verwijderd
Ik ben bij een opticien geweest (niet die van mijzelf maargoed), hij vertelde me dat ik twee dagen geen lenzen mocht dragen. Als het dan nog rood is moet ik naar de huisarts...
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 21:01
michieldewit
michieldewit is offline
Je oog is rood? Dat kan natuurlijk ook. Heb ik ook weleens last van. Paar dagen geen lenzen dragen helpt dan meestal voldoende. Meestal gewoon een geïrriteerd oog.

Het gevaarlijke van oogontstekingen is echter dat je ze meestal NIET kan zien. Je oog ziet er gewoon normaal uit. Maar bij het uitdoen van je lenzen voelen ze dan ineens heel branderig aan. Als je je lenzen dan weer indoet voelt alles weer normaal. Heel bedrieglijk. Je bent dan natuurlijk geneigd je lenzen maar wat langer te dragen (minder irritatie), terwijl de ontsteking daar juist erger van wordt...
Met citaat reageren
Oud 14-09-2002, 12:41
Verwijderd
Citaat:
michieldewit schreef:
Je oog is rood? Dat kan natuurlijk ook. Heb ik ook weleens last van. Paar dagen geen lenzen dragen helpt dan meestal voldoende. Meestal gewoon een geïrriteerd oog.

Het gevaarlijke van oogontstekingen is echter dat je ze meestal NIET kan zien. Je oog ziet er gewoon normaal uit. Maar bij het uitdoen van je lenzen voelen ze dan ineens heel branderig aan. Als je je lenzen dan weer indoet voelt alles weer normaal. Heel bedrieglijk. Je bent dan natuurlijk geneigd je lenzen maar wat langer te dragen (minder irritatie), terwijl de ontsteking daar juist erger van wordt...
hmm owjah?
mijn ogen doen altijd pijn als ik men lenzen uitdoe, en normaal als ik ze inheb....tenminste..de laatste tijd doet 1 lens ook steeds zeer..missch heb ik dan wel onsteking ossow
nahja heb volgende week afspraak met opticien...
Met citaat reageren
Oud 14-09-2002, 12:51
maaike0
maaike0 is offline
vriendin van mij heeft nu een ontsteking die mar 1 of 2 x per jaar voorkomt, ziet er onwijs eng uit, de hele oog is bol, pupil en iris is 1 witt vlek geworden en het witte om je oog is knalrood...echgt eng! ze heeft het al een week, heeft 6 verschillende soorten medicijnen en nu blijkt dat ze er nog twee andere bacterien bij heeft, nu duurt het nog langer....en ze blijft er b;lijvend een wazig vliesje over de oog van houden....

ik kan je voor de rest niet helpen!

sorry!
Oud 14-09-2002, 18:35
M@rco
M@rco is offline
Idd gewoon naar je huisarts gaan, dan krijg je er iets voor en is het binnen een paar dagen weg. Ik zou er iig niet mee blijven lopen, waarom onnodig risico nemen?
Oud 15-09-2002, 12:54
feline
feline is offline
Je kan je oog zelf ontsmetten met afgekoeld gekookt water. (Met een watje deppen, het zorgt in ieder geval dat het dat jeuken/irritatie wat vermindert.) En er bestaan speciale ontsmettingsdruppeltjes/oogbadjes voor.
Oud 15-09-2002, 20:57
alpha
alpha is offline
ga gewoon naar de dokter, daar krijg je een zalfje ofzo en is het snel weer over.

Ik hoor mensen denken: 'een zalfje'??? He??? In je oog???
Ja mensen, een zalfje in je oog.

Ik heb het ook gehad, ik weet niet waardoor en welke ik had. (ik had toen nog wel lenzen, door het gedoe wat ik altijd had (had altijd wel wat, mijn ogen stootten ze af) ben ik er maar mee gestopt) Ik had namelijk het soort dat je geen licht kan verdragen en eigenlijk alleen maar in bed kan liggen slapen.
Iedereen bij mij in de klas dacht dat ik constant zat te huilen (en we hadden toen ook nog een proefwerk teruggekregen waar ik een onvoldoende voor had)
Maar goed, ik kreeg toen een zalfje en toen was het snel weer over. Oja, ik heb ook nog druppels gehad geloof ik, ach ik weet het ook niet meer.

Laatst gewijzigd op 15-09-2002 om 21:00.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2002, 21:06
Verwijderd
Ben gisteren bij mijn eigen opticien geweest: bacterieel. Ik heb echter geen last, het is alleen rood. Ik moest wel naar de huisarts van hem, dus ik ga morgen maar ff naar het inloopspreekuur om een zalfje te halen.

Mijn lenzen moet ik ook weg gooien, bacterie blijft daar inzitten. Nu kan ik dus ook een week geen lenzen in...

Maarja ik heb liever een gezond oog

Bedankt voor de reacties
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 15:36
Verwijderd
Ik heb een beetje ontstoken ogen, mag een week men lenzen niej in en dan gaan ze kijken of t weg is....

k heb echt vaak gekut met lenzen...maarjah
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten