![]() |
||
Citaat:
![]() De 5e dag dat ik zachte lenzen had spoelde ik er ook 1 weg. Ik heb nooit echt problemen met mijn zachte lenzen gehad, met harde heb ik geen ervaring, dus ik kan je geen tips geven.. ![]() ![]() |
![]() |
|
BTW, er zijn al redelijk wat onderwerpen betreft lenzen: http://forum.scholieren.com/Forum3/HTML/000458.html http://forum.scholieren.com/Forum3/HTML/000385.html http://forum.scholieren.com/Forum3/HTML/000501.html
(Dit zijn de topics over lenzen die denk ik ter zake doen voor jou..) |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik heb zachte lenzen,voel ik nu bijna nooit meer wat van, maar in het begin zaten die soms ook wat vervelend.
en die testlenzen zijn misschien nog niet helemaal goed, of als het blijft zou je misschien eens moeten vragen om een ander merk . [Dit bericht is aangepast door marianne22 (04-11-2001).] |
![]() |
|
![]() |
Volgens mij ben ik de eerste die reageert met harde lenzen. Inderdaad is dat halve uurtje met testlenzen zwaar kut. Heb ik ook gehad, vond het ook niet echt prettig.
Mijn ervaring is, dat harde lenzen wel wennen. Je voelt ze eigenlijk altijd wel zitten, maar dat went. Op een gegeven moment heb je meestal niet door dat je ze in hebt. Maar als je wat in je oog krijgt, dan is dat, op zijn zachtst gezegd niet fijn (lees: irritant). Maar eerlijk is eerlijk: je raakt er na verloop van tijd echt aan gewend. Je komt er gweoon vanzelf wel achter hoe je er mee om kan/moet gaan. Laat je niet afschrikken door mijn verhaaltje hierboven. Als je nog vragen hebt, mag je ze stellen en ik zal proberen er antwoord op te geven.
|
![]() |
Ik heb bijna een jaar lang harde lenzen gehad en ik had er 2 problemen mee... ten eerste ben ik in dat jaar 2 lenzen verloren (NIET in je ogen wrijven als je midden in een drukke menigte loopt... pleurt je lens eruit dan is het binnen no-time kunststofgruis
![]() het 2e probleem was dat ik ze ALTIJD voelde zitten en regelmatig ook echt irriteerden... ik heb nadat ik voor de 2e keer een lens had verloren maar besloten zachte lenzen te nemen... en dat was echt een verademing ![]() ik voel ze echt vrijwel nooit zitten en ze zijn makkelijker in het gebruik... met de 'opti-free no rub' vloeistof hoef je alleen nog maar je lenzen in en uit te doen en ze eens per maand vervangen...
|
![]() |
Ik heb ook harde lenzen.
Ik voelde ze de eerste 2 weken heel erg zitten, maar daarna helemaal niet meer. Het is dus even doorzetten. Als je er eenmaal aan gewend bent zijn ze echt heel handig! Je hoeft niet net als met zachte lenzen om de zoveel maanden nieuwe te gaan halen. Je vervangt ze eens in de 4 jaar.. (uiteindelijk ook veel goedkoper dus) xxx Taal Ps dat wat je de eerste keer voelde, die fokking grote pijn... dat wordt al heel snel minder, bij elke keer dat je ze indoet. |
![]() |
|
Ik heb ook harde lenzen, al jaren... kan me amper herinneren hoe het in het begin voelde. Ik weet nog wel dat ik ze voor het eerst een half uurtje in mocht en de winkel uit gekickt werd met een 'ga maar es een stukke door de stad lopen en kijken hoe het zit'. Mn ogen waren knalrood, traanden, ik kon alleen maar naar beneden kijken, naar boven deed pijn. Wij over de oudegracht banjeren, en steeds was het maar: 'gaat het, meisje?' Ik zag eruit alsof ik zojuist een vreselijk ongeluk gehad had
![]() Maarja je went eraan. Vooral als je ze slecht verdraagt (zoals ik) en in een grote stad vol smog woont (zoals ik) leer je na een paar maanden hoe je in een paar seconden zomaar ergens op straat je lens eruit kan halen, schoon kan maken en hem zonder je makeup te verknoeien er weer in krijgt. ![]() Goed schoonmaken iig! Cat |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat eerste testuurtje is inderdaad niet leuk... ik had geen idee wat er allemaal ging gebeuren en toen zei de oogarts ineens 'doe nu ff je ogen wijd open' en boem lenzen erin... ik kon ook alleen naar beneden kijken en alles deed zeer... ogen open, ogen dicht... en ik had knalrode ogen...
