Advertentie | |
|
![]() |
|
We blijven Nederlanders en als we ergens graag over zeiken, dan is het wel geld......
Zodra we weer iets moeten inleveren aan centen gaat het ook gelijk fout.... Scholen presteren opeens slechten. Nederland is crimineler en de wachtlijsten zijn opeens veel te lang.....
||
![]() |
Citaat:
2. Er is TE veel criminaliteit 3. De wachtlijsten ZIJN veel te lang |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
"volgens de ramingen van het Centraal Planbureau (CPB), "
"Als de ramingen van het CPB kloppen" "Als de prognose van het CPB juist is, komen we er genadig van af. " Het CPB zit er eigenlijk nogal vaak naast. En verder doet het CPB alsof ze de scheidsrechter is van de financiële paragraaf van de programma's van de partijen. Maar goed, dat even terzijde. Als je nu niet oppast, kijk je de hele kabinetsperiode aan tegen een financieringstekort. Bovendien hebben VVD, D66, PvdA en CDA als eerste belofte tijdens hun campagne gezegd zich te zullen houden aan het aflossen van de staatsschuld in 25 jaar. En ook Pim gaf aan niet meer te willen uitgeven dan er binnenkomt, en was groot voorstander van de zalmnorm. Volgens mij is er om een begrotingsoverschot van 1% te halen - wat nodig is om de staatsschuld af te lossen in 25 jaar - een miljard of vier nodig. Ik ben erVOOR om hier, zeker in het eerste jaar of de eerste 2 jaar van dit kabinet, ons best voor te doen. Om Pim nog maar 's aan te halen: "Extra geld lost in zieke organisaties overigens weinig op. Met behulp van een voorspoedige wereldeconomie is dat geprobeerd, maar het heeft bar weinig resultaat gehad op het gebied van criminaliteitsbestrijding, gezondheidszorg of onderwijs. Nu een financieringstekort dreigt, is het kiezersbedrog te zeggen dat de PvdA extra geld wil uittrekken. Zeg dan eerlijk dat je de Zalmnorm overboord gooit en onze staatsschuld doorschuift naar de volgende generatie." En Zalm: "Als je nu extra geld gaat uitgeven, dan is het eigenlijk alsof je een feestje viert op de titanic, terwijl je eigenlijk het roer zou moeten omgooien". Al is lijkt de situatie toch wat rooskleuriger te zijn, better safe then sorry, zou ik zeggen. Door de wereldwijde groeivertraging moet je als kabinet juist zuinig zijn. Als het overdreven naar buiten is gekomen, probeer dan alsnog aan de mensen duidelijk te maken dat het economisch gezien allemaal best nog mee kan vallen. Maar verander je beleid niet. Als een positievere instelling bij de burger belastingmeevallers oplevert, dan kun je dat geld alsnog uitgeven. Maak duidelijk dat je geld pas uitgeeft wanneer je het hebt of heel zeker bent dat je het krijgt. EN als je door saneringen en overige reorganisaties in de publieke sector en in het openbaar bestuur (in de eerste jaren) ook zeker weet waar het geld heen gaat en een goed systeem op poten hebt om deze uitgaven ook te controleren op effectiviteit. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||||||
Citaat:
Het reorganiseren van bepaalde sectoren zou parallel moeten lopen aan duurzame investeringen. Alle kranen dicht voert alleen de stress binnen een organisatie verder op, wat mindere productiviteit en veel verzuim tot gevolg heeft. Pim zou eens een goed boek over stress bij de diverse morfologieparadigma's moeten lezen. Citaat:
Bovendien: hoe erg is geld lenen? Als je er meer rendement uithaalt dan de rente, is het zelfs aan te raden om te lenen. Vrijwel alle bedrijven lenen geld, met als doel om daar weer meer geld uit te maken. En hoeveel mensen hebben geen geld geleend voor hun huis en/of auto? Is dat af te keuren? Neen. Citaat:
Dhr. Zalm heeft gelijk dat het roer moet worden omgegooid, maar dan wel de andere kant op als dat hij wil. Citaat:
Citaat:
Ik zal alleen niet op ze stemmen, omdat ik een andere visie over anticyclischebudgetering heb.
|
![]() |
Het spreekt natuurlijk voor zich dat de Nederlandse staatsschuld een zware last op de begroting is en het voor de toekomst prettig zou zijn om deze schuld niet meer te hoeven dragen.
Maar je moet ook verder kijken dan de Zalmnorm. Wat hebben we er aan als in 2025-2030 de staatsschuld is opgelost en ons land geen enkele vorm van collectieve voorzieningen meer heeft, doordat alles is wegbezuinigd? Zo als het huidige kabinet met deze voorzieningen omgaat hebben we over een aantal jaren alleen nog maar private zorg, privaat onderwijs, privaat OV (alleen op rendabele drukke lijnen in de steden met tarieven die niet meer normaal te betalen zijn). We creëren weer een grote tweedeling in de maatschappij, een klein deel zal deze dure private zaken wel kunnen betalen en een ander groot deel niet. Kortom, we gaan weer terug naar de nachtwakersstaat waar de overheid zich bijna niet met de welstand van het volk bemoeit. En dat zal toch niet de bedoeling zijn? Ik pleit voor een reële afbetaling van de staatsschuld, alleen afbetalen als je het hebt en niet gaan korten op andere belangrijke zaken. Anders kunnen we over 25 jaar weer een nieuwe staatsschuld gaan opbouwen om weer collectieve voorzieningen op te bouwen en dat zal nog veel duurder worden. |
![]() |
|
JA
het ga zo slecht waarom: voor het eerst in mijn leven sta ik blaco, nul, noppes, nada. Begonnen pinautomaten heftig te piepen als ik geld wilde opnemen.... en waarom: geen baantjes te vinden voor student, minimumloon, alles veel duurder etc ![]()
||
Citaat:
Beetje persoonlijke situaties projecteren op het geheel. Intellectuele fraude... Dat alles veel duurder is, is onzin. Het is hooguit marginaal duurder. En als de salarissen stijgen, blijft de koopkracht gelijk (of stijgt ook).
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Ik misbruik het forum even als persoonlijke Klaagmuur Verwijderd | 8 | 21-06-2012 17:20 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school? Jabotinsky | 84 | 02-11-2004 01:12 | |
Algemene schoolzaken |
niet meegymmen miss sunshine1986 | 201 | 15-09-2003 12:34 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Patriots terugtrekken uit Turkije? Insane Juggalo | 169 | 28-03-2003 18:40 | |
ARTistiek |
T begin hebbik hier wel es neergezet Eend | 48 | 18-05-2002 18:12 | |
Psychologie |
met mij gaat het ook slecht dolores_temp | 5 | 01-02-2002 02:03 |