Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-09-2002, 13:32
Verwijderd
en dan geen blauw plekje ofzo maar je poot flink verzwikt, je schouder verrekt ofzo.

gaan jullie dan door of ga je naast de kant zitten?

toen ik bij de landmacht zat had ik eens doorgelopen op wat bleek een gebroken middenvoetsbeentje was; weet niet hoe ik het opliep: en het voelde aan alsof het flink gekneusd was, omdat het wat zwakjes aanvoelde trok ik me kisten strakker aan... dat voelde beter, meer steun enzo...
alleen ja, dan gaan op een gegeven moment die kisten toch uit...

voet werd dik en ik kreeg em niet meer aan... wat een lol
Met citaat reageren
Oud 07-09-2002, 13:43
Maboq
Maboq is offline
yep, ik maak meestal de training af..... want op het moment zelf doet et wel pijn maar omdat je lichaam al een beetje "warmgelopen" is voel je het niet echt.... pas als je ff 10 minuten still gaat zitten...dan voel je het wel en neem ik meestal wel een poosje rust , 't hant er ook vanaf wat voor blessure, als et een verrekte spiertje is ga ik geen rust nemen ofzo
Met citaat reageren
Oud 07-09-2002, 15:43
Quiana
Quiana is offline
Als t echt pijn doet, kap ik ermee ja.
Doet t niet echt pijn als ik bezig ben, dan ga ik door..
Oud 07-09-2002, 16:36
CoolJessy
CoolJessy is offline
vind je "last aan je knieen" alsje danst ook een blessure? dat heb ik de laatste tijd vrij vaak (last aan me knieen, niet alleen als ik dans maar ook vaker)
maarjah ik kan ook niet zomaar ophouden met leven natuurlijk dus ja ik moet wel doorgaan, misschien toch maar es naar dokter ofzow.. ik denk dat als je echt een blessure hebt je toch wel even moet oppassen/rustiger moet doen, maar gelijk stoppen als het niet erg is (voor zover jij denkt)is dan ook weer niet nodig toch?
Oud 07-09-2002, 18:40
Kat
Kat is offline
ligt er een beetje aan, als ik van een paard afval en ik breek me been dan klim ik er niet meer op, maar als ik gewoon een beetje pijn heb ga ik wel door...
Oud 07-09-2002, 18:44
Roos
Roos is offline
Beetje pijn is absoluut niet erg, zet juist aan om door te zetten, maar als ik ecchhtt pijn heb dan stop ik hoor.
Alleen maar dom om dan door te gaan.
Oud 07-09-2002, 19:07
Balance
Balance is offline
bij voet verzwikken ofzo wel meestal. Maar bij zware blessures die ik ook al best wat keren heb gehad niet. Dat is dan ook niet mogelijk, want ik kan dan vaak niet eens staan.

Maar als het echt 'fout' aanvoelt terwijl het toch lukt op te staan, ga ik meestal wel ff zitten... Kwil niet iets nog erger maken..!
Oud 07-09-2002, 20:58
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
ligt eraan wat je een blessure noemt. Wanneer jij je duim gekneusd hebt bij handbal (lastige blessure, trouwens) kun je het loopgedeelte gewoon meedoen. Ach je moet het zelf maar een beetje aanvoelen.
Oud 07-09-2002, 21:18
Verwijderd
nou 'k ben daarnet van mijn nieuwe paard afgevallen, 'k ben bezig met hem om em zadelmak enzo te maken... 't arme beesie wist niet wat em overkwam. maar 'k viel dus hard op me rug schouders nek.. en nu heb 'k dus wel een spier verokken ofzo.. maar morgen probeer ik het gewoon weer hoor
Met citaat reageren
Oud 07-09-2002, 21:38
CLL
CLL is offline
Ik ben deze maandag trug begonnen met mijn karate training. Mijn doel dit jaar (april) is mijn zwate band.
Een doel dat ik mezelf opstelde sinds ik begonnen ben (op men 7e)
Nu begin ik met de opwarming, geen probleem alles loopt lekkerder dan verwacht. Na de opwarming voel ik een stekende pijn in mijn linkerellenboog. Ik deed echter gewoon voort. Ik stak het op de lange inactiviteit (een dikke 2 maand) en hoopte dat et een stramme spier was. Nu een kleine week later voel ik dat de ontsteking op het bot zit. Maandag vertrek ik naar de dokter.

