Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Hier staat wel een interessante uitleg over de film (SPOILERS): http://www.mrcranky.com/movies/blade2/72.html
||
![]() |
Citaat:
http://us.imdb.com/Title?0246578
|
![]() |
Ik heb hem gisteren gezien, erg goed! Einde wekte kippenvel op tjeez...
**SPOILER** Ik las net dat iemand het had over een andere dimensie, en niet tijdreizen. Maar als je een beetje op hebt gelet, ging het toch echt over een cyclus van tijd... Het konijn kwam uit de toekomst, evenals dat stuk vliegtuig... Later werd de toekomst veranderd doordat Donnie het huis níet verliet toen het stuk vliegtuig zijn kamer in viel, daardoor redde hij dus Gretchen. **SPOILER** |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Je hebt wel gelijk, hij gaat dood om Gretchen te redden. |
![]() |
|
MEER SPOILERS!!!!
Niet geheel mee eens Ruub. Tenslotte is de reden waarom zijn moeder en zijn zusje in het vliegtuig zitten gecreeërd in het parallele universum. Waarom jezelf offeren voor een ramp die je zelf gecreeërd hebt in een parallele universum en die rechttrekken in een andere? Dan los je niks op... je leeft tenslotte nog in het andere universum, waar Gretchen gestorven is, Swayze ontmaskerd is en andere zaken onveranderd zijn.
||
![]() |
Citaat:
Het is geen paralel universum joh... Het is de toekomst. Donnie weet die te veranderen door met zijn auto (en de dode Gretchen) terug naar de tijd te rijden, en die nacht dat het vliegtuig ding neer stort thuis te blijven. Daardoor verandert hij de toekomst -> hij gaat dood, ontmoet Gretchen nooit, neemt Gretchen dus ook niet meer op Haloween, Gretchen wordt dus ook niet aangereden door Frank. Timetravel, precies zoals hij min of meer zijn plan heeft uitgelegd aan die leraar op school.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() =vriendin voor de duidelijkheid |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Precies, hij verandert de loop van de toekomst ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als je beetje had opgelet werd er in de film constant gesproken over timetravel... en oh ja, dat is tijdreizen... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Desp heeft het commentaar (op de DVD) van de regisseur ook nog niet gehoord.
Tijdreizen heeft in deze film een hele andere context. Hij zit in een parallel universum, niet in de toekomst. Tijd bestaat niet, dus zul je ook niet kunnen reizen in de tijd. Er word geen 'toekomst' veranderd. Er word een mogelijk verloop van een ander leven in een ander universum 'veranderd'.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Niet met tijd, wel met reizen.
Maar jouw uitspraak roept vragen bij mij op. Waar startte volgens jouw Donnie's reis naar de toekomst? En is het konijn dan in de toekomst of komt hij uit de toekomst naar Donnie om hem het nieuws mee te delen? (volgens de regisseur begint de overstap naar het andere universum als de klok in zijn huis twaalf uur slaat -- lekker cliché) Donnie denkt niet dat hij naar het verleden reist. Hij probeert om te gaan met de veranderingen in zijn lichaam. Dit is meer een film over puberteit en de jaren 80. Het is een tijdsbeeld met metaforen en ideeën van de regisseur.
|
zo droog....
ik wilde een top plaatsen over dat ik de film dus totaaaal niet begrijp enzo, maar na het lezen van al jullie intelligente opmerkingen, ideeën en filosofieën ben ik er denk ik wel uit.... nog een andere discussie over DD: http://www.mrcranky.com/movies/blade2/72.html |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() Ik ben trouwens Dutch_Boy34 in die discussie. ![]() Wat vond je trouwens van Donnie Darko?
|
gemengd.....
