![]() |
|
Ik draag zelf ook contactlenzen en heb al tot twee keer toe een oogontsteking gehad. Ben daarvoor bij de opticien langsgeweest en die verwees me toch door naar de huisarts. Van de huisarts heb ik toen ooggel (dikke oogdruppers) gehad. Dat hielp wel.
Het is echt belangrijk dat je het even na laat kijken door je opticien, want niet alle oogontstekingen gaan vanzelf over. Als je er niets aan doet kun je oogbeschadigingen oplopen! |
![]() |
|
Je oog is rood? Dat kan natuurlijk ook. Heb ik ook weleens last van. Paar dagen geen lenzen dragen helpt dan meestal voldoende. Meestal gewoon een geïrriteerd oog.
Het gevaarlijke van oogontstekingen is echter dat je ze meestal NIET kan zien. Je oog ziet er gewoon normaal uit. Maar bij het uitdoen van je lenzen voelen ze dan ineens heel branderig aan. Als je je lenzen dan weer indoet voelt alles weer normaal. Heel bedrieglijk. Je bent dan natuurlijk geneigd je lenzen maar wat langer te dragen (minder irritatie), terwijl de ontsteking daar juist erger van wordt... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
mijn ogen doen altijd pijn als ik men lenzen uitdoe, en normaal als ik ze inheb....tenminste..de laatste tijd doet 1 lens ook steeds zeer..missch heb ik dan wel onsteking ossow ![]() ![]() nahja heb volgende week afspraak met opticien... |
![]() |
|
![]() |
vriendin van mij heeft nu een ontsteking die mar 1 of 2 x per jaar voorkomt, ziet er onwijs eng uit, de hele oog is bol, pupil en iris is 1 witt vlek geworden en het witte om je oog is knalrood...echgt eng! ze heeft het al een week, heeft 6 verschillende soorten medicijnen en nu blijkt dat ze er nog twee andere bacterien bij heeft, nu duurt het nog langer....en ze blijft er b;lijvend een wazig vliesje over de oog van houden....
ik kan je voor de rest niet helpen! sorry!
|
Idd gewoon naar je huisarts gaan, dan krijg je er iets voor en is het binnen een paar dagen weg. Ik zou er iig niet mee blijven lopen, waarom onnodig risico nemen?
|
ga gewoon naar de dokter, daar krijg je een zalfje ofzo en is het snel weer over.
Ik hoor mensen denken: 'een zalfje'??? He??? In je oog??? Ja mensen, een zalfje in je oog. Ik heb het ook gehad, ik weet niet waardoor en welke ik had. (ik had toen nog wel lenzen, door het gedoe wat ik altijd had (had altijd wel wat, mijn ogen stootten ze af) ben ik er maar mee gestopt) Ik had namelijk het soort dat je geen licht kan verdragen en eigenlijk alleen maar in bed kan liggen slapen. Iedereen bij mij in de klas dacht dat ik constant zat te huilen (en we hadden toen ook nog een proefwerk teruggekregen waar ik een onvoldoende voor had) Maar goed, ik kreeg toen een zalfje en toen was het snel weer over. Oja, ik heb ook nog druppels gehad geloof ik, ach ik weet het ook niet meer.
Laatst gewijzigd op 15-09-2002 om 21:00. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ben gisteren bij mijn eigen opticien geweest: bacterieel. Ik heb echter geen last, het is alleen rood. Ik moest wel naar de huisarts van hem, dus ik ga morgen maar ff naar het inloopspreekuur om een zalfje te halen.
Mijn lenzen moet ik ook weg gooien, bacterie blijft daar inzitten. Nu kan ik dus ook een week geen lenzen in... Maarja ik heb liever een gezond oog ![]() Bedankt voor de reacties ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Feitjes/weetjes/wist je datjes over jezelf #3 Missy | 297 | 11-05-2010 00:06 | |
Lichaam & Gezondheid |
Ontstoken ogen. Verwijderd | 7 | 05-11-2006 09:37 | |
Lichaam & Gezondheid |
Scheel worden Zwoek | 12 | 20-10-2005 21:23 | |
Lichaam & Gezondheid |
ogen en stoelgang pietjehhhhh | 4 | 28-05-2005 17:49 | |
Flora & Fauna |
Cavia met ontstoken oogje Stefanie | 6 | 20-08-2004 21:02 | |
Lichaam & Gezondheid |
m'n oog is raar Daantje_0705 | 29 | 29-03-2003 19:24 |