Maar na een tijdje dan went het dus inderdaad wel. Als je eenmaal door hebt hoe je ze indoet en er weer uithaalt, dan is het een stuk makkelijker. Maar wel altijd je zuignapje en lenzenbakje meenemen, kan je ze ff uitdoen als het echt zeer gaat doen, vooral in het begin zal je daar wel last van hebben... |
![]() |
|
![]() |
Ik snap niet waarom mensen harde lensen nemen. Ik heb nu een tijdje zachte lensen en die bevallen mij prima. Een vriendin van mij heeft harde lensen als ze gaat sporten gaat haar lens meteen scheef staan ofzow daar heb ik geen last van!
Dus waarom harde lensen??????Als zachte lensen fijner zijn?? |
![]() |
|
Ik heb nu sinds dinsdag mijn lenzen en ze bevallen prima. Ik heb er totaal geen last van. Ik heb ook een draagschema gekregen voor de eerste dagen:
Dag 1: 2 uur in Dag 2: 3 uur in Dag 3: 4 uur in Dag 4: 5 uur in Dag 5: 6 uur in etc. etc. Het eruit halen van de lenzen valt me ook 100% mee. Ik weet niet of jullie die techniek ook kennen maar hier komt ie: * Plaats een vinger in de buitenste hoek van je ook. Dus de kant van je oor. Zorg ervoor dat je vinger op het randje staat van je ooglid. Maak je ogen groot. Trek nu je vinger naar achteren richting je oor. Houd dit zo vast en knipper een keer. De lens valt er nu uit. Maar ik heb nog een vraag: Nu gaat de lens nog elke keer op de goede plek als ik hem op mijn oog wil zetten. Maar wat moet ik doen als mijn lens aan de linkerkant zit, en wat als ie rechts zit? An als ie boven zit of onder? |
![]() |
||
Citaat:
1. Harde lenzen kun je veel langer dragen. Als je een sterke correctie nodig hebt, kan je harde lenzen wel een paar jaar gebruiken, zachte lenzen maar een half jaar. Dan zijn harde lenzen relatief goedkoper. 2. Harde lenzen zweven op je traanvocht, zachte lenzen zitten veel meer 'op' het oog. Daardoor kan er minder zuurstof bij, en zijn zachte lenzen op de lange termijn veel slechter voor je ogen. 3. Zachte lenzen kunnen, zeker als je een cylindrische afwijking hebt, lang niet zo goed naar je oog aangepast worden als harde lenzen. Met harde lenzen zie je bij een sterke afwijking dus beter dan met zachte lenzen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Snappie me nog? ![]()
|
![]() |
Ik heb ook harde lenzen! Volgende maand krijd ik na 3,5 jaar nieuwe. Ze zitten de eerste dagen echt vernaaid, maar na een poosje ben je vergeten dat je ze in hebt. Ik dacht in het begin ook: o jee, het waait, gaan ze er dan niet uit? maar dat valt mee...
suc6 ermee!
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je legt je schone vinger op de lens en sleept hem richting de juiste plaats, hij zal dan vrij snel zélf goed 'schieten'. Je voelt er niets van. De lens kan nóóit verdwijnen, je blijft hem áltijd zien! Wees dus niet bang ![]() ------------------ Dag, lieve Jewan, ik hoop dat je het nu beter zal hebben! [Dit bericht is aangepast door Andijvie (13-11-2001).] |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Mwa, ik heb zachte.. Heb ze nu bijna een jaar, maar sinds een tijdje draag ik ze niet meer, omdat ikn last kreeg met mijn ogen (schele hoofdpijn). Tschijnt dat harde iets makkelijker zijn. (vooral met indoen). Ik had in het begin ook wel last, hoor. Das gewoon omdat je ogen het niet gewend zijn. Dat duurt ongeveer een week denk ik. Denk dat dat voor harde en zachte hetzelfde is. Ach, gewoon uitproberen, zal voor iedereen anders zijn ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
Hmm ik heb ook lenzen geprobeerd een aantal maanden geleden. Maar na tig keer oefenen lukte het nog niet.. ten einde raad heb ik het maar opgegeven. Het hoeft dus niet bij iedereen te lukken..
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Goedkope lenzen Greenscarfed | 7 | 23-04-2012 22:24 | |
Lichaam & Gezondheid |
Harde lenzen Verwijderd | 6 | 05-06-2008 10:01 | |
Lichaam & Gezondheid |
Nieuwe lenzen Verwijderd | 2 | 10-05-2008 23:11 | |
Lichaam & Gezondheid |