Advertentie | |
|
![]() |
|
Raar onderwerp, ik begrijp niet goed waar je heen wil. Is het niet logisch dat we graag luisteren en vertellen omdat we dingen willen leren en uit nieuwsgierigheid, dat is communicatie.
Wel kan ik je zeggen dat luisteren vaak veel moeilijker is voor sommigen dan zelf aan het woord te zijn.
|
![]() |
Gaat het, ook bij verhalen van groep B (de held en de draak), altijd alleen maar om nieuwsgierigheid en hetgene dat we kunnen leren van de verhalen?
Wat is dan het nut van fantasie? Fantasie is ook verhalen, maar nieuwsgierigheid en het leren zijn daar een stuk minder.
Laatst gewijzigd op 21-09-2002 om 14:44. |
![]() |
|
Bij A proberen we inderdaad te leren van anderen. Misschien dat we dit onbewust doen om te overleven.
B speelt volgens mij in op ons gevoel wat hij hebben dat wij meer zijn dan normale mensen en meer kunnen dan we in werkelijkheid kunnen. Wij willen ons allemaal identificeren met de drakenridder en de jonkvrouw redden. Dat denk ik althans. (En niet dat ik niet van fantasy houdt, integendeel, ik ben een fan van fantasyverhalen)
|
![]() |
ik hoorde vanmorgen een teringherrie; toen ik m'n gordijn opzij schoof zag ik echt ontzettend laag heel dichtbij een grijsgroen vliegtuig voorbij komen; ik dacht even "godverdomme ze gaan rotterdam plat gooien" en ik zat opeens in world war 3. tv aangezet; geen nieuwsuitzendingen onderbroken; op internet kon ik zo snel niets vinden, en ook de radio repte er met geen woord over. Een uur later kwam m'n moeder thuis die wist dat er een of andere herdenking was vandaag. Gelukkig dat het niet echt was; maar het was toch wel een toffe ervaring.
Ik denk dat verhalen een middel zijn om dingen te ervaren die je normaal niet zo snel gebeuren; een soort surrogaat maar beter dan niks ![]() |
![]() |
|
![]() |
ik denk dat mensen er achter zijn gekomen dat spannende of enge of zielige enz. verhalen emoties bij ons oproepen. als we dan een verhaal bedenken of horen kunnen we onze emoties beinvloeden en ik denk dat mensen dat leuk vinden ofzo
(ik had et over draak held verhaal)
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Spoiler: zeer lang verhaal Scarlet Spider | 21 | 21-09-2012 11:27 | |
Verhalen & Gedichten |
Ik ben Plato, de opper a-seksuele mens (verhaal) Verwijderd | 226 | 27-11-2005 11:00 | |
Verhalen & Gedichten |
Lief Charlottetje | 93 | 03-04-2004 16:28 | |
Verhalen & Gedichten |
Mijn verhaal: Afscheid tiram | 71 | 20-12-2003 13:30 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Doping juutje_17 | 8 | 06-04-2001 13:37 |