normaal gesproken weet ik heel goed te verwoorden wat ik van een film vind. meestal ook nog in Nederlandsch correcte volzinnen ![]() ![]() ![]() verder vond ik alle filosofieën die gepresenteerd worden wel interessant, vond ik het jammer dat Roberta Sparrow aka Grandma Death als schrijfster van het boek niet verder wordt uitgediept, en ben ik heeeeeeel blij dat Maggie Gyllenhaal (aka zusje Elizabeth Darko) ook te zien is in 40 days and 40 nights! ![]() ![]() voor leuke broer-zus foto: http://us.imdb.com/EGallery?source=g...enhaal,+Maggie |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Ok, beetje laat, maar goed, ik heb hem dus ook gezien nu, maar nu zit ik met heel wat vragen. Laat ik het dus maar rustig opbouwen door te beginnen met 1 vraag
![]() Als donnie een portal heeft gevonden en daadwerkelijk terug gegaan is naar 8 oktober 1988, zou hij dan ook niet tegelijkertijd op de golfbaan moeten liggen? Enkel zijn toekomstige versie zou dan dus overlijden door in bed te blijven, maar dan zou de donnie op de golfbaan toch nog wel moeten bestaan? Dat zou ook betekenen dat hij 28 dagen 6 uur 42 minuten en 12 seconden later spontaan van de wereld zou verdwijnen en weer in dezelfde cyclus belanden. De enige manier zou dus zijn door allebei tegelijk in die bed te overlijden. (En waar is de overleden gretchen?) |
![]() |
|
Iedereen volgt zijn "tijdpad" de meeste mensen hebben een korte slang uit zich komen die de ruimte waarnemen, donnie daarintegen kan de ruimte helemaal in hij heeft een oneindige slang uit zich komen. Hierdoor wist hij al van te voren wat er allemaal ging gebeuren op zijn tijdpad. Dit kan enkel als donnie in een trance raakt, uit zich zelf of in slaap, of als hij in trance wordt gebracht door die pschyiater. Doordat donnie zo hoog intelligent is, is hij alleen op de wereld en niemand begrijpt hem. Daardoor verzint hij dat konijn, waarmee hij communiceert. Dit konijn is slechts een medium, een soort kanaal die de data op zijn levenspad zó omzet dat donnie het kan begrijpen. Dit bepaalt alles wat hij doet in de film.
|
![]() |
|
Het mysterieuse is inderdaad intrigerend in deze film. Toch stoorde ik me aan veel elementen in deze film. Donnie die zogenaamd superslim is en dat komt dan naar voren als hij tegen zijn juf ingaat wanneer hij een streep op love-hate moet zetten. Of wanneer hij in de zaal opstaat en via de microfoon de presentator op het podium belachelijk maakt.
Beetje slappe hap allemaal, alsof de regisseur bepaalde kortzichtigheden van Americanen zo simplistisch mogelijk naar voren wil halen..
||
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Donnie heeft een langere pre-determined pad (in een parallele universum) omdat de film om hem draait, de anderen hebben hun weg net zoals Donnie al voorzich uit gestippeld (of 'geslangt') Citaat:
|
Niet mee eens,
Donnie heeft een langere pre-determined pad (in een parallele universum) omdat de film om hem draait, de anderen hebben hun weg net zoals Donnie al voorzich uit gestippeld (of 'geslangt') Waar trek je die conclusie uit? [/B][/QUOTE] Hoe kom je er bij dat zijn tijd tijdspad langer is dan die van de andere mensen om hem heen? Die slang is namelijk niks anders dan het waarnemingszintuig van ieder persoon om zijn tijdslijn te "lezen" Donnie kan als het ware zijn tijdslijn helemaal tot zijn dood zien. Dit kan hij enkel als hij in trance is (wanneer het konijn verschijnt!! lees de rest maar verder in mijn vorige reply) Ik trek die conlusie uit het feit dat donnie zijn toekomst weet, en dus al weet wat er gebeurt, en daarvan zijn acties laat afhangen. (bv door in bed te blijven liggen) |
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als hij in deze 'trance' (parallel universum) is, beschikt hij ook over onmenselijke krachten (de bijl in het beeld). Citaat:
Citaat:
|
Verwijderd
|
[even terzijde]
Stuitte onlangs op de website van Donnie Darko, www.donniedarko.com, en hij is zeker de moeite waard om even te bezoeken..zeer kunstig gemaakte (Flash)site. Overigens van dezelfde webdesigners die de officiele site voor Requiem for a Dream hebben verzorgd -> www.requiemforadream.com ![]() [/even terzijde] |
![]() |
|
Verwijderd
|
Kijk,dit is nu zo vet aan die film. Er is een discussie over mogelijk. Het is uiteindelijk zo dat je zelf moet invullen wat er met hem gebeurd (is??).Maar wanneer je er eenmaal achter bent, heb je echt het gevoel.DUDE!this rocks
![]() ![]() Greetz |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
Donnie Darko - Director's Cut (nieuw) Verwijderd | 31 | 19-11-2004 16:01 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Donnie darko opdracht otkhus | 4 | 16-04-2004 20:40 | |
Psychologie |