Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-09-2002, 11:21
trance-king
trance-king is offline
Diverse bronnen beweren dat motorrijder Valentino Rossi zou denken aan een overstap naar de F1. De Italiaanse wereldkampioen zou al bijna zeker een test voor het BAR team mogen doen later dit jaar.

Rossi domineerde dit seizoen op Schumacher-achtige wijze het WK voor motoren en zou nu op weg zijn naar de F1. Dat is althans wat enkele insiders beweren. Zij baseren zich vooral op het feit dat de 23-jarige Italiaan later dit jaar eens zou mogen testen voor het British American Racing team.

Dat hoeft niemand te verbazen. Rossi heeft namelijk heel goede banden met Honda (de motor waarmee hij racet) en de Japanse motorenbouwer is nog steeds met twee teams (Jordan en BAR) in de F1 vertegenwoordigd. Op vraag van Honda zou het dan ook heel goed mogelijk zijn om Rossi even de BAR te laten testen.

Mocht Rossi na die test de overstap naar de F1 wagen dan kan hij de eerste rijder sinds John Surtees worden die zowel op twee als op vier wielen kampioen werd.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-09-2002, 12:09
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Bron? Link?
Oud 25-09-2002, 14:55
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Bron: o.a. WWW.VERSTAPPEN.COM

Ik verwacht dat dit alleen maar een publieksstunt is.
Trouwens dat Surtees die overstap aankon wil nog niet zeggen dat t tegenwoordig nog mogelijk is om deze stap te maken, Surtees racete in de jaren '60+.
Ik denk trouwens dat Rossi er meer op uit is om records te gaan breken binnen de Motorsport, en zo'n test doet hij er voor Honda gewoon tussendoor voor extra geld en ook voor de lol natuurlijk. (als die test tenminste doorgaat )
Oud 26-09-2002, 19:37
The Senna Fan
The Senna Fan is offline

Ik vind het het te gek voor woorden!!!!

Een moto GP coureur is niet meteen goed in F1 ofzo...
Oud 26-09-2002, 20:19
trance-king
trance-king is offline
Citaat:
The Senna Fan schreef:

Ik vind het het te gek voor woorden!!!!

Een moto GP coureur is niet meteen goed in F1 ofzo...
Maar Rossi is wel goed in rally rijden. Dus wie weet. Het idee is gewoon al leuk. Het is alleen maar een test. En wie weet wat eruit komt....
Met citaat reageren
Oud 26-09-2002, 20:20
Verwijderd
Was ene Nakano niet ooit ook eens overgestapt van F1 naar Motorsport???
Niet dat ik die sporten echt volg hoor, maar ik dacht dat een paar jaar geleden Nakano F1 reed en nu op een motor rijdt.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2002, 21:28
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
Was ene Nakano niet ooit ook eens overgestapt van F1 naar Motorsport???
Niet dat ik die sporten echt volg hoor, maar ik dacht dat een paar jaar geleden Nakano F1 reed en nu op een motor rijdt.
Weet je wel hoeveel Japanners er Nakano heten?

Die Nakano die een paar jaar geleden bij (ik geloof Minardi) reed rijdt nu in Amerika. IRL ofzo...
Oud 27-09-2002, 00:19
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef:
Weet je wel hoeveel Japanners er Nakano heten?

Die Nakano die een paar jaar geleden bij (ik geloof Minardi) reed rijdt nu in Amerika. IRL ofzo...
CART zelfs, meende ik.

't Verschil tussen de voornamen (Shinji vs. motorrijder Shinya) is ook nog es opvallend klein. En qua uiterlijk zal het voor ons ook wel een pot nat zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 21:04
agnostic-bart
agnostic-bart is offline
ik vind het ook erg raar om te geloven het zou een verlies zijn voor de sport als rossi zou weg gaan maar inderdaad een goede motorrijder hoeft nog niet goed te kunnen auto rijden aron slight en kevin schwantz hebben het ook geprobeerd niet echt met veel succes
Reageren

Regels voor berichten