Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-08-2001, 10:48
TheEagle
TheEagle is offline
...mag dan de prijs omlaag?
Aangezien de DVD doosjes minder ruimte innemen in de schappen en goedkoper te maken zijn, mag dan de prijs van CD-roms omlaag?

Ik vind in ieder geval van wel, het maken van 'dozen' voor games zal ook wel geld kosten en aangezien games nog steeds wel duur zijn is elke gulden die't spel goedkoper maken het wel waard.
Oud 29-08-2001, 13:24
Preaper
Preaper is offline
Heb je net een fles Fanta op ofzo ?
Oud 29-08-2001, 13:49
Flying to Multisport
Flying to Multisport is offline
Sorry, maar voor die paar guldens zeg, gaat toch om het spel, niet om het doosje.....
Oud 29-08-2001, 14:52
Stff
Stff is offline
en plastic is duurder dan karton, dus weinig kans
Oud 29-08-2001, 15:14
Frank
Frank is offline
Lol.. Zou mij niet uitmaken waarin ik het koop, al ligt de cd niet egt handig in die dvd-plastic shit.. Ik heb liever een doos & hoessie voor me cd
Oud 29-08-2001, 16:28
XCalibur
XCalibur is offline
Nee man... Ik vind die DvD-doosjes wel goed...

Greetz XC
Oud 29-08-2001, 16:58
p-chez
p-chez is offline
Jah man, ik vind die dvd doosjes ook veel beter, beter iig dan die gewone CD doosjes, die na een keer (zachtjes) op de grond vallen in splinters uit elkaar knallen.... en die dozen niet te vergeten.. die shitty dingen zijn mad groot, en je gooit ze ook niet zomaar weg, dus moet je die ergens opbergen... dus.. ook.. bergen of ruimte dat die dingen innemen....
Oud 29-08-2001, 17:40
Francorchamps
Francorchamps is offline
Tuurlijk mag de prijs dan omlaag, zo'n dvd doosje kost veel minder dan een mooie doos met (fullcolor) handleiding...
probleem is dat de fabrikanten dat niet doen
De uitvinding van het dvd doosje komt hun alleen maar goed uit: lagere productiekosten en toch evenveel blijven vangen..
Je betaalt nu evenveel voor zo'n lullig dvd doosje als voor zo'n mooie kartonnen doos, daarom ben ik zeker niet blij met die dvd doosjes

[Dit bericht is aangepast door Francorchamps (29-08-2001).]
Met citaat reageren
Oud 29-08-2001, 22:39
TheEagle
TheEagle is offline
Citaat:
Flying to Multisport schreef:
Sorry, maar voor die paar guldens zeg, gaat toch om het spel, niet om het doosje.....

Dus jij vindt het niet erg als prijzen van games (een beetje) zouden kunnen dalen.?Betekent dat dat jij al je spellen braaf in je winkel koopt?
Oud 30-08-2001, 03:21
Kirk22
Kirk22 is offline
DVD-doosjes zijn relax. (DVD-doosjes...waarom het ook zo heten mag, yoghurt zit toch ook niet in een melkpak?)
Oud 30-08-2001, 08:31
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
DVD-doosjes zijn zwaar kl*te!!!

Bij bijvoorbeeld Emperor zitten in totaal 4 CD-roms in 1 DVD-doosje (1 op de plek waar een dvd normaal zit, de rest ergens in een paar papieren hoesjes bij ekaar gepropt).
Resultaat: je moet aan 3 'normale' hoesjes zien te komen.... (1 cd is een installatiecd, die heb je niet vaak nodig)

Daarbij vind ik dat die DVD-doosjes veel te groot en onhandig zijn omregelmatig CD's in te stoppen/uit te halen....

[Dit bericht is aangepast door Manus J. van Alles (30-08-2001).]
Oud 30-08-2001, 22:39
Kirk22
Kirk22 is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef:
DVD-doosjes zijn zwaar kl*te!!!

Bij bijvoorbeeld Emperor zitten in totaal 4 CD-roms in 1 DVD-doosje (1 op de plek waar een dvd normaal zit, de rest ergens in een paar papieren hoesjes bij ekaar gepropt).
Resultaat: je moet aan 3 'normale' hoesjes zien te komen.... (1 cd is een installatiecd, die heb je niet vaak nodig)

Daarbij vind ik dat die DVD-doosjes veel te groot en onhandig zijn omregelmatig CD's in te stoppen/uit te halen....

[Dit bericht is aangepast door Manus J. van Alles (30-08-2001).]
True
Maar wat is dan je argument om DVD-doosjes erg te vinden? Het alternatief is toch net zo irritant?

Oud 31-08-2001, 21:09
jge
jge is offline
ik ben absoluut voor de dvd hoesjes, die dingen zijn veel makkelijker, past grotere titel op, boekje zit er makkelijk bij enz enz, geef mij maar alle games in die hoesjes..
Oud 31-08-2001, 22:10
Frank
Frank is offline
Citaat:
TheEagle schreef:
Dus jij vindt het niet erg als prijzen van games (een beetje) zouden kunnen dalen.?Betekent dat dat jij al je spellen braaf in je winkel koopt?
Door zulke gasten gaan de spellen voor de pc naar de tering.. en ze vinden zichzelf nog stoer ook
Oud 01-09-2001, 10:09
TheEagle
TheEagle is offline
Citaat:
Frank schreef:
Door zulke gasten gaan de spellen voor de pc naar de tering.. en ze vinden zichzelf nog stoer ook

Dat bedoel ik niet met m'n post. Ik bedoel met m'n post dat meeste mensen spellen illegaal kopen omdat de prijzen zo hoog zijn. Aangezien het fabriceren van DVD doosjes goedkoper is zouden fabrikanten de prijzen omlaag kunnen halen en zouden meer mensen overwegen dat spel te kopen .
Oud 01-09-2001, 21:33
Frank
Frank is offline
Citaat:
TheEagle schreef:
Dat bedoel ik niet met m'n post. Ik bedoel met m'n post dat meeste mensen spellen illegaal kopen omdat de prijzen zo hoog zijn. Aangezien het fabriceren van DVD doosjes goedkoper is zouden fabrikanten de prijzen omlaag kunnen halen en zouden meer mensen overwegen dat spel te kopen .
Misverstand, excuses
Oud 01-09-2001, 21:48
Koen
Koen is offline
Citaat:
Aangezien de DVD doosjes minder ruimte innemen in de schappen
Dat is werkelijk het meest waardeloze argument wat ik ooit gehoord heb..

[Dit bericht is aangepast door Koen (01-09-2001).]
Met citaat reageren
Oud 01-09-2001, 21:54
D@mien
D@mien is offline
vind ik wel relaxed, maar et is idd ZEER irritant als je meer dan 2 cd heb...bij RA@ gaat et nog, maar bij Tiberian Sun+firestorm heb je 4 CDs en 3 daarvan zitten er ineen plastic hoesje in et doosie gepropt....en ze passen nieteens goed! Als je nou es hoessies maken voor meerdere cds, dan vintiket prima...
Oud 01-09-2001, 22:00
Zig
Zig is offline
hmmz waar word dit allemaal op gebaseerd?
ik heb hier al 2 games liggen met zowel doos als DVD hoesje...

De prijs van een DVD hoesje vergeleken met een jewelcase is volgens mij niet veel duurder (als 't al duurder is)

en de spelletjes zijn toch al goedkoper?
de meeste liggen in de winkel voor fl.99.13
Oud 02-09-2001, 23:01
Kirk22
Kirk22 is offline
Citaat:
Koen schreef:
Dat is werkelijk het meest waardeloze argument wat ik ooit gehoord heb..

[Dit bericht is aangepast door Koen (01-09-2001).]
Je wilt niet weten wat die ruimte kost, zo stom is doie opmerking niet, dat jij het niet snapt...
Oud 02-09-2001, 23:13
monkey
monkey is offline
ik heb geen last van die doosjes want ik heb toch al mijn spellen gekopieerd
Reageren

Regels voor berichten