Wanneer hij beginnende tendinitis vaststelt kan het zijn dat ik karate moet laten waarvoor het is. Mijn streefdoel waaraan ik me 10 jaar lang optrok dreigt ier in het water te vallen.
Mss was het overgegaan als ik bij de eerste pijn gestopt wou zijn.

Dus mannen(en vrouwen), stop op tijd, want voor get weet ist te laat.

Ik zal maandag posten hoe het afloopt. Duim eventjes als ge wilt, maandagavond tegen de 6'en

Bange groetjes...
Met citaat reageren
Oud 07-09-2002, 21:45
miro
miro is offline
Ik heb ooit mn enkelbanden gescheurd nadat ik van mn paard was afgevallen. Hoewel ik dr regelmatig last van heb ben ik door gegaan met sporten. T zal toch nooit helemaal weg trekken en tis zo dat ik dr maar een paar dagen last van heb, dat heb ik dr wel voor over.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 13:37
CoolJessy
CoolJessy is offline
Citaat:
CLL schreef:

Ik zal maandag posten hoe het afloopt. Duim eventjes als ge wilt, maandagavond tegen de 6'en
*duimt*
veel succes zou ik zeggen en ik hoop dat het gewoon overgaat en je er geen last meer van hebt ofzo enne dan wel je zwarte band halen natuurlijk he?
Oud 08-09-2002, 13:41
snoopy
snoopy is offline
nou... ik kan wel redelijk inschatten, of het een "echte" blessure is, of dat ik er alleen maar last van heb. Als het echt een blessure is, dan luister ik naar m'n lichaam, en ga ik dus niet doorsporten...
Oud 08-09-2002, 16:26
DarkRaven
DarkRaven is offline
ik ben een keer gepleurd met skateboarden en toen brak ik mijn elleboog (niks ernstigs, scheurtje in mijn bot) en ging toen gewoon verder skateboarden Het deed na een tijdje wel erg pijn dus was ik maar gestopt maarja.kon toen 6 weken niet skateboarden
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 16:45
Verwijderd
Okay, 1 tip. Ga NOOIT door, ook al heb je 't gevoel dat je je ontzettend aanstelt. Ik heb doorgedanst met een gekneusde enkel, waardoor ik nu waarschijnlijk mn toekomst heb weggegooid.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 17:22
Manuzhai
Manuzhai is offline
Dacht het niet. Ga mijn lichaam niet meer verneuken dan nodig is.
Oud 09-09-2002, 17:46
ducky
ducky is offline
Ik ga door zolang als ik denk dat het gaat. Als ik een beetje door mijn enkel ga, dan ga ik door, maar doe wel voorzichtiger om niet echt te forceren, en stop ook wel als het niet meer gaat.
Maar asl ik echt mijn enkel verzwik, dan kan ik niet meer verder lopen hoor! Zo moest mijn trainer mij een keer van het veld dragen... kon er echt niet op staan... kon niet eens opstaan... nou ja, toen mocht ik niet meer spelen.
En gister heb ik ook de wedstrijd niet uitgespeeld... een bal koppen bij hockey is ook niet alles. Ik wilde wel verder spelen, na eventjes op de bank, had ook nergens echt last van... ja, deed een beetje pijn, maar niet echt hoofdpijn ofzo. Maar vandaag heb ik dus echt wel hoofdpijn... das echt niet leuk!
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 17:01
CLL
CLL is offline
Citaat:
CoolJessy schreef:

*duimt*
veel succes zou ik zeggen en ik hoop dat het gewoon overgaat en je er geen last meer van hebt ofzo enne dan wel je zwarte band halen natuurlijk he?
Maandag naar dokter geweest => Morgen echo laten nemen
Op zijn papiertje stond tendinitis met een vraagtekentje.
Indien het tegenvalt kan dit het einde van mijn "carriere" betekenen...

Quite stressy for tomorrow ....
Scary greetz
Met citaat reageren
Oud 11-09-2002, 14:29
Mystique
Mystique is offline
Ik ben niet zo snel een pieper en ga vaak gewoon door maar heb toch ook wel geleerd dat het soms beter is te stoppen. Bij keeperstraining (hockey) ging ik door mijn enkel maar door die klompen voelde ik dat niet. Ik heb daarna nog een uur doorgetraind met het gevolg dat mijn enkels nu behoorlijk verneukt zijn . Ik heb sowieso zwakke enkels.
(en dis dus al twee jaar terug)
Oud 11-09-2002, 15:09
tacidvs
tacidvs is offline
Mmm, alleen in een wedstrijd als iets ongemakkelijk voelt. Dat 'moet' af en toe gewoon, voor mezelf en voor het team. Nooit problemen aan over gehouden, maar deenk wel dat ik het een beetje in kan schatten.
Oud 11-09-2002, 15:52
Nuck
Nuck is offline
Meestal ga ik gewoon door, even doorbijten. Als het dan echt niet gaat, kan ik er altijd nog mee stoppen. Maar één keer ben ik door mijn enkel gegaan, kon ik niet meer lopen en ben gelijk afgevoerd naar het ziekenhuis. Toen kon ik dus niet eens verder trainen.
Oud 11-09-2002, 16:34
Esmée
Esmée is offline
als het echt een ernstige blessure is, ga ik, doe kut ik dat dan ook vind, echt niet door met trainen tot het weer geoorloofd is... alleen maar dom om dat wel te doen want dan maak je het vaak alleen maar erger, heb het vaak genoeg zien gebeuren.
Oud 11-09-2002, 17:49
STP
STP is offline
Ik ben anderhalve maand geleden vlak voor een optreden op m'n bek gegaan en heb daarbij m'n voet behoorlijk pijn gedaan...

Die avond (vrijdags) wel opgetreden (anderhalfuur) en geen ijs ofzo op gedaan... Niet zo slim want de volgende dag zat er echt een gigantisch ei op...

De zaterdag en zondag er op hadden we cd opnames in een studio en dat wilde ik absoluut niet afzeggen, dus daar heb ik het ook twee dagen geforceerd...

Daarna heb ik d'r helemaal nix meer aan gedaan en is de pijn langzaam aan wat minder geworden. Momenteel heb ik d'r soms nog wel last van maar d'r steekt wel een stukje bot uit m'n voet, ik ben van plan deze week nog even langs een dokter te gaan om eventueel wat foto's te laten nemen...

Maar om je vraag te beantwoorden; Ja, ik sport door met blessure (en geloof me, drummen = sport)
Oud 11-09-2002, 17:51
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Als ik echt heeeeel veel pijn heb stop ik wel. Maar anders zet ik gewoon door.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2002, 20:31
Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Train ( hardlopen + mountainbike ) momenteel met een ontstoken slijmbeurzen in mijn schouder, uitgescheurde kapselbanden in mijn schouder. Het doet idd wel wat pijn ( lees wat is naposine toch een fijne pijnstiller ) maar ik kon gewoon geen rust houden, en ja het is ongezond. En het komt eigenlijk allemaal omdat ik na een val een jaar gelden mijn arm uit de kom had en een dag later weer aan et trainen was. Dus eigenlijk is het helemaal niet verstandig om door te trainen met een blessure ( maar ja je gevoel doet niet altijd wat je verstand zegt )
Oud 15-09-2002, 19:19
Snufje
Snufje is offline
Ik zit nogal te twijfelen.. Ik heb behoorlijk last van mijn voet.. (vorige week maandag al na de training... en dat was donderdag over..), maar ik heb dus gisteren de hele dag gewerkt, dus gelopen en gestaan enzo en nu heb ik dus behoorlijk last van m'n voet.. Ik zit heel erg te twijfelen of ik morgen zal gaan trainen (tennis).. Ik denk dat ik gewoon ga, maar wel ff tegen de trainer meld dat ik d'r last van heb zodat ie nit de bal naar alle hoeken van de baan slaat En ik kijk uiteraard wel uit..
Met citaat reageren
Oud 15-09-2002, 20:39
alpha
alpha is offline
non. ik ga lekker niet! ik grijp die kans graag aan om niet mee te hoeven doen.

als ik een demogeyade heb ofzo, dan zal ik wel kijken of het lukt. Maar ja, das een keer ik het jaar. als ik op zo'n sport zat waarmee je elke week een wedstrijd zou moeten spelen, dan had ik niet meegedaan hoor!
Oud 16-09-2002, 13:05
Mara
Mara is offline
Ligt eraan, ik heb nu last van m'n rug, en ik doe meestal wel mee met badminton totdat het te erg word dat het echt niet meer lukt, dan stop ik ermee.
Maar het moet bij mij echt heel veel pijn doen wil ik stoppen.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 19:46
gangsta_bitch
gangsta_bitch is offline
kon ik maar door gaan op dit moment, heb net ongeluk gehad, been gebroken en nu is me bot dwars door me spier gegaan. Met gevolg spierscheuring en vette blessure, echt niet leuk. Ik wil door gaan maar het kan niet...

ciao
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 04:10
Verwijderd
Doorgaan.. loop dan ook al twee maand met een blauwe enkel... maar kan moeilijk met mn poot zo omhoog gaan zitten.. ik wete dat het dom is.. maar nu kan het ff niet. En ik blijf er doorheen gaan
Met citaat reageren
Oud 30-09-2002, 10:17
Plien
Plien is offline
ligt eraan, als ik me verstap en het trekt weer weg, dan ga ik door, maar als ik echt door mijn enkel ga ofzo, dan ga ik wel ff koelen... beter dan ff stoppen dan 4 weken niet mogen sporten. maar het ligt er nogal aan of het pijn doet, en of de pijn kwaad kan...
Oud 30-09-2002, 16:19
GRRR
GRRR is offline
als ik niet meer behoorlijk kan staan dan stop ik.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2002, 16:35
Verwijderd
als ik soms last heb van mn arm of elleboog ga ik toch door met tennissen niet slim eigenlijk maar ja
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 18:43
notorious ikke
notorious ikke is offline
soms...
als ik dit nie zou doen zou er niet veel tijd meer overblijven waarin in wel wat doe...
ik heb twee enkelbraces en er nog vaak zat last van... om mijn knieeen zijn redelijk gevoelig voor van alles en nog wat, dus ik heb redelijk vaak problemen met sporten...

en het leuke is: als ik niet sport wordt het nog erger ( denk aan vakanties ed... )
Oud 02-10-2002, 18:48
notorious ikke
notorious ikke is offline
Citaat:
STP schreef:

...

Die avond (vrijdags) wel opgetreden (anderhalfuur) en geen ijs ofzo op gedaan... Niet zo slim want de volgende dag zat er echt een gigantisch ei op...

...
Helpt ook niet altijd...ik heb een x op school met verstoppertje ( ik zat in groep zeven hoor ) mn enkelbanden ingescheurd.
was op het schoolplein gebeurd... tegen de tijd dat ze me naar binnen gedragen hadden ( lees: heel snel ) en ik mijn schoen uit deed zat er al een bult op van heb ik jou daar...
( en de bloeduitstortingen kwamen twee weken laten )

3 maand niet kunnen sporten

Regels voor